Seuraottelu 30.6.2010

Ei PDGA/SFL-frisbeekisojen tiedotus ja keskustelu. Kaiken tasoiset kisat tervetulleita.

Valvoja: HALLITUS

monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja monster »

Team Hippo ei tule
jontsa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28 Loka 2005, 0:06
Oikea nimi: Johnny Finland

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja jontsa »

Jani kirjoitti: Punaisilla paaluilla merkittyihin vesiesteisiin heitettäessä peli jatkuu yhden rankkarin ryydittämänä siitä, mistä kiekko meni esteeseen.
Eli kiekko pitää olla vedessä? Vai onko OB, jos menee paalujen sisälle? Paalujen sisällähän on kuivaa aluetta.
Tulosliuskaa tiskiin!!!!???
:lol: PM :lol:
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja poimis »

jontsa kirjoitti:
Jani kirjoitti: Punaisilla paaluilla merkittyihin vesiesteisiin heitettäessä peli jatkuu yhden rankkarin ryydittämänä siitä, mistä kiekko meni esteeseen.
Eli kiekko pitää olla vedessä? Vai onko OB, jos menee paalujen sisälle? Paalujen sisällähän on kuivaa aluetta.
Minusta tuossa lukee että este on merkitty punaisin paaluin ;)
jontsa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28 Loka 2005, 0:06
Oikea nimi: Johnny Finland

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja jontsa »

Kyllä mä lukea osaan ja säännötkin osaan just just..
Tulosliuskaa tiskiin!!!!???
:lol: PM :lol:
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja letiss »

Eli Janin viesti tarkoitti, että ainoastaan "vesiesteiden" ob säännöt on normit. OB tolppien sisään jäävät
kiekot on OB:lla eli veteen ei tarvitse mennä ollakseen OB:lla (punaiset OB tolpat). Eli rankkarin kera jatkuu siitä, mistä
kiekko meni OB:lle.

Kaatiksen muut OB:t ovat valkoisin tolpin varustettuja ja siellä OB heiton jälkeen heitetään samasta paikasta rankkarin kera
seuraava heitto. Sama koskeen myös molempia pakollisia kiertoja tai siis niiden missaamista. Eli rankkarin kera uusinta heitto
samasta paikasta, mistä heitit myös OB:lle menneen heiton.

Normirundilla ilman myrskytuulta on tuolla aika vaikeeta heittää OB:lle, joten vaikka mun teksti on sekainen ja varmaan
aika epälooginenkin, niin puhutaan vain suuresti epäonnistuneista heitoista jopa mun mittapuun mukaan :)
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja Jani »

Joo, tolpat rajaavat vesiesteet, sillä on paljon helpompi katsoa linja niistä kuin arpoa, mikä heinänkorsi kasvaa vedessä ja mikä kaisla rannalla.
Tästäpä tulikin mieleeni, että ainakin ensimmäisellä kierroksella heitetään löytökiekoilla ctp-kisa hienolla tulevaisuuden väylällä, jossa korin vieressä on pari lampea. Korkeuseroa arviolta 20 metriä ja pituutta aivan lonkalta heitettynä 140 metriä. Mittavirheistä saa valittaa. Muistaakseni Powergrip antaa palkinnon ctp-taistoon. Muistihäiriöstä saa valittaa.
jontsa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28 Loka 2005, 0:06
Oikea nimi: Johnny Finland

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja jontsa »

No siks kysyin, ku vmp:ssä kuulin jonkun sanovan, että ne punaiset tolpat helpottaa sen jonkan näkemistä ja vesi ois vaan OB. Ysiväyllä itseasiassa on kans muistaakseni samoja tolppia puolessa välissä väylää siin vasemmalla. Mitäs ne on?
Tulosliuskaa tiskiin!!!!???
:lol: PM :lol:
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ysillä on myös vesieste väylän vasemmalla puolella, mutta ennen sitä on punamusta viidenkympin paalu, joka hieman hämää. Itse este on vain noin viisi metriä halkaisijaltaan.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Mun mielestä on liioiteltua sanoa, että OB:lle ei käytännössä voi heittää kaatiksella. Ainakin tällaiselle harrastelijatason viskelijälle väylät 17 ja 6 ovat täysin mahdollisia OB-hasardeja.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja letiss »

Jaani kirjoitti:Mun mielestä on liioiteltua sanoa, että OB:lle ei käytännössä voi heittää kaatiksella. Ainakin tällaiselle harrastelijatason viskelijälle väylät 17 ja 6 ovat täysin mahdollisia OB-hasardeja.
No joo, ehkä hieman kärjistäen, mutta kuten kirjoitin "niin puhutaan vain suuresti epäonnistuneista heitoista jopa mun mittapuun mukaan".

Olen kiertänyt Kaatista sellaiset reilu 50? rundia ja ikinä en ole kyllä 17 OB:lle osunut. Kutoselta on tullut ehkä 2 OB heittoa.

Jaani on kaikilla mittareilla mitaten mua parempi heittäjä, joten sanoisin ettei siellä nyt OB heitot mitään ihan jokapäiväisiä ole.

Tää teksti on kyllä veren kaivamista nenästä, ajatellen seuraavia Kaatiskisoja, jossa taatusti olen OB:lla ja vain tämän tekstin takia :)
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja az_kip »

Kyllä ne teillä Nummelan, Helsingin ja Hangon joukkueilla helpostikin sinne OB:lle menee. Meillä ei juurikaan mene.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja monster »

niin kyllähän väylällä 17 heittää foren skipillä helposti outtiin jos heittää leveärimmisellä driverilla esim.korin viereen ja siitä skipillä pitkäksi.ei se nyt niin kauheen huono heitto periaatteessa ole.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja letiss »

kai se sit on ihan normia. On toi kyllä aikamoinen skippi ! Matkaa tulee vajaa parikymmentä metriä ja sitten on vielä 2m korkea aita. Mun kädellä toi(kaan) ei ole ongelma. En kyllä tällaista vasuriforea ole nähnyt.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Karviskisassa heitin kummallakin kiessillä outtiin 17:lla. Ja niin hyviä heittoja olikin, että heitin varakiekon kummallakin kerralla. Tiedän, että "hyvännäköinen" heitto on outissa sillä reiällä.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Seuraottelu 30.6.2010

Viesti Kirjoittaja monster »

jep jep.tarkotinkin näköjään väylää 18:)
Vastaa Viestiin