Kansallinen sarja

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Jani kirjoitti:
Tee8mu kirjoitti:Tarkoitan, että meininki tuntui siltä, että lähdettiin valmiiksi tekemään sekundaa...
Voitko hieman eritellä, mitkä yksityiskohdat menivät pieleen?

Juu, ilman muuta: tarkoitan mainitsemiani ajankohtaa ja sijaintia maantieellisesti. Itse kisojen järjestelyistä ei ole mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin (jos sitä luulit).

Toistan, jos kisat ovat sunnuntaina eteläisessä suomessa, on lähes varmaa, että kukaan ei lähde ajamaan edes Vaasan korkeudelta paikan päälle. Tällaisessa tilanteessa ei todellakaan voida odottaa kaikkia 50 kutsuttua paikalle (jolloin jo lähdetään hakemaan puolisuoritusta).

Niinkuin Jani mainitsit, liiton kannattaa miettiä kannattaako amatöörisarjaan/finaaliin panostaa ollenkaan. Mielestäni, jos pystyy panostamaan johonkin vain 10 prosenttisesti, kannattaisiko se jättää kokonaan tekemättä, ja käyttää nekin resurssit muualle?? Jos totta puhutaan, kyllä 11/50 osallistujaa on aika floppi.

Edelleenkään en tod. syytä KETÄÄN, koska tiedän, että kaikki työ tehdään omalla ajalla vapaaehtoisesti. Jos todella haluaa jotain, voi asian tällöin tehdä itse, ei siinä mitään. Lähinnä yritän tuoda mielestäni parannusta vaativia asioita esiin, jos kritiikkiä vaikka haluttaisiin.

p.s. Hyvät pointit Arillakin.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Ensinnäkin amatöörisarjan finaali joudutaan pelaamaan viimeisen kansallisen sarjan osakilpailun jälkeen ja tämän vuoksi finaali joudutaan käymään yleensä vasta lokakuussa. Nyt jouduttiin päätymään sunnuntaihin, koska lauantaina oli kisa Julkujärvellä. Sään puolesta tämä osoittautui hyväksi ratkaisuksi. Tänä vuonna oli todella vaikea löytää kisalle järjestäjä. Jarvan ja Lassinkin puhelinnumerot oli jo valmiiksi kaivettu esille. Tästä syystä Nummelalle ja Karkkilalle iso hatun nosto ja suuri kiitos. Oli hienoa, että kisa päästiin pelaamaan uudella radalla hienoissa olosuhteissa.

Olen samaa mieltä, että kisaa tulisi kehittää houkuttelevammaksi. Yksi vaihtoehto olisi pelata pohjoislohkossa ja Etelä lohkossa omat finaalit, joihin saisi osallistua kaikki amatöörisarjaan kuuluvat pelaajat ilman rajoituksia. Tämä tietäisi palkintojenkin osalta ainoastaan yhden lisäpokaalin hankkimista. Osallistujamäärät kasvaisivat ja matkat lyhenisivät. 8)
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

vai pitäisikö kansallista sarjaa kehittää siihen suuntaan, että siitä tulee se ykkössarja? sarjassa kilpaillaan paikasta kaksi- tai kolmepäiväiseen lopputurnaukseen, jossa on palkintona sm-titteli sarjoittain?

ylläolevassa ideassa on aika paljon reikiä, mutta uskoisin sen olevan ihan kehityskelpoinen. tuntuu että kaksi sarjaa on liikaa suomen pelaajamäärille, tai ainakin aktiivisille kisajärjestäjille.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Kaksi sarjaa on ollut koko ajan olemassa ja pelaajamäärät ovat kummassakin sarjassa olleet kasvussa. Kisajärjestäjien hankkiminen itse kansalliseen sarjaan ei ole ollut suuri ongelma. Tänäkin vuonna pelattiin kummassakin lohkossa 7 osakilpailua aikaisemman kuuden sijaan. Palaaminen tuohon kuuteen kisaan tosin voisi olla paikallaan. Ehdotan vain, että kumpikin lohko järjestäisi oman FAB-finaalin kauden päätteeksi, jossa jaetaan sarjan palkinnot. Ihan vaan senkin vuoksi, ettei pohjoislohkon palkintopokaalit päätyisi täysin päinvastaiseen suuntaan Suomen eteläisimpään kolkkaan, jossa ne ovat tälläkin hetkellä. 8)
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

kirjotin mielipidereportaasin karkkilan radasta, joka ei ollut ehkä se kaikista soveliain näyttämö vuoden "suurimmalle" amatöörisarjan kisalle.

http://keskustelu.frisbeeliitto.com/vie ... =8926#8926
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Noukka kirjoitti:Nyt jouduttiin päätymään sunnuntaihin, koska lauantaina oli kisa Julkujärvellä.
Tumpsi kirjoitti: ...vuoden "suurimmalle" amatöörisarjan kisalle.
No, eipä näytä tulevan amatöörifinaalille ihan hirveää arvostusta liiton puolelta... :P :P Taisi toi lauantain kis muuten, by the way, viedä joka tapauksessa osallistujat sunnuntain kisasta, joten se siittä arvostuksesta myös pelaajien kannalta :P
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tämä on itsellä toinen kokonainen kausi frisbeegolfia. Jos oikeasti olisi aikaa ja halua niin joka viikonloppu on ihan varmasti jossain jotkut kilpailut. Jos ei liiton virallisia kilpailuja niin jotain muuta kilpailua ihan varmasti.
Tästä syystähän on mahdotonta ottaa kaikkea huomioon. Ilmeisesti ihan kaikkiin kisoihin ei ole riittänyt kävijöitä muiden kisojen takia. Kuitenkin järjestäjillä pitäisi olla mahdollisuus vaikuttaa kisojen päivämääriin jo järjestämisenkin mahdollistamiseksi.

Kansallisesta sarjasta vielä.
Jossain vaiheessa on aiemmin toitoteltu tarvetta aikataulujen laatimiseksi jo mieluummin edellisen kauden lopuksi. Tällä systeemilllä (jossa ei vapaaehtoiseksi järjestäjäksi ei ilmoittaudu oikeastaan kukaan) on lähes mahdotonta määrittää päivämäärää muuten kuin että pitäisi olla sarjat pelattu loppuun. Joten se joka järjestää saa järjestää kilpailun aikataulun niin kuin tahtoo eli tietenkin itselleen parhaaksi katsomanaan päivänä.
Ideaalistahan olisi jos liiton virallisten kisojen päivämäärät olisivat viimeistään maaliskuussa olemassa, jolloin kilpailija X voisi järjestää halutessaan omaa elämäänsä päästäkseen kaikkiin tärkeäksi kokemiinsa kilpailuihin. Tämähän ei ole mahdollista jos kisajärjestäminen ei ole tarpeeksi houkuttelevaa.

Näyttäisi siltä että uudelle hallitukselle (ja vähän vielä vanhallekin) tulee jäsenistön puolelta isoja odotuksia. Toivottavasti valituksi tulleille ei tule taakka liian suureksi.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Itse arvostan amatöörifinaalia. Sitä pitää vain kehittää.

Karkkilan osallistujalistalla oli Julkujärven kävijöitä.

Rata oli hieno ja siinä on potentiaalia.

On helppoa astua valmiiksi katettuun pöytään ja sen jälkeen huudella ympäri maailmaa kuinka kaikki on p......ä. Kannustavaa toimintaa tulevaisuutta ajatellen.

Vielä kerran kiitos Nummelalle ja Karkkilalle hienosti järjestetystä kisasta. 8)
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

ahhh <3 klassinen tee ite -kortti. ikävä kyllä mulla on parempaakin tekemistä ku kehittää karkkilalaisten fribarataa.




edit: sitäpaitsi justhan mä kehitin sitä ajatustasolla.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Tee8mu kirjoitti: Edelleenkään en tod. syytä KETÄÄN, koska tiedän, että kaikki työ tehdään omalla ajalla vapaaehtoisesti. Jos todella haluaa jotain, voi asian tällöin tehdä itse, ei siinä mitään. Lähinnä yritän tuoda mielestäni parannusta vaativia asioita esiin, jos kritiikkiä vaikka haluttaisiin.
Ja hienosti se taas otettiin... :D

Aina sama juttu, jossei kritiikki ole nimenomaan positiivista, ei sitä mielellään oteta vastaan.
Jori
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 23 Maalis 2007, 18:26
Oikea nimi: Jori Hätinen

Viesti Kirjoittaja Jori »

tumpsi kirjoitti:ahhh <3 klassinen tee ite -kortti. ikävä kyllä mulla on parempaakin tekemistä ku kehittää karkkilalaisten fribarataa.




edit: sitäpaitsi justhan mä kehitin sitä ajatustasolla.
kukaan ei ole SINUA pyytänytkään kehittämään karkkilalaisten fribarataa. ..TTU!
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Jori kirjoitti:
tumpsi kirjoitti:ahhh <3 klassinen tee ite -kortti. ikävä kyllä mulla on parempaakin tekemistä ku kehittää karkkilalaisten fribarataa.




edit: sitäpaitsi justhan mä kehitin sitä ajatustasolla.
kukaan ei ole SINUA pyytänytkään kehittämään karkkilalaisten fribarataa. ..TTU!
kyl se td aika yksiselitteisesti pyysi kommentteja radasta ihan yleisellä tasolla.
Jori
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 23 Maalis 2007, 18:26
Oikea nimi: Jori Hätinen

Viesti Kirjoittaja Jori »

tumpsi kirjoitti:ahhh <3 klassinen tee ite -kortti. ikävä kyllä mulla on parempaakin tekemistä ku kehittää karkkilalaisten fribarataa.




edit: sitäpaitsi justhan mä kehitin sitä ajatustasolla.
tää viesti vaikutti miltei suoralta vastaukselta noukan viestiin jossa noukka sano, että se kunnioittaa amatöörifinaalia ja sitä pitäis vaan kehittää. ei puhuttu sanallakaan karkkilan radasta (ainakaan ekoissa lauseissa)... voin olla myös väärässä, ehkei viestis ollu tarkotettu just noukalle...

ja toiseks
missään vaiheessa karkkilan td ei pyytänyt nimenomaan SINUA kehittämään rataa, vaan pyys kommentteja kehittämistä varten...
jos sulla ei oo aikaa kehittää karkkilalaisten rataa, niin pidä ny hyvä mies se omana tietonas... kehitä vaikka tapojas sillä vapaa-ajallas.
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

:D
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ari »

Johan tässä päästiinkin taas asiaan... :)

Hetken olikin sellainen mieli että onpa hienoa kun pystytään asiallisesti asioista keskustelemaan.


Minusta on hienoa että maailmassa on frisbeegolf-ratoja. Jo nyt olen kuitenkin ehtinyt nähdä sellaisia ratoja joille en halua enää mennä jos ei ole ihan iso tarve.
Joku on kuitenkin sellaisellekin radalle uhrannut aikaa ja talkootunteja paljonkin ja saa sitä kautta rispektiä meikäläiseltä.

Aika moni meistä taitaa olla aika hienonahkainen jos jaetaan julkista kritiikkiä ja haukutaan paskaksi (tämä ei nyt koske sitten vain tätä topicia).
Karkkilan rata on rakennettu talkoohengessä ja pääasiassa uusien harrastajien voimin. Ollakseen Karkkilan ensimmäinen rata pidän sitä kohtuullisen onnistuneena.
Tulen toistekin Karkkilaan.
Vastaa Viestiin