apsi hommia

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

apsi hommia

Viesti Kirjoittaja jh »

mistä johtuu että kun heitän apsia niin kiekko ei tee sitä silmukka hommaa ollenkaan? Onko vika itse kiekossa vai jossain muussa...pd:llä oon harjotellu
180
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja letiss »

Samalla jos "joku" apsi pro löytää tähän vastauksen, niin kertoisiko minulle, kun heitän apsia (wraith) sellaisen 40-50m heiton, niin kiekko
nousee ylös, kääntyy ja laskeutuu alas 20m oikealle siitä paikasta, mihin tähtäsin. Millä kiekolla saan tuon kääntymisen säilymään, mutta
laskeutumispaikkaa pienemmäksi tuosta 20m sivuttaisuunta erosta ?
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Top1 »

Sattuu ku heittää apsii. Sit ne Flikit ei korkkiruuvaa. Josku ne hävii sinne hankee. Kerra repes takki. Voisko vaik Wille jeesaa ja antaa Yuutuupe esitelmää?

Kiitti etukätee.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

voi pojat voi pojat:):):) mistähän täs nyt sit aloittais.asioita on paljon ja aika vaikee selittää tässä mut Jesselle ainakin et jos heität normiupsia niin kiekko osoittamaan kello yhteentoista tai kymmeneen niin tekee silmukan ja peukku-upsis tietty sit kello yhteen tai kahteen niin tekee silmukan.sä ilmeisesti heität normiupsia kello kahteentoista tai johkin puol yhteen niin siks ei tee silmukkaa.sitäpaitsi pd kääntyy muutenkin suht hitaasti ympäri.se kyl lentää pidemmällä sillloin kun kääntyy hitaasti.banshee vielä hitaammin/kapearimminen ja ylivakaa siis) jos heität alivakaalla upsia esim.valkyrie niin se kääntyy nopeesti ympäri vaik heittäs kello kahteentoista eli ihan pystys mut alivakaat ei lennä sit kovin pitkälle kun tekee silmukan niin nopsaa...pitkälle lentää ja kääntyy hitaasti esim.whippet,banshee,exp1(mallia 1,7)ja gatewayn illusion.Jounin selityksistä nyt vaikea ottaa selvää mut ilmeisesti heität peukulta ja ton perusteella sanoisin et heität liian ylös ja kulma väärä ja ehkä kansi puskee edellä hieman.
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

monster kirjoitti:Jounin selityksistä nyt vaikea ottaa selvää mut ilmeisesti heität peukulta ja ton perusteella sanoisin et heität liian ylös ja kulma väärä ja ehkä kansi puskee edellä hieman.
Mä ymmärsin, että Jouni heittää ihan normia, mutta kiekko ei palauta. Vähän niin kuin normiupsilla tapahtuva putteriliidätys oikealle.
foorumipurnaaja
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

jos heittää normiupsina ja kiekko ei palauta niin sit mahdollista et kun noin lyhyestä upsista on kyse et heittää ylös heiton vaan ja ei vedä vetoa loppuun asti jolloin kiekko jää ikäänkuin leijuun ilmaan ja puskee oikeelle ja niinkuin putteri tekee lähinnä...ei näitä ongelmia ehkä ihan foorumil pysty ratkomaan:):)
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja jh »

tänks vilho! eli tarttee hakee alivakaampaa lötää, aattelin tossa vaan opetella semmonen perus apsin millä pääsen kaikista niistä byltseistä missä vierailen niin mahollisimman vähillä heitoilla veke ku on heitto repertuaaria xD
180
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja letiss »

monster kirjoitti:jos heittää normiupsina ja kiekko ei palauta niin sit mahdollista et kun noin lyhyestä upsista on kyse et heittää ylös heiton vaan ja ei vedä vetoa loppuun asti jolloin kiekko jää ikäänkuin leijuun ilmaan ja puskee oikeelle ja niinkuin putteri tekee lähinnä...ei näitä ongelmia ehkä ihan foorumil pysty ratkomaan:):)
Juurikin näin. Yleensä noi puskareissut ei vaadi tuon pidempiä, joten tollainen 40-50m apsi on se mitä joskus tarvitsen. Wraithilla tosiaan kääntyy
katolleen ja menee sen 20 oikealle sivuun. Olen kokeillut myös Sidewinderiä, mutta se on kuin kirves eli ei mene katolleen. Ja siis ihan normiupsina, kerran
kokeilin peukkupuolelta ja heitot jäi viikoksi, kun tuntui, että peukalo repesi irti ! Niin pahaa paikkaa / isoa palkintoa ei ole, että joskus vielä
peukulta kokeilisin.
Breas
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 06 Syys 2006, 23:04
Paikkakunta: Nummela

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Breas »

jh..... pd o paras upsi kiekko... älä vaiha mihinkää sitä.... tarkka ja menee tälläsel rimpulallaki eteenpäin....
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

Breas kirjoitti:jh..... pd o paras upsi kiekko... älä vaiha mihinkää sitä.... tarkka ja menee tälläsel rimpulallaki eteenpäin....
Tämä rimpula allekirjoittaa.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Mutta kun Jesse ei ole mikään rimpula! Niin ehkä se ei siksi just lennä...
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja jh »

tosiaan oon heittänyt kiekkoa täysin pystyssä, ja mun kiskasulla pd ei oikeen ennätä tekeen täyttä liikettä, voi olla et heitän sitä liian matalalle ja voi olla että kiekko on mulle väärä, lisää aiheesta kunhan kerkee testaamaan lisää kalustoa ja eri kulmia
180
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja monster »

joo,Jesse,jos heität pd:ä niin se tarttee korkeutta jos heität ihan pystyssä sitä.matalammassa upsissa se on pakko laittaa kello kymppiin tai yhteentoista.ihan hyvä upsikiekko se on!
Kimmo
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 17 Heinä 2006, 8:34
Oikea nimi: Kimmo Lindholm
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo - Vihti

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Muistakaa sitten pitää se kyynärpää ylhäällä, kun nyt lähdette Jessen ja Villen innoittamana harjoittelemaan tätä upsia… Muuten menee käsi rikki.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: apsi hommia

Viesti Kirjoittaja letiss »

letiss kirjoitti: Wraithilla tosiaan kääntyy
katolleen ja menee sen 20 oikealle sivuun. Olen kokeillut myös Sidewinderiä, mutta se on kuin kirves eli ei mene katolleen.
Väärää tietoa tuli kaivettua muistista. Sidewinder = Force :-) ELI Force menee mulla, kuin kirves.

Kysymys siis oli suomennettuna, että voiko nämä pikku puskareissut (apsi) selvittää keskimatkan kiekolla eli menisikö se sivusuunnassa
pienemmällä marginaalilla ? Olen toki muutaman kerran yrittänyt, mutta en ole niitä saanut lentämään mihinkään.
Vastaa Viestiin