The Memorial Championship

Keskustelua Major- ja EuroTour-tasoisista sekä muista ulkomailla järjestettävistä kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Mikäli joku Pyry painais tuolla alle 50 rundia niin rating olisi korkea, vaikka kentällä ei olisi yhtään yli tonnin miestä.
foorumipurnaaja
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Eipä kai niin korkee kuitenkaan.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Jenkeissähän jotkut ovat sitä mieltä, että Eurooppalaiset huiput saavat helpommin hyvän ratingin kotimaassaan, koska pelaavat lähinnä pyryjen kanssa :D
foorumipurnaaja
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Mitä tarkoittaa toi "PYRY" ihmetyttää kun jätkät puhuu avoimesti tolla sanalla elikä onko toi suomen uusi sarja perustettu pelkällä v.......a kun se on "PYRY" on aika kummallista ajattelua kun äijät jaksaa jauhaa tota samaa sanaa meinaatteko etta kaikki alle 1000,reitatut jätkät on ihan paskoja elikä myös muissa lajeissa kaikki esim. 1.kentän ulkopuolella pelaavat ovat pelkkiä "PYRY" pelaajia kannatta kyl ajatella mitä heittää jos on itse joskus pelannut KORKEELLA TASOLLA ihan missä lajissa tahansa niin sit "EHKÄ" voi vitsillä heittää tommosta paskaa aika usein varsinkin suomessa toi ton kaltainen uskomaton arvostelu on ihmeellistä monessa lajissa ja useinkin se tulee sellaisista tahoista jotka eivät ole ikinä edes pelanneet missään korkealla tasolla tai ovat rankasti epäonnistuneet ! NOI ON NOITA KORTTELI PUHEITA! :twisted: :evil:
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Edellinen kirjoittaja voisi hieman miettiä omaa ulosantiaan julkisella foorumilla ennen muiden arvostelua.

Vastaan silti kysymykseen, mikäli sen ymmärsin. Pyry on lähinnä "lempinimi" tai "hellittelynimi" ei-kilpatason-huippu-urheilijoille. Toki sen voi halutessaan ymmärtää negatiivisenakin, mutta liitto ainakin arvostaa pyryjä siinä missä pro-pelaajiakin.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

No niin, asiattomat viestit poistettu. Pysytään aiheessa, ja keskustellaan asiallisesti.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Vastaan nyt vielä omasta puolestani, koska taidan käyttää kyseistä ilmaisua aika usein. Kiitos Hartsa ensinnäkin palautteesta. En ollut ajetellut, että ilmaisuun voisi liittyä jotain negatiivista.

Omalla kohdalla mun nimimerkin ja pyry-sanan käyttö alkoi jo vuonna 2007. Sain silloin lämminhenkistä palautetta eräältä maamme huippupelaajista omista suorituksistani. Mielestäni termi "pyryily" kuvasi silloin erittäin hyvin ja hauskasti innokkaan harrastelijapelaajan suorituksia.

Liittohan hakee muuten Pyry Tourile nimisponsoria. Haku aikaa on vielä 15.3 saakka.

Mut eiköhän nyt ole aika valmistautua live-seurantaan. Eiköhän sielläkin nähdä jotain pyryilyä.
foorumipurnaaja
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Kiitti Petri toi oli reilu vastaus mun juttuut! Toisinkuin "Taponen" vastaukseen tää fooruumi on kuitenkin vissiin sitä varten että täällä käsitellään asioita ja kun mä kysyin asiallisesti että mikä tämä on "PYRY" juttu niin sä rupesit heti arvostelemaan mun kysymystä ja sä hän olet itse jonkinlainen urheilija kun sulla on kuulemma toi 10. ottelijan tausta elikä sunlla pitäis olla toi paineen sietokyky kohdallaan jotenka nyt mä kysyn sulta kun mä aikanaan itse pelasin jo 15.vuotiaana miesten 1.divarissa lätkää maalissa ja olin myös nuorten maajoukkueessa niin olinko mä "PYRY" kun mä nyt heitän GM-sarjassa fribaajana????????? :roll: :wink: :!: :?:
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja PM »

:shock: Doss ryssi 1 väylän!!
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Tosta ratingistä vielä vähän.

Mun mielestäni se ei vain ole ihan uskottava systeemi. Pelaaja Petri heittää ykköskierroksella tuoksen 46 ja johtaa kisaa viidellä heitolla, koska huippupelaajat Juho, Jussi ja Ville psyykkasivat toistensa pelin ja laskivat vielä tuloksetkin väärin. Moni muukin ennakkoon kova luu sekoilee kierroksella. Petrin kierrosrating oli tuolta kiessiltä 1030.

Petri heittää kakkoskiessillä tuloksen jäleen 46, mutta huiput Juho, Jussi ja Ville kiristävät peliään ja pelaavat kaikki tuloksen 42. Kaikki muutkin suosikit nostavat tasoaan myös. Petrin kierrosrating tuolta kiessiltä on 1003.

Identtinen tulos, yhtä hyvää peliä ja johtopaikka säilyy, mutta muiden pelaajien onnistuessa myös Petrin rating onkin tokalla kiessillä huonompi. Eli rating ei kerro paljonkaan pelaajan oman kierroksen tasosta, koska se ottaa huomioon kisan muutkin pelaajat. Kyllä se varmaan pitemmän päälle tasoittuu, mutta kuitenkin.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja AMA »

Joo siihenhän se rating perustuu, että kisoissa kuitenkin osa onnistuu ja osa epäonnistuu, niin suurinpiirtein pitää paikkaansa. Hyvin erikoisia ovat rundit jossa on yli 100 pelaajaa mukana ja vain yksi onnistuu ja muut epäonnistuvat. Eihän mikään tommonen järjestelmä ehdottoman varma ole, vaan vain suuntaa antava. Yleensä kuitenkin 1040 pelaaja on parempi kuin 940. Isoin ongelma tuossa rating-systeemissä taitaa olla nopeasti peliään parantaneet pelaajat, joiden rating laahaa perässä. Monissa isoimmissa kisoissa USDGC, Memorial jne noita nousevia tähtiä on suhteessa vähemmän jo rating-tasonsa saavuttaneisiin verrattuna ja se näkyy yleensä sillä, että ratingit ovat hiukan korkeammat. Toisaalta esim SDGO-videoita katsellessa huomaa helposti, että turha täällä Suomessa on kitistä, ettei kansallisista kisoista saa kunnon ratingia. Kyllä tasoero maailman terävimpään kärkeen on Suomen ihan hyvilläkin heittäjillä melkoinen ja joku Feldberg tai Locastro pelaisi joka kierroksen noin kymmenen vähemmillä heitoilla :D
"play for show, work for dough" -Lloyba
Zei
Viestit: 140
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 19:27
Oikea nimi: Juho Rantalaiho
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Zei »

Ymmärrän Jaani sun pointin, mutta samaan teoriaan vedoten voidaan teilata myös kaikki gallupit. Gallupit perustuu tiettyyn otokseen ja oletukseen siitä, että otoksen ollessa riittävän suuri, satunnaismuuttujat voidaan eliminoida. Jos rating lasketaan 100 pelaajalta, on toki mahdollista, että 10 kärkipelaajaa mokeltaa, mutta onko se todennäköistä? Jos näin kuitenkin tapahtuisi, edelleen olisi 90 muuta pelaajaa, jotka pelaisivat ehkä suunnilleen omalla tasollaan ja siten "lähes" oikea rating määräytyisi. Lisäksi mikäli jossain kisassa kuitenkin tulisi virheellinen (=harhaanjohtava) rating, kyseessä olisi vain yksi kisa muiden joukossa, joten vaikutus olisi aika vähäinen.

Käytännön esimerkin laajennus;

jos mainitsemaasi esimerkkiin lisätään esimerkiksi 50 saman ratingin omaavaa heittäjää ja kaikki heittävät 54, tällöinhän vaikutus näkyy myös noissa muiden kierrosratingeissa ja silloin Petrin 46:t ovat aika lähellä toisiaan ratingin osalta.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Totta kai se toimii suuntaa-antavasti ja ihan okei, mutta näyttäisi siltä, että on helpompaa tehdä hyvää ratingia kisoissa, joissa on paljon hyviä pelaajia ja ylipäänsä paljon pelaajia. Kyllä sen huomaa, että viime vuoden SDGO:ssakin sysimustalla kiessilläkin rating oli jotain 980, kun vastaavalla kiessillä Pekan Leipä Openissa olisi 930.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja Ari »

Toivottavasti ihmiset kävisivätkin SDGO:ssa ottamassa helpot hyvät ratingit eivätkä vain taktisesti denffaisi kun muuten laskee rating.

Pidän todennäköisempänä denffaamisen vaikuttamista myös muiden ratingeihin kuin kaikkien kärkipään kavereiden mokaamista.


Omalla kohdalla tuntuu kuitenkin aika kivasti toimivan tuo rating. Jotakuinkin samojen kavereiden kanssa tulee heitettyä toisella kierroksella jatkuvasti. Välillä toki sitten meikäläiselläkin lipsahtaa suoritustaso jompaankumpaan suuntaan. :)
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: The Memorial Championship

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

Jaani kirjoitti:Totta kai se toimii suuntaa-antavasti ja ihan okei, mutta näyttäisi siltä, että on helpompaa tehdä hyvää ratingia kisoissa, joissa on paljon hyviä pelaajia ja ylipäänsä paljon pelaajia. Kyllä sen huomaa, että viime vuoden SDGO:ssakin sysimustalla kiessilläkin rating oli jotain 980, kun vastaavalla kiessillä Pekan Leipä Openissa olisi 930.
no, se ei ole ihan nii yks oikoista. esim usdgc:ssä viimevuonna stroke&distancella ei todellakaa tehty hyvää ratingia vaikka siellä oli ties ketkä hifipelaajat vetämässä. tämä siksi että tietyillä radoilla missä ob:sta tulee pahasti penaltia, noi kärkinimet vaa pelaa varmemmin sinne narujen sisään ja perus sätkytteliä kalastaa niitä poisareita ja rankasti.
dgct
Vastaa Viestiin