Pimp my drive

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Fyhrer kirjoitti:Mun mielestä toi on vaan huono neuvo. Draivi on niin räjähtävä suoritys, että ei siinä voi keskittyä pelkästään vedon viimeiseen 20cm.

Mene kentälle, ota kiekko käteen, aseta se oikean rinnan kohdalle ja heitä paikaltaan. Ei kiekko varmaan
kovin pitkälle lennä. Miten se voisikaan lentää pitkälle pelkän ojentajan ja ranteen avulla? Ja miten tämä pieni
liike voi olla se tärkein juttu heitossa ja se mistä tulevat ne suuret erot heiton pituuteen?

Mulla ei ainakaan heitto lähde oikean rinnan kohdalta, koska mun kroppa alkaa kääntyä kohdetta kohti vedon lähestyessä
vasenta rintaa.

ps. ei tää laji vaadi niin paljon voimaa. Learn control before power!
Ettet vain olisi ymmärtänyt mun pointtia väärin. En missään nimessä sano, että kädellä ei saisi tehdä mitään ennen kuin kiekko saapuu oiekan rintalihaksen lähelle. Katsopa aiemmasta viestistäni niitä käden lihaksen käytön prosentteja, niin huomaat, että käsi kiihdyttää jo vasemman rintalihaksen kohdalla, mutta ei vielä hampaat irvessä. Kokemus on monille muillekin kuin minulle osoittanut, että se vikan 20 cm korostus on ihan hävyttömän vaikeaa oppia. Mutta sen on monet oppineet. Jos Climo sitä opettaa ja se on aikaisempien huippujen keksintöä, jotka ovat osin vieläkin kehissä... Nyt kun olen draiviessa jättänyt myöhäisen kiihdytyksen korostamisen vähemmälle paikkojen säästämisen takia vähemmälle huomiolle vajaaksi vuodeksi, en meinaa millään saada sitä päälle, kun yritän. Mutta onpahan siinä yksi asia, jota voi treenata, jos kaikki muut ideat on kaluttu ja ei keksi, mistä muualta halua hakea parannusta. Jos sen haluaa tehdä. Tarjoanpa tiedon tuollaisenkin mahdollisuuden olemassaolosta. Kukin päättäköön itse, mitä tiedolla tekee, tai ei tee.

Se, että on olemassa ihmisiä, jotka pysytvät heittämään pelkällä ranteella 15+ metriä ja laittamaan sen täysvoimaheiton päälle osoittaa sen, että eroja on olemassa lihasten hallinnassa, nopeudessa sekä voimassa. Voimassa lihaksissa, jotka tuottavat nopeuden ja sormissa, jotka estävät keikon lipeämisen ennen kuin käsi kiihtyy maksiminopeuteen. Mulla on videolla todiste siitä, että ainakaan sormivoimani eivät riittäneet viime vuonna ja keskivertoheiton perusteella ei vieläkään riitä. Minulla on ollut väläytyksiä paremmastakin puristuksen pitäessä harvakseltaan. Otteen pitäessä tulokset ovat paranneet. Olisipa yleistä :-( Yleensä mulla on lipeämistä niin, että kiekko menee haluttuun suuntaan, muttei pyörähdä juurikaan etusormen ja peukalon välissä. Tuossa vaiheessa Carlsenin gradun mittausten mukaan kiekon nopeus nousee huippuheittäjillä täysillä tehoilla muistaakseni 10 %. Pitäisi näkyä pituutena. Mulle kelpaisi tuollainen vauhdin lisäys. Selittävä tekijä niinkin heikon lihaksiston kuin käden isoimhin pituuslisäyksiin on lihasten ja jänteiden käyttö jousimaisesti, eli plyometria. Jokaiselle helppo tapa testa, miltä se tuntuu ja mitä se tekee on hypätä penkiltä lattialle ja ponnistaa niin korkealle ilmaan kuin mahdollista. Vertaus kyykystä ylös hyppäykseen on aika postiviista.

Eli vaikka käsivedon loppua kannattaakin korostaa ja voimakkaammilla jalka- ja keskiruumiin lihaksilla pyörähdyksellä tehdäänkin suurin osa voimasta, kannattaa kädellä lyödä päälle lisää löylyä. Oikea ajoitus, rentous riittävän pitkään ja rytmi todellakin toimivat muillekin kuin minulle. Jokaisessa tekniikan osa-alueessa on eroja ja huippusuoritukset jossain tai vajavuudet toisaalla tekevät parhaasta kombinaatiosta yksilöllistä. On monia tyylejä heittää yli 200 m, mutta yli 150 m alkaa moni perusasia olla yhdenmukaista.

Noin patit kaverit eivät luultavasti pysty edes parhaalla tahdollakaan kuvittelemaan, mitä heittokäden hermoston puristus leikkauskelvottomassa paikassa ja siitä johtuva ohjaussignaalin heikkeneminen tekee kyynärpään oikaisun nopeudelle ja sormien puristusvoimalle. Tai liikuntakyvyttömyyden aiheuttama lihassurkastuma heittokädessä. Joten saat vain luottaa minuun tai et, kun sanon, että kyllä se heittopituus voi rajautua voiman puutteenkin vuoksi. Ajattelepa nuoria. Kuinka monta alle 10 vuotiasta saa kiekkoa yli 120 m? Kyllä sitä voimaa jonkin verran tarvitsee, vaikka tekniikasta tuleekin metrien enemmistö. Nostanen enemmän kuin 10 vuotiaidenm enemmistö, mutten paljon. Mutta ne sormet...

Mä olen tehnyt jonkin verran tuota pelkällä kädellä tehtävää heittoa juuri oikean rintalihaksen kohdalta ja en heitä kovinkaan pitkälle. Ja tiedän tuon kohdan olevan heikkouden mun heitoissa. En pääse lähellekään niin pitkälle kuin moni muu sitä treenannut. Jenkeiltä kuultuna, olisko internetpituutta, joku olisi kuulemma pistänyt 90 metriä ja mä en ole edes puolessa välissä yleensä. Tuo on uskottavuuden rajoissa minulle, kun moni pro pelaaja on saanut 15 metrin hypyn pituuksiin kertaheitolla, kun ovat oppineet snapin kunnolla. Ja myöhemmin lisää ajoitusta hiomalla. En sanoisi, että mä olisin oppinut sitä kaikesta päätellen. Eipä ole mulla tuollaista kertahyppyä tullut. Epäilen vahvasti sormivoiman puutetta 300 kuvaa sekunnissa videon perusteella. Ja ei ole puristuksen yrityksen puuttesta tai ajoituksesta kiinni ymmärtääkseni. Voin toki olla väärässäkin. Kunhan sormi paranee ja pääsen taas runnomaan tennispalloa ja kannattelemaan puntteja, saattaa tuohonkin asiaan tulla varmistus, kun vain näppeihin tulee ytyä. Keskiruumiini ei riitä voimiltaan pitämään mua aina oikeassa asennossa täysillä vauhdeilla. Ihan kovimmilla alkuvauhdeilla jalatkin pettävät mun alta.

Voimaa tarvitsee tekniikan säilyttämiseen. Eli kontrollin oppiminen täysille tehoille on opittavissa vasta, kun voimat riittävät tekniikan säilyttämiseen puhtaana. On ihan sama, mistä voimaa puuttuu, jos sitä puuttuu niin pahastim, että tekniikka hajoaa. On hyvä etsiä tekniikan hajoamisen syyt ja korjata ne, jos voi. Minulla on vajetta voimasta ja nopeudesta. Fysiikan lakien mukaan nopeus lisääntyy, kun voimaa lisätään.

Mun mätkitty vasen kylki todistaa, ettei kannata ainakaan liian aikaisin kääntää ruumista kohti kohdetta, kun se pakottaa kiekon kulkemaan kaukaa oikean rintalihaksen kohdalla. Se taas syö hirveästi kulmaa pois kyynärpäästä, mikä syö jousivoimaa tuhottomasti. Kovilta snappaajiltä kuultuna noin 10 cm ero kiekon ja oikean rintalihaksen välissä syö heiltä pituutta 15-25 metriä. Riippuu heittäjästä. On Mikolla hirveät tehot, jos ei koskaan vie kiekkoa lähelle oikeaa rintalihasta.

Kun kuvasimme Avery Jenkinsiä Talissa suurnopeuskameroin, Averykin kiihdytti kättä vasemman rintalihaksen kohdalta ja jätti väliä kiekon ja oikean rintalihaksen väliin. Heitot lensivät noin 150-160 m välille. Tuli metsä vastaan. Muistaakseni kuukausi sen jälkeen, kun kahden kuvakulman suurnopeusvideo laitettiin youtubeen, tuli tuubiin toinen video Averystä, missä hän veti ihan kiinni oikeasta rintalihaksesta ja kiihdytti myöhään, hän heitti 190 m. Tuolla tavalla kiekon etäisyyttä rinnasta ja kiihdytysajankohtaa muuttamalla voi säätää heittopituuksia, jos ei halua riskeerata pitkäksi korista heittämistä tai vastaavasti hakea maksimeita.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

frisbeesports.net kirjoitti: b) heittämään oppii heittämällä, ei siitä puhumalla tai kirjoittamalla
Visa Ruuhinen
-----------------------------------------
http://www.frisbeesports.net/news.php/
Olen usein kuullut nyrkkisäännöstä, että 10 000 heittoa rystyltä antaa hyvät perustaidot ja muutamia tuhansia kikkailuja päälle antaa taitoa muokata lentoa halunsa mukaan karkeasti ja hienosäätöä voi parantaa aina. Joten monen pelaajan kokemuksen perusteella heittomäärien toistoille ei ole korviketta. Natsat on ansaittava.

Ekat pari vuotta itsekseen oppineena ja huonoja tapoja oppineena kärsin kahdeksantena pelivuotenakin vielä takaisin salaa hiipivistä voitetuista tekniikkaongelmista aika ajoin. Siksi olisi hyvä aloittaa hyväksi havaittuja asioita treenaamaan heti uran aluksi. On paljon hitaampaa ja vaikeampaa oppia pois vanhoista pahoista tavoista. Se voi katkaista aloittelevan pelaajan uran, jos innostus laantuu, kun hommista ei tule mitään. Kaikille ei ole tarjolla kokeneita auttajia tai tietoa.

Uusia heittäjiä ajatellen olen näitä juttuja ja nippelien hinkkaamista tehnyt. Ja pyrin antamaan eväitä kaikille, joiden avulla voi etsiä ja kokeilla eri juttuja, josko se toimisi heille ja parantaisi treenin myötä heittoja. Pitää tietää, mitä muuttaa ja mihin suuntaan, että voi edes aloittaa asian treenauksen. Ei kaikkien kannata keksiä pyörää uudestaan. Naamakkain näyttäminen on tehokasta, mutta toisaalta tänne jää kirjoitettu jälki, jonka porukka voi lukea myöhemmin. Se vähentää samojen asioiden jankkauksen tarvetta aina välillä muutaman henkilön verran, eli säästää kaikkien aikaa. Ei ole pahasta tietää, miksi joku asia toimii, kuten se toimii. Jotta voi tunnistaa ongelmakohtia heitosta ja etsiä vikaa suorituksestaan sekä sen tunnistettua vielä tietää, mitä pitää muuttaa mihin suuntaan ja miten sitä on tehokasta treenata. Elämä on lyhyt. Tehokkaassa treenauksessa on puolensa ja onneksi tässä lajissa treenaus voi olla itsessään jo hauskaa. Sitä ei voi sanoa monesta lajista. Eli hyviä treenihetkiä kaikille ja toivottavasti saatte lisää pituutta, tarkkuutta ja toistettavuutta pian. Mitä paremmin heittää, sitä hauskempaa on.
krive
Viestit: 8
Liittynyt: Su 17 Tammi 2010, 13:58
Oikea nimi: kristian oljakka

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja krive »

[quote="jiiärrä"]Käännyit niin ajoissa yläruumiilla, että kiekko ei ollut ehtinyt ohittaa vasenta kylkeäsi. Tämä pakottaa kiekon kauas ruumiista, mikä hidastaa kiekon loppukiihdytystä. [quote="jiiärrä"]

Tähän jos sais tarkennusta, eli pitääkö mun "vetää" kiekko ensin kädellä vasemman kyljen ohi ja sitten käännän yläkropan vai kuinka tämä alkuveto tulisi tehdä?
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jani »

Juuri päinvastoin: mitä enemmän saat kierrettyä vartaloasi ennen käsivetoa, sen parempi.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja letiss »

Pystyykö joku oikeasti muuten ajattelemaan näin paljon siinä heiton aikana ? Pitäisi niinku vetää rinnan läheltä
(en muista kumman, kun siitä on eri mielipiteitä), jalkaterän asennot pitäisi olla kunnossa (en tiedä tarkkaa, kun
siitä on eriäviä mielipiteitä), vartalon pitäisi kiertyä (ennen tai jälkeen vedon, en tiedä) ja sit vielä ehkä pitäisi
kiihdyttää vetoa loppuvaiheessa.

Siinähän se on tiivistettynä koko paketti pitkään driveen :)
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Hommahan menee niin, että kun on treenannut hitaasti ja harkiten draivia, pitkään ja monta kertaa, ei varsinaista ajattelua heiton aikana enää tapahdu. Draivi lähtee sitten selkärangasta ja vanhasta muistista. Harjoittelu ja kisadraivi heitto ovat eri asioita.

Kuten golfopettaja Joseph Parent sanoo: During your swing is not the time to give your self a lesson.

Mutta tälle viimeiselle videon lähettäjälle sanoisin: Tsekkaa vaikka ensin oma ryhtisi. Olet aika kasassa kiekon irrotessa. Itse lähden tekemään kiertoa kyljillä ja lantiolla, käsi seuraa perässä ja menee sitten kropan läpi.

Itse en lähtisi korjaamaan heittoa kovin monelta kantilta yhdellä kertaa. Jiiärrällä on paljon pointteja, (jotkut niistä vähän teoreettisia) mutta moinen datakasa aloittelijan yksinkertaiseen kysymykseen yhdellä kertaa pistää vain pään sekaisin.
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jani »

Niin, korkeintaan yhteen asiaan voi kiinnittää huomiota heiton aikana.
BacWooZ
Viestit: 55
Liittynyt: La 24 Tammi 2009, 15:44
Oikea nimi: Joni Korpi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja BacWooZ »

http://www.youtube.com/watch?v=y7f5bcuXABA
http://www.youtube.com/watch?v=7hQ98-jCLvs

Tässä olis multa pari erilaista heittoa analysoitavaksi.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Ainakin mun silmään näyttäisi siltä, että et ole tarpeeksi etujalan päällä, koska se irtoaa maasta vedon aikana. Näytät tekevän suurimman työn pelkällä kädellä, eikä tuo kylki-lantio -sektori ole kovin aktiivinen. Askeleesi ovat vähän turhan lennokkaat, joten lyhennä niitä ja pysy vain maan pinnalla.

Lisäksi firebird väpätti aika paljon joten otetta kannattaa tarkistaa.
BacWooZ
Viestit: 55
Liittynyt: La 24 Tammi 2009, 15:44
Oikea nimi: Joni Korpi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja BacWooZ »

Tuota väpätystä olen yrittänyt saada pois kaikin keinoin, mutta siihen ei ole tuntunut mikään auttavan :/ Olen kokeillut varmaankin kaikkia mahdollisia otteita kiekosta, mutta aina vaan väpättää. Voisiko kyse olla käden väärästä liikeradastakin tms.? Hysset väpättää yleensä vähemmän kuin annukat, mutta nekin keskimäärin liikaa kuitenkin.

Pari vuotta sitten lajiin tutustuin, ja vasta tänä vuonna aloin enemmän miettimään tuota tekniikkapuolta. Alkuun heittelin pitkään ilman vauhtia, kun kotiradalla sappeessa ei monellakaan väylällä pystynyt vauhdin kanssa heittämään. Vasta tänä vuonna saatiin tiit siihen kuntoon, että suurimmalta osalta voi kunnolla heittää.

Tekniikkaongelmien takia en pysty nykyään heittämään valkyrietä alivakaampaa driveria ollenkaan, etteikö tulisi rollereita. Sekin flippaa aika usein.

Pitää jossain vaiheessa käydä kuvaamassa heittoja ihan oikeilta väyliltä, kun kentällä tulee niin herkästi 'revittyä' liikaa :)

Edit: Tässä vielä yksi uusi pätkä, jossa yritin keskittyä tuohon askellukseen. http://www.youtube.com/watch?v=vn6XXXV50Ao. Nauhalle tarttui samalla kertaa 6v tyttäreni 45 metrinen heitto. Maailmanennätys on 33m :)
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Harva heittäjä pystyy heittämään Valkyrietä alivakaampia kiekkoja, koska se vain on niin alivakaa.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

krive kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Käännyit niin ajoissa yläruumiilla, että kiekko ei ollut ehtinyt ohittaa vasenta kylkeäsi. Tämä pakottaa kiekon kauas ruumiista, mikä hidastaa kiekon loppukiihdytystä.
jiiärrä kirjoitti:
Tähän jos sais tarkennusta, eli pitääkö mun "vetää" kiekko ensin kädellä vasemman kyljen ohi ja sitten käännän yläkropan vai kuinka tämä alkuveto tulisi tehdä?
Jos kääntää selän kohti kohdetta, kun käsi on kauimpana takana, tulee jaloilla ensin 90 asteen käännös ja paussi. Paussin aikana kädellä vedetään rennosti kiekko oikean rintalihaksen kohdalle. Sitten jalat aloittavat kovan työn teon, minkä jälkeen noin parin sadasosasekunnin aikana pitäisi kääntyä, Jaanin kuvaamassa järjestyksessä alhaalta ylös liikkeellä eri lihasryhmillä löylyä lisäten vauhtia loppua kohden kiihdyttäen.

Ei ole ainakaan minulle mahdollsita keskittyä paria asiaa enempään kerrallaan. Lähinnä yhteen asiaan kerralla. Kahteen asiaan keskittyminenkin vaati noin 5 vuotta treeniä ja silloinkin onnistuu lähinnä alussa ja lopussa olevan asian käsittely. Joten aivoille jää prosessointiaikaa. Treenissä pitäis muuttaa vain yhtä asiaa kerrallaan. Uusien pelaajien kannattaa minusta ensin aloittaa muutokset heiton aikajärjestyksessä. Kun ei kaadu heittoaan, voi oppia oikein myöhempiä heiton osia oikein alusta saakka. Kun kiekko menee noin 105+ metriä, on viimeistään keskityttävä toisesta päästä parantamiseen, eli varmistukseen, ettei kiekko lipsu sormista jne. Se on tekniikkaa. Sitä aiemmin olisi hyvä kehittää kuntoa ja varsinkin sormivoimaa sekä nopeutta.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Jaani kirjoitti:Hommahan menee niin, että kun on treenannut hitaasti ja harkiten draivia, pitkään ja monta kertaa, ei varsinaista ajattelua heiton aikana enää tapahdu. Draivi lähtee sitten selkärangasta ja vanhasta muistista. Harjoittelu ja kisadraivi heitto ovat eri asioita.

Kuten golfopettaja Joseph Parent sanoo: During your swing is not the time to give your self a lesson.

Mutta tälle viimeiselle videon lähettäjälle sanoisin: Tsekkaa vaikka ensin oma ryhtisi. Olet aika kasassa kiekon irrotessa. Itse lähden tekemään kiertoa kyljillä ja lantiolla, käsi seuraa perässä ja menee sitten kropan läpi.

Itse en lähtisi korjaamaan heittoa kovin monelta kantilta yhdellä kertaa. Jiiärrällä on paljon pointteja, (jotkut niistä vähän teoreettisia) mutta moinen datakasa aloittelijan yksinkertaiseen kysymykseen yhdellä kertaa pistää vain pään sekaisin.
Allekirjoitan, joten pienin askelin kannattaa edetä tekniikan muuttamisessa. Tässäkin lajissa joutuu usein ottamaan ensin askeleen taakse ennen kuin pääsee kaksi eteen. Tekniikka on virheen löytyessä hajoitettava ja rakennettava erilainen parempi uudestaan. Mitä vähemmän tätä joutuu tekemään, sitä parempi. Heitettäessä ei voi lukea listaa asioista, mitä pitää muistaa tehdä. Asiat pitää käydä läpi ennen heittoa. Liikkeiden harjoittelu hitaasti ennen heittoa ja kuulemma alle 6 sekuntia harjoittelun lopusta tehty suoritus parantaa tuloksia, siksi maailmanmestaritkin tekevät niitä kisoissa. Eivät he turhaan poseeraa ennen heittoa.

Moni on printannut viestejä ja vieneet treenipaikalle. Siten voi siirtyä uuden asian kokeiluun sitä mukaa, kun yksi muutos alkaa sujua. Ei tarvitse olla muistin varassa. Jotku asiat ovat niin vaikeita, että lahjakkailtakaan ei välttämättä suju muutos kuukausienkaan aikana. Ajattelin vain listata huomioitani, jottei tarvitse heti olla pähkäilemässä, mitä kannattaa seurata ja seuraavaksi kokeilla. Toivottavasti porukan ei tarvitse oppia vääriän heittoa, purkaa teknikkaa, opetella parempi tapa ja vielä saada se muistiin automaattiseksi. Kestää aika kauan välillä. Minulla hiipii vanhat mokat usein takaisin :-( En halua sitä kenellekään vaivaksi.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

BacWooZ kirjoitti:Tuota väpätystä olen yrittänyt saada pois kaikin keinoin, mutta siihen ei ole tuntunut mikään auttavan :/ Olen kokeillut varmaankin kaikkia mahdollisia otteita kiekosta, mutta aina vaan väpättää. Voisiko kyse olla käden väärästä liikeradastakin tms.? Hysset väpättää yleensä vähemmän kuin annukat, mutta nekin keskimäärin liikaa kuitenkin.

Pari vuotta sitten lajiin tutustuin, ja vasta tänä vuonna aloin enemmän miettimään tuota tekniikkapuolta. Alkuun heittelin pitkään ilman vauhtia, kun kotiradalla sappeessa ei monellakaan väylällä pystynyt vauhdin kanssa heittämään. Vasta tänä vuonna saatiin tiit siihen kuntoon, että suurimmalta osalta voi kunnolla heittää.

Tekniikkaongelmien takia en pysty nykyään heittämään valkyrietä alivakaampaa driveria ollenkaan, etteikö tulisi rollereita. Sekin flippaa aika usein.

Pitää jossain vaiheessa käydä kuvaamassa heittoja ihan oikeilta väyliltä, kun kentällä tulee niin herkästi 'revittyä' liikaa :)

Edit: Tässä vielä yksi uusi pätkä, jossa yritin keskittyä tuohon askellukseen. http://www.youtube.com/watch?v=vn6XXXV50Ao. Nauhalle tarttui samalla kertaa 6v tyttäreni 45 metrinen heitto. Maailmanennätys on 33m :)
Käsi kannattaa pitää samasa asennossa kuin kiekon on tarkoitus irrota jo taakse ylettämisestä asti. Käden liikkeen hyzerkulman pitäisi säilyä samana taakse vedosta irtoamisen jälkeen. Sinulla käsi vaihtaa liikkumiskulmaa irtoamisen jälkeen. Tällöin sormet vääntävät kiekkoa irtoamisen paikkeilla, mistä seuraa väpätys. Sinulla on niin paljon tehoa, että noin tekniikkavirheille herkkä kiekko kuin Valkyrie, on radalla epäluotettava vähintään niin kauan kuin käsi ei seuraa alkuperäistä liikerataa kiekon irtoamisen jälkeen. Jos käden liikeradan suunnan säilytys poistaa väpätyksen, ei otteen pitäisi olla ihan mahdoton.
BacWooZ
Viestit: 55
Liittynyt: La 24 Tammi 2009, 15:44
Oikea nimi: Joni Korpi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja BacWooZ »

Noniin tuossahan sitä on taas noviisille pähkäilemistä. Kiitokset neuvoista. Olen huomannut olevani jo nyt tilanteessa, että väärin opitut tavat kiusaavat. Olisi näköjään hyvä päästä heti alkumetreillä jonkun viisaan oppiin, ettei ala vaan itekseen kantapään kautta oppimaan väärille tavoille.

Tässä vielä tyttäreni heitto analysoitavaksi: http://www.youtube.com/watch?v=O4zcZ66Xwpo
Vastaa Viestiin