Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Leevi
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 14 Kesä 2011, 21:15
Oikea nimi: Leevi Liitti
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Marko kirjoitti:
Oliko "High Tower A8" liian korkea ? Uudet väylät ? Kahvila ?
Kiitos hyvin järkätyistä kisoista näin aluksi. Kaikki toimi hyvin ja kelitkin suosi frisbeegolffin pelaamista.

Radassa parannettavaa tämän verran.
A1- ennen kuusitunnelia olevia koivuja pitäisi pari poistaa. Tällä hetkellä lähes mihin vain avaat on järkevämpää koitaa kuusten yli koska koivut ovat niin tiheät että heittovälejä ei oikein ole.
A4- keskellä väylää oleva ruskea puu pois ja joko korin ympäriltä pari kuusta, tai sitten korin siirtäminen ~8m tiiltä katsottuna vasemmalle
A5- jos haluaa korille täytyy heittää puiden yli(tämä vielä ihan ok) mutta korin lähellä liikaa tuuritekijöitä. Korin etuoikealla olevat kaksi koivua pois ja se iso havupuu korin vierestä.
A6- kori 20m vasemmalle ja tiilta sinne joku järkevä väylä
A7- puita pitäisi harventaa hieman, tällä hetkellä vähän turhan tukkoinen vaikka tykkääkin ahtaista väylistä.
A8- normi korinpaikka parempi, korotus oli myös liian korkea.

P-7 liian vaikea ottaa birkku mutta liian helppo ottaa par. Korin paikalle voisi joku viisas keksiä jotain. Itse en keksi mutta mainitsin vain.
P-8 joko puolivälissä väylää vasemmalla puolella olevan koivun oksia tulisi harventaa tai korin edessä olevan puun alhaalla roikkuvia oksia pitäisi poistaa.
GARFFi
Viestit: 105
Liittynyt: To 20 Tammi 2011, 19:09
Oikea nimi: Mikko Karvinen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja GARFFi »

Oli siellä hyvät välit A1:sellä, ku avas n. 120metrisen avauksen. Mä taas tykkäsin uudesta A8:n korin paikasta mutta turhan korkea se oli, ei tehnyt mieli kauempaa koittaa lintusta. Rata on hieno, lisää kisoja!
Marko
Viestit: 450
Liittynyt: To 07 Syys 2006, 21:30
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kiitos palautteesta ja laittakaa lisää vaan. :)

Seuraavat palkintoja saaneet, lähettäkä tilitietonne:
Teemu Nissinen
Seppo Paju
Jalle Stoor
Tuukka Kivioja

Muiden maksut lähtevät tulemaan pikapuoliin.
Marko

39 vuotta frisbeegolfia.
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja Juhani »

A-8 kori oli jo liian korkea.
Olennainen osa lajia on, että pelaaja voi valita pelitaktiikkansa aivan itse omien taitojensa mukaan, eli voi varmistella korin juureen jos ei uskalla/osaa putata. Tuohon koriin putattaessa lähempänä koria oli epävarmempaa, että kiekko jää koriin. Pikku vastatuuli siihen vielä, niin ei ole enää lainkaan pelaajan taidoista kiinni.
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Kiitti Markolle ja muillekin porin jengille kisoista oli ihan ok skapat ja toi mesta jossa skulataan on kyllä niin makee kun on vain nurtsia eikä tarvii kaltsilla skulata!!!! No mä laitan tähän samalla vähän GM-sarjalaisen mietteitä radasta kun niitä nyt kysellään.Elikä radalla olisi mun mielestä muutama väylä muutos/korjaus väylällä ihan hyvä juttu eli kä A-4 se iso puu sieltä päästä pois A-5 korin ympäristö vähän avarammaksi ja miksi korin alusta kiveä kun vieressä olis parempaa maata A-8 muuten hyvä väylä mutta kori oli kyllä aivan liian korkealla sit oli viel pari muuta juttua josta laitan tän mun mielipiteen korit eriväylillä oli kyllä melko erikorkeuksilla maasta ehkä ei hyvä putatessa ja sit toi sama mistä mä oon ennenkin kirjoitellut minkä takia piti porissa pelata/sotkea ekalle kierrokselle erisarjat samoihin booleihin sit pelattiin 2.kierros omissa sarjoissa tää ihan vaan sen takia että tuollakin porissa oli esim. meijän sarjassa GM-5 heittäjää ja pelattiin 5.booleissa tätä sarjojen sekoitusta 1.kierrokselle kisoissa mä en vaan tajua sillä sähän pelaat vain niitä sarjalaisia vastaan mihinkä kuulut ?! Ps.mä oon joskus kuullut jonkun sanovan että on hienoa katella kun avoimen kärkipelaajat heittää no voihan niitä mennä kattelee sit kun on oma kierros pelattu esim.GM-sarjan omassa pelaaja boolissa. Kiitti viel kerran porin porukoille kisoista mä ainakin tykkäsin kisoista.
raul
Viestit: 19
Liittynyt: La 10 Kesä 2006, 10:53
Oikea nimi: Rauli Lehtinen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Fierce Pro Tour Pori 7. - 8.9.2013

Viesti Kirjoittaja raul »

Kiitokset kisoista myös minun puolestani! Ekaa kertaa Porissa pelasin ja täytyy kyllä sanoa, että upea puisto frisbeegolfille! Järjestelyt ja kahvila toimivat tosi hyvin ja ne isot screenit olivat hyvä juttu.

Palautetta radasta:
Leevillä olikin jo monta hyvää pointtia ja aikalailla samaa mieltä hänen mainitsemiensa väylien osalta. Eli yleisellä tasolla rataa suunniteltaessa tuurin vaikutusta peliin pitäisi vähentää, hyvää heittoa palkita ja huonoa heittoa rangaista. Monet väylät radalla olivatkin erittäin onnistuneita näillä osa-aluella. Ekan kiessini Kirjurinluodossa pelasin siis lauantaina ja aloitin P6:lta. P12:sta asti olin ihan täpinöissä miten sairaan siisti rata tää on! Varsinkin ne kolme Par 4:sta tolla puolella olivat tosi onnistuneita.

A4-A8 eivät olleet sitten niin onnistuneita.

A4: väylä olisi ihan yhtä vaikea, vaikka kori olisi nimenomaan 8m vasemmalla. Nykyisellä korin paikallla heität täydellisen heiton aukosta ja sit jäät 7m lyhyeks, etkä voi edes koittaa puttia kun on kuusi tiellä.
A6: Hyvä tiin paikka, mutta ei oikeen mitään järkevää väylää korille. Toivotaan toivotaan.
A7: Ihan OK. Hyvä ja vaikea griini.
A8: Kyllä aivan liian korkea. What Juhani said.

P1: Hyvä Par 3, voi valita parista eri heitosta, ei liian helppo.
P5: Aika tylsä hysse. Ois kiva ku näkyis kori tiiltä.

Sokkoväylistä sen verran, että ne ovat ehkä tylsintä koskaan. En tiedä yhtään hyvää sokkoväylää. Yksi hienoimmista jutuista frisbeegolfissa on se, kun näkee kiekon liitävän väylää pitkin kohti koria ja sitten koko pooli katsoo jännittyneenä, että tuleeko houli. Sokkoväylällä tätä ei tapahdu. Heittolinjan ei välttämättä tartte olla sama kuin näkölinjan korille. Hyvänä esimerkkinä tästä on Tukholmassa väylä numero 15. Pensaaseen on tehty aukko, jotta kori näkyisi, vaikka ei kukaan siitä välistä oikeasti heitäkkään.

Kiitos järjestäjille ja jos täällä pelataan ensi vuonna niin takuulla tulen takaisin :)
Vastaa Viestiin