Prodiscus Nokia Open

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja jh »

kaikesta huolimatta asia on mulle ihan fine, ei ollut mikään sen erityisempi hetki.

Vituttaa vaan että mun kunniasta tullaan tänne rääpiin naamaa
180
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja AMA »

jh kirjoitti:Vituttaa vaan että mun kunniasta tullaan tänne rääpiin naamaa
Perseilemään ei Jesse kannata silti alkaa, vaikka olisikin mielestään kokenut vääryyttä. Siinä lähinnä tekee itsestään pellen, eikä ainakaan vie omaa protestiaan yhtään eteenpäin.
"play for show, work for dough" -Lloyba
miKeli
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 18:30
Oikea nimi: Trolol

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja miKeli »

onko alustavaa ratingia tulossa?
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja monster »

jh kirjoitti:
Vituttaa vaan että mun kunniasta tullaan tänne rääpiin naamaa
tota mäkin oon ihmetellyt!! jos mä denffaan tai laitan jonkun väylän läskiks,jos jostain syystä vituttaa, niin sen ei pitäis muille kuulua.oma on asiani
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

En muusta tiä, mut ainakaan mun silmissä jh:n pisteet ei laske! Sitä paitsi, Jessen toimimalla tavalla tämä asia saa varmasti enemmän huomiota, kuin että tästä vaan pidettäis turpansa kii, ku ei haluta kieroja katseita ja porukan ihmetyksiä. Uskallan väittää että riepois itteäkin. Respect!
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja PM »

:shock: Miksi ihmeessä JH:ta pitää kritisoida?...Jh:la on ollut rytmi veressä sillähetkellä ja ei kai siinä mitään pahaa pitäs olla :roll: Ps.pikku persily välillä piristää...vai mitä Jesse?
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja poimis »

Pyöveli kirjoitti:Itse muotoilisin JATKOSSA säännöt niin että kilpailun keskeytyksen päättää TD yksin vaikka pelais jossain poolissa ja silloin peli loppuu heti, ei väylän päätteeksi. Jos peli jatkuis sääntöjen vastaisesti tulis rankku per heitto ja paluu oikeaan kohtaan.
Säännöt sinällään ovat selvät, että TD päättää milloin peli laitetaan poikki. Kuten Janne tuolla aiemmin jo huomauttikin, sille on hyvä syy, miksi sääntöjen mukaan TD ei pelaa, ainakaan jos ei ole samaan aikaan pelaamatonta apu-TD:tä.
Frisbeezer kirjoitti:Voi myös heittää kysymyksen, että missä vaiheessa kierros voidaan keskyttää TD:n toimesta? Voiko keskeytyshetken määritellä tulevaisuuteen (kuten Jesse spekuloi)? Se on varmaa, että keskytyksestä puhuttiin/päätettiin miten toimimme ennen kuin lähestymiset heitettiin meidän tyhmässä. Eli käytännössä päätimme keskeytyksestä, minkä jälkeen jatkoimme peliä.
Sääntöteknisesti tilanne on selvä: peli keskeytyy samalla signaalilla, millä se alkoikin. Ongelma on vain käytännössä se, että eihän noita signaaleja käytetä muuta kuin suuremmissa karkeloissa.
Koko tämä pohdiskelu on nyt vain seurausta siitä, että päädyimme harvinaiseen tilanteeseen, jossa koko radan kattavaa signaalijärjestelmää ei ole käytössä, peli on pakko keskeyttää, ja meillä on pelaava TD, joka on vielä suht kokematon. En tarkoita tätä mitenkään herjana, kilpailun keskeyttäminen on iso päätös kenelle tahansa. Erityisesti se on iso päätös, jos ei ole kymmenien pidettyjen kilpailujen kokemusta.

Jos ryhmä, jossa TD pelasi juuri ennen keskeytystä, kävi keskustelun ja päätti että peli keskeytetään sen väylän jälkeen, tämä on ihan ok. Faktisesti ryhmän mielipiteellä ei ole mitään merkitystä, vaan tässä tilanteessa lienee tulkittava, että "TD päätti pelattuaan väylän #8 loppuun, että kilpailu keskeytetään". Tällöin oli selkeä virhe pelata väylä #8 uusiksi (edes osittain) ja oikeudenmukaisinta olisi ehkä palauttaa lauantaina pelatut tulokset siltä väylältä.
monster kirjoitti:tota mäkin oon ihmetellyt!! jos mä denffaan tai laitan jonkun väylän läskiks,jos jostain syystä vituttaa, niin sen ei pitäis muille kuulua.oma on asiani
Denffaaminen on jokaisen henkilökohtainen asia ja siihen on "oikeus" aina, olosuhteista riippumatta. (Joskin ns. rating-denffauksesta on puhuttu aiemminkin, ei nyt mennä siihen).

Läskiksi laittaminen sen sijaan on epäkohteliaista muita pelaajia kohtaan, antaa katsojille ikävän lajikuvan ja on aina varmasti sääntökirjan tarkoittamaa "epäurheilijamaista käytöstä".

Jos olisin joidenkin pelaajien sponsori, edellyttäisin kyllä urheilijamaista käyttäytymistä. Maailma löytyy esimerkkejä pelaajista, jotka eivät sponssisopimuksia enää tule saamaan.

Ja mitä Jessen kritisoimiseen tulee, niin keskustelua saa ja pitääkin herättää, mutta kilpailun aikana perseileminen ei kuulu kilpaurheiluun.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja poimis »

poimis kirjoitti:Tällöin oli selkeä virhe pelata väylä #8 uusiksi (edes osittain) ja oikeudenmukaisinta olisi ehkä palauttaa lauantaina pelatut tulokset siltä väylältä.
Tai siis olisi ollut, ennen kuin tulokset julkaistiin. Sen jälkeenhan tuloksia ei vähällä muuteta.
Pyöveli
Viestit: 182
Liittynyt: Ke 10 Loka 2007, 8:33
Oikea nimi: Veli Berglund

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

poimis kirjoitti:
Pyöveli kirjoitti:Itse muotoilisin JATKOSSA säännöt niin että kilpailun keskeytyksen päättää TD yksin vaikka pelais jossain poolissa ja silloin peli loppuu heti, ei väylän päätteeksi. Jos peli jatkuis sääntöjen vastaisesti tulis rankku per heitto ja paluu oikeaan kohtaan.
Säännöt sinällään ovat selvät, että TD päättää milloin peli laitetaan poikki. Kuten Janne tuolla aiemmin jo huomauttikin, sille on hyvä syy, miksi sääntöjen mukaan TD ei pelaa, ainakaan jos ei ole samaan aikaan pelaamatonta apu-TD:tä.
Nooh, jos tähän soppaan jotain kommentoi, niin ei ne säännöt kauheen selvät ole jos suomen kokeneimpiin kuuluvat pelaajat saa ne näin umpisolmuun.

Ei siitä surullisen kuuluisasta official testistäkään tunnu paljon apua olevan.
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja jh »

kyllä toki myös minulta edellytetään urheilijan käyttäytymistä, nyt vaan kävi näin että kypärä ei tuollaista tilannetta kestänyt. Voi olla että syynä on se että en ole saanut kirkollista koulutusta ja isäntä itse hylkäsi minut kyseisessä tilanteessa. En toki voi olla tyytyväinen käytöökseeni, en myöskään osaa olla pahoillani kuin siitä että jotkut joutui sitä todistamaan.
180
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Jani »

Pyöveli kirjoitti: Ei siitä surullisen kuuluisasta official testistäkään tunnu paljon apua olevan.
Kyseisessä ryhmässä pelasi ainakin kaksi pelaajaa, jotka ilmeisesti eivät olleet vielä testiä suorittaneet. Kaikkea ei tietenkään muista ulkoa, mutta ainakin tulee tutustuttua kunnolla siihen, mitä asioita sääntökirjasta löytyy. Säännöt kannattaa siis pitää mukana kentällä. Sääntöriitoihin kannattaa soveltaa yksinkertaista ohjetta: "Näytä se sääntökirjasta".
Avatar
Frisbeezer
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 11 Huhti 2005, 21:55
Oikea nimi: Jussi Meresmaa
Seura: Disc Golf Club Tampere
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Frisbeezer »

Tilanne oli harvinainen. Mun peliuralla tää oli toinen kerta kun piti keskeyttää kisa. Otan omaan piikkiin tän sääntösähläyksen, olinhan kokenein ryhmästä.
Sunnuntaille yritimme miettiä parhaan tavan, mikä olisi oikeudenmukaisin kaikille. Osa pelaajista kärsi ratkaisusta, osa hyötyi. Mä hyödyin yhden heiton.
-REINVENT YOUR GAME-

Discmania Golf Discs
http://www.discmania.net
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

jh kirjoitti:kyllä toki myös minulta edellytetään urheilijan käyttäytymistä, nyt vaan kävi näin että kypärä ei tuollaista tilannetta kestänyt. Voi olla että syynä on se että en ole saanut kirkollista koulutusta ja isäntä itse hylkäsi minut kyseisessä tilanteessa. En toki voi olla tyytyväinen käytöökseeni, en myöskään osaa olla pahoillani kuin siitä että jotkut joutui sitä todistamaan.

Sinällään mulle aivan se ja sama koko homma. Mut mulle tuli heti mieleen että jos ottaa 30 heittoa vikalta väylältä, on se selvästi tuloksen alentamista varmuudella niin alas ettei sitä oteta mukaan ratinglaskuihin...
Tuli vaan mieleen ja ihme ettei kukaan muu oo ottanut aiemmin puheeks, ainakaan suoraan. Ja joo onhan se ihan sama, kukin tekee mitä haluaa ja miten haluaa ja itsestään pellen jos haluaa.

Mut ei ihmisiä tarvi pitää niin idiootteina, että ton tasoinen kaveri sanoo kirkkain silmin, että "Ei peli vaan oikein kulkenu" ja että se pitäis vaan uskoa...
Kimmo
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 17 Heinä 2006, 8:34
Oikea nimi: Kimmo Lindholm
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo - Vihti

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Joku voisi vielä kirjoittaa yhteenvetona lyhyesti miten tässä tilanteessa olisi pitänyt menetellä. Niin jää varmasti kaikille mieleen. :)

Ehdottomasti olen samaa mieltä kuin Janne ja Poimis, että TD ei saisi pelata (tai sitten on avustava TD, joka ei pelaa). Muissa lajeissa on hyvin harvinaista, että kilpailun järjestäjä kilpailee itse.

Vielä yleisesti haluan sanoa, että ukonilman uhatessa kisa pitää keskeyttää HETI. Se voi olla se ensimmäinen salama… Aivan liian usein tapahtuu niin, että pelataan vielä 1-2 väylää ja toivotaan sen menevän ohitse. (Huom. en tiedä miten Nokialla). On OIKEASTI vaarallista pelata avoimella kentällä ukonilmalla! Sen vuoksi päätös pitää tehdä välittömästi. Kukaan TD ei varmaan halua ottaa ihmishenkeä tunnolleen.

Lopuksi, jäitä hattuun :)
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Prodiscus Nokia Open

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Kun TD katsoo pelin jatkamisen vaaralliseksi tai epäkäytännölliseksi rankan sateen tai muun (sää)olosuhteen vuoksi, hänen tulee ilmoittaa siitä pelaajille samalla kovalla, pitkällä äänimerkillä, jolla pelin alkaminen on ilmoitettu.

Pelaajien tulee lopettaa pelaaminen välittömästi ja merkitä paikkansa mineillä tai arvioida paikka maamerkkien mukaan silmämääräisesti ja palata kisatoimistolle tai muuhun TD:n aiemmin osoittamaan paikkaan odottamaan lisäohjeita.

TD voi pyytää pelaajia odottamaan paikalla tai antaa heidän poistua alueelta, mutta palata esimerkiksi tunnin kuluttua kuulemaan jatkosta. Peliä pyritään jatkamaan, mutta jos TD katsoo, ettei tilanne helpotu tai pimeys saapuu ennen kierroksen loppuun pelaamista, se voidaan siirtää.

Kierroksen loppuun pelaaminen on aina etusijalla lisäkierrosten pelaamiseen nähden. Eli mikäli kierros siirtyy seuraavaan päivään, pelataan se aina ensin loppuun ennen kuin uutta kierrosta voidaan aloittaa.

Mikäli 54 väylän kilpailusta ei saada pelattua 18 väylää, tai 72 väylän kilpailusta vähintään 36 väylää, ei kisan lopputuloksia vahvisteta.

Tämmöiset ulkomuistista, lisätkää jos jotain jäi uupumaan.
Vastaa Viestiin