EM 2014

Keskustelua Major- ja EuroTour-tasoisista sekä muista ulkomailla järjestettävistä kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

PM kirjoitti:Eiköhän tässä ole aika selvät "valinta" perusteet.Löytynee Pdga:n sivuilta!
-T.Pursio 1020
-T.Asikainen 996
-V.Piippo 993
-K.Vesala 977
-A.Penttala 965/T.Mykkänen 965
-J.Leskinen 964
-S.Väisänen 962
-T.Nieminen 961
-K.Vesa 958
Grandmaster
-M.Timonen 947
-V.Kotamäki 932
Ei ole. Rating on suuntaa antava mittari, mutta koska esim 5-10 pisteen rating-ero ei välttämättä kerro suoranaisesta tasoerosta, tällä kerralla ollaan yhdistetty viime vuoden menestystä ratingin tueksi.

Kaikki julkaistaan aikanaan. Toki siinäkin vaiheessa varmasti tulee kysymyksiä ja eriäviä mielipiteitä, mutta sellaista se.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja monster »

Mun mielestä kun EM-kisoihin ollaan lähdössä niin ensisijaisesti pitäs katsoa että miten on pärjänny edellisissä EM-kisoissa ja onko niistä esim jopa mitaleja. Sen jälkeen miten kuuppa kestänyt Major kisoja ja edellisvuoden SM-kisojen(ainakin avoimen sarjan) mitalistit pitäs nyt olla ainakin selviö lähtijöitä! sen jälkeen katsoisin isoja eurotourkisoja ja niissä pärjäämisiä. Rahalistan sun muut pistelistat ja ratingin tunkisin ties minne
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Tee8mu kirjoitti:Tää oli nyt ensimmäinen vaihe joukkueesta. Emme ole julkaisseet vielä täyttä joukkuetta koska PDGA Europen puolelta tuli sählinkiä ja sekaannusta maapaikkojen määrässä. Parempi julkaista alkuvaiheessa vähemmän kuin enemmän. Noloa paikkoja olisi peruuttaakaan meistä riippumattoman virheen johdosta.

Pyydän odottelemaan vielä kritiikkiä siihen asti kun paikkajako on varmistettu ja sen mukaiset paikat jaettu.

Eli kärsivällisyyttä kiitos.
Ei ollut kyse kärsimättömyydestä, vaan mielestäni selkeästä virheestä pappojen kohdalla. Selitellä toki voi, mut en mä vaan tajua kun sarjan suurin ennakkosuosikki ei saa paikkaa ekassa vaiheessa.
foorumipurnaaja
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Bogey-Beemi kirjoitti:
Ei ollut kyse kärsimättömyydestä, vaan mielestäni selkeästä virheestä pappojen kohdalla. Selitellä toki voi, mut en mä vaan tajua kun sarjan suurin ennakkosuosikki ei saa paikkaa ekassa vaiheessa.
Mun mielestä viime kisojen hopeamitalistin mukaan ottaminen joukkueeseen ei ole selkeä virhe.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Bogey-Beemi kirjoitti:Uskon, että suuri yleisö olisi kyllä jakanut jo alkuun kaksi paikkaa eläville legendoille nuorempien pappojen kustannuksella. Eiköhän GM-sarjasta se kolmoisvoitto Suomeen tule.

Edit: Itse siis pidin Markon paikkaa itsestäänselvyytenä, koska SM-mestaruus. Yhtä selvänä asiana pidin toisen paikan jakoa Käpälle.
foorumipurnaaja
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Kuten jo sanoin, tässä ei vielä ole koko joukkuetta valittuna. Painotan: kärsivällisyyttä.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Tee8mu kirjoitti: PDGA Europen puolelta tuli sählinkiä ja sekaannusta maapaikkojen määrässä. Parempi julkaista alkuvaiheessa vähemmän kuin enemmän. Noloa paikkoja olisi peruuttaakaan meistä riippumattoman virheen johdosta.
Tarkennetaan vielä sen verran, että ei sen isompaa sählinkiä ja sekaannusta ollut kuin että lopullisia paikkamääriä ei vielä ole vahvistettu. Edellisten kisojen kaavaa ei voitukaan käyttää suoraan, koska kisassa on isompi fieldi, PDGA Europeen on tullut uusia maita, ja etenkin pienten maiden pelaajamäärissä on tapahtunut paljonkin muutoksia parissa vuodessa ja kriteerit jakoa varten piti ensin sopia kuntoon. Suomi on kasvanut eniten, mutta emme voi ihan yksiselitteisesti vaatia lisää paikkoja, koska meillä oli jo edellisissä kisoissa 30/192 paikkaa.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Seuraavia kisoja varten hyvin todennäköisesti ei jaeta enää pelkkiä maapaikkoja, vaan luokkakohtaisia edustuspaikkoja.
käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja käpä »

En missään nimessä kiellä, että en olis pelannut huonosti 2013 ja rating rytisi alas. Kiva tietää, että se ei kerro tasoerosta ;) mutta olis myös kiva tietää, että miten noi pdga pisteet/rahalista sen tekee paremmin kuin rating?
Taaksepäin, kun katsotaan niin mulla on vuosilta 2006-2012 varmaan eniten masters sarjan mitalleja niin eurotourkisoista kuin sm ja em-kisoista, mutta taas kerran tuli todistettua, että olet juuri niin hyvä kuin viimeinen kierroksesi eli oikeesti mä oon 937 äijä, jolla nyt on vaan aikaisemmin ollu ns. hyvä päivä ;). Itse ajattelin näyttöjen silti riittävän jopa paikkaan MPM:ssä. Ei tää nyt menny mun silmissä oikein ja jos valinnat on kesken niin en niitä menis just tämän takia julkaisemaan, mutta tavallaan olen liiton hallitukselle kiitollinen, koska motivaatio kasvoi ihan mukavasti! Lennokasta Uutta Vuotta kaikille - pistäkää putit sisään!
Dead Center
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Nina »

Täältähän puuttuu perinteinen keskustelu EM-kisoihin liittyen. Saisko kuolevaan foorumiin jotain eloa?
Hyvin sä Petri onnistuit sohaisemaan muurahaispesää...mielenkiintoista luettavaa tämä keskustelu!!
Tsemppiä valitsijoille ja muistakaa taas valinnoissa myös naiset :D :D :D
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

käpä kirjoitti:En missään nimessä kiellä, että en olis pelannut huonosti 2013 ja rating rytisi alas. Kiva tietää, että se ei kerro tasoerosta ;) mutta olis myös kiva tietää, että miten noi pdga pisteet/rahalista sen tekee paremmin kuin rating?
Ei tää nyt menny mun silmissä oikein ja jos valinnat on kesken niin en niitä menis just tämän takia julkaisemaan, mutta tavallaan olen liiton hallitukselle kiitollinen, koska motivaatio kasvoi ihan mukavasti! Lennokasta Uutta Vuotta kaikille - pistäkää putit sisään!
Rating+pisteet+rahat on hyvä yhdistelmä, joka kertoo monella tavalla siitä miten on menestytty ja kuinka isoissa kisoissa. Rating on näistä se, jota on mahdollista manipuloida pelaamalla tietynlaisia kisoja ja jättämällä niitä sopivasti kesken. Rahaa ja pisteitä saa vain pelaamalla loppuun ja enemmän isoista kisoista, eli niissä ei niin voi manipuloida. Vaikka ei siis suoranaisesti luettu yksittäisten kisojen (esim SM) tuloksia, valinnat painottuvat isoissa kisoissa menestyneisiin. Ehkä painotimme liikaa tämän vuoden tuloksia.

Julkaisimme osan pelaajista jo nyt siksi, että aiempina vuosina on peruutuksia tullut huomattavan monia ja siksi halusimme aloittaa mahdollisimman hyvissä ajoin. Kisojen ilmoittautuminen alkaa jo tammikuussa ja maapaikkoja laitetaan jo keväällä uusjakoon, mikäli niihin ei ole nimetty pelaajia. Nythän näyttää siltä, että lähes kaikki kutsutut ottavat paikan vastaan, joten hieman myöheminkin olisi voinut aloittaa. Silti on varmasti parempi että osa tietää paikastaan hyvissä ajoin, kuin että joku liian myöhään.
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ja muistakaa, että Pehmis vaihtaa sarjaa!
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja PM »

Tee8mu kirjoitti:
PM kirjoitti:Eiköhän tässä ole aika selvät "valinta" perusteet.Löytynee Pdga:n sivuilta!
-T.Pursio 1020
-T.Asikainen 996
-V.Piippo 993
-K.Vesala 977
-A.Penttala 965/T.Mykkänen 965
-J.Leskinen 964
-S.Väisänen 962
-T.Nieminen 961
-K.Vesa 958
Grandmaster
-M.Timonen 947
-V.Kotamäki 932
Ei ole. Rating on suuntaa antava mittari, mutta koska esim 5-10 pisteen rating-ero ei välttämättä kerro suoranaisesta tasoerosta, tällä kerralla ollaan yhdistetty viime vuoden menestystä ratingin tueksi.

Kaikki julkaistaan aikanaan. Toki siinäkin vaiheessa varmasti tulee kysymyksiä ja eriäviä mielipiteitä, mutta sellaista se.
Teemu tässä kyseisessä tapauksessa ei välttämättä,mutta muista katsoa pelajakortin taustapuolikin meriittejä on sekä maalimalta ja kotimaasta. Valinoissa kävi niin kun on käynyt olymppialaisten keihäs valinoissakin. :oops:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Onneksi Käpällä ei sinänsä ole mitään hätää, koska kisajärjestäjät arvostat myös master-sarjoja ja haluavat kaikki parhaat paikalle. Villikortti heidän puolelta on saletti.
foorumipurnaaja
käpä
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
Oikea nimi: Kari Vesala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Re: EM 2014

Viesti Kirjoittaja käpä »

Eikö nykyään 888 rapsahda aika herkästi, jos jättää leikin ilman syytä kesken, ja mitä tulee noihin pisteisiin niin eikö keskenään verrattavien pelaajien kisamäärän pitäisi olla lähellä toisiaan, jotta ne ovat vertailukelpoisia. Myös alkukauden loukkaantuminen voi viedä kauden pisteet / dollarit huonoksi yhdellä kaudella. Eli Isompi kokonaisuus ainakin omasta mielestä valinnoissa tärkeämpi. Julkaisuperusteet ymmärrän ja olen siitä samaa mieltä ja samoista syistä olisin halunnut oman paikkani varmistuksen jo nyt.
Dead Center
Vastaa Viestiin