PDGA:n jäsenyys

PDGA-tiedotus ja -keskustelu.

Valvoja: HALLITUS

Belmondo
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 18 Elo 2010, 19:54
Oikea nimi: LLLLL
Seura:

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Belmondo »

Siis mun pitää hankkia A-lisenssi, että voin kisata yhden kisan vielä tällä kaudella vaikka olen jo hankkinut B-lisenssin? Millä oikeudella multa otetaan B-lisenssi pois?
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja zaia »

Belmondo kirjoitti:Siis mun pitää hankkia A-lisenssi, että voin kisata yhden kisan vielä tällä kaudella vaikka olen jo hankkinut B-lisenssin? Millä oikeudella multa otetaan B-lisenssi pois?
Kukaan ei ole ottamassa sinulta mitään pois. Mutta kuten sanoin SFL:n A-lisenssiin sisältyy PDGA-jäsenyys ja sitä ei valitettavasti voi erikseen ostaa suoraan PDGA:lta siten että A-lisenssi tulisi voimaan. Jos poistat PDGA-numerosi kisakoneesta niin kaikki toimii taas ihan normaalisti.
Belmondo
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 18 Elo 2010, 19:54
Oikea nimi: LLLLL
Seura:

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Belmondo »

zaia kirjoitti:
Belmondo kirjoitti:Siis mun pitää hankkia A-lisenssi, että voin kisata yhden kisan vielä tällä kaudella vaikka olen jo hankkinut B-lisenssin? Millä oikeudella multa otetaan B-lisenssi pois?
Kukaan ei ole ottamassa sinulta mitään pois. Mutta kuten sanoin SFL:n A-lisenssiin sisältyy PDGA-jäsenyys ja sitä ei valitettavasti voi erikseen ostaa suoraan PDGA:lta siten että A-lisenssi tulisi voimaan. Jos poistat PDGA-numerosi kisakoneesta niin kaikki toimii taas ihan normaalisti.
Siis enhän mä mitään A-lisenssiä olekaan ostamassa enää tällä kaudella kun oon jo B-lisenssin ostanut, vaan syötin PDGA:lta saamani jäsenyysnumeron. Taidanpa sitten perua osallistumisen siihen kauden toiseen kisaani kun on niin helvetin vaikeaa.
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja zaia »

Kuten jo sanoin, jos poistat sen PDGA-numeron kisakoneesta niin kaikki toimii taas ihan normaalisti.
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4062
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

Belmondo kirjoitti:
zaia kirjoitti:
Belmondo kirjoitti:Siis mun pitää hankkia A-lisenssi, että voin kisata yhden kisan vielä tällä kaudella vaikka olen jo hankkinut B-lisenssin? Millä oikeudella multa otetaan B-lisenssi pois?
Kukaan ei ole ottamassa sinulta mitään pois. Mutta kuten sanoin SFL:n A-lisenssiin sisältyy PDGA-jäsenyys ja sitä ei valitettavasti voi erikseen ostaa suoraan PDGA:lta siten että A-lisenssi tulisi voimaan. Jos poistat PDGA-numerosi kisakoneesta niin kaikki toimii taas ihan normaalisti.
Siis enhän mä mitään A-lisenssiä olekaan ostamassa enää tällä kaudella kun oon jo B-lisenssin ostanut, vaan syötin PDGA:lta saamani jäsenyysnumeron. Taidanpa sitten perua osallistumisen siihen kauden toiseen kisaani kun on niin helvetin vaikeaa.
Kyse on siitä että se PDGA numero pitää syöttää myös jäsenrekisteriin. Jos laitat kisakoneeseen PDGA numerosi, sen täytyy löytyä myös rekisteristä. Tätä tarkoittaa se virheilmoitus, tiedot eivät ole synkassa, kun tiedot on eri. Ota yhteys seurasi jäsenvastaavaan niin hän asettaa pdga-numerosi rekisteriin.

A- ja B-lisenssillä ei ole tämän kanssa sinällään mitään tekemistä.
Belmondo
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 18 Elo 2010, 19:54
Oikea nimi: LLLLL
Seura:

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Belmondo »

Suuret kiitokset Tumi asiallisesta ja asiantuntevasta vastauksesta! Jotain tolkkua liitossa jäljellä näköjään. Toivottavasti frisbeegolfliitotte ei käy samalla tavalla kuin monelle muulle liitolle jotka ovat kasvaneet mm. Daniel Golemanin kuvailemiksi ns. narsistisiksi organisaatioiksi. Nykyään ei mikään meinaa onnistua missään ilman vääntöä ja kääntöä ja on vähän kuppi täynnä. Katellaanpa joskus uudestaan tätä kisahommaa, nyt meni maku.
jtrogen
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 20 Tammi 2016, 13:12
Oikea nimi: Jarno Trogen

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja jtrogen »

Hölhö kysyy, että pitääkö olla lisenssi jotta voi tehdä toimitsijakokeen?
SHM
Viestit: 28
Liittynyt: To 19 Huhti 2012, 20:39
Oikea nimi: Soile Mutikainen
Seura: Disc Golf Hyvinkää

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja SHM »

jtrogen kirjoitti:Hölhö kysyy, että pitääkö olla lisenssi jotta voi tehdä toimitsijakokeen?
Vain PDGA:n jäsenet voivat tehdä kokeen. Eli lienee fiksuinta hommata SFL:n lisenssi (johon toi PDGA jäsenyys sisältyy) ni pääsee kisailemaankin.
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja zaia »

SHM kirjoitti:
jtrogen kirjoitti:Hölhö kysyy, että pitääkö olla lisenssi jotta voi tehdä toimitsijakokeen?
Vain PDGA:n jäsenet voivat tehdä kokeen. Eli lienee fiksuinta hommata SFL:n lisenssi (johon toi PDGA jäsenyys sisältyy) ni pääsee kisailemaankin.
Näin se on. Toki on mahdollista tilata sekä suorittaa testi suoraan PDGA:n kautta, mutta jos kotimaassa kuitenkin vaikutat ja kisaat niin tarvitset kilpailulisenssin jonka kautta jäsenyys tulee automaattisesti. Jokainen jäsenseura saa myös SFL:lta 10kpl toimitsijatestejä ilmaiseksi joten kannattaa tiedustella saisiko tuosta kiintiöstä oman testin.
mikkis
Viestit: 147
Liittynyt: To 31 Touko 2007, 11:24
Oikea nimi: Mikko Juola
Seura: Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit ry
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Miten nopeasti nykyään kisakoneeseen päivittyy jäsenrekisteristä tieto, että PDGA jäsenyys on tilattu/kunnossa?
-------------------------------------
http://www.DiscGolfScores.net
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4062
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

mikkis kirjoitti:Miten nopeasti nykyään kisakoneeseen päivittyy jäsenrekisteristä tieto, että PDGA jäsenyys on tilattu/kunnossa?
Jäsenrekisteristä päivittyy kilpailulisenssin voimassaolo kisakoneeseen välittömästi, kunhan molemmissa on PDGA-numero syötetty. PDGA:lta se tilataan muutaman päivän kuluessa (manuaalista hommaa) lisenssin tilauksesta. PDGA jäsenyyden voimassaolo ja muut tiedot sieltä päivittyvät kisakoneeseen automaattisesti joka yö.
mikkis
Viestit: 147
Liittynyt: To 31 Touko 2007, 11:24
Oikea nimi: Mikko Juola
Seura: Pirkkalan Frisbeeseura Aviaattorit ry
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja mikkis »

tuminoid kirjoitti:
mikkis kirjoitti:Miten nopeasti nykyään kisakoneeseen päivittyy jäsenrekisteristä tieto, että PDGA jäsenyys on tilattu/kunnossa?
Jäsenrekisteristä päivittyy kilpailulisenssin voimassaolo kisakoneeseen välittömästi, kunhan molemmissa on PDGA-numero syötetty. PDGA:lta se tilataan muutaman päivän kuluessa (manuaalista hommaa) lisenssin tilauksesta. PDGA jäsenyyden voimassaolo ja muut tiedot sieltä päivittyvät kisakoneeseen automaattisesti joka yö.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ja ilmeisesti kilpailuihin ilmoittautumisen kannalta olennaista on nimenomaan tuo kilpailulisenssin päivittyminen, ei PDGA jäsenyys?
-------------------------------------
http://www.DiscGolfScores.net
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4062
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: PDGA:n jäsenyys

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

mikkis kirjoitti:
tuminoid kirjoitti:
mikkis kirjoitti:Miten nopeasti nykyään kisakoneeseen päivittyy jäsenrekisteristä tieto, että PDGA jäsenyys on tilattu/kunnossa?
Jäsenrekisteristä päivittyy kilpailulisenssin voimassaolo kisakoneeseen välittömästi, kunhan molemmissa on PDGA-numero syötetty. PDGA:lta se tilataan muutaman päivän kuluessa (manuaalista hommaa) lisenssin tilauksesta. PDGA jäsenyyden voimassaolo ja muut tiedot sieltä päivittyvät kisakoneeseen automaattisesti joka yö.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ja ilmeisesti kilpailuihin ilmoittautumisen kannalta olennaista on nimenomaan tuo kilpailulisenssin päivittyminen, ei PDGA jäsenyys?
Juurikin näin.

Jos pdga tiedot uupuvat niin silloin on oltava vaan tarkkana mihin luokkaan ilmoittautuu, koska kisakoneella ei ole esim. rating ja pro/am tietoja käytettävissä eikä voi automaattisesti estää väärään luokkaan ilmoittautumista. Sääntöjen mukaan pelaaja on aina vastuussa luokastaan, joten sinänsä tilanne on aivan normaali.
Vastaa Viestiin