PDGA Toimitsijakoe

PDGA-tiedotus ja -keskustelu.

Valvoja: HALLITUS

Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Voisiko hallitus sanoa PDGA:lle, että voivat työntää tuon testimaksun sinne mihin ei aurinko paista
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja monster »

Joksa kirjoitti:Voisiko hallitus sanoa PDGA:lle, että voivat työntää tuon testimaksun sinne mihin ei aurinko paista
JA SYVÄLLE!!!
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

OFFICIALS EXAM DETAILS
=========================================
Answered 25 | Missed 1 | Correct 24
Passed? Yes

You have successfully passed the PDGA Official's Exam.


ei se ollu kauhee paha. paitsi toi yks kysymys missä olen edellee sitä mieltä että siitä ei löytyny oikeeta vastausta sääntöjen mukaan ;)
dgct
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

JohnEagle kirjoitti:OFFICIALS EXAM DETAILS
=========================================
Answered 25 | Missed 1 | Correct 24
Passed? Yes

You have successfully passed the PDGA Official's Exam.


ei se ollu kauhee paha. paitsi toi yks kysymys missä olen edellee sitä mieltä että siitä ei löytyny oikeeta vastausta sääntöjen mukaan ;)
jos tarkoitat sitä gimmie-kysymystä ni just kävi noin mullekin. Mikä se oikea vastaus sit on? ps. Luulisin ainakin et se kusi...
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja az_kip »

Tee8mu kirjoitti:
JohnEagle kirjoitti:OFFICIALS EXAM DETAILS
=========================================
Answered 25 | Missed 1 | Correct 24
Passed? Yes

You have successfully passed the PDGA Official's Exam.


ei se ollu kauhee paha. paitsi toi yks kysymys missä olen edellee sitä mieltä että siitä ei löytyny oikeeta vastausta sääntöjen mukaan ;)
jos tarkoitat sitä gimmie-kysymystä ni just kävi noin mullekin. Mikä se oikea vastaus sit on? ps. Luulisin ainakin et se kusi...
Eikös sen kysymyksenkin voi ihan hyvin tässä kertoa. Sittenhän me kaikki ainakin varmasti opitaan se sääntö :D
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Kokeessa on 50 kysymystä, joista arvotaan 25. Eli ei välttämättä ole sama kysymys mitä on pähkäilty.
Suomenkielinen versio pitäisi tulla lähipäivinä käyttöön. Mielenkiintoista nähdä paljonko siinä on epäselviä kysymyksiä/vastauksia.
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

Tee8mu kirjoitti:
JohnEagle kirjoitti:OFFICIALS EXAM DETAILS
=========================================
Answered 25 | Missed 1 | Correct 24
Passed? Yes

You have successfully passed the PDGA Official's Exam.


ei se ollu kauhee paha. paitsi toi yks kysymys missä olen edellee sitä mieltä että siitä ei löytyny oikeeta vastausta sääntöjen mukaan ;)
jos tarkoitat sitä gimmie-kysymystä ni just kävi noin mullekin. Mikä se oikea vastaus sit on? ps. Luulisin ainakin et se kusi...
just se gimmie kysymys, sääntöje mukaa 2 rankkua sille sepälle joka sen lötän nosti.
dgct
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja zaia »

JohnEagle kirjoitti:
Tee8mu kirjoitti:
JohnEagle kirjoitti:OFFICIALS EXAM DETAILS
=========================================
Answered 25 | Missed 1 | Correct 24
Passed? Yes

You have successfully passed the PDGA Official's Exam.


ei se ollu kauhee paha. paitsi toi yks kysymys missä olen edellee sitä mieltä että siitä ei löytyny oikeeta vastausta sääntöjen mukaan ;)
jos tarkoitat sitä gimmie-kysymystä ni just kävi noin mullekin. Mikä se oikea vastaus sit on? ps. Luulisin ainakin et se kusi...
just se gimmie kysymys, sääntöje mukaa 2 rankkua sille sepälle joka sen lötän nosti.
Sama kävi mulle, mäkin olisin rankaissut mutta tulokset väitti että "Player A puts the disc back to its approximate location and throws their next shot with no penalty."
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

niin no itseasiassa vastasin kyl sit ihan oikein siihen. eihän tossa tapauksessa toinen tietoisesti yritä tehdä mitään vilppiä joten aattelin että sen vois tulkita rangaistusheitotta hoidettavaksi.
joku toinen oli sit vääriin.

ja pienen tarkastelun jälkeen - löytyihän tuo analyysikin sähköpostista. ihmettelinkin et miksei vääriä vastauksia annettu niinkuin viimeksi, mut olihan tuolla.

eli mulla meni kysymys "breaking branches" vääriin. jotenkin tulkitsin sääntöjä, että yhdellä rankullla menis, mut kaks tai diskaus olikin oikein....

feedbackina vielä, mun mielestä on kyllä hyvä kerrata noita sääntöjä vähän väliä. usein tulee just tollaisia erikoistilanteita vastaan ja sit vaan pyöritellään päitä kun kukaan ei ole oikein varma miten tulisi toimia. mut se maksu nyt on vähän turha tosta suorituksesta. tosin tää laji on kuitenkin sen verran halpa ettei tollasetkaan nosta kustannuksia ihan älyttömiin.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja letiss »

Tää on ihan hyvä juttu, että saadaan "green card" systeemi pyörimään myös tässä lajissa niille, jotka
haluavat kilpailla. Toivottavasti systeemi laajenee pikkuhiljaa kaikkia kisoja koskevaksi.

Olen erimieltä 10,- kalleudesta, kun muutamat muut. Omasta mielestäni kympin "green card" maksu ja
todistus omasta sääntötuntemuksesta ei ole mitenkään kohtuuton.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

letiss kirjoitti:Toivottavasti systeemi laajenee pikkuhiljaa kaikkia kisoja koskevaksi.
Ei nyt ihan kaikkia sentään :D
Itse pyrin esim. vaikuttamaan siihen, että testin läpäisyä vaadittaisiin ensi vuonna EuroTourille.
foorumipurnaaja
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja ville »

letiss kirjoitti: Toivottavasti systeemi laajenee pikkuhiljaa kaikkia kisoja koskevaksi.

Olen erimieltä 10,- kalleudesta, kun muutamat muut. Omasta mielestäni kympin "green card" maksu ja
todistus omasta sääntötuntemuksesta ei ole mitenkään kohtuuton.
Sääntökoe osaksi PDGA-jäsenyyttä (olkoot sitten 10,- kalliimpi). Onhan kyseessä sentään Professional disc golf association.

Ja kun vielä noudatetaan "The PDGA Competition Manual", kohtaa 1.1 C, niin virallisiin kisoihin lisämaksu niille, joilla ei ole PDGA-jäsenyyttä.

Saataisiin homma selkeäksi (kilpaurheilulla ja harrastamisella on eroa).
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja az_kip »

Kyllä mun mielestä tavoitteena voitaisiin pitää, että PDGA:n ja SFL:n alaisiin kisoihin tarvitsee olla pelaajan sääntökoe suoritettuna. Tämä olisi ikäänkuin "green card". Se olisi mielellään ilmainen ts. kuuluisi jäsenmaksuun.

Tämän lisäksi voisi olla kilpailunjohtajan sääntökoe, joka olisi laajempi.

Suomen Frisbeeliitto voi aivan hyvin vaikuttaa asiaan ja lähettää esimerkiksi lausunnon/kannanoton PDGA:lle. Tällaisen kannanoton valmistelisi hallitus ja lopullisen päätöksen tekisi yleinen kokous eli kevät- tai syyskokous.

Tämän kevätkokouksen osalta jäsenien mahdollisuus nostaa asia käsittelyyn on mennyt jo ohi 15.1. (kts. liiton säännöt), mutta ainahan kenttää tarkalla korvalla kuunteleva hallitus voi asian tiimoilta ryhtyä valmistelutoimiin ja tuoda tällaisen kannanoton käsittelyyn kevätkokoukseen :D
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja PM »

Pyry Petteri kirjoitti:

Ohessa faktaa kielitaitoisille. Hallitus pohtii testin kääntämistä meille kielitaidottomillekin.
Onko hallittus edennyt tässä hommassa?
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA Toimitsijakoe

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

PM kirjoitti:
Pyry Petteri kirjoitti:

Ohessa faktaa kielitaitoisille. Hallitus pohtii testin kääntämistä meille kielitaidottomillekin.
Onko hallittus edennyt tässä hommassa?
On edennyt. Käännös on tehty ja lähetetty PDGAlle jo pari viikkoa sitten.
Vastaa Viestiin