Pimp my drive

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

tumpsi kirjoitti:kuinkas pitkälle arvon internetsiivuttajat on heittäny todistetusti? (mä ja AMA suoritetaan mittaukset gps:n ja 50m mittanauhan avulla.)
No mä heitän kai metrin pidemmälle kuin sä. Ja todistetusti tarkoittaa tilastoihin päätynyttä heittoa, ei itsekseen mittanauhalla mitattua.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AMA »

Mulla ei ainakaan ole yhtään virallista tulosta, joten jos on kisoissa heittänyt edes metrin, niin omaa kovemman tuloksen kuin mää :D

360 vauhtia en itsekkään osaa. Tai en ainakaan saa siitä mitään pituushyötyä irti, tarkkuus vain kärsii. Pitäisi joskus jaksaa ehkä paremmin siihenkin tutustua. Tolla videolla olevalla askelluksella heitot kentällä päätyvät yleensä 140-160 metriin ja joskus sillon tällöin menee 160m rikki. Viime kaudella ei tullu käytyä montaa kertaa kentällä viskomassa, mutta jos tänä kesänä koittaisi saada edes 170m rikki.
"play for show, work for dough" -Lloyba
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AMA »

Matthard kirjoitti:Haha Markus odottanu puoli vuotta sopivaa aasinsiltaa, että pääsee brassailee tol heitolla :D
No suurinpiirtein :wink:. Mielestäni ihan hyvä argumentti siitä, miksi kannattaa tekniikkaa jatkuvasti kehittää...
"play for show, work for dough" -Lloyba
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Kun ei lennä, pitää kirjottaa :-) Ilmakuvan perusteella pisin oli takatuulessa noin 5-7 m/s uudella Pro Destroyerilla 136m. En pääse kaikissa hyvissäkään sessioissa yli 120 tosin. Tuulella myötäisellä meni viime kesänä 5 kertaa 130 m. Star Boss täysi paino ja pari grammaa alle maksimin Champion Beastilla maksimipituuslentoradoilla. Pisintä lukuunottamatta varmistukset löytyvät 123 metrin matkalle sekä ilmakuvasta, että GPSstä. En heitä vammojen takia 360tä ja en ole treenannut sitä noin 3-4 vuoteen. En muista edes milloin olen viimeksi koittanut. Naaman korkeudella suoraa viivaa lopussa kahden metrin minimaalisella hitaalla feidillä R-Pro Boss minimaalisella vastatuulella 123 m plus suora hyppy eteen noin 5 m. Juuri ennen lumen tuloa pystyin ekaa kertaa heittämään hyzer flippejä suoraksi korkealle niin, että kiekot eivät feidanneet paljon tai ollenkaan. Iloisin heitto oli uudella DX Valkyriellä 40 cm feidillä 120 m täysin suoraa viivaa.

Saa nähdä, mitä tapahtuu pidon avulla, kun näppivoimat ovat kasvaneet. Toimisi edes ajoitus. Huomenna Hollannissa, mutta tokkopa siitä mitään tulee, kun olen ollut 5 päivää flunssassa ja unirytmi on ihan sekaisin. Nyt alkaa unta lukuunottamatta tuntua ekan kerran olo inhimilliseltä.
MikkoV
Viestit: 14
Liittynyt: To 11 Maalis 2010, 13:43
Oikea nimi: Mikko Viitamaa

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Päätin hyödyntää mahdollisuutta saada kehitysehdotuksia heittoihini. Seuraavalla videolla muutama Pirkkahallissa kuvattu heitto: http://www.youtube.com/watch?v=sypQWVff0w8

Heitän drivet pelkästää kämmenellä ja upsilla, koska rystyssä olkapää muljahtaa ilkeästi. Viime kesänä aloitin pelailun ja tähän saakka tullut heiteltyä ilman tarkempaa tekniikan miettimistä/analysointia. Hyvä olisi saada tässä vaiheessa tietoon, jos heitoissa on selkeitä virheitä, jotka korjaamalla saisi heittoihin lisää tehoa.

Jostain syystä ristiaskeleet sujuvat luonnostaan tuolla väärällä tavalla enkä ole varma onko hyödyllistä yrittää vaihtaa ristiaskelta tapahtumaan toisin päin. Toinen silmiin pistävä asia videolla on upsien mataluus eli heitot näyttävät lähtevän melko matalalle, vaikka ulkona en tuollaista ole havainnut.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Kaipa joku löytää noistakin jotain parannetavaa...

Upsista en tiedä mitään, mutta forehan lähtee tosi kovaa! Taitaa olla sen verran tavaraa tossa olkavarressa, että ihan siksikin lähtee.

Olen kyllä kateellinen, kun porukka pääsee treenaamaan talvella hallissa. Ei täällä vain löydy kunnollista tilaa.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Jaani kirjoitti:Olen kyllä kateellinen, kun porukka pääsee treenaamaan talvella hallissa. Ei täällä vain löydy kunnollista tilaa.
Ei tuo Pirkkahallin B-hallin "heittopaikka" kyllä kummonen kolo ole. Sellainen luulisi löytyvän ihan mistä vaan. Tietysti Pirkkahallissa pääsee ainakin silloin tällöin heittämään 100m+ heittojakin A-halliin.
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jh »

mä tuuppaan tiipparilla tai nykyään pd:llä niin semmosta 130-140m poikkeuksetta joka heitolla, en toki vastatuuleen vaan tuulettomaan tai myötäseen. On ratoja missä tuokaan mitta ei riitä koska nykyään porukka tosiaan heittää pitkälle noitten dessujen ja bossien tarjoaman ulottuvuuden myötä, se on pelkästään positiivinen asia lajille. nykyään on avoimella mahdollisudet hakea pirkkoa 160-170m väyliltä, näitäkin pelaajia on jo enemmän kuin käsissä sormia. Nykyään distancee on ruvettu kitkeen tiukoilla ob rajoilla ja on mielestäni täysin väärä tapa, koska parhaimmillaan laji tarjoaa kunnon pommitusta tiiltä ja pahimmillaan semmosia seifti neppejä koska riskit on yksinkertasesti liian suuret. Jokainen voi siinä sitten miettiä kumpaa tapaa olisit itse katsomassa?? Olen toki myös sitä mieltä samaan hengenvetoon että huonoa heittoa pitää rankaista, joten nykytyyli on kilpailullisesti ehkä sittenkin parempi, katsojille toki lisää kusta saappaisiin.

esim. pallogolffista tän vuoden malaysian open: kaveri tasoissa vimosella tiillä, lyö pallon täysiä ******* eli kokonaan toiselle väylälle, sieltä toinen täyttä johki klubitalon parkkikselle ja sieltä tsippi milliin ja pirkku korttiin :D kun kaveri vetää väylää pitkin yhen bunkkerin kautta par:n

eli ei nyt tollastakaan saa olla.
180
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja The_One »

128 metriä... kännissä... Nokialla seuranmestaruuskisoissa. Vuotta en ihan tarkkaan muista (ehkä pari vuotta sitten), mutta syksyä se oli.
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Talin mittatikkujen mukaan karvan verran alle 150m. Ehkä toi 150 haamuraja joskus jossain on rikkoutunukin, muttei todistetusti.
Viime kesänä draivin keskipituus tippu kuitenkin jonnekin 120 tienoille, muttei se kauheesti haittaa kun nyt ne kiekot löytyy suht samasta paikasta, eikä 100m päässä toisistaan...

nää foorumihöpinät on kuitenkin luonut aikamoiset poltteet alkaa taas treenaamaan pitkälle heittoa, saa ny kattoo.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

En osaa upsia terveyden pakottaman treenaamattomuuden takia, joten nyrkillinen suolaa mukaan. Luin baseball artikkelin Tim? Lincecumista. Jäi päähän, että käden ollessa suora, menee pisimmälle, kun vedon kaarinopeus on suurempi kuin taitetulla kyynärpäällä. Kämmeneltä oi hyvi suoristaa käden eteen enen kuin kiekko irtoaa, tulee ilmaisia metrejä, kun muistaa siirtää kädellä kiihdytyksen aloitusajankohdan myöhäisemmäksi. Jos ei esiinny muita tekijöitä samat fysiikan ilmiöt pidemmästä kiihdytyksestä, paremmasta alaruumiin tehon hyötykäytöstä ja kaarinopeuksista pitäisi vaikuttaa myös upseissa. En tiedä, miten siellä eroaisi periaatteet muista heitoista. Jos ymmärsin Villeä oikein tulee iso ero siitä kuinka korkealta kiekko irtoaa, mutta en ole varma normaalin kiekon optimikulmasta.

Kämmeneltä voisit potkaista kovempaa takajalalla sekä kääntää vauhdikkaammin lantiolla, jos haluat vaihtaa tarkkuutta ja toistettavuutta pituuteen. Treenin myötä kovemmillakin tehoilla saa tarkkuutta.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja monster »

Mikko.olihan noisssa tehoja ihan mukavasti niinkuin yleisurheilijalla kuuluukin olla.upsissa silmiinpistävintä oli oikean jalan väärä asento.(johtuu varmaan osaksi väärästä ristiaskeleesta,mut kai tollakin ristarilla sen voi oikein laittaa maahan)sul se takempi jalka osoitti jopa kello neljään suunnilleen!!!pitäis olla kello kahteen tyyliin.tolleen voit rikkoa nivuses!ja tukijalan tuot maahan lähes samal taval kuin mä useimmiten,eli päkiävoittoisesti ja sisäsyrjälle.tehot kärsii siitä!koko jalalle tai kantapää edellä ois parasta.upsis takajalka myös ei käänny keihäänheittomaisesti vaan nostat sen ilmaan tyyliin vaan(ei tuu silloin voimaa lantiosta) ja se irtoaa maasta liian aikaisin selvästi.mä oon sitä mieltä että takajalalla ei saa MISSÄÄN nimes upsis eikä foressa ponnistaa!!menee tehoja kropasta ja kiristykset.keihäänheitossakin aina painotetaan passiivista takajalkaa.se vaan kääntyy ulkosyrjälle lyöden lantion eteen ja raahaten sit perässä tavallaan ja takempi jalkapitäs pysyä maassa mieluiten siihen asti kunnes väline irtoaa kädestä...mut mut kuten olen sanonut,tyyliä pitäis pikkuhiljaa muuttaa...jos haluaa muuttaa
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja monster »

vielä täsmennystä takajalkaan,foressa ja upsissa jos heittää ihan paikoiltaan,niin silloin joutuu hieman kyllä sillä ponnistamaan että saa painon siirtymään etujalalle.vauhdilla taas vauhti siirtää sen,eikä kuulu ponnistaa taaemmalla jalalla...
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Tosta takajalan pudotuksesta on Vasilevskis hyvä esimerkki, sillähän ei käytännössä takajalka edes osu maahan, vaan se tiputtaa melkein polven maahan. Ei siinä ponnistamisessa kyllä mitään järkeä ole munkaan ymmärryksen mukaan.
Vastaa Viestiin