PDGA ratings

PDGA-tiedotus ja -keskustelu.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Mun mielestä Lausteen tokalta kiessiltä tulleet ratingit on parikyt pojoo yläkanttiin. Ilmeisesti siksi, koska muutama kova jannu pelasi niin reippaasti alakanttiin, nousee muiden ratingit mukavasti.

Meikäläisen Lausteen tulos 78 on siis about yhtä hyvä, kuin Kankaanpään 58 tai Köpiksen 63. Viimeisetkin uskottavuuden rippeet meni kyllä tosta systeemistä, koska fieldin taso vaikuttaa niin merkittävästi tuloksiin. Veikkasin erään pelikaverin tulosta alle 800 kierrokseksi, mutta menikin noin 70 pinnaa yli sen.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Jos nyt ekana odoteltas Lausteen viralliset ratingit.
foorumipurnaaja
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Jaani kirjoitti:Viimeisetkin uskottavuuden rippeet meni kyllä tosta systeemistä...
Mulla meni uskottavuus siinä vaiheessa kun huomasin porukan denffailevan ratinkien säilyttämiseksi.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Samaa mieltä tuosta denffaamisesta. Pitäisiköhän denffaus sanktioida, jotenkin jos sitä tapahtuu usein ja ilman hyvää syytä ? Hangon kisassa ensimmäisellä kierroksella samassa poolissa pelasi kaveri, joka rupesi voimaan pahoin ennen starttia. Kaveri sinnitteli 7 väylää kunnes olo kävi niin huonoksi, ettei voinut jatkaa. Sanoi kuitenkin meille muille, että merkatkaa korttiin par+4 jos vaikka olo paranisi ja pääsisi vielä mukaan. Kolmen väylän jälkeen kaveri palasikin ja jatkoi mukana muutaman väylän kunnes oli pakko antaa periksi. Siinä ei paljon ratinkia ajateltu vaan päällimmäisenä oli ainoastaan kierroksen vieminen kunnialla loppuun. Hatun noston arvoinen teko ja esimerkki oikeasta asenteesta. Itse en ole vielä koskaan denffannut vaikka se ratingin kannalta olisi monta kertaa ollut hyvinkin järkevää.

Todetaan vielä, että mielestäni Hangossa oli hyvä syy denffata ensimmäisen kierroksen jälkeen märkien vaatteiden takia. Olisin itsekkin harkinnut sitä jos ei olisi ollut mahdollista vaihtaa tauolla kuivia vaatteita. Toinen kierros mentiin lähes sateettommassa kelissä, mutta sitähän ei kukaan etukäteen voinut tietää. 8)
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja letiss »

En ole myökään itse koskaan kisassa denffanut, mutta mun mielestä myös vitutus on hyvä syy denffata, kun toinen
vaihtoehto olisi, että kaveri jää siihen omaan pooliin potkimaan laukkuja ja huutamaan PRKL:tta.
Ei kai maratonjuoksijaakaan pidetä vastoin tahtoaan radalla ? Jos ei kulje, niin ei kulje ja radan sivuun.

Tosin, olen myös sitä mieltä, että ne jotka eivät pelaa kilpailua loppuun, niin ratingit pois koko kisasta,
siis myös jo pelatuilta "hyviltä" kierroksilta.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

letiss kirjoitti:En ole myökään itse koskaan kisassa denffanut, mutta mun mielestä myös vitutus on hyvä syy denffata, kun toinen
vaihtoehto olisi, että kaveri jää siihen omaan pooliin potkimaan laukkuja ja huutamaan PRKL:tta.
Olen samaa mieltä. Yksi kiukutteleva saa helposti pilattua ryhmän muidenkin pelin.
Urheilun pitää mielestäni olla hauskaa, ja jos syystä tai toisesta se ei sitä ole, niin miksi pitäisi kiusata itseään tai muita?
Avatar
Laura
Viestit: 55
Liittynyt: La 11 Heinä 2009, 19:49
Oikea nimi: Laura Uusi-Rasi

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Laura »

Tapanote kirjoitti:
letiss kirjoitti:En ole myökään itse koskaan kisassa denffanut, mutta mun mielestä myös vitutus on hyvä syy denffata, kun toinen
vaihtoehto olisi, että kaveri jää siihen omaan pooliin potkimaan laukkuja ja huutamaan PRKL:tta.
Olen samaa mieltä. Yksi kiukutteleva saa helposti pilattua ryhmän muidenkin pelin.
Urheilun pitää mielestäni olla hauskaa, ja jos syystä tai toisesta se ei sitä ole, niin miksi pitäisi kiusata itseään tai muita?
Mä olen denffannut juurikin tästä syystä. Musta urheilun tosiaan pitää olla hauskaa, eikä pakkopullaa. Jos ei saa omaa päätään kasattua ni en mä ainakaan halua pilata muiden kierrosta olemalla maani myynyt tai hemmetin raivostuttava (jota toki en ole muuten). Musta on kiva antaa muille pelirauha siinä vaiheessa ja poistua paikalta ilman sen suurempia ongelmia.

Jokasen oma asia jos ratingin takia haluaa denffata. Kannattaako muiden siitä ottaa ongelmaa jos pelaaja itte ottaa?
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja The_One »

Mä oon kans denffannu, montakin kertaa, mutta en kertaakaan minkää reittinkin takia. Itseasiassa mulle on koko reittinki ihan yhden tekevää ja jos mun denffailut jotain vituttaa ni mulle on aivan sama, vaikka mun reittinki laskettais nollaan.
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Noukka »

No oikeestaan kun tarkemmin ajattelee niin " the one " on ihan oikeassa. Turha nipoilu pois, vaikka itse lähes tulkoon melkein syyllistyin sellaiseen tossa aikaisemmin. Rento meininki ... :D
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Noukka kirjoitti: Kolmen väylän jälkeen kaveri palasikin ja jatkoi mukana muutaman väylän kunnes oli pakko antaa periksi. Siinä ei paljon ratinkia ajateltu vaan päällimmäisenä oli ainoastaan kierroksen vieminen kunnialla loppuun. Hatun noston arvoinen teko ja esimerkki oikeasta asenteesta.
Säännöt eivät tietääkseni mahdollista tätä, vaan jos jättää väylän pelaamatta kesken kierroksen, se on suoraan DNF. Minun ymmärtääkseni vain kierroksen alusta myöhästyneisiin voidaan soveltaa tätä sääntöä.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Mitäs jos iskee iso hätä kesken kierroksen ja täytyy käydä sissi sellaisella, jonka vuoksi jää yksi väylä välistä pelaamatta , niin onko se silloin siinä ? Rento meininki ... :D
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Noukka kirjoitti:Mitäs jos iskee iso hätä kesken kierroksen ja täytyy käydä sissi sellaisella, jonka vuoksi jää yksi väylä välistä pelaamatta , niin onko se silloin siinä ? Rento meininki ... :D
Tuohan riippuu ihan poolista. Jos poolissa on joku kusipää nipottaja niin keskeytyshän siitä tulee.
Itse vedin joskus Tammisaaressa sissi "sellaiset" radalle joka ne ansaitsee 8)
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Noukka kirjoitti:Mitäs jos iskee iso hätä kesken kierroksen ja täytyy käydä sissi sellaisella, jonka vuoksi jää yksi väylä välistä pelaamatta , niin onko se silloin siinä ? Rento meininki ... :D
No jos ryhmä ei odota, tai ei voi odottaa, niin eipä siinä muutakaan vaihtoehtoa ole. Jos väylän voisi jättää välistä, niin yllättäviä puskareissuja voisi tulla sopivasti saariväylillä.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Asiaan korkeintaan tangeeraavasti liittyen isossa maailmassa on kuulemma ratoja, joissa on vessa ja juomapiste keskellä ja keskusalueelta lähtee kolme kuuden väylän lenkkiä. Joten pelaajat voivat hoitaa input output osaston kolmesti kierroksen aikana. Se ei auta nykyradoilla, mutta on hyvä juju uusia ratoja suunnitellessa. En muista nimeltään yhtään, missä radoissa noin on tehty.
Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: PDGA ratings

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Eräs nimeltämainitsematon tosimies on pidättänyt sitä isompaa hätää loppusodassa 12 päivää, luulis onnistuvan fribakisassakin. Veden heittäminen nyt onnistuu siellä sun täällä.
Vastaa Viestiin