Joukkuegolfin SM-kilpailut

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Voi tulla monelle mj2 ja miksei ylemmänkin divisioonan pelaajalle äiteetä ikävä, jos joutuu Hennan tai Eveliinan kanssa samaan ryhmään :-D Ja ikäeroa ei ole.
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Nina »

Lupasin itselleni olla kommentoimatta tähän keskusteluun enää, mutta Makkosen kirjoituksen jälkeen oli pakko!!
"naiset ovat junnuja(kin) huonompi"
Tämä ei ollut TODELLAKAAN kommenttini pointti vaan se, että meillä on Suomessa mielettömän hyviä poikajunnuja (ja muutama tosi hyvä tyttöjunnu :-) ), jotka pistävät jauhot suuhun jo kymmeniä vuosia heittäneille miehillekin!

Jos nyt taas otan esille Nummelanharjun kisat niin kyseisen sarjan MJ2 90% junnuista heitti paremmin kuin Makkonen itse...?? Hups!! Ja, jos mietitään MPO sarjan SM-kisoja niin siellä kärjessä on useasti junnuja tappelemassa palkintosijoista...menneinä vuosina mm. Leo Piiroinen, Seppo Paju, Lassi Hakulinen...

Myös jo naisen ja miehen väliset fyysiset erot tekevät sen, että tuloksissa on eroja...lajissa kuin lajissa!!

Ja toiseksi laji on sen verran uusi, että 10-15 vuotta frisbeegolfia harrastaneita naisia ei Suomessa kilpailuissa edes ole...enää.. eli se siitä!!
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Se minun alkuperäinen ehdotus sekajoukkueeksi on edelleen paras ja kaiken huomioonottava. junnu, seniori, mies ja nainen. Eikö tätä nyt haluta ymmärtää ? 8)
Dizzy
Viestit: 65
Liittynyt: Ti 26 Huhti 2005, 12:44
Oikea nimi: Anssi Sahri
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Dizzy »

Noukka kirjoitti:Se minun alkuperäinen ehdotus sekajoukkueeksi on edelleen paras ja kaiken huomioonottava. junnu, seniori, mies ja nainen. Eikö tätä nyt haluta ymmärtää ? 8)

Tässä Noukka kyllä on niin oikeassa. Tuohan se sekajoukkue oikeasti olisi.
Henruso
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 23 Huhti 2012, 22:57
Oikea nimi: Henri Makkonen

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Henruso »

Kiitoksia rakentavista kommenteistasi Nina.
Nina kirjoitti:meillä on Suomessa mielettömän hyviä poikajunnuja (ja muutama tosi hyvä tyttöjunnu :-) ), jotka pistävät jauhot suuhun jo kymmeniä vuosia heittäneille miehillekin!
Eli onko siis reilumpaa että nämä huippujunnut vievät pelipaikkoja kisoista miehiltä kuin että he vievät niitä naisilta?
Nina kirjoitti:Jos nyt taas otan esille Nummelanharjun kisat niin kyseisen sarjan MJ2 90% junnuista heitti paremmin kuin Makkonen itse...?? Hups!!
:D :D No mut hei, en mä mikään pelimies fribailussa olekaan! :wink: (Niin ja vertailun vuoksi: silloin kun mä olin 16-vuotias, niin kyllä mäkin pyörittelin pinkiponkissa käytännössä kaikkia alle 5 vuotta lajia harrastaneita aikuispelaajia ihan miten halusin... :wink:)

Huomaa myös Nina seuraava: mikäli meidän seurastamme löytyisi joku juniori joka pelaisi kierroksen keskimäärin esim. 2-4 heittoa huonommin kuin meikäläinen, ja minulla olisi mahdollisuus pistää kaveri edustamaan meidän seuraa johonkin karkeloihin meikäläisen sijasta (ei sillä että olisin itse ikinä mihinkään pääsemässä näillä taidoilla, eikö?), niin ILMAN MUUTA lähettäisin kaverin sinne kisoihin itseni sijaan! Vastaavasti naisten tulisi ymmärtää, että mikäli seurassa on teitä jopa paremmin heittävä juniori, niin tottakai tämän tulisi päästä ennen teitä kisoihin mukaan. Sehän on vain teidän seuran sekä koko lajin etu, puhumattakaan sitten siitä että se on vain yksinkertaisesti reilumpaa, satsata "tulevaisuuden lupauksiin", kuin tällaisiin meidän kaltaisiin "aikuisurheilijoihin", joilla tuskin maailman huipulle on enää mitään asiaa. Itse ainakin olen ylpeä siitä jos seurasta löytyy sellaisia junioreita, jotka pystyvät puskemaan meitä vanhempia immeisiä pois joukkueesta! :)
Nina kirjoitti:Myös jo naisen ja miehen väliset fyysiset erot tekevät sen, että tuloksissa on eroja...lajissa kuin lajissa!!
Tää rupes kiinnostamaan jo itseäkin. Kävin vertailun vuoksi tutkimassa yleisurheilussa naisten ja 15-vuotiaiden poikien välisiä Suomen ennätyksiä eri lajeissa. Otin vertailuun lähinnä vain nopeutta, notkeutta ja räjähtävyyttä vaativat lajit, koska mm. pitkän matkan juoksu ei juurikaan vastaa fribailua. Tämän luonteisissa lajeissa trendi tosiaan oli se, että jo 15-vuotiaat pojat pääsääntöisesti pieksivät naisia, muutamia lajeja lukuun ottamatta (kiekko, kolmiloikka, 400m). Eli tämän pohjalta arvioituna olet aivan oikeassa. Naiset ovat tosiaan pääsääntöisesti 15-vuotiaita poikia fyysisesti heikompia, joten aiemmin sanomani "Sanoisin kyllä että urheilullinen 25-35 vuotias nainen on fysiikassa monessakin mielessä usein urheilullista 14-16 vuotiasta poikaa edellä." oli tosiaankin hieman liioiteltua. Pahoittelut tästä.

Toisaalta tulee myös ottaa huomioon se ettei 16-vuotiaana fyysisen treenin tärkeys ja harjoittelumetodit ole aivan samoja kuin näin aikuisiällä. Itse en voisi enää kuvitellakaan fribaavani ilman että kävisin samalla myös puntilla. Kroppa ei vain yksinkertaisesti kestä. Itsellä tuli ainakin talven aikana draiviin pituutta taas n. 10-15 metriä lisää vaikken koko talven aikana koskenut KERTAAKAAN kiekkoihin, puhumattakaan sitten siitä että olisi kiinnostanut mitään kuivaharjoitteita tms. tehdä. Ts. pelkällä punttitreenillä tuli n. 10% heittoon pituutta lisää. Suosittelen itse kutakin sellaista, joka tuntee häviävänsä junnuille mm. pituudessa kokeilemaan tätä. Huomatkaa että teidän kroppanne ja nivelenne eivät toimi kuten junnuilla, joilla paikat venyvät ja paukkuvat joka suuntaan ja nivelet toimivat kuin viritetyt jouset.

Sitten voisi tietty herättää vielä kokonaan oman keskustelun siitä, että miksi ja kuinka paljon lahjakkaampia miehet ovat naisia koordinaatiossa, mutta jätetäänpä se suosiolla toiseen aikaan ja paikkaan.

Niin ja jottei tämä keskustelu nyt ihan täysin karkaisi raiteilta, niin mikäli naiset tuntevat kokevansa jotakin vääryyttä tämän uuden formaatin kanssa, niin tuo Noukan ehdottama junnu + seniori + mies + nainen -joukkue olisi varmastikin se aidompi sekajoukkue, joskin tulisiko tuohon lisätä kuitenkin vielä sitten tytöt ja vanhemmat naiset erikseen...?
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Nina »

Juurikin tätä vastakkain asettelua vastaan tässä "tappelen" eli junnut TAI naiset :D
Juhanuha
Viestit: 1730
Liittynyt: Ti 19 Heinä 2011, 8:05
Oikea nimi: Juha Kytö
Seura: Sipoon Discstroyers ry
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Juhanuha »

Sekajoukkueeseen todellakin nuo nainen+junnu+seniori+avoin, ei se muuten mikään sekajoukkue ole. Jo tuo junnu/nainen pelkästään on jo minunkin mielestäni melko aasimainen sääntö. Kyllä siellä vähintään se nainen kuuluu olla eikä junnu sitä paikkaa saa viedä.

My two cents
Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Vaihetaan hieman puheenaihetta. Kysyisin siis sitä, että mitkä olivat perjantain parigolfin voittotulokset? En kisasivujen uutisista ainakaan niitä huomannut. Heikko -11 tulos (muistaakseni) tuskin ykköseksi riitti, mutta olisko ollut edes kolmonen?
Avatar
Mikke
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 14 Helmi 2011, 22:40
Oikea nimi: Mika Vainio
Seura: Vampulan urheilijat
Viesti:

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Kiitos, olisihan se ollutkin liian fiksua mun tarkistaa tulos-sivulta ne. Kisakoneen tulos-sivu kun ei (ainakaan vielä) taivu joukkuekisailuun, niin ei juuri tuota tullut viikonlopun aikana selattua.
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja PM »

:oops:
Viimeksi muokannut PM, To 11 Syys 2014, 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
jwinterh
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 23 Touko 2012, 10:34
Oikea nimi: Jani Winterhalter
Seura: Talin Tallaajat

Re: Joukkuegolfin SM-kilpailut

Viesti Kirjoittaja jwinterh »

Tervehdys,

Koskas noita pokaaleja voisi päästä hipelöimään ja tutkimaan??? Kapteeni Asikainen ei ainakaan ole saanut pokaalia itselleen, eikä kukaan muukaan meistä. Hienot mukit kylläkin mutta ois se pokaalikin kiva.

Terveisin

Apu-Kapu Jani W
FrostBite tour Master-Champ 2014
Talin Tallaajien Talvisarja Master-Champ 2014
Vastaa Viestiin