Tupakoinnin kieltäminen

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

booga
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 07 Syys 2010, 10:42
Oikea nimi: Ardo Sepp
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja booga »

Osatteko sanoa, milloin on pelissä tupakointi häiritsenut yhteispelikaveria, ulkomaailmassa on tupakointi laillinen, siihen saaka kui valtio päättiä toisiin...
Breas
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 06 Syys 2006, 23:04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Breas »

booga kirjoitti:Osatteko sanoa, milloin on pelissä tupakointi häiritsenut yhteispelikaveria, ulkomaailmassa on tupakointi laillinen, siihen saaka kui valtio päättiä toisiin...
Tästä asiasta ei varmaan puhuttaisi näin paljon jos se ei ketään häiritse... Eli todella tyhmä kysymys, ei muuta :D
booga
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 07 Syys 2010, 10:42
Oikea nimi: Ardo Sepp
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja booga »

Breas kirjoitti:
booga kirjoitti:Osatteko sanoa, milloin on pelissä tupakointi häiritsenut yhteispelikaveria, ulkomaailmassa on tupakointi laillinen, siihen saaka kui valtio päättiä toisiin...
Tästä asiasta ei varmaan puhuttaisi näin paljon jos se ei ketään häiritse... Eli todella tyhmä kysymys, ei muuta...

kle,,oletko kuullut itsemääräimäsoikeuksista???? kohta ei saa pieraista jos valtiokunta ei anna siihen lupa...jokaineni pitä...
Eikä tarvi vetää hernettä joka asiasta...ei kuka muu ole syyppä, jos sun peli ei suju...turha valita
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Kyllä mua häiritsee muiden tupakoiminen ja kilpailukierroksilla kyllä sanon sen suoraan kun moni kanssapelaaja ihan asiallisesti kysyy että häiritseekö se.

Säännöt tosiaan ovat meidän tupakkavammaisten puolella, mutta jos joku asiallisesti kysyy ja hoitaa tarpeensa muut huomioon ottaen ja fiksusti, en ainakaan minä ala valittaa. Jos se silti mua häiritsee, niin itsekin osaan savua väistää.

Sitä en tiedä sitten että miten reagoisin, jos joku vittuillakseen alkaisi poltella metrin päässä.
Avatar
KURKO
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 03 Heinä 2006, 13:42
Oikea nimi: Jani Karonen
Seura:
Paikkakunta: Espoo

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja KURKO »

Jani kirjoitti:Kyllä intomielisimpien kannattaisi ottaa asia bisneksen kannalta: Amer maksaa taatusti hyvää liksaa palopuheiden pitäjille. Huomaavainen tupakointi frisbeekisoissa tarkoittaa, että tupakoija tarjoaa nautintoaineitaan pelikavereille yli sarjarajojen. Juniorisarjalaisille tarjotuista pötkylöistä rapsahtaa aina tuhdisti tukevampi bonus palkkapussiin.
Amer myi tupakkabusineksen jo yli 5 vuotta sitten. Huomasivat kai, etta urheiluvaline- ja tupakkaliiketoiminta eivat sovi kovin hyvin yhteen ja erityisesti sen jalkeen kun tupakkamainontaa alettiin kieltaa lahes joka urheilussa, myos autourheilussa. Amer on muuten iso globaali urheiluvalinevalmistaja, jolla on tunnettuja brandeja kuten Atomic ja Wilson. Jos he ostaisivat esim. Latituden tai muun alan valinevalmistajan, niin silloin ainakin kaikki tarvittavat kanavat (markkinointi, jakelu, etc.) olisi valmiina lajin isolle kasvulle.
booga kirjoitti:kle,,oletko kuullut itsemääräimäsoikeuksista???? kohta ei saa pieraista jos valtiokunta ei anna siihen lupa...jokaineni pitä...
Eikä tarvi vetää hernettä joka asiasta...ei kuka muu ole syyppä, jos sun peli ei suju...turha valita
Kannatetaan, vaikka en tupakoikaan kun vasta 4 oluen jalkeen. Se on oikein, etta tana paivana joku muukin kun kettutytot ja SETA nousee bariikaadeille.
| Frisbeegolffia vuodesta 1985 |
krimmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 23 Syys 2009, 19:32
Oikea nimi: Kristian Kosonen
Seura:

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja krimmu »

Noniin. Tosiasiahan on se, että rööki, alkoholi (ja muut päihteet) eivät kuulu urheiluun. Kilpaurheiluun varsinkaan. Mun mielestä jokainen voi harjoitellessaan vetää savukkeita keuhkoon niin paljon kuin huvittaa, mutta kisoissa tupakointi pitäisi kieltää. Ainoastaan erikseen osoitetulla tupakkapaikalla saisi polttaa kierrosten ulkopuolella. Jos tämä laji urheiluksi halutaan mieltää, on päihteet ja savukkeet jätettävä ehdottomasti kilpailujen ulkopuolelle. Toinen mielipide on se, että frisbeegolf on vain mukavaa ajanvietettä, varsinkin silloin, kun "eväät" ovat kunnossa. Kolmas mielipide tulee kilpapelaajilta ja urheilijoilta, jotka itse polttavat tupakkia.

Itsekin vanhana (entisenä) korsteenina tiedän, että metsässä sauhuttelu on hurjan kivaa 8) Valitettavasti se nyt vain ei ole lainkaan urheilullista touhua ja siksi se tulisi jättää kisoista pois. Ja tuosta häiritsemisestä vielä. Väitän, että 9/10 ei-tupakoitsijasta häiriintyy siitä, että vieressä tai lähellä joku polttaa. Eihän se tietenkään tupakoitsijoita häiritse.

Aika harvoin muuten tupakoiva poolikaveri edes kysyy muiden mielipidettä, pistää vain palamaan. Itseäni se ei haittaa, jos kaveri menee sivummalle tupakoimaan niin, ettei tarvitse nuuhkia savuja.

Ajattelen asiaa nuorten, katsojien ja lajin imagon kannalta.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

krimmu kirjoitti: Aika harvoin muuten tupakoiva poolikaveri edes kysyy muiden mielipidettä, pistää vain palamaan. Itseäni se ei haittaa, jos kaveri menee sivummalle tupakoimaan niin, ettei tarvitse nuuhkia savuja.
Mulla on ollut tässä suhteessa positiiviset kokemukset. Erittäin moni on kysynyt asiallisesti ennen kierroksen alkau tai ennen sitä ensimmäistä savua, että sopiiko muille?
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Tapanote kirjoitti:Kyllä mua häiritsee muiden tupakoiminen.
Mua häiritsee höpöttäminen ja edellisten kierrosten kertaus kierroksen aikana.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Nosturi kirjoitti:
Tapanote kirjoitti:Kyllä mua häiritsee muiden tupakoiminen.
Mua häiritsee höpöttäminen ja edellisten kierrosten kertaus kierroksen aikana.
Mun jupinat häiritsee todennäköisesti kaikkia. Arttu taitaa olla ainut, joka siitä on kehdannut päin naamaa sanoa. Taisin jopa olla hiljaa pari minuuttia?
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Jani »

KURKO kirjoitti: Amer myi tupakkabusineksen jo yli 5 vuotta sitten.
No joku muu sitten, kun en oikein näistä tiedä... Onkohan British American Tobacco enää olemassa...?
sulo
Viestit: 14
Liittynyt: To 03 Helmi 2011, 0:07
Oikea nimi: Seppo

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja sulo »

vaahis kirjoitti:Tupakka ja nuuska ei mielestäni kuulu kilpaurheiluun joten kieltoon vaan! Lajin imagoakin se saattas kohottaa hieman jos sen tupakoinnin kieltäis edes kilpailuissa, koska kun kerron kavereilleni tästä lajista, niin ne kysyy ensinmäisenä että "onko se se laji jonka pelaajat voi juoda bissee ja vedellä kessua. Ei se taida mitään oikeeta urheilua ollakkaan..."
Tapanote kirjoitti: Reenikiesseillä sitten röökiä ja viinaa.
Niin, imagohan se sillä paranee, kun kisat on savuttomat ja treenatessa baginä muovikassi ja nortti suupielessä(oiskos sittenkin kaksinais- jopa kolminaismor.....) krhmm.

Minusta kiellon pitäisi olla koko rata-aluetta koskeva (jos se on yleensä tarpeellista), mutta se taas ei ikinä tule onnistumaan.
Kieltoon myös muut häiritsevät tekijät, höpöttämiset, tunnepurkaukset, imelät kommentit jne
Uzah
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 12:30
Oikea nimi: Juuso Ketonen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Sörnävitch

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Uzah »

Tapanote kirjoitti:Kyllä mua häiritsee muiden tupakoiminen ja kilpailukierroksilla kyllä sanon sen suoraan kun moni kanssapelaaja ihan asiallisesti kysyy että häiritseekö se.
Eikö tässä ole nyt se "aikuinen" tapa toimia. Lyhyellä keskustelulla päästää kompromissiin poolin sisällä että vedetäänkö röökiä ja miten lähellä kavereita. Valitettavasti tämä ei ole se syy tälle kiellolle, muutenhan tilanne olisi jo ohi. Tuntuu jotenkin uskomattomalta että se tupakan polttaminen jollain tavalla katsojien silmissä tekee lajista vähemmän uskottavan urheilullisesti. On päivän selvää ettei tässä kovin aerobista liikuntaa harrasteta ja veikkaan että katsojakin se hoksaa jos edes tajuaa et "hei toihan vetää röökiä". Tuntuu että hieman hysteerisesti yritetään varjella ja rakentaa jo luotua valtavirta urheilulaji imagoa. Alkoholi ja muut peliä selvästi vaikeuttavat päihteet (juu juu, pelaat paremmin pienissä, höpö höpö) on taas jo ihan selkeä rajanvetopaikka.

vaan mun 2 cm.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Uzah kirjoitti:Alkoholi ja muut peliä selvästi vaikeuttavat päihteet (juu juu, pelaat paremmin pienissä, höpö höpö) on taas jo ihan selkeä rajanvetopaikka.
Kai se nikotiini kiellettäisiin enemmänkin suoritusta parantavana kuin vaikeuttavana tekijänä. Tässä esimerkiksi on pieni uutinen liittyen tuohon WADA:n keissiin: http://www.universalsports.com/news-blo ... 56635.html

The performance-enhancing effects of nicotine included increased "vigilance and cognitive function," and reduced stress and body weight.
"Interestingly, nicotine also triggers a significant increase of pulse rate, blood pressure, blood sugar and epinephrine release owing to simultaneous stimulant and relaxant properties," the report said.
"Smokeless tobacco is a very attractive drug from a doping perspective," researchers suggested, because it did not damage an athlete's breathing and respiratory system.

Viimeinen kohta on varsin mielenkiintoinen.
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja PM »

Eiköhän tää kielto nyt ollut alunperin ollut tota " muuta" päihdyttävää ainetta varten? Tää keskustelu paisui yllättävän paljon. Henkilökohtaisesti röökin poltto ei ole ollut ongelma,jos poolissani on ollut röökimiehii niin on AINA kysytty lupa,ja siihen on lupa myönetty!
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: Tupakoinnin kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Itse poltan kierrosten aikana. Kysyn aina luvan poolikavereilta ja toistaiseksi lupa on aina myönnetty. Pyrin sijoittamaan sauhuttelun pitkille siirtymille tai väylille, jonne syntyy jonoa. Fimpit kannan mukanani roskikseen. Aion polttaa jatkossakin siihen asti kunnes toivon mukaan onnistun jossain vaiheessa tupakoinnin lopettamaan kokonaan. Jos tulee tupakointikielto niin energiajuomat pitäis kieltää myös. Ne haisee pahalle ja niillä saattaa olla parantava vaikutus itse suoritukseen. Onko rennosta lajista tulossa ahdasmielisten kurttunaamaisten moralistien temmellyskenttä ? Siltä on alkanut pikkuhiljaa tuntua. Itse aion taistella tälläistä kehitystä vastaan. :evil:
Vastaa Viestiin