apsi hommia

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Mulla on rimpulaksi aika hyvä upsi. ( peukku upsi lähinnä ) Käytän tarkoitukseen champion beastia. Mitäs mieltä muut ja etenkin ville on ko. kiekon soveltuvuudesta upseihin. :?:
Avatar
AG
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 10:08
Oikea nimi: Antti Malo
Seura: Oulun Frisbeeseura

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja AG »

Tullu joitain kiekkoja kokeiltua upsiin ja oon sitä mieltä että champion firepirkko toimii mulla ainakin parhaiten. Joskus kokeilin latituden XXX:aa ku oli joku hypetys siitä menossa et se on paras upsikiekko ja lensihän se pitemmälle mut oli paljo epätarkempi. Firepirkko on ihan jees ku sitä voi käyttää myös foreissa ja hysseissä. Oon ite vaan tällänen perustuuppari ja viskon upsit vaan peukulta.
Kärsin keken maineesta - Nico Rosberg
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

jep,unohtupa mainita toi latituden xxx.sillä oon heittänyt yhtä pitkiä upseja jopa pidempiä kuin kuin muilla kiekoilla(S muovin illusion,ch banshee,ch whippet,exp1 mallia 1,7).tietenkin se tekee hitaammaan ympyrän ilmassa kuin ailvakaat kiekot joten vaatii totuttelua ja ei ole niin tarkka kuin nopeasti silmukan tekevät kiekot.mikä kiekko tahansa soveltuu upseihin!!!!!!riippuu vähän kujin pitkiä upseja heittää ja millanen heittokäsi on.pääpiirteittäin homma menee kuitenkin niin että alivakaimmilla lyhyimmät ja ehkäpä tarkimmat upsit ja mitä ylivakaqampi n iin sitä pidemmät upsit MUTTA ylivakaista kiekoista kapearimmiset tekee huomattavasti hitaamman silmukan ilmassa joten ne lentävät pidemmälle myös,mutta ne tietenkin vaikeimmin kontrollissa.itsestäni sen verran että heitän lyhyimmät upsini 30-75m ihan loppuun hakatulla crushilla(tosin siinä kävis mikä tahansa alivakaa leipä)sitten 75-85upsit vedän beastilla,85-n.90-95m upsit heitän flickillä,sitten 95m-n.125upsit heitän tosiaan illusionilla,exp1(mallia 1.7), latituden xxx:llä tai whippettillä.whippettiä käytän jos haluan heiton loppuun skipin vielä,koska se usein laskeutuu usein puoliksi katolleen alas vielä.bansheetä olen käyttänyt myös joskus pitkiin upseihin.tosin jos bansheessä paljon "kupua" niin ei lennä niin kauas.sitten jos haluan riskeerata 120-150m heitossa ja yrittää upsia niin otan epicin käteen mut se ihan oma maailmansa sitten ja riskialtis kapistus.tosin sillä voi heittää upsina mainiosti sellaisia sivulle paljon liitäviä hysereitä sekä peukulta että normiupsina.putterilla taas joskus heitän upsia jos haluan että kiekoo tavallaan liukuu vaan sivusuunnassa ilmassa ja ei palauta ollenkaan oikeastaan,eli jotain 30-65metrisiä.midarillakin voi heittää keskimatkan upseja,esim GM on aika jees,tosin itse olen pitäytynyt draivereissa.midarin etu saattaa olla että esim.kallioisella alustalla se lähde niin helposti rollaamaan alastulon jälkeen.tosin ei draiveriupsikaan jos se on tarpeeksi korkea,mutta silloin heitto ja sen pituuden arviointi on hankalampaa.yleensä matala upsi on aina tarkempi kuin korkea mutta silloin rollivaara.äh,nyt väsyy sormet:):):)
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

Jouni,testaa vaik ihan ruoskittua sidewinderiä tai jotain muuta kulunutta alivakaata niin pitäisi palauttaa sillmukan jälkeen kyllä...toi force saattaa olla just sellanen jyrämäinen.tosin sitä en ole upsis kokeilluit itse.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja letiss »

roger

kiitos
r.oksa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 16 Loka 2005, 10:29
Oikea nimi: riku kaajakari

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja r.oksa »

Yleisön pyynnöstä huolimatta kassista puretaan:
- "pidemmät" (ei Ville luokituksessa) xXx peukkuna tai "normina" kumman kaarron kautta kannattaa
- Banshee sama hieman lyhyempänä, hieman tarkemmin ennustettavana ja hieman enemmän loppukaartavana
- Talon ElitenZ:n vanha malli, joka valitettavasti lopetettiin jo tovi sitten (ostan pois jos joku myy varastojaan...) on tarkin, muttei ihan niin pitkälle lentävä kuin edelliset, käy myös vasemmalta oikealle liitäviin klo 10 annukka upseihin
- Flick hyvä klo 12-13 eli pysty upseissa ja kestää myös jonkin verran tuulta
- Monster suuntaa myös vastatuuleen
- Excalibur tekee jyrkän koukun lopussa (aika lyhyesti lentäen) kun kallistaa jo kättelyssä tai voi käyttää myös pysty suoraan lentäen ilman mutkia
- Exp1 tekee normina ihan ok liitoo mutta mulla kippaa hieman ennen aikojaan ja feidaa vasempaan (ei oo VP-käsi)
- vanha Extreme-ruoska mellakkana tai muuten taitettuna klo 10.30 lyhyempiin lähestymisiin ja maa liukuihin
- taittamaton Epic jyrkempiin loppufeideihin ennalta arvattavammalla lentoradalla
- taiteltu Epic jännempiin tilanteisiin ja etenkin jos haistellaan tuulen voimakkuuksia, joskus voi yllättyä itsekin liekon loppusijainnista ja toisinaan sentään jopa iloisesti yllättyä ainakin metreistä...
kassissa kun on vielä tilaa niin
- seuraavaksi testiin Halo...
- ... toi Firepirkko on musta kyllä sellanen all around upsikiekko mutta ei enää ittellä käytössä kun ittestä on kiva käyttää eri kiekkoo eri tilanteisiin - joo, tästä mä tiiän että saa kuulla mutta antaa mennä.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

monster kirjoitti:Jouni,testaa vaik ihan ruoskittua sidewinderiä tai jotain muuta kulunutta alivakaata niin pitäisi palauttaa sillmukan jälkeen kyllä...toi force saattaa olla just sellanen jyrämäinen.tosin sitä en ole upsis kokeilluit itse.
Force on jyrä ja vaikka en ole itse sitä viskonut apseilla sen pitäis nyrkkisääntöjen mukaan mennä alkuperäisen viestin kiroittajan spekseill mennä suorahkona pystyssä heittämällä.
Avatar
KURKO
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 03 Heinä 2006, 13:42
Oikea nimi: Jani Karonen
Seura:
Paikkakunta: Espoo

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja KURKO »

r.oksa kirjoitti:Yleisön pyynnöstä huolimatta kassista puretaan:
- "pidemmät" (ei Ville luokituksessa) xXx peukkuna tai "normina" kumman kaarron kautta kannattaa
Joo tosta xXx:stä löytyy paljon lisätietoa esim. Googlaamalla. :wink:
| Frisbeegolffia vuodesta 1985 |
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

jep Jani,siks sil lentääkin pisimmälle:)
Avatar
Hesus
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 19 Kesä 2007, 20:14
Paikkakunta: Nummela

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Hesus »

monster kirjoitti:jep Jani,siks sil lentääkin pisimmälle:)
En ois uskonu et äijä dikkaa noin paljon Vin Dieselistä. 8)
Maailmassa on suurten nerojen vastapainoksi ihan vitun idiootteja.
Vastaa Viestiin