Kansallinen sarja

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Heatseeker
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 30 Elo 2006, 13:39
Oikea nimi: Toni Mäenpää
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Tuossa amatöörifinaaliin päässeiden nimiä lukiessani, en voinut olla kiinnittämättä huomiota Hannu Mäenpäähän. En tiedä onko kyse samasta henkilöstä, mutta nimi ainakin täsmää sellaiseen kaveriin, joka tälle kaudelle siirtyi avoimeen ja sitäkautta menetti oikeuden kilpailla amatöörisarjassa.
Hannu jutteli tästä ennen ensimmäistä tämän kauden kansallisen sarjan pohjoislohkon kisaa kisan TD:n Veli Berglundin kanssa (hallituksen jäsen) ja olivat siellä kuulemma tulleet siihen tulokseen että Hannu saa jatkaa amatöörisarjassa. Muistaakseni kansallisessahan on sellainen pykälä, että yli 40 vuotiaat saavat pelata amatöörisarjassa, ellei hyviä perusteita ole nostaa avoimeen sarjaan.
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

Heatseeker kirjoitti:
Tuossa amatöörifinaaliin päässeiden nimiä lukiessani, en voinut olla kiinnittämättä huomiota Hannu Mäenpäähän. En tiedä onko kyse samasta henkilöstä, mutta nimi ainakin täsmää sellaiseen kaveriin, joka tälle kaudelle siirtyi avoimeen ja sitäkautta menetti oikeuden kilpailla amatöörisarjassa.
Hannu jutteli tästä ennen ensimmäistä tämän kauden kansallisen sarjan pohjoislohkon kisaa kisan TD:n Veli Berglundin kanssa (hallituksen jäsen) ja olivat siellä kuulemma tulleet siihen tulokseen että Hannu saa jatkaa amatöörisarjassa. Muistaakseni kansallisessahan on sellainen pykälä, että yli 40 vuotiaat saavat pelata amatöörisarjassa, ellei hyviä perusteita ole nostaa avoimeen sarjaan.
Eikö juuri menestyminen ole hyvä peruste nostolle?
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AMA »

Liiton sisällä ilmeisesti ei tieto kulje tai muuten vaan ollaan hyvin eri mieltä asioista. Jos huhtikuussa tulee päätös liitolta, jonka hallituksen jäsen jo kahden viikon päästä kumoaa, mennään ehkä jossain metsään? Tuo yli nelikymppisten tilanne kaiketi katsotaan vuosittaisen menestymisen myötä ja Hannu ilmeisesti viime vuonna oli menestynyt niin hyvin, että siirrettiin täksi kaudeksi avoimeen?
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

kieltämättä aika erikoinen tilanne:
kaudella 2007 saavutetun hyvän menestyksen johdosta pelaaja x siirretään liiton hallituksen toimesta kaudeksi 2008 avoimeen sarjaan, ja näin estetään hänen pelaamisensa amatöörisarjassa kaudella 2008. kauden 2008 ollessa loppusuoralla samainen liitto kuitenkin kutsuu pelaaja x:n amatöörisarjan finaaliin erittäin hyvän kisamenestyksen johdosta, samaisessa sarjassa jossa osanotto oli kiellettyä kuluvalla kaudella.

:mrgreen:
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Tumpsi on poliitikko. Saa kaiken kuulostamaan pahemmalta kuin mitä on. Pelaaja X ilmoittautuu kilpailuun ja TD kysyy mikä sarja. X ilmoittaa sarjansa ja TD kirjaa sen ylös. Ilmoittautuminen kansallisen sarjan osakilpailihin tapahtuu paikan päällä ja siinä vaiheessa ei järjestävällä taholla ole aikaa tarkistella mihin sarjaan kukakin kuuluu. Turha syytellä liittoa. Pelaajan tulee itse tietää mitä sarjaa pelaa ja jos ei ole asiasta varma niin selvittää sen ITSE ennen kisaan osallistumista. Ei olla missään neuvostoliitossa, jossa kaikki ohjeet kulkivat ylhäältä alaspäin. Lajin suosion räjähdysmäisesti kasvaessa tulemme törmäämään moniin muihinkin ongelmiin, joita ei vielä ole edes tiedossa. Sanokaa minun sanoneen. 8)
Avatar
Heatseeker
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 30 Elo 2006, 13:39
Oikea nimi: Toni Mäenpää
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

No tuo mitä sanoin oli vain se mitä kuulin, kun siinä vieressä seisoin. Ja Veli sanoi, että olivat ihan erikseen ottaneet Hannun tapauksen esille kokouksessa (ilmeisesti sen jälkeen, kun tuo nousijoiden lista oli tullut näkyville?) ja tulleet siihen päätökseen, että hän saa pelata amatöörisarjassa, vaikka Veli olisikin mieluusti nostanut hänet avoimeen. Tuo on siis kuulopuhetta, jonka siinä kuulin. Mulle tämä on nyt se ja sama, mutta toivottavasti asia selviää.

Ja jos saa sanoa, niin tuntuu että ootte hieman katkeria, kun 46-vuotias mies pärjäsi paremmin 8) Ei siinä mitään, kyllä muakin harmittaa jos/kun isälleni välillä häviän. Onneksi oltiin eri sarjassa pelaamassa. Ensi kaudella voi olla toisin.

Ps. Tämä viesti on kirjoitettu hyvässä hengessä, joten ei kannata vetää palkokasveja nenään 8)
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Yo. urleihin päivitetty taasen uudet psiteet. Korjattu pari minulle ilmoitettua väärää pelaajanimeä, sekä huomioitu vieraassa lohkossa pelattu paras kisa.

Tämän laskennan mukaan amatöörifinaaleihin menossa seuraavat pelaajat:


Pohjoislohko:

Juhani Riihola
Hannu Mäenpää
Anders Dahl
Juuso Nieminen
Pauli Nygård
Mikko Ylätalo
Victor Mäki
Veli-Pekka Rönty
Mikko Järvinen
Heikki Saunanen
Eero Törmä
Seppo Nieminen
Henri Perkiö
Santeri Rintalahti
Marko Sotkasiira
Eero Savilaakso
Pekka Tervo
Jari Autio
Arttu Tulimäki
Kim Lindblad
Sami Hakamäki
Lassi Hakola
Pentti Väätänen
Raimo Saunanen
Joni Raukko

Etelälohko:

Markus Mäntylä
Jouni Kukkonen
Ari Lantta
Teemu Malmelin
Petri Mantonen
Lassi Johansson
Mikko Järvinen
Tuomas Javanainen
Jere Rosenqvist
Aleksi Ahtila
Joona Heinänen
Sami Yli-Pihlaja
Jori Hätinen
Jesse Ågren
Tom Andberg
Lauri Nieminen
Niko Sysimies
Mikko Mäntysalo
Andreas Walls
Pauli Nygård
Heikki Korjula
Petri Vähäkoski
Ari Österlund
Mikael Sundman
Denis Kazistov


18.10.2008 Turussa valitaan taas uudet vastuuhenkilöt hoitamaan ensi kauden toimintaa ja pistelaskentaa. Kaikki halukkaat voisivat vaikka ilmoittaa halukkuudestaan osallistua talkoisiin esim. laittamalla sähköpostia minulle sihteeri (at) frisbeeliitto.com
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Noukka kirjoitti:Tumpsi on poliitikko. Saa kaiken kuulostamaan pahemmalta kuin mitä on. Pelaaja X ilmoittautuu kilpailuun ja TD kysyy mikä sarja. X ilmoittaa sarjansa ja TD kirjaa sen ylös. Ilmoittautuminen kansallisen sarjan osakilpailihin tapahtuu paikan päällä ja siinä vaiheessa ei järjestävällä taholla ole aikaa tarkistella mihin sarjaan kukakin kuuluu. Turha syytellä liittoa. Pelaajan tulee itse tietää mitä sarjaa pelaa ja jos ei ole asiasta varma niin selvittää sen ITSE ennen kisaan osallistumista. Ei olla missään neuvostoliitossa, jossa kaikki ohjeet kulkivat ylhäältä alaspäin. Lajin suosion räjähdysmäisesti kasvaessa tulemme törmäämään moniin muihinkin ongelmiin, joita ei vielä ole edes tiedossa. Sanokaa minun sanoneen. 8)
poliitikot on niitä jotka etsii ensimmäisenä syyllisiä ;)

ei mulla oo mitään biiffiä kenenkään ikää vastaan, oon hävinnu ja tulen häviämään jatkossakin reilusti itseäni vanhemmille pelaajille. jos liiton hallitus jotain päättää, voinemme olettaa että liiton päätöstä noudatetaan? mikäli omalle kohdalleni joskus sattuu moinen sarjasiirto, ei kyllä tulisi mieleenikään pelata liiton päätöstä vastaan.
en myöskään tiedä että onko olemassa joku tuollainen ikämies-sääntö joka mahdollistaisi amatöörisarjassa pelaamisen ikuisesti tietyn iän jälkeen. kuvittelen että hallituksessa tiedettäisiin ko. sääntö ja sitä noudatettaisiin JO päätöstä tehdessä.
Avatar
Heatseeker
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 30 Elo 2006, 13:39
Oikea nimi: Toni Mäenpää
Seura: Disc Golf Club Provinssi
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

en myöskään tiedä että onko olemassa joku tuollainen ikämies-sääntö
Lainaus vuoden 2007 kansallisen säännöistä:
Pelaaja voi päästä takaisin amatöörisarjaan vasta sillä kaudella, kun hän täyttää 40-vuotta. Senioreiden tasoa tarkistetaan vuosittain.
Eli ymmärrän tuon niin, että yli 40-vuotta täyttänyt voi päästä takaisin amatöörisarjaan, vaikka muuten olisikin täyttänyt nousun vaatimukset.

On sitten eri asia, jos on kyseessä joku pro-ikämies, kuten esim Tammisen Ilkka, joka pystyy avoimessa sarjassakin taistelemaan voitoista ym.

Omasta mielestäni juuri esimerkiksi ikämiesten kohdalla pitäisi ottaa kaikki asiat huomioon, eikä vain katsoa, että "Jaa, tuo oli näköjään pohjoislohkon amatöörien kakkonen > avoimeen". Pohjoislohkon taso ainakin amatööreissä on huomattavasti etelän vastaava perässä ja avoimeen "joutuu" verrattain helposti. Melkeinpä riittää kun vaan kiertää tarvittavat kisat. Tai ainakin omalla kohdalla kävi näin edellisellä kaudella 8)
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Liiton hallituksen kannattanee miettiä, onko kansallisen sarjan amatöörifinaalille tarvetta. Viime vuonna taisi olla parisenkymmentä finalistia viidestäkymmenestä paikalla, mutta tänä vuonna vain 11. Kaikki olivat etelälohkolaisia, joten eri lohkojen pelaajia ei saada samaan kisaan. Ainakin kisasta pitäisi luoda houkuttelevampi.
Ajankohta tässä talven kynnyksellä ei varmaan houkuttele, kun keli voi olla mitä vain. Jos osakilpailut pelattaisiin aiemmin, voisi finaalikin olla suositumpi. Yksi mahdollisuus olisi pelata finaali viimeisen SM-kisan yhteydessä. Tällöin amatöörit pääsisivät päättämään kansallisen sarjan SM-tason kentällä. Nokian SM-kisan tapaan pelatessahan tuo ainakin onnistuisi.
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Olen samaa mieltä että kansallista sarjaa ja sen finaalia pitää kehittää jollakin tavalla mun mielestä ihan ekaksi toi paikka missä pelataan finaali pitäisi olla sellaisessa paikassa joka olisi noin matkaltaan kaikille suht sama elikä en ihmettele laisinkaan ettei tänne etelään (karkkilaan)tullut pohjoisen pelaajia matka tänne oli heille melkoinen verrattuna etelän pelaajiin ja mun mielestä toi päiväkin sunnuntai ei ole ehkä matkalaisille se paras van ehkä seolis lauantai !?Mä tos muistelin yhtä kisaa porin yyterissä kun aikanaan itse aloittelin oliskohan se ollut just tollanen finaali elikä se pelattiin muistaakseni lauanaina ja sunnuntaina ja siihen kuului samalla erillaista illanistujaisia elikä jotakin juhlintaa palkintoja ja ym.pippalointia ja se koko juttu oli ainakin mun mielestä erittäin onnistunu kisa ja järjästelyineen majoitukset oli myös yyterissä mökeissä jukka vieri voisi varmaan muistaa ton kisan sillä mun mielestä jukka oli yksi järjästelijöistä tossa kisassa ! Sit tosta kansallisen ja SM-sarjan yhteisestä päätöksestä elikä kisasta olen kyllä sitä mieltä että ne kannattaa kyllä pitää ihan erillään toisistaan !!
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Amatöörifinaalin kaikille tasapuolinen sijainti, sekä ajankohta myöhään syksyllä sunnuntaina eivät tosiaan ole niitä asioita, jotka houkuttavat kaikkia osallistumaan kilpailuun... :?

Sanoisin, että kun tällainen kerran järjestetään (jos enää järjestetään) pitää se tehdä kunnolla. Kun kerran pokaalit ja kaikki oli hankittu, niin miksei olisi samantien voitu panostaa muihinkin asioihin...

En kuitenkaan meinaa, että ketään pitäisi lähteä sormella osoittelemaan, koska toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen sekä järjestäjän/järjestäjien oman ajan käyttöön. Kuitenkin jos vastaava tilaisuus vielä joskus järjestetään, kannataa se siinä tapauksessa tehdä kunnolla. Eikö ajankohdan ja paikan päättäjille muka tullut mieleen, että jo valmiiksi suosionsa menettänyt finaali ei välttämättä riitä houkuttelemaan pelaajia 1000km:n päästä mukaan pelkällä maineella ja kunnialla. Tarkoitan, että meininki tuntui siltä, että lähdettiin valmiiksi tekemään sekundaa... Ei millään pahalla, mut kuitenkin.

SM-kisoihin on ilmeisesti jatkossa tulossa jonkinlainen karsintaformaatti, eli kaikki eivät pääse automaattisesti mukaan. Tällöin voisi tulla kysymykseen jokin amatöörisarjan kaltainen systeemi, joten ei tätä kilpailumuotoa välttämättä kannata kokonaan haudata...
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kilpailujen järjestämisessä on aina jonkinverran hommaa, oli ne minkälaiset välimallin pippalot tahansa.

En voi puhua kuin omasta kokemuksesta, mutta tänä ja viime vuonna ainakin Kansallisen Sarjan finaalin järjestämisen sopiminen oli aika myöhäisellä koska innokkaita järjestäjiä ei vain ollut.

Jos Kansallisen sarjan finaali järjestetään ensi vuonna Seinäjoella niin Oulusta ja Helsingistä on yhtä pitkä matka paikalle. Seinäjoelle pitäisi vain saada sitten innokas porukka järjestämään ja rata sellaiseksi että siellä voi ihan oikeasti kilpailla.

Kansallisen sarjan finaali taidetaan kokea aika pilipalikisaksi joka tapauksessa.
Jos olen käsittänyt oikein niin SM-sarjan osakilpailunkin sai järjestää tänä vuonna kunhan vain ilmoitti halukkuudestaan/suostumuksestaan.
Tästä voisi tietysti keskustella vaikka ihan erikseen. Miten saadaan kilpailujen järjestäminen kiinnostavammaksi?
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tee8mu kirjoitti:Tarkoitan, että meininki tuntui siltä, että lähdettiin valmiiksi tekemään sekundaa...
Voitko hieman eritellä, mitkä yksityiskohdat menivät pieleen?
Vastaa Viestiin