Kisaaminen ilman rating muutosta

PDGA-tiedotus ja -keskustelu.

Valvoja: HALLITUS

JanneL
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 20:29
Oikea nimi: Janne Lindberg
Seura: Helsingin Frisbeeklubi
Paikkakunta: Helsinki

Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja JanneL »

Moro!

Mielestäni olisi hyvä olla mahdollista pelata kisoja niin, että kisan kierrosratingit ei vaikuttaisi omaan ratingiin. Pelaaja voisi siis valita ennen kisaa, ettei halua kisan rating-tuloksia omaan laskentaan.

Ajatus lähti siitä, kun rating on nykyisin niin merkittävässä roolissa varsinkin Pro-sarjassa / muissa isoissa kisoissa. Itse voin sanoa suoraan, että olen jättänyt mielenkiintoisia kisoja väliin vain sen takia, etten halua ratingin tippuvan. Näitä kisoja on käytännössä sellaiset, millä radalla itse en ole pitkään aikaan/koskaan pelannut ja tiedän, että esim. paikalliset pelaa mua paremmin.

Voisiko tuo olla edes teknisesti mahdollista? Mitä negatiivista asiassa näkisitte? Pitäisikö omat tulokset poistaa muiden laskuista?
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Ymmärrän yskän, mutta olen muutenkin kaikenlaista rating shoppailua vastaan ihan periaatteesta. ratingissa sais olla mukana myös ne päin v* menneet kierrokset jotka nyt putoo jos on riittävän huonoja. TAI sit samalla liikaa paremman suuntaan poikkeavat pitäis pudota pois myös samalla kaavalla, jos logiikka on että "no, sillä oli tänään huonoo tuuria/huono päivä/jne niin ei tuo kiessi kerro tasosta" niin miksi ne kiessit kun "on hyvä tuuri/suonari jne." kertois tasosta yhtään sen enempää? ps. tässä ei oo mikään oma lehmä ojassa, mulla oli jossain vaiheessa tosi tasaista ratingia eli pieni keskipoikkeama ja surkeet putoili siksi hyvin pois. Tuntu että sain suotta liikaa hyvää "kaupan päälle". No sit tuli tarpeeks poikkeamia, keskipoikkeama isoni ja kaikki kiessit napsahti mukaan, ja rating alas sitä myötä. Vaikka se paska olikin (86x jotain en muista enkä oo current tällä kaudella) niin ainakin se oli totta.

Viimeisimpien kierrosten painotus (oliks se nyt viimeset 20%) on hyvä, kertoo nykytasosta enemmän. Ja kun rating päivittyisi livenä kokoajan ja heti pelatun kierroksen jälkeen niin olisi hyvä.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

pps. tuo ratingin tärkeys pro kisoihin ilmoittautumisessa on kyllä sellanen tekijä mikä vaikuttanee asiaan isostikin jos on siellä levelillä. minua ei vielä sataan pisteeseen... :)
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
JanneL
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 20:29
Oikea nimi: Janne Lindberg
Seura: Helsingin Frisbeeklubi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja JanneL »

Nykytilanne on vaan sinänsä huono, kun ei voi lähteä mihinkään "vaan pelailemaan". Aina pitää pelata täysillä.

Kaipaan kyllä niitä vanhoja hyviä aikoja, mitä vielä 10v vuotta sitten elettiin. Itseäni kiinnostaisi lähteä esim. Hankoon kisoihin, kun siellä on homma nykyisin niin hyvällä mallilla. Mutta en vaan voi ratingin ollessa liian merkittävässä asemassa. Ei se voi olla kenenkään etu, että pitää jättää kisoja väliin.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja letiss »

Nyt en Janne oikein pysy perässä ?

Omasta mielestä itse teet ratingista juuri niin tärkeän, kuin haluat. Onhan meillä
kalenterit täynnä kisoja, joissa saat pelata ilman ratingeja (mm. vkokisat).
hyzer
Viestit: 639
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 7:57
Oikea nimi: jari väyrynen
Seura: V- ja U-seura Korven Korvenpojat ry / Bats
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Kisaaminen ilman rating muutosta

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Sinäkin Janne alat olemaan jo siinä iässä että alkaa ne vanhat tuntua hyviltä. Ja onhan keväällä ainakin NDGE16 missä ei ratingit paina :D
Vastaa Viestiin