Ennätykset

Keskustelua kenttälajeista

Valvoja: HALLITUS

r.oksa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 16 Loka 2005, 10:29
Oikea nimi: riku kaajakari

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja r.oksa »

Tuossa päivitetyissä ennätyksissä lienee tarkkuuden 45v tuloksessa 11/28 jotain häikkää...
TARKKUUSHEITTO
Miehet (yli 45) 11/28 Seppo Nieminen 11.7.1990 Minneapolis MN

mm. Juha Nieminen ilmoittaa jo edellä olevassa viestissä pävitykseksi
TARKKUUSHEITTO
M-45 13 Seppo Nieminen 31.8.2002 Vaasa
M-45 13 Antti Luuri 13./14.9.2008 Oulu
M-55 13 Seppo Nieminen 31.8.2002 Vaasa
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja AMA »

Niskasen uusi M45 pituusenkka lisätty ja nuo tarkkuusheittotulokset korjattu.
"play for show, work for dough" -Lloyba
Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

Årets fortsättning på fjolårets rapportering:
http://svt.se/2.132164/1.2077856/varlds ... e&from=rss
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

foorumipurnaaja
Breas
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 06 Syys 2006, 23:04
Paikkakunta: Nummela

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Breas »

Tokal rundil tuulet kohillaa ku Rantalaihoki paukuttanu yli 200... onneks olkoo :)
Zei
Viestit: 140
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 19:27
Oikea nimi: Juho Rantalaiho
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Zei »

Kiitos! tuulet oli kohillaan joka kiessillä, mutta äijä ei..
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Juho lisäsi viisi metriä Meresmaan vanhaan ennätykseen, joten onneksi olkoon kovasti. Mahtaa tehdä gutaa saada noin kova päänahka :-)
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Kertoo jotain noista pituuskekkereistä, että Juho ei ollu ihan iskussa, niin lensi vain 209 ja jotain 190 metrisiä muuten. Että jos tuolla ei heitä yli 200 metriä, niin on huono heitto.

Suomessa kaikki yli 180m tulokset on kovia.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja AMA »

Joo toisaalta hullunkurista, että uuden Suomen ennätyksen rikkominen ei taida olla enää kovinkaan mahdollista Suomessa :D

En silti sano, etteikö tuolla aavikolla olisi joskus hauska päästä heittämään...
"play for show, work for dough" -Lloyba
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Jani »

Nummelassa heitettiin pari viikkoa sitten 181 metriä alle kahden metrin tuulessa. Että kyllä nuoriso nakkaa kaksisatasia kotikonnuillakin, kunhan hieman hönkäilee.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Kyllä Suomessa saa yli 200 metriä, varmasti. Mutta heitto saa olla hyvä. Big D:ssä 200 metriä on ihan leipää, vissiin.
Ja Suomessa järkätään kisat niin, että kun aikataulu sanoo, että heitetään niin heitetään. Tuolla odotellaan myrskyä, että saadaan tulosta. Moisia tuulia on aika harvoin meillä päin, ja juuri silloin pitäisi olla kisat. Aika epätodennäköistä.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja AMA »

Juhon heittämä pituusenkka päivitetty listaan.
"play for show, work for dough" -Lloyba
käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja käpä »

Käytyäni itse Big D:ssä 2008. Olen kuullut moneltakin eri taholta, kuinka siellä on niin helppo heittää pitkälle. Itse en ihan täysin tähän kuoroon yhdy. Helppoa ei, mutta olosuhteiden vuoksi jonkun verran helpompaa. Syyt tähän ovat täysin avoin alue (kuivunutta järvenpohjaa lähes silmänkantamattomiin), Tasainen kova tuuli ja korkeus merenpinnasta (866m)

Vuonna 2008 maksimituulet puuskissa oli muistaakseni n. 28 mph = 12,5 m/s, mutta itse heittojen aikana tuulet pyöri 10-20 mph:ssa (4,5-9m/s). Noihin yli 15 mph tuuliin oli erittäin vaikea heittää niin, että kiekko ei tullut alas kuin kivi. Pienikin kulmavirhe ja heitto oli epäonnistunut.

Itse olen ainakin suomen oloissa heittänyt yli oman ennätykseni ja väitän, että uuden avoimen sarjan SE:n rikkominen on suomessa mahdollista, jos nyt vaan joku järjestäisi edes muutaman pituuskisan silloin tällöin. Potentiaalia löytyy niin junnuista kuin jo vähän kokeneemmista heittäjistä.

Kuten 180+ tuloslistasta näkee niin toistaiseksi 200m ylittäneitä ei ole kuin n. 20 eri henkilöä, joten kaikki kunnia Juhojen ja Jussin 200+ heitoille.

https://www.discgolfvalues.com/BigDList.html

Teknisesti kovin heittäjä tänä vuonna on näyttänyt olevan Ken Jarvis, joka on pistänyt ainoana kaikilla kisakierroksilla yli 200m. Respect!
Viimeksi muokannut käpä, To 21 Loka 2010, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dead Center
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Minäkin helsinkiläisenä ja ympäri vuoden heittävänä olen tuulen kanssa tekemisissä usein. Mikä on yleinen mielipide takatuulen vaikutuksesta heittämiseen noin riskin ja palkinnon suhteen? Kuten Kari edellä mainitsi, takatuulessakin pitää kulmat olla kohdallaan. Tuulessa onnistumisprosentti putoaa, mutta onnistuessa tulee bonusta mukavasti pituuksiin.

Minulla on tältä syksyltä on outoja tuloksia, sillä olen saanut kolmesti kiekon vastatuuleen yli 130 m ja en heitä noin pitkälle yleensä tyynessä. Kahdesti Nukella ja kerran DD2lla. Myötätuulen pisin heitto Roadrunnerilla optimituulessa Siltiksen fudiskentällä 134 m. Suorassa takatuulessa muualla 133,5 pomppujen avulla Nukella ja 132 sekä 131 niin DD2lla kuin Beastilla. Minulla suora takatuuli tiputtaa kiekon helpommin kuin vasen takatuuli. Tosin vasemmassa takatuulessa maksimipituuskurvit vaativat useamman akselin suhteen tarkan heiton, kun suorassa takatuulessa on hieman pelivaraaa missata. Suorassa takatuulessa saan useammin lisäpituutta tuulesta kuin vasemmassa takatuulessa. Oikeassa takatuulessa on 130 rikki myös Beastillä. On sääli, etteivät tuntemani kentät ole olleet ihannekunnossa tuulisessa säässä, jotta uskaltaisin revitellä pituuksia Katanalla ja ultrakevyillä Bosseilla. Minulle paikalliset noin 10 m/s tuulet tuovat onnistuneessa heitossa 10 m lisää onnistuneisiin tyynen sään heittoihin verrattuna. En heittänyt kentän rajoitusten vuoksi takatuulessa varsinaisia maksimipituuslinjoja korkealle, vaan rajasin alle 8 m korkeuteen heitot. En halunnut vaarantaa ohikulkijoita. Se on toinen syy terveyden ohella, miksi en kisko 360 heittoja ja miksi en ole kääntänyt kovaa lantiosta oikealle loukkaantumiseni jälkeen.

Osin en ole yllättynyt Nuken lentämisestä pitkälle vastatuulessa, kun en heitä kovin pitkälle ja se feidaa liian aikaisin ja paljon minulle optimituloksia ajatellen tyynellä. Kun vastatuuli lisää kiekkoon vaikuttavaa ilman kohtausnopeutta, jolloin feidaus alkaa myöhemmin ja on hitaampaa. Yli 130 m vastatuuliheitot ovat lähempänä maksimilinjoja korkeuden ja antsan suhteen kuin myötätuuliheitot. Kyseinen kenttä sulkee ulkopuoliset ulos oikealta puolelta vastatuuliheittojen suuntaan, jolloin pystyin käyttämään enemmän korkeutta ja antsaa.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Ennätykset

Viesti Kirjoittaja monster »

Janne,jos heittää suoraan vastatuuleen yli 130m tai suoraan myötätuuleen yli 130m,niin kyllä silloin hyvään tuuleen pitää saada tyyliin 160m tai enemmänkin.mulla ainakin tollane suhde forella suunnilleen.eihän kukaan heitä pituutta myötätuuleen tietääkseni tai edes myötätuuleen joka tulee takavasemmalta.eikös pisimmät siivut lähde lähes sivutuuleen!
Vastaa Viestiin