PDGA ratings

PDGA-tiedotus ja -keskustelu.

Valvoja: HALLITUS

Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Vuoden ensimmäinen päivitys. Vanhan keskustelun onnistuin poistamaan, joten jatketaan keskustelua täällä.

http://www.pdga.com/player-ratings-search
foorumipurnaaja
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

foorumipurnaaja
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

foorumipurnaaja
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Minkäs takia Seppo on edelleen amatöörien puolella?

..(mä niin toivoin pääseväni hetkeks Sepoksi Sepon paikalle, mutta eilisen Porin kisan jäljiltä ei kyllä enää oo asiaakaan).
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Pientä huolimattomuutta Pdga:n puolelta. Pistin viestiä eteenpäin, joten eiköhän asia korjaannu lähiaikoina.
foorumipurnaaja
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Tapanote kirjoitti: ..(mä niin toivoin pääseväni hetkeks Sepoksi Sepon paikalle, mutta eilisen Porin kisan jäljiltä ei kyllä enää oo asiaakaan).
Näyttääkö nyt paremmalta?
http://www.pdga.com/player-ratings-sear ... ry=Finland
foorumipurnaaja
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Pyry Petteri kirjoitti:
Tapanote kirjoitti: ..(mä niin toivoin pääseväni hetkeks Sepoksi Sepon paikalle, mutta eilisen Porin kisan jäljiltä ei kyllä enää oo asiaakaan).
Näyttääkö nyt paremmalta?
http://www.pdga.com/player-ratings-sear ... ry=Finland
Juhuu. Tänään Suomi, huomenna Eurooppa ja sitten koko maailma =)
Nieminenn
Viestit: 38
Liittynyt: Su 13 Maalis 2011, 15:39
Oikea nimi: Mikko
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Nieminenn »

Ihan mielenkiinnosta Tapani, miksi itse pelaat amatööreissä vielä?
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Nieminenn kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta Tapani, miksi itse pelaat amatööreissä vielä?
Koska en ole vielä Masters-ikäinen =)

Olen ollut aika yllättynyt, että monikin on kysellyt samaa. Vastakysymyksenä voisin kysyä, että miksi se ihmetyttää? Ja miksi avoimeen pitäisi välttämättä koskaan siirtyä?

Olen käynyt ensimmäisen kerran frisbeeradalla heinäkuussa 2009 ja ensimmäisen pdga-kisan (tai no puolet) heitin kesäkuussa 2010. Tämän kauden 3 kisan myötä mulla on kasassa huimat 7 rating-kisaa, eli olen ihan aloittelija.

Itselleni pelaaminen ja kisailu on kivaa ja hauskaa, vaikka jännitänkin niin että aloitan kisat melkein aina ihan miten sattuu. Varsinkin avoimessa pelaajat vetävät enemmän tosissaan, joten varmaan mun on syytä amatööreissä totutella kisailuun, etikettiin yms vielä vähän aikaa.

Pääsyy miksi jo ennen kautta päätin tähdätä amatöörikisoihin ja erityisesti Frisbeepoint-tourille, on se että haaveilin osallistumisesta amatöörien MM-kisoihin. Tänä vuonna se ei onnistu, koska lähden kisaturistiksi European Openiin, mutta ehkä ensi vuonna.

Ja onhan se kiva pärjätäkin kisoissa välillä. Avoimessa ei olisi mitään asiaa kärkipäähän kotiradan ulkopuolella.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Mä kysyn kun en tajua.. Eikö amatööri ole alle 970 rating pelaaja; eli siis Advanced Amateur? Ja alle 935 on niinkusta Intermediate? Olisin kovin ymmärtäväinen systeemiin, mikäli se tarkoittaisi ettei sen yli pelaavat voi pelata enää amatööreissä; tai vastaavasti Intermediate sarjassa? Olenko missannut rating-systeemistä jotain oleellista? :shock:

Mitenkään siis ottamatta kantaa pitäisikö Tapanin pelata Avoimessa vai ei...
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja PM »

978 Tapani amatööri hihiii :wink:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

hirsi kirjoitti:Mä kysyn kun en tajua.. Eikö amatööri ole alle 970 rating pelaaja; eli siis Advanced Amateur? Ja alle 935 on niinkusta Intermediate? Olisin kovin ymmärtäväinen systeemiin, mikäli se tarkoittaisi ettei sen yli pelaavat voi pelata enää amatööreissä; tai vastaavasti Intermediate sarjassa? Olenko missannut rating-systeemistä jotain oleellista? :shock:

Mitenkään siis ottamatta kantaa pitäisikö Tapanin pelata Avoimessa vai ei...
Ei se amatööriys ole ratingista kiinni. Advancedissa voi pelata vaikka 1050 ratingilla jos ei ota rahaa vastaan kisoista.
Tuo 970-rajan väärinkäsitys tulee siitä, että vaikka olisikin avoimen pelaaja, niin saa pelata amatööreissä kisoja jos rating ei ole yli 970.

Sehän olisi jännä tilanne, jos amatööreistä joutuisi ulos. Amatöörien MM-kisojen ennakkosuosikit eivät voisi pelata ollenkaan, etteivät vahingossa pullahtaisi ulos sarjasta ja kisoista =).

Suomessa ei käsittääkseni juurikaan ole järjestetty eri amatööriluokkien sarjoja erikseen. Mutta niitä on siis useitakin, ei vain advanced ja intermediate.

Jenkeissä pro-jäsenyys tietääkseni myös maksaa enemmän kuin amatööri, ja osallistumismaksut ovat lähes aina eri. Lisäksi jenkeissä amatööri voi kisata avoimessa "trophy onlya" alemmalla osallitumismaksulla. Näitäkään ei Suomessa kai ole koettu tarpeellisiksi, koska pelaajia ei aiempina vuosina ole kovin monia satoja ollut.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

PM kirjoitti:978 Tapani amatööri hihiii :wink:
Taidetaan tyhmää viedä narusta, mutta mennään nyt piruiluun. Mikä tää juttu on, pidettiinkö Sepolle samanlaista kun se pelasi amatööreissä viime vuonna 999-ratingilla? Vai onko niin, että kun on oikeasti hyvä pelaaja niin saa hakea amatöörien MM-kullan, mutta jos nyt sattuu muutaman kisan heittämään kohtalaisesti nin pitää siirtyä avoimeen?

Mieltääkö porukka amatööriyden niin, että pitää heittää huonosti jos pelaa amatöörinä. Tai että jos pelaa pari-kolme kisaa sopivilla radoilla ja sattuu onnistumaan niissä, niin automaattisesti pitäisi pelata avoimessa?

Ja kysyn myös koska en tajua. Mä en ole ollut näissä piireissä niin kauan että tietäisin mistään mitään, mutta tuntuu hiukan kummalliselta.
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Eiköhän tuo tarkoita sitä, että me vanhat pierut ei olla heitetty ikinä "amatööreinä" vaan kun kiekko on käten otettu on oltu ammattilaisia /open-pelaajia samantien.
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
Nieminenn
Viestit: 38
Liittynyt: Su 13 Maalis 2011, 15:39
Oikea nimi: Mikko
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Nieminenn »

Mähän en siis lähtenyt mitenkään syyttämään, kuhan nostin kissan pöydälle kun joskus olen sattunu jonkun pubilegendan kuulemaan siitä että sun olis ehkä syytä pelata ennemmin avoimessa ku amatööreissä.
Vastaa Viestiin