Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pakko mainita että on sitä hienojakin ihmisiä.

Pinkki DD meni European Openin treeneissä #13 lampeen. Kiitos sinulle jonka 9-vuotias poika oli kiekon nyt lammesta löytänyt. Kiekon pohjassa taisi lukea vain PDGA-numero ja sukunimi jos muistan oikein. Tänään luin sähköpostia jossa tarjouduttiin kiekko lähettämään minulle jos asun liian kaukana hakeakseni sen.
Kiitoksia sähköpostini selvittämisestä. Sen verran on joutunut näkemään vaivaa että kyseisen kiekon sai nuori mies pitää :)

Eli maailma ei olekaan pelkästään paha paikka.
HS
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 16 Huhti 2007, 19:55
Oikea nimi: Heikki Saunanen
Seura: Jyväskylän liitokiekkoilijat
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja HS »

Nyt on "reilu kerho" löytänyt Ähtäriinkin. Mennä päivänä löytyi kiekko, jonka omistaja oli hukannut parinsadan kilsan päähän ihan eri radalle.. Ei näin!

Jos siellä Nokian lammesta joku käy enemmänkin naaraamassa kiekkoja, niin omista sinne hukkaamistani hakatuista roceistani olisin ilolla maksamassa löytöpalkkiota! Jälleenmyyntiarvoa kuluneilla löytökiekoilla tuskin kuitenkaan montaa euroa on.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

HS kirjoitti:Nyt on "reilu kerho" löytänyt Ähtäriinkin. Mennä päivänä löytyi kiekko, jonka omistaja oli hukannut parinsadan kilsan päähän ihan eri radalle.. Ei näin!

Jos siellä Nokian lammesta joku käy enemmänkin naaraamassa kiekkoja, niin omista sinne hukkaamistani hakatuista roceistani olisin ilolla maksamassa löytöpalkkiota! Jälleenmyyntiarvoa kuluneilla löytökiekoilla tuskin kuitenkaan montaa euroa on.
Yks mun lampeen heittämistäni tuli takaisin viime viikonloppuna, mutta enemmänkin olisi.
GARFFi
Viestit: 105
Liittynyt: To 20 Tammi 2011, 19:09
Oikea nimi: Mikko Karvinen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja GARFFi »

Mullakin kaks PD:tä jäi Nokialle pitemmäks viikonlopuks, ei o kummastakaan kyllä kuulunu. Lampeen toinen ja toinen korkeelle puuhun.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Hukkasin viime keskiviikkona kiekon Julkujärven seiskaväylälle, josta se oli ilmeisesti rollannut Epilän järveen, koska sieltä oli tänään löytynyt...
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Heitin kesäkuussa 2009 kolme kappaletta identtisiä star maxeja toppilan lampeen oulussa. (Heitotkin oli identtisiä ja peräkkäisiä :D)

Kesäkuussa 2011 sain puhelun ensin yhdestä, ja viikon päästä toisesta maxista joka oli kalastettu kyseisestä lammesta. Melkonen sattuma että ne makoili siellä lähes päivälleen kaksi vuotta, ja löytyivät molemmat vielä eri kerroilla, eri löytäjien toimesta. Sen kolmannen sain itse pelastettua heti tapahtuman jälkeen.

Sääli että suurin osa hukatuista kiekoista ei koskaan tule takaisin, vaikka niissä on yhteystiedot.
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Pitäisköhän siirtyä heittämään bumerangia niin tulisi aina takaisin :?:

I'll get me coat...

Maailman helpoin duuni, bumerangien testiheittäjä, jos ei toimi niin lahotkoon sinne kankaalle minne lensi. -Markus Kajo
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
ollipponen
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 21:31

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja ollipponen »

Pistetääs nyt tännekkin:
Usko ihmiseen kasvoi hieman, kun uniikkitussattu tron2.0KCRoc löytyi meikun kahvilan löytölootasta.
Korkeimmat kiitokset asianosaiselle jos sattuu tätä lukemaan!
Ristoreipas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09 Elo 2010, 14:12
Oikea nimi: Miikka

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Ristoreipas »

Yksi epäonnen kiekko on palannut taas bägiin.
Viime kesänä hukkasin ensimmäisen kerran Hattulassa, mutta se palautu noin viikon päästä. Kiitos vaan löytäjälle vielä toistamiseen.
Seuraavan kerran sama kiekko hukku viime syksynä Vihiojalla itse vihiojaan.
Kiekko palautu takaisin noin viikko sitten, eli melkein vuoden jälkeen ojaan heiton jälkeen ja oli kaiken lisäksi suurinpiirtein samassa kunnossakin mitä hukatessa oli ollut.
Katsotaan kauanko jatkaa elämäänsä samassa bägissä tällä kertaa.
jaolsten
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 15 Kesä 2010, 10:49
Oikea nimi: Jarkko Stenfors
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja jaolsten »

Mää koitan huomenna muistaa laittaa yhden kiekon speksit tänne... Eli Buzz löytyi runsas viikko sitten Nokialta ja oli siinä nimikin muttei numeroa. Tosin siihen oli isoilla tikkukirjaimille raapustettu päälle "PENA" vai olikos se "MAKE", ihan sama. Mut tosissaan koitan huomenna tihrustaa alkuperäisen omistajan nimen ja etsin finderistä numeronkin ellei ole salattu.

Ja taas, jos siinä olis ollu nro, niin olisin heti soittanut, mut nyt on vaan pitänyt kaivaa töissä finderillä kyseisen omistajan yhteystiedot eikä sitä ole millään muistanut tehdä... A.K.A. "penalle/Makelle" en kiekkoa voi palauttaa...

Jaa niin Kokemäenjokeen katosi starfire, rollerina porkan vikalta väylältä... Ja Epilään heitti kaverini eilen mun leopardin... Kummassakin nimi ja puh.nro, kiitos jos joku viitsii palauttaa. Jaa niin ja Julkujärven ekalle väylälle keväällä lumeen heittämäni upouusi, mutta nimetty/puhelinnumeroitu pinkki Wahoo on edelleen teillä tietymättömillä. Muitakin on, mutta nuo harmittavat eniten.

EDIT: Nimi oli Jouni Sederholm. Asianomaiselle ilmoitettu tekstiviestitse. Ja se puh.nro oli rimmissä, mutta sutattu. Ja "PATE" luki pannun pohjassa. Case closed.
EDIT2. Kiekko palautuu tänään omistajalleen. Amen.
Viimeksi muokannut jaolsten, Pe 12 Elo 2011, 7:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

näidenkin tarinoiden valossa pidän itseäni harvinaisen onnekkaana että 3 vuotta pelannut ja 2 kiekkoa kadonnut. *koputtaa puuta*

samaan aiheeseen liittyen, pidän myös harvinaisena sitä kuinka usein tuntemattomat kohdalle osuvat pelaajat osallistuvat kiekon etsimisiin kokonaan pyytämättä. näkee että potkii jotain rikkaruohoja --> tulee kysymään "mitä väriä haetaan?" ja alkaa etsiä. what goes around, comes around. eli itse osallistun kanssa kun sattuu kohdalle.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

MikkoS kirjoitti:näidenkin tarinoiden valossa pidän itseäni harvinaisen onnekkaana että 3 vuotta pelannut ja 2 kiekkoa kadonnut. *koputtaa puuta*
Itse olen pelannut noin 2 vuotta ja hukannut arviolta 60 kiekkoa, joista reilu puolet saanut takaisin. Viime syksynä olin Englannissa 5 viikkoa ja hukkasin 16 kiekkoa - niitä en usko saavani takaisin =)
saleee
Viestit: 104
Liittynyt: La 21 Kesä 2008, 14:30
Oikea nimi: Sauli Soini
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja saleee »

Tapanote kirjoitti:
MikkoS kirjoitti:näidenkin tarinoiden valossa pidän itseäni harvinaisen onnekkaana että 3 vuotta pelannut ja 2 kiekkoa kadonnut. *koputtaa puuta*
Itse olen pelannut noin 2 vuotta ja hukannut arviolta 60 kiekkoa, joista reilu puolet saanut takaisin. Viime syksynä olin Englannissa 5 viikkoa ja hukkasin 16 kiekkoa - niitä en usko saavani takaisin =)
No jos hukkaa 60 kiekkoa kahteen vuoteen, niin onhan tuo jo sellaista kylvämistä, että sietää osa jäädäkin kadoksiin.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

saleee kirjoitti:
Tapanote kirjoitti:
MikkoS kirjoitti:näidenkin tarinoiden valossa pidän itseäni harvinaisen onnekkaana että 3 vuotta pelannut ja 2 kiekkoa kadonnut. *koputtaa puuta*
Itse olen pelannut noin 2 vuotta ja hukannut arviolta 60 kiekkoa, joista reilu puolet saanut takaisin. Viime syksynä olin Englannissa 5 viikkoa ja hukkasin 16 kiekkoa - niitä en usko saavani takaisin =)
No jos hukkaa 60 kiekkoa kahteen vuoteen, niin onhan tuo jo sellaista kylvämistä, että sietää osa jäädäkin kadoksiin.
Juu, kun on innostus kova ja heittää käytännössä joka päivä, niin sitä sattuu. Varsinkin talvella kiekot on vaarassa joka heitolla. Ja kun omilla kiekoilla vetää firmagolfeja sun muita yleisötapahtumia niin saa varautua kiekkojen katoamisiin.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen hukkaaminen ja löytäminen

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Viime viikko oli hyvä viikko. Hukkasin 1 jokeen, 1 nokkospuskaan, 1 metsään ja 2 unohtui muuten vaan radalle. 2 tuli takaisin, ja yhdestä oltiin jo soittamassa 20s heiton jälkeen - ennen kuin ehdin tiiltä sitä edes etsimään.
Vastaa Viestiin