Frisbee taidetta

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

vähän nukea shurikenilla ;)

Kuva
dppedro
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 11 Elo 2010, 9:04
Oikea nimi: Teemu Alander

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja dppedro »

Joululahjaksi tuli parit kiekot väsäiltyä. En tykännyt muuten vinyylimuovista, jotenkin sen käyttö tuntui vaikealta. Star Stingrayhin se jätti aika paljon liimaa, jota oli tuskainen hinkata pois. Kokeilin sattumalta rautakaupasta saatavaa maitolasikalvoa. Siihen olin erittäin tyytyväinen. Esim sillä jos mahdollisesti haastavan leikkauksen vuoksi muovi vähän irtoaisi, niin sen pysyy painamaan takaisin ja terävä kulma ei vuoda.

Jokainen kuitenkin tyylillään. Tässä tämänkertaisen opettelun tulosta:
Kuva
Kuva
Kuva

Jokereiden logo on muuten tehty pelkästään mustalla. Taitaa olla väriseos vähän erikoinen kun kaikissa kiekoissa musta on oikeastaan todella tummaa violettia. Täytyy varmaan kohta tilailla muitakin värejä kokeiltavaksi. Ensimmäistä kertaa kuitenkin nyt koitin kiekkoihin tartuttaa kahta eri väriä.
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja PM »

Jokerit :!:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

tuosta se lähtee! kuten varmaan jo huomasitkin suuret kaarevat linjat ovat niitä vaikeimpia juttuja.
dppedro
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 11 Elo 2010, 9:04
Oikea nimi: Teemu Alander

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja dppedro »

Olen tässä miettinyt että miten tehdään kiekon ulkoreunaanreunaan musta raita? Tuon padankin olisi voinut vielä ympyröidä mustalla ympyrällä joka kiertäisi kiekon reunaa. Jos muovin leikkaa aivan reunasta niin eikö se sitten helposti vuoda yli?

Esim tässä viestissä jaNttu on sellaisen tehnyt:
jaNttu kirjoitti:Kylläpäs sitä ollaan tuotteliaita tänään, nukkumassa pitäis olla ja ukko värjäilee pannuja :D

Kuva
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

dppedro kirjoitti:Olen tässä miettinyt että miten tehdään kiekon ulkoreunaanreunaan musta raita? Tuon padankin olisi voinut vielä ympyröidä mustalla ympyrällä joka kiertäisi kiekon reunaa. Jos muovin leikkaa aivan reunasta niin eikö se sitten helposti vuoda yli?

Esim tässä viestissä jaNttu on sellaisen tehnyt:
jaNttu kirjoitti:Kylläpäs sitä ollaan tuotteliaita tänään, nukkumassa pitäis olla ja ukko värjäilee pannuja :D

Kuva
Eipä siinä mitään erikoista "vuotamis vaaraa'" ole, nuo ympyrät on leikattu ja teipattu kiekkoon kiinni, väriraja menee juuri keskeltä rimmin ulomaista reunaa kun kiekko kelluu nesteessä. Jos leikkaat, kuvia silleen, että liimaat ensin kalvon kiekkoon ja vasta sitten leikkaat kuvan irti, niin varmasti vaikka harpillakin voit tehdä siistin ympyrän kiekon reunaan ja leikata sitten sen mukaisesti. Itse en leikkele kuvia kiekon päällä, kun siitä tuppaa tulemaan ikäviä viiltoja liitopintaan.

Tuohon liiman määrään, voisin melkeen sanoa, että neste sinulla on ollut aivan liian kuumaa Jos vielä joskus kalvoa kokeilet, niin muista että kädenlämpöinen neste on ihan riittävän lämpöistä. Suuret lämpötilat pilaavat kiekon. Itse irroitan kalvon jääkylmän veden alla jolloin liimaa jähmettyy ja suurin osa lähtee itsestään pois kiekon päältä.
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

pitkästä aikaa tuli askarreltua. firebird sai kuviota päällensä.

Kuva
Viimeksi muokannut JML1979, Ti 28 Joulu 2010, 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dppedro
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 11 Elo 2010, 9:04
Oikea nimi: Teemu Alander

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja dppedro »

jaNttu kirjoitti: Eipä siinä mitään erikoista "vuotamis vaaraa'" ole, nuo ympyrät on leikattu ja teipattu kiekkoon kiinni, väriraja menee juuri keskeltä rimmin ulomaista reunaa kun kiekko kelluu nesteessä. Jos leikkaat, kuvia silleen, että liimaat ensin kalvon kiekkoon ja vasta sitten leikkaat kuvan irti, niin varmasti vaikka harpillakin voit tehdä siistin ympyrän kiekon reunaan ja leikata sitten sen mukaisesti. Itse en leikkele kuvia kiekon päällä, kun siitä tuppaa tulemaan ikäviä viiltoja liitopintaan.

Tuohon liiman määrään, voisin melkeen sanoa, että neste sinulla on ollut aivan liian kuumaa Jos vielä joskus kalvoa kokeilet, niin muista että kädenlämpöinen neste on ihan riittävän lämpöistä. Suuret lämpötilat pilaavat kiekon. Itse irroitan kalvon jääkylmän veden alla jolloin liimaa jähmettyy ja suurin osa lähtee itsestään pois kiekon päältä.
Tosiaan kuumuus varmaan on ollut syynä, ei niinkään tuo vinyyli. No täytyy nyt vielä jatkaa testailua että löytää mieluisen muovin. Ja mitä ympyröihin tulee niin pitää siis vain olla varovainen että kiekko ei "hörppäse" vettä sisäpuolelle kelluessaan.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Eiköhän fysiikanlait pidä huolen siitä, että kiekko pysyy pinnalla :D
dppedro
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 11 Elo 2010, 9:04
Oikea nimi: Teemu Alander

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja dppedro »

jaNttu kirjoitti:Eiköhän fysiikanlait pidä huolen siitä, että kiekko pysyy pinnalla :D
Pitää toki, enmmän niihin luotan kuin täriseviin käsiini kun kiekkoa olen laittamassa kellumaan tai nostamassa sieltä. Jahka nyt saa muutamat uudet lätyt osteltua voisi jotain uutta kuviota vääntää.
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

Beasti sai väriä pintaan

Kuva
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Ihan pirun kiva erityisesti hiuksien väritys on oivallinen.
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

jaNttu kirjoitti:Ihan pirun kiva erityisesti hiuksien väritys on oivallinen.
Kiitos!

Itekkin tyytyväinen tähän värjäykseen. Taitaa olla Parhaiten onnistunut työni ja myöskin eniten tunteja käytetty, leikkaus otti aikas paljon aikaa.

Hyvän blogin oot aloittanut fgr:ssä :D
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Joo, ajattelin että olis kiva kirjoittaa värjäyksestä jotakin. Ja samalla sitten voi ehkä tutustuttaa muutamia uusia tyyppejä keittiökalusteiden sotkemisen ihmeelliseen maailmaan ;) Leikkeletkö kuvat kiekkojen päällä vai erikseen? Itselläni leikkausvauhti on moninkertaistunut, kun olen lopettanut kiekkojen päällä leikkaamisen.
Avatar
JML1979
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 18 Elo 2009, 4:45
Oikea nimi: Juha Laine

Re: Frisbee taidetta

Viesti Kirjoittaja JML1979 »

jaNttu kirjoitti:Joo, ajattelin että olis kiva kirjoittaa värjäyksestä jotakin. Ja samalla sitten voi ehkä tutustuttaa muutamia uusia tyyppejä keittiökalusteiden sotkemisen ihmeelliseen maailmaan ;) Leikkeletkö kuvat kiekkojen päällä vai erikseen? Itselläni leikkausvauhti on moninkertaistunut, kun olen lopettanut kiekkojen päällä leikkaamisen.
Leikkaan kiekon päällä! Oon pitänyt kalvon siirtämistä kiekon päälle leikattuna mahdottomana tehtävänä. Varsikin jos kuvassa on paljon pieniä yksityiskohtia. Oisko hyviä vinkkejä, koska oiskiva et kiekossa ei näkyis viiltoja.
Vastaa Viestiin