kenttälajien sm-kisat

Keskustelua kenttälajeista

Valvoja: HALLITUS

käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

kenttälajien sm-kisat

Viesti Kirjoittaja käpä »

Tahtoo selityksiä KIITOOS! Kenttälajien sm-kisat on siirretty samalle viikonlopulle British Openin kanssa. Miksi? Ja miksi asiasta ilmoitetaan vasta nyt, kun kaikki kesän suunnitelmat on jo lyöty lukkoon. Suunitelmissa oli tarkoitus osallistua kenttälajikisoihin, mutta....
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Viesti Kirjoittaja monster »

todellakin!! niin ja edellisen vuoden palkintoja ei oo näkynyt.pehkonen tainnu vetää rahat omaan taskuun.ei mikään yllätys mieheltä.ai niin,miks sinne oikeestaan meneen kun tulokset hukataan ja ennätyksiä ei hyväksytä virallisiksi vaikka heittää kahdelkin eri kiekol ja eri tulokset.huh huh mitä puuhastelua koko touhu...
JussiL
Viestit: 501
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 7:40
Oikea nimi: Jussi Lindberg

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Kilpailusta on tiedotettu heti kun kenttien vuokraustilanne on varmistunut. Kilpailuja ei ole siirretty mihinkään. Ja voin vakuuttaa että kukaan ei vedä rahoja omaan taskuun kilpailusta, joka suurien kenttävuokrien takia menee muutenkin miinukselle. Palkinnot on kyllä olemassa, syystä tai toisesta ne on jäänyt toimittamatta oikeille omistajille. Toimitetaan palkinnot pikimmiten.

Ajankohtaa on jouduttu sovittelemaan sekä SFL:n että SLKL:n kalenteriin ja kyseinen ajankohta ei ole paras, mutta se on ainoa edes vähän sopiva ajankohta kesäkaudella. Valitettavaa on että kisa menee päällekkäin British Openin kanssa, mutta sinne on menossa kuitenkin vain muutama Suomalainen.

Jos viime vuoden tuloksista on jotain mussutettavaa voi olla yhteydessä suoraan minuun niin selvitetään asiat. Käsittääkseni ainakin se Villen Upsi-heitto on jo selvitetty, muista epäselvyyksistä en ole tietoinen.
Viime vuoden tulokset löytyvät ainakin vanhalta keskustelufoorumilta:
http://p210.ezboard.com/fsuomenfrisbeel ... =103.topic

Voisinpa vielä todeta puolileikkisästi tähän loppuun, että järjestäkää itse sitten paremmat kilpailut, jos pystytte.

Jussi Lindberg
käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja käpä »

Musitaakseni sfl:n sivuilla on ilmoitettu jossain vaiheessa, että kisat on 8-9 syyskuuta. Kyseisen päivän olen ainakin itselleni kalenteriin merkinyt.
Tiedän, että kaikille sopivaa päivää on mahdoton järjestää. Ärsyttää vaan, että tässä vaiheessa kesää lyödään lukkoon päiviä, kun kilpailukalenteri on jo muulta osin valmis. Tällä tempauksella jää kisoista pois kaksi potentiaalista suomenennätyksen tekijää. Tähän kohtaan ei voi muuta, kun vetää perisuomalaiset juhannuskännit ja ja heittää kaikki pituuskiekot järveen prkl!
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Viesti Kirjoittaja monster »

mä jo vedin epicit mereen mut prkl kun tuuli toi ne kelluvat epäkeskot takas.mä viel mussutan kun mun 124m ja risat lentänyt illusion upsi tuloskin hukattiin(ilmeisesti) mut eihän se olis ollu kun euroopan ennätys...elämä on.jusseja
JussiL
Viestit: 501
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 7:40
Oikea nimi: Jussi Lindberg

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Vedän puheitani takaisin sen verran että tosiaan foorumilla on helmikuussa ollut että kenttälajit olisi syyskuussa. Joukkuegolf siirrettiin sille päivämäärälle ja ehkä silloin jäi sitten tiedottamatta kenttälajien mahdollisesta siirtämisestä.
Mini-Nieminen

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Harmi, että kisat menevät päällekkäin. Sille ei nyt voi mitään. Mutta enpä millään ilveellä usko, että vaikka päivämäärä olisi ollutkin jo tiedossa aikaisemmin, olisi kukaan valinnut kenttälajikisoja British Openin sijaan.

Ainakin Käpän ja Villen poisjäänti kisoista tuo yleisökadon lisäksi tulostason romahtamisen. Tulossa siis yllätysten kisat!
Avatar
kaasunaamari
Viestit: 57
Liittynyt: La 18 Helmi 2006, 14:34
Oikea nimi: Niko Alander

Viesti Kirjoittaja kaasunaamari »

Vaikka itse olenkin Helsingistä,niin eikö olisi oikeasti mahdollista ja ihan hyväksikin kenttälajien sm-kisoille,että ne välillä järjestäisi joku muu ja mielellään esim tampereen suunnalla jolloin varmasti olisi sankempi joukko osaanottajia ja eritoten pohjoisempaakin olevia viskojia?Kuten on huomattu monista kommenteista on selvää tyytymättömyyttä ja ihan aiheellistakin ja tämä voisi olla ratkaisu!
Ja onko oikeasti niin vaikeaa saada sitä kenttävuoroa ajoissa sovittua?Ei pitäisi olla.. Ja siten voisikin ajoissa hoitaa sen ja pitää kiinni ennalta ilmoitetusta ja lyödä koko kauden kattavan kilpailukalenterin lukkoon jo keväällä,eikä vasta viime tingassa!
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Viesti Kirjoittaja monster »

kuules Jaani.usko mitä haluat mut mä ja Käpä oltas kyl valittu sit Skellefteå british openin sijaan jos oltas tiedetty et päiviä vaihdetaan vielä!
Avatar
kaasunaamari
Viestit: 57
Liittynyt: La 18 Helmi 2006, 14:34
Oikea nimi: Niko Alander

Viesti Kirjoittaja kaasunaamari »

Vielä sen verran kun ilmaistiin.että asiasta tiedotettiin heti kun kenttävuoro tiedettiin,niin otettuani selvää asiaan liittyen niin tiedon saa aikaisemminkin,kun vaan ottaa sinne erikseen yhteyttä ja pyytää,että asia käsitellään nopeammin johtuen kisakalenterista.Ja miksi ihmeessa paikan on aina oltava siltamäki?On kenttiä muuallakin,myös kehyskunnissa joista saa kentän huomattavasti helpommin ja tiedon sen saannista jo alkuvuodesta!!
Mini-Nieminen

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Kiva huomata, että porukkaa kiinnostaa myös Kenttälajikisat. Harvemminpa siellä paljon yli 10 pelaajaa on silti ollut...

Jos vain porukka hakisi niitä kisoja jonnekin muualle välillä, niin olisihan se kiva.
Kenttälajikisat ovat siitä jännät kisat, että ne vaativat todella ison kentän, jotka ovat kesällä usein varattuja. Missäs olisi kenttä pääkaupunkiseudulla? Muu kuin Siltamäki.

Syksyllä ei ketään huvita heittää pituutta toppatakissa tai juosta aikakoppausta kumisaappaissa.
Kilpailukalenteri on aina hyvin täynnä.
Nyt ongelmia on teettänyt runsas tarjonta Euroopasta. Kisoja on liikaa, jotta ne saisi kaikki fiksusti jaettua.

Eurotourin lisäksi on SM-sarja, kansallinen sarja, parigolf, joukkuegolf. Mikäli näihin kisoihin halutaan runsas osanottajamäärä, on ne pidettävä viikonloppuisin. Siitä vielä poistetaan Juhannusviikonloppu, Koulujen päättäjäisviikonloppu...jne. Sitten voi miettiä, kumpaa tekee mieluummin, pelaako golfia vai kenttälajeja. Väitän, että useimmat asettaa golfkisat kenttälajien edelle.

Jotkin kisat menevät päällekkäin, ja jos on niin tärkeetä saada se varpaiden välistä heitetyn minikiekon aikakoppauksen Pohjoismaiden ennätys, niin mikään ei estä järjestämästä virallisia koppauskisoja.

Ja ihan oikeasti, niitä kisoja saa hakea kuka vain. Olipa kyse SM-sarjasta tai kansallisesta, hakijoita on yleensä liian vähän, enkä ihmettele, sillä kisojen järjestäminen on todella aikaa vievää, rasittavaa ja jopa epäkiitollista hommaa.
JussiL
Viestit: 501
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 7:40
Oikea nimi: Jussi Lindberg

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Muutama kommentti edellisiin, kun en malta olla vastaamatta.

Kentän ei tarvitse olla joka vuosi Siltamäki eikä järjestäjien tarvitse olla samoja joka vuosi, JOS joku muukin joskus kisoja hakisi järjestettäväkseen!! Kisathan on ollut vapaasti haettavissa jo vuosia.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana olemme tällä samalla porukalla järjestäneet kisat muistaakseni 6 kertaa, pari kertaa on pelattu Oulussa ja ainakin kerran Kauhajoella. Ongelmana on oikeasti sopivien kenttien puute. Otamme mielellämme vastaan tiedot kaikista mitat täyttävistä kentista kehyskuntien ja Tampereen alueelta. Vaatimuksenahan on 200x200 metriä, esteetön, tasainen, nurmipintainen kenttä.

Aikaisemminkin olen kertonut kuinka kisakalenteri muodostuu lähtien EuroToureista, SM-osakilpailuista ja muista. Valitettavasti tämä kilpailu on siellä ketjun häntäpäässä molempien liittojen osalta ja yleensä se joka siirtyy tarvittaessa. Toivon silti että heinäkuu on kelien puolesta parempi ajankohta.

Kun kyseessä on kahden eri lajeja harjoittavan liiton yhteiset kisat, on mm. osapuolten tiedotuksessa ollut pientä kankeutta liittyen juuri varaus tilanteeseen. Kyllä näitä kenttiä on ennenkin varattu ja tiedetään miten homma toimii siellä liikuntaviraston suunnalla.

Aiheen saaman huomion määrästä voisi päätellä että ensi vuonna saamme monta hyvää hakemusta kisojen järjestämisestä. Näyttäkää meille kuinka nämä kisat pitäisi oikeasti järjestää. Mielelläni osallistun kisoihin ainoastaan pelaajana.
JussiL
Viestit: 501
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 7:40
Oikea nimi: Jussi Lindberg

Viesti Kirjoittaja JussiL »

Jaanihan ajattelee jo melkeen kuin minä, oli vaan vähän nopeampi. :D
Mini-Nieminen

Viesti Kirjoittaja Mini-Nieminen »

Jaanihan ajattelee jo melkeen kuin minä, oli vaan vähän nopeampi.
Hyvä Me, *läpsyt*
käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja käpä »

Mikä siinä on, että asia pitää vääntää rautalangasta prkl! Ihan kun en tietäis, että kisoja on jo joka viikonlopulle ja järjestäviä tahoja ehkä muutama. Kyse on tässä tapauksessa edelleenkin siitä, että olen aluksi saanut väärää tietoa kyseisistä kisoista, jonka takia en ole saanut mahdollisuutta päättää tai jopa valita kisaa mihin haluan osallistua. Se on lienee minun asiani päätänkö heitää frisbeegolfia tai jotain vähemmistölajia varpaittenvälistä ja lueskella vittuilua siitä, että olen siitä kiinostunut.
Tietääkseni en ole järjestävää tahoa kritisoinut muusta kuin informaation kulun puutteesta!
Hyvä homma, että kyseiset kisat kuitenkin järjestetään.
Vastaa Viestiin