SFL Kilpailut 2011

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Tee8mu kirjoitti: No hyvä ettet, tekstin voi tulkita monella tavalla, kun ei kuule äänensävyä yms. :)

ja joo, löytyihän se olet maksanut kohta sieltä. aiemmin en ole huomannut.
Juu, en löytänyt "en hermostunut, kunhan kysyn lisätietoa aiheesta" -hymiötä.

Kuulemma mun äänensävystäkin saa silti välillä väärän kuvan. :D
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Ne, jotka ajoissa maksaa pääsee kisaan. Tämän jälkeen jonotuslista. Jos jonotuslistaa ei ole, TD päättää kuinka täyttää mahdolliset jäljellä olevat paikat jos viimehetken tulijoita on. Lähtötilanne on kuitenkin kaikille selkeä. Aikaisemmin ilmoittautuminen päättyi usein vasta pari päivää ennen kisaa. Nykysysteemi,jossa viimeisen ilmoittautumispäivän ja kisan välille jää parisen viikkoa aikaa, mahdollistaa TD:lle huomattavasti enemmän liikkumavaraa. Nyt jää järjestäjältä viime hetken paniikki sählingit pois. 8)
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kisojen järjestäminen on aiemmin ollut leppoisaa puuhaa. Tavalliset "kansalliset kisat" vetivät 40-70 pelaajaa jotka ilmestyivät paikalle ja ilmoittautuivat paikan päällä ja sitten ryhmät kuntoon ja pelaamaan.
Näin toimitaan viikkokisoissakin :)

Nykyään kisojen järjestäminen alkaa vaatia enemmän ja mielestäni kisajärjestäjän kiusaamisen ei pitäisi olla kenenkään hommaa.
Jos ilmoittautuminen ja maksaminen saataisiin tarkemmaksi ei tarvitsisi siirtää maksuohjeita yhä aikaisemmaksi. Ilmoittautuminen vain siksi että jos sattuisin kisaan pääsemään ei ole kovin hienoa jos se vie loppujen lopuksi joltain paikan kisasta.
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Ari kirjoitti: Ilmoittautuminen vain siksi että jos sattuisin kisaan pääsemään ei ole kovin hienoa jos se vie loppujen lopuksi joltain paikan kisasta.
Tätä minäkin ajoin takaa. En vain osanut sitä noin hienosti kirjoittaa.
Siis oikeassa urheilussa ilmoittaudutaan, maksetaan ja kilpaillaan - ihan tosissaan.

Sitten voidaan harrastella, ilmoittautua, maksaa jos muistaa (tai kiinnostaa). Näin ikäihmisenä voisin todeta, että tämä nykyajan menttaliteetti: "Ei kai se nyt niin tarkkaa ole, en taida viitsiä". Vähän niinkuin sääntöjäkin noudatetaan, sinne päin - so what. (Jo tässä kohtaa nöyrin anteeksipyyntöni: tämä ei todellakaan koske kaikkia :oops: )
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

ville kirjoitti:
Ari kirjoitti: Ilmoittautuminen vain siksi että jos sattuisin kisaan pääsemään ei ole kovin hienoa jos se vie loppujen lopuksi joltain paikan kisasta.
Tätä minäkin ajoin takaa. En vain osanut sitä noin hienosti kirjoittaa.
Siis oikeassa urheilussa ilmoittaudutaan, maksetaan ja kilpaillaan - ihan tosissaan.
Itse harrastin yleisurheilua joitakin vuosia, ja siellä oli ihan sama järjestelmä kuin frisbeegolfissa. Eli ensin ilmoittauduttiin, sitten hoidettiin maksut - välillä vasta paikan päällä varmistettaessa - ja lähes koskaan eivät kaikki olleet paikalla.

Mutta yleisurheilussa yleensä ei ilmoittautuminen vienyt muilta paikkaa. Tosin eihän se tällä systeemillä vie fribassakaan? Sille kai ei mikään systeemi voi mitään, että maksanut pelaaja ei saavu paikalle?
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja letiss »

Tapani, mä luulen, että Sinä ymmärrät nyt kokoajan väärin tätä "keskustelua".

Eli ei kukaan ole tekemässä kisakoneesta, hallituksesta tai mistään muustakaan "instanssista" syyllistä
tai edes etsimässä sitä. Kyse on käsittääkseni asenteesta ja pelurien kunnioituksesta muita kohtaan.
Ts. se mitä edelle eri kisojen TD:t sekä muutama muu "bulvaani" on peräänkuuluttanut on pelaajien
vastuu.
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Juuri näin. ja systeemien kehittämisestä (siis joskus jatkossa) niin, että tätä vastuuta on pakko ottaa.

Kehittämässä siis ollaan - ei hajottamassa :wink:
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

letiss kirjoitti:Tapani, mä luulen, että Sinä ymmärrät nyt kokoajan väärin tätä "keskustelua".

Eli ei kukaan ole tekemässä kisakoneesta, hallituksesta tai mistään muustakaan "instanssista" syyllistä
tai edes etsimässä sitä. Kyse on käsittääkseni asenteesta ja pelurien kunnioituksesta muita kohtaan.
Ts. se mitä edelle eri kisojen TD:t sekä muutama muu "bulvaani" on peräänkuuluttanut on pelaajien
vastuu.
En etsi syyllisiä. Erikoisena pidän sitä, että joku niin lukee vastauksistani. Kaikkea en tosiaan ymmärrä, ja vielä enemmän voin ymmärtää väärin.

Esimerkiksi Villen kommentti oikeasta urheilusta "Siis oikeassa urheilussa ilmoittaudutaan, maksetaan ja kilpaillaan - ihan tosissaan." ei auennut minulle, koska mielestäni meidän systeemissä tehdään juuri niin.

Enkä ymmärtänyt myöskään Arin kommenttia huvikseen ilmoittautumisesta ja paikan viemisestä. Ainakaan minun ymmärtääkseni ei paikkaa tässä systeemissä viedä muilta. Paitsi jos maksaa eikä silti ilmaannu. Enkä vielä ole keksinyt keinoa välttää tätä.

Tässä ketjussa ei mielestäni ole oikein ehdotettu vielä mitään mikä kehittäisi mitään ja olen yrittänyt herättää ajatuksia ja ideoita ja saada kirjoittajia perustelemaan ja avaamaan ajatuksiaan.

Kuten varmasti on käynyt selväksi, olen itse sitä mieltä että nyt käytettävä järjestelmä on paras ja toimivin mitä kukaan on ehdottanut tai keskutellut. Ja vastaa pitkälti kaikkiin ongelmatilanteisiin. Ainakin omissa kisoissani olen siihen ollut tyytyväinen.

Olen silti enemmän kuin innokas ottamaan vastaan toivimia kehitysehdotuksia.

Kaikki olemme samaa mieltä siitä, että ideaalitilanteessa kaikki ilmoittautujat maksaisivat ja vielä osallistuisivat kisaan. Kysymys kuuluukin, että miten päästään mahdollisimman lähelle sitä?
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja letiss »

Tapanote kirjoitti:Paitsi jos maksaa eikä silti ilmaannu. Enkä vielä ole keksinyt keinoa välttää tätä.

Tässä ketjussa ei mielestäni ole oikein ehdotettu vielä mitään mikä kehittäisi mitään ja olen yrittänyt herättää ajatuksia ja ideoita ja saada kirjoittajia perustelemaan ja avaamaan ajatuksiaan.
Juuri näihin suuriin kysymyksiin on siis ainoastaan yksi vastaus ja se on juuri se pelaajan oma vastuu. Järjestelmä toimii siis
juuri niin hyvin, kuin sen käyttäjät. Eli mistä koko homma lähti liikkeelle oli se, että ihmeteltiin kun 15% ilmoittautuneista ei
maksanut tai peruuttanut tuloaan. Jono toki liikkuu eteenpäin ja paikat täytetään, mutta ihmettelyä herätti tuo iso osuus
"vastuuttomia".

Lääke tähän on hyvin yksinkertainen, jos Pietarille tulee tänään työeste Turun kisojen aikoihin, niin pistää samantien meiliä Turun TD:lle tai
soittaa, ettei pääse tulemaan. Yksinkertaista, vaivatonta ja helppoa.
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kuinka paljon näitä ilmoittautuneita ja maksaneita yleensä on, jotka eivät saavu kisoihin ja eivät ilmoita TD:lle peruutusta?
Jos tämä oikeasti on hyvinkin suuri ongelma, niin lääkettä kyllä löytyy.
Eka kerralla rahallinen sakko joka tulee maksaa ennen kuin voi ilmoittautua SFL-kisoihin, ja toistuville sählääjille lisenssin mitätöiminen loppukaudeksi.

Jotain tuollaista voisin ehdottaa jos frisbeekansa ei jatkossa osaa ottaa sitä vastuuta...
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Juhani kirjoitti:Kuinka paljon näitä ilmoittautuneita ja maksaneita yleensä on, jotka eivät saavu kisoihin ja eivät ilmoita TD:lle peruutusta?
Jos tämä oikeasti on hyvinkin suuri ongelma, niin lääkettä kyllä löytyy.
Eka kerralla rahallinen sakko joka tulee maksaa ennen kuin voi ilmoittautua SFL-kisoihin, ja toistuville sählääjille lisenssin mitätöiminen loppukaudeksi.

Jotain tuollaista voisin ehdottaa jos frisbeekansa ei jatkossa osaa ottaa sitä vastuuta...
Tällä kaudella on 2 kisaa heitetty. Kummassakin kisassa oli vajaat 10, jotka eivät ilmoittaneet poisjäännistään ennen kuin maksupäivä oli mennyt. Niitä, jotka maksoivat, mutta eivät paikalle tulleet, oli Kankaanpäässä 0 ja Julkujärvellä 2 (ainakin toisen kaveri ilmoitti paikan päällä tämän jääneen sairastumisen takia pois).

Eli ainakin minun kokemukseni mukaan ongelma on hyvin pieni .
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja ville »

Nummelan tulevissa kisoissa 14% (13/90).

Se on sitten makuasia mikä on ongelma ja mikä ei. Kuten sanottu, en hae ongelmia vaan ratkaisuja. ja jos ongelmaa ei ole, ei mitään tarvitse ratkaista. Mutta näyttää tämä ainakin keskustelua herättävän.

En syytä hallitusta enkä Kisakonetta, päin vastoin. Mutta sitä pelaajien vastuullisuutta peräänkuulutan (tapanoten ja Nummelan luvuista kai päästään n. 10 % keskiarvoon - joka on minun mielestäni hälyttävän suuri luku). Ja jos jollain systeemillä sitä voidaan lisätä, niin hieno asia (koska ei nuo itsestäänselvyydet ole kaikille niin selviä).

Muttta edelleen kysyn: Jos oikeasti ilmoittautuu sillä asenteella, että on tulossa kisaan, niin mikä ongelma on siinä, että maksutäppä näkyy osallistujalistassa. Jos ei itse muista maksaa, niin voi ainakin kaveri muistuttaa, kun näkee täpän puuttuvan. Ja kai tämä asia oikeasti kiinnostaa kaikkia niitä, jotka ovat jonossa.

Vai loukataanko tässä nyt jonkun yksityisyyttä?

Tapana on ollut, että jos jotain tilataan, se pitää myös maksaa 8)

Ehkäpä tämä nyt alkaa riittää tästä aiheesta. Mennään näillä ja katsotaan ja kehitellään. Huom. tätä ei ole kirjoitettu otsa kurtussa vaikka sen voi niin lukea.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

ville kirjoitti:Nummelan tulevissa kisoissa 14% (13/90).
Tämä lukema on kyllä suuri, ja ilmeisesti Porissa Prodiscus Challengessa vielä suurempi.

Juhani taisi enemmän tarkoittaa niitä, jotka maksavat, mutta eivät silti ilmaannu paikalle. Eli oikeasti vievät joltakulta jonottajalta paikan.
Tosin Julkujärven ja Porin kisoissa jonotuslistaa ei ollut, joten paikkaa ei silläkään olisi vienyt. Luultavasti tämäkin vaikuttaa laiskuuteen. Eli "ei siitä kenellekään mitään haittaakaan ole jos vetkutan".
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

ville kirjoitti:Nummelan tulevissa kisoissa 14% (13/90).

Muttta edelleen kysyn: Jos oikeasti ilmoittautuu sillä asenteella, että on tulossa kisaan, niin mikä ongelma on siinä, että maksutäppä näkyy osallistujalistassa. Jos ei itse muista maksaa, niin voi ainakin kaveri muistuttaa, kun näkee täpän puuttuvan. Ja kai tämä asia oikeasti kiinnostaa kaikkia niitä, jotka ovat jonossa.

Vai loukataanko tässä nyt jonkun yksityisyyttä?
Tästä on viestiä laitettu eteenpäin. Tuo kaverin/oman seuran kylkeentökkijän muistutusaspekti on ihan järkevä huomio.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: SFL Kilpailut 2011

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Eurotourillakin kävi niin, että ruotsalainen ja sveitsiläinen pelaaja tuli kärkkymään pelipaikkaa ja eivät päässeet, kun ei ollut peruutuksia. Kärkkyjiä on näköjään joihinkin kisoihin ja asiat voivat mennä myös noin päin.

Onko liian hankalaa päästää mahdollisia kärkkyjiä kisapaikalla pelaamaan maksaneen ja ei pelaajakokoukseen saapuneen pelaajan tilalle? Kunhan vain kärkkyjä pulittaa paikan päällä osallistumismaksun? Eikö sanktiona ei ilmestyneelle maksaneelle pelaajalle voida tuomita maksettu maksu menetetyksi kisaorganisaatiolle? Toki kannattaa miettiä hyväksyttävät poikkeukset reilun pelin nimissä tuolle, kuten jos pelaaja on yllättäen sairastunut ja on niin huonossa kunnossa, ettei voi ottaa yhteyttä kisaorganisaatioon.
Vastaa Viestiin