EM-kilpailut 2008, Söhnstetten, Saksa, 25.-31.8.2008

Keskustelua kotimaisista, SFL:n alaisista kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Jonsu
Viestit: 85
Liittynyt: Ke 22 Helmi 2006, 13:20

!!!

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

ite kirjotin kerran cumlauden siitä kauneimmasta ja suurimmasta en tiiä mistä mut mähän oon vaan fribaaja kausi on jo paketissa melkii mun osalta ennen ku se on alkanu... mut ei se mitään heinäkuussa mäkin liityn vihdoinkin blankki kallojen kerhoon:D
Pyöveli
Viestit: 182
Liittynyt: Ke 10 Loka 2007, 8:33
Oikea nimi: Veli Berglund

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Täytyy sanoa, että nähtyäni kapteenin energisyyden näin yhden eurotourin aikana ja seurattuani hänen aktiivista tiedottamista täällä, en keksi ihan tältä istumalta paremmin hommaan sopivaa kaveria. Enkä usko, että Hartsakaan tarkoitti kapteenille mitään epäluottamuslausetta.

Toi mitä Harri ehdotti olisi todella ihanne tilanne ja jos sellainen joskus saadaan aikaan niin ilman muuta ja heti.

Näin suurella ryhmällä vain taitaa olla jopa Petrille ylivoimainen tehtävä löytää sellaista ratkaisua joka osuisi kaikkien kanssa kohdilleen niin aikataulujen kuin kulujen ym. suhteen.

Tuommoinen pienissä 4-5 hengen "kaveriporukoissa" matkustaminen lienee paras korvaava vaihtoehto. Yksin on tylsä matkustaa.

Kyllä niihin porukoihin otetaan avosylin vastaan, kun vain kysäisee. Itse otin Juhan, Jonin, Ilarin ja Villen ryhmään yhteyttä suht viime hetkellä pari päivää ennen hollannin kisaa ja pojat ilman mitään mutinoita tiivisti autossa ja niin mentiin samoilla kyydeillä ja majoituksilla. Hauskaakin oli.

Kun tulee eteen se päivä, että liiton talous ja tukiasiat on ovat niin hyvässä hapessa, että liitto tukee kisajoukkuetta taloudellisesti matkajärjestelyissä, niin silloin voidaan liiton ja kapteenin puolelta joukkueelle yhteismatkustus edellytys. Tuolloin voidaan sopia joukkueen kokoontuminen esim. Helsinkiin tiettynä päivänä ja aikana, josta eteenpäin matkustetaan yhtenä ryhmänä.

Mutta tämä vaatii mielestäni sen, että liitto tukee matkakuluissa ja vielä ei eilen ainakaan opetusministeri ollut soittanut ja ilmoittanut ilouutista isoista valtiontuista.

Sitä odetellessa kaikille oikein hyvää valmistautumista kisoihin.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Olisihan tosi hienoa, jos meillä olisi ihan oikea Team Finland, joka tekisi kilpailumatkan yhdessä, mutta kuten mestaaja sanoikin, se ei vielä näillä resursseilla ole mahdollista. Ensiksi tulee mieleen sellainen seikka, että vielä nytkään ei ole selvillä ketkä sinne kisoihin edes haluaa lähteä.
Kun homma ammattimaistuu ja rahaa alkaa liikkua hieman enemmältikin, ehkä EM-kisoihinkin tulee enemmän hinkua eikä tarvitse puskaradiosta kysellä lähtijöitä, jotka vastaavat juu,jaa,ehkä,en tiedä tai ihan sama...

Uskon, että tämä tilanne joskus koittaa, mutta siitä en ole ollenkaan varma, tapahtuuko se oman peliurani aikana.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Koko maajoukkueen pitäisi olla selvillä viimeistään helmikuussa. Tämän jälkeen kysely kuka haluaa matkustaa maajoukkueen mukana. Näille varataan matkat kapteenin toimesta. Jokainen kustantaa matkan itse, seuran tai sponsorivaroin. Frisbeeliitto avustaa sen mukaan miten taloudellinen tilanne antaa myöden. Muut tulee paikalle miten parhaaksi näkee. Varsinkin junioreiden kannalta on ongelmallista jos viimeiset valinnat tehdään vasta silloin kun matkajärjestelyt on pääosin tehty.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Tiedoksi

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Homma etenee..


Rekisteröinnin ensimmäinen vaihe päättyy tämän kuun lopussa. Maksamattomat tai muuten ylimääräisiksi jääneet paikat tulevat uudelleen jakoon. Liitto on maksanut kaikki paikat ja on hakenut neljää lisäpaikkaa avoimeen sekä neljää lisäpaikkaa muihin sarjoihin.
Toukokuun 15.päivä ilmestyy kisasivuille uusi paikkajako. Samaisena päivänä alkaa villien korttien haku. Villin kortin hakeminen tapahtuu suoraan kisasivujen kautta oheisesta linkistä.


Urheiluhotelli Bartholomän ja ratojen välille on muuten järjestetty bussikuljetus.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Mikäli joku ei ole vielä huomannut..

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Kisasivuja on päivitettty.

http://www.ec08.de/
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Olen vissiin tyhmä tai sokea, mutten löydä tuota päivitettyä ratakarttaa mistään. En tosin löydä päivittämätöntäkään karttaa...
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Söhnstetten
Brenzpark

Käytiin aistimassa tunnelmaa Söhnstettenin radalla ennen Sveitsin kisaa. Ratakarttoja valitettavasti ei saatu matkaan td:n lupauksista huolimatta. Arvaukset tulevista kisaväylistä meni kuitenkin putkeen vanhojen karttojen pohjalta joten ohessa muutama kommentti osasta väyliä.

1. 82 metriä putterilla alamäkeen. Helppo kakkonen pelimiehille. Pitkäksi tai oikealle ei kannata heittää. Oma upsini taisi rollata korin tasalta 40 metriä rinnettä alaspäin puiden taakse. Onnistuin pelastamaan nelosen

2. 168 metriä, alku loivaan ylämäkeen. Kolmen puun jälkeen tasaista. Pelimiehet heittänevät hyserin puun oikealta puolelta tasaiselle, peruslähestyminen ja kolmonen korttiin. Itse joudun pelaamaan nelosta ellen saa kesän aikana 30 metriä lisää pituutta heittoon.

3. 211 metriä. Avaus suoraan vähintään 100 metriä niin sinulla on mahdollisuus kolmoseen.

4. 106 metriä. Ei mitään ihmeellistä. Kannattaa ottaa kakkonen.

5. 74 metriä alamäkeen. Ei kannata heittää pitkäksi. Jos heittää upsia tai hyseriä niin kannattaa heittää niin lujaa, että kiekko uppoaa maahan muuten kiekko voi rollata 1-100 metriä. Ile puttaa todennäköisesti tästä ainakin yhden holarin.

6. 190 metriä alamäkeen. Tää on oikeasti hauska väylä. Itse taisin heittää ensimmäisen heiton korin tasalla oikealle noin 100 metrin päähän korista. Toinen lipsahti 80 metriä vasemmalle :oops: Pelimiehet liidättänevät ainakin tyyneässä kelissä putterin tai midarin kupille. Tuulisella säällä tapahtuu jotain muuta. Korin takana alkaa heti ylämäki joten pitkäksi heittämisestä ei ole varsinaisesti pelkoa. Ob:t korin läheisyydessä ei haittaa jos osaa putata. Kakkonen tai ympärä kolmonen korttiin.

7. 93 metriä. Helppo kakkonen ainakin Käpälle. Kolme rocia vierekkäin kolmessa metrissä. Kiekon voi kyllä heittää myös oikealle metsään tai vasemalle rinteeseen, jos kakkoset ei kelpaa.

8. 111 metriä. Me pelattiin tässä kiinteä väylä, jossa kori oli tekstin ob-kohdalla. En tiedä onko mitään järkeä lähteä heittämään hyseriä ob:n yli ellei ole sopivaa tuulta. Käpä voinee kommentoida asiaa tarkemmin. Kiinteällä väylällä Käpä tais olla hyserillänsä korin alla. Itse pelaan suoraan ja heitän vasta toisen heiton ob:n yli.

Väylät 9-15 Enemmän tai vähemmän korkeuseroja. Ei tsekattu tarkemmin karttan ja korien puutumisen takia.

16. 71 metriä. Älä heitä pitkäksi. Älä anna kiekon kaartua vasemmalle. Älä puttaa ohi. Helppo kakkonen.

17. 116 metriä ylämäkeen. Iso käsi voinee ottaa kakkosen.

18. 134 metriä. Pilattu saarella. Ei mitään järkeä mielestäni yrittää kupille.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Faffe kirjoitti: Itse joudun pelaamaan nelosta ellen saa kesän aikana 30 metriä lisää pituutta heittoon.
Otetaan joskus draivikoulu, niin ainakin jonkin verran saat lisää pituutta heittoon...
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Jaani Länsiö kirjoitti: Otetaan joskus draivikoulu, niin ainakin jonkin verran saat lisää pituutta heittoon...
Mä kans.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Okkei, OB:ta riittää. Nyt vain toivomaan sitä "tyyneää keliä". Brenzparkissa saattaa nyrjähtää jos draivi lipsuu.
maTTi
Viestit: 60
Liittynyt: Su 20 Marras 2005, 22:54
Oikea nimi: Matti Piipponen

Viesti Kirjoittaja maTTi »

poimis kirjoitti:
Jaani Länsiö kirjoitti: Otetaan joskus draivikoulu, niin ainakin jonkin verran saat lisää pituutta heittoon...
Mä kans.
Onko ilmoittautuminen jo avattu :D
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Onhan tallaajilla omakin opettaja:)

Mutta mulla on se etu, että tunnen hyvin yhen kaverin, joka heittää Talin driving fieldin puun yli ratsastuspolulle, aina. Se on pitkä heitto se.

Voinhan mä jotain niksejä kertoa jos satutaan samaan aikaan Taliin.

Voin jo nyt paljastaa, että meikäläisen salaisuus on Powerball ja kaurapuuro.
Avatar
KURKO
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 03 Heinä 2006, 13:42
Oikea nimi: Jani Karonen
Seura:
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja KURKO »

Jaani Länsiö kirjoitti:Vai onko ainoa oikea vaihtoehto tuo Sporttihotelli Bartholomä? Siellä ois ainakin sauna ja pääsis pumppaamaan kierrosten välissä, että kanuuna ois kunnossa ainakin. Muutenhan alueella ei ollut kuin aika kalliita hotelleja, ja nekin aika kaukana radoista, kaiketi.
Hotelli Bartholomä näyttäisi olevan aika kaukana kaikesta, joten siellä saattaa olla tylsää pelipäivän jälkeen. Itse varasin huoneen Heidenheimin kaupungista Hotelli Hirschistä, josta on muutama kilsa Brenzparkin radalle ja Heidenheimin kaupungin (50 000 asukasta) palvelut on vieressä. Kahden hengen huone aamupalalla maksaa Booking.comissa 42,5 EUR hlö/yö.
http://www.booking.com/hotel/de/hirschh ... 2008-08-31

http://english.hotel-hirsch-heidenheim.de/
| Frisbeegolffia vuodesta 1985 |
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Väärin. Kierroksen jälkeen mennään Bartholomän punttikselle vetämään maksimitreenit. Siellä ehtii viikon aikana tekemään todella monta kyykkysarjaa! Sen jälkeen keilaradalle herkistelemään ranne kuntoon seuraavalle päivälle. Ei siellä tylsää tule.
Vastaa Viestiin