Pimp my drive

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Ainiin, kun Käpä ihmetteli, että kuinka hänen ja mun ilman vauhtia heitoissa on niin suuri ero, ja sitten vauhdilla heitettäessä ero pienenee. Veikkaanpa, että mun tarvitsee ottaa huomattavasti pitempi vauhti päästäkseni samaan nopeuteen, kuin Käpä, koska meidän painoero on aika suuri. Veikkaan, että mulla on jotain 15kg enemmän kiihdytettävänä.

Ehkä pitäisi treenata juoksuun lähtöä, koska kyllä noi Asafa Powellit ja muut on aika tankkeja ja silti ihan rivakasti lähtevät liikkeelle.
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

Jaani kirjoitti:Olen humanisti, enkä edes kirjoittanut matematiikkaa YO-kokeessa, joten olen vähän OB:lla nyt. Mutta kyllähän se 3.120kg painokin pitää saada liikkeelle ja kun se liikkuu, niin siihen tulee lisää sitä painoa sormivoimille. Kai. Mutta kuten todettu, mä olen raffissa näissä asioissa.
3.125kg+kiekko paikallaa on sama kun tolla voimalla 175g kiekon kiihdyttäminen nollasta 120km/h vauhtiin. eli seon otettu jo huomioon.
dgct
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen? Mä olen pitänyt päälle 40 sekuntia neljää tasaista, muttei superliukasta 2,5 kilon painolevyä roikkumassa paikallaan viiden sormen välissä niin, että mahdollisimman suuri osa sormista koskettaa levyjä. Levyt ovat siis niin syvällä peukalonhangassa kuin menevät. Tästä tuli mieleen, että täytyy testata, miten painavia painoja voin kannatella ja miten pitkään pelkän etusormen ja peukalon päiden ja uloimpien nivelien välisellä osalla painoja pitäen. Ei siis sormikoulla etusormella, kuten kiekolla. Sekin pitää testata. Olen muutaman sekunnin kannatellut noin 7,5 kilon punttia aiemmin.

Staattinen puntin roikutus ei ole sama asia kuin vaakaheitto. Varsinkin jos kiekko pyörähtää sormenpäiden välissä. Voi sitäkin yksittäisellä puntilla treenata, mutta pitää olla kuminen alusta ja varoa, ettei puntti putoa varpaille tai kimpoa päälle.

Testi-idea tuli siitä, että idean havaittuani muistista palautui tapauksia, joissa olen huomannut etusormen uloimman nivelen taittuneen väärälle puolelle yli. Se voi heikentää otetta tai kivun johdosto pakottaa ruumiin suojelemiseksi avaamaan sormen etuajassa. Tätä välttääkseni pitää testata, mitä keskisormella etusormen päästä uloimpaan niveleen asti tukeminen tekee. Suurnopeuskameralla ja mitä eri kohdista ja eri paksuuksilla etusormen sormenjälkialueen ja uloimman nivelen tukiteippaus ja yhdistelmät noista tekevät.

Ennenkin on etusormen päähän tullut painaumia, joskus kipeitä, joten pelkään nivelen teippauksen lisäävän painetta sormen uloimmalle alueelle. Kovemmille heittäjille on tehnyt kipeää sormissa. Vaikka en varmasti tee tehoja yhtä paljon, ei taida sormenikaan olla tottuneita lisäpaineeseen. Siksi ajattelin ensin teipata sormenjäljen alueen keskittyen uloimman nivelen koukussa pitämiseen voimalla. Tätä voi treenata grippereillä negatiiveilla ainakin ja ehkä painoilla sekä kuminauhalla. Kaikkea tätä pitää kokeilla. Myös aiemmin puristamista, jos ajoituksessa on ongelmaa.

Jos onnistumista ei tule edes keskisormen tuen avulla, pitää laittaa kasvavasti jäykkyyttä lisäten pakettia niveleen yliliikkuvuuden estämiseksi. Tuo taitaa puteissa pakottaa control gripin, mutta en aikonut jättää treenaamatta ilman sormen paketointia puhtaasti heittämistä, joten en kiesseillä ajatellut tehdä tuota. Toki treenissä voi mennä aikansa. Kun vielä töiltä ja videohommilta ehtisi treenaamaankin. Aargh!
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja letiss »

jiiärrä kirjoitti:Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen? Mä olen pitänyt päälle 40 sekuntia neljää tasaista, muttei superliukasta 2,5 kilon painolevyä roikkumassa paikallaan viiden sormen välissä niin, että mahdollisimman suuri osa sormista koskettaa levyjä. Levyt ovat siis niin syvällä peukalonhangassa kuin menevät. Tästä tuli mieleen, että täytyy testata, miten painavia painoja voin kannatella ja miten pitkään pelkän etusormen ja peukalon päiden ja uloimpien nivelien välisellä osalla painoja pitäen. Ei siis sormikoulla etusormella, kuten kiekolla. Sekin pitää testata. Olen muutaman sekunnin kannatellut noin 7,5 kilon punttia aiemmin.

Staattinen puntin roikutus ei ole sama asia kuin vaakaheitto. Varsinkin jos kiekko pyörähtää sormenpäiden välissä. Voi sitäkin yksittäisellä puntilla treenata, mutta pitää olla kuminen alusta ja varoa, ettei puntti putoa varpaille tai kimpoa päälle.
Harmi, kun itse en ole vielä noin pitkälle ehtinyt, kun mulla on vielä menossa tutkimus siitä, että onko oikean jalkateräni vasemmanpuoleisimman varpaan kärki lähempänä oletettua maalipistettä, kuin oikeanpuoleisimman varpaan 2. nivel. Tämä on pakko saada ensin kuntoon. Muuten EI VOI saada kiekkoa mukille.

Ongelmana on R-kioskilta ostamani kertakäyttökameran ajoituksen säätäminen vasemmalla kädellä ja kohdistaminen heittotilanteessa juuri oikeaan jalkaan. Lisävalaistuksen kanssa ei ole enää ongelmaa – pidän siitä hampailla kiinni. Jatkojohto piti hankkia, kun puolessa välissä vauhtiaskelia lähti valotroikan töpseli irti seinästä – niin ja pari etuhammasta poikki. No mitä sitä ei tieteen eteen tekisi. Pitää olla valmis uhrautumaan, jos meinaa kehittyä.

Älkää ottako liian tosissaan, mulla ei ole töissä tekemistä :-)
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AMA »

jiiärrä kirjoitti:Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen?
Laskin ihan eri asiaa kuin Eagle. Eagle laski kiihdyttämiseen vaadittavaa sormivoimaa, mää laskin kiekon täydestä vauhdista pysäyttämiseen vaadittavaa voimaa. Muistaakseni. En kyllä jaksanu kaivella.
"play for show, work for dough" -Lloyba
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja The_One »

Eikö teillä ole muuta tekemistä?
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AMA »

ei :D
"play for show, work for dough" -Lloyba
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja PM »

letiss kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen? Mä olen pitänyt päälle 40 sekuntia neljää tasaista, muttei superliukasta 2,5 kilon painolevyä roikkumassa paikallaan viiden sormen välissä niin, että mahdollisimman suuri osa sormista koskettaa levyjä. Levyt ovat siis niin syvällä peukalonhangassa kuin menevät. Tästä tuli mieleen, että täytyy testata, miten painavia painoja voin kannatella ja miten pitkään pelkän etusormen ja peukalon päiden ja uloimpien nivelien välisellä osalla painoja pitäen. Ei siis sormikoulla etusormella, kuten kiekolla. Sekin pitää testata. Olen muutaman sekunnin kannatellut noin 7,5 kilon punttia aiemmin.

Staattinen puntin roikutus ei ole sama asia kuin vaakaheitto. Varsinkin jos kiekko pyörähtää sormenpäiden välissä. Voi sitäkin yksittäisellä puntilla treenata, mutta pitää olla kuminen alusta ja varoa, ettei puntti putoa varpaille tai kimpoa päälle.
Harmi, kun itse en ole vielä noin pitkälle ehtinyt, kun mulla on vielä menossa tutkimus siitä, että onko oikean jalkateräni vasemmanpuoleisimman varpaan kärki lähempänä oletettua maalipistettä, kuin oikeanpuoleisimman varpaan 2. nivel. Tämä on pakko saada ensin kuntoon. Muuten EI VOI saada kiekkoa mukille.

Ongelmana on R-kioskilta ostamani kertakäyttökameran ajoituksen säätäminen vasemmalla kädellä ja kohdistaminen heittotilanteessa juuri oikeaan jalkaan. Lisävalaistuksen kanssa ei ole enää ongelmaa – pidän siitä hampailla kiinni. Jatkojohto piti hankkia, kun puolessa välissä vauhtiaskelia lähti valotroikan töpseli irti seinästä – niin ja pari etuhammasta poikki. No mitä sitä ei tieteen eteen tekisi. Pitää olla valmis uhrautumaan, jos meinaa kehittyä.

Älkää ottako liian tosissaan, mulla ei ole töissä tekemistä :-)
:lol:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

letiss kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen? Mä olen pitänyt päälle 40 sekuntia neljää tasaista, muttei superliukasta 2,5 kilon painolevyä roikkumassa paikallaan viiden sormen välissä niin, että mahdollisimman suuri osa sormista koskettaa levyjä. Levyt ovat siis niin syvällä peukalonhangassa kuin menevät. Tästä tuli mieleen, että täytyy testata, miten painavia painoja voin kannatella ja miten pitkään pelkän etusormen ja peukalon päiden ja uloimpien nivelien välisellä osalla painoja pitäen. Ei siis sormikoulla etusormella, kuten kiekolla. Sekin pitää testata. Olen muutaman sekunnin kannatellut noin 7,5 kilon punttia aiemmin.

Staattinen puntin roikutus ei ole sama asia kuin vaakaheitto. Varsinkin jos kiekko pyörähtää sormenpäiden välissä. Voi sitäkin yksittäisellä puntilla treenata, mutta pitää olla kuminen alusta ja varoa, ettei puntti putoa varpaille tai kimpoa päälle.
Harmi, kun itse en ole vielä noin pitkälle ehtinyt, kun mulla on vielä menossa tutkimus siitä, että onko oikean jalkateräni vasemmanpuoleisimman varpaan kärki lähempänä oletettua maalipistettä, kuin oikeanpuoleisimman varpaan 2. nivel. Tämä on pakko saada ensin kuntoon. Muuten EI VOI saada kiekkoa mukille.

Ongelmana on R-kioskilta ostamani kertakäyttökameran ajoituksen säätäminen vasemmalla kädellä ja kohdistaminen heittotilanteessa juuri oikeaan jalkaan. Lisävalaistuksen kanssa ei ole enää ongelmaa – pidän siitä hampailla kiinni. Jatkojohto piti hankkia, kun puolessa välissä vauhtiaskelia lähti valotroikan töpseli irti seinästä – niin ja pari etuhammasta poikki. No mitä sitä ei tieteen eteen tekisi. Pitää olla valmis uhrautumaan, jos meinaa kehittyä.

Älkää ottako liian tosissaan, mulla ei ole töissä tekemistä :-)
Ei saamari, mä olen naureskellu tälle läpälle jo muutamaan kertaan. Kenties joku kiekkovalmistaja voisi käyttää samanlaista ideaa uuden kiekon lanseerauksessa. Jäisi varmasti mieleen ja videonkin pystyisi tekemään edullisesti. Tietty pitää kyllä käsis olla hiottu hyvään kuosiin ettei pamahda negatiivista leimaa otsaan.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

JohnVoyager kirjoitti:
letiss kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Kiitos Eagle tuosta. Muistanko väärin, mutta eikö AMA laskeskellut aiemmin tässä ketjussa lähes dekadin suuremman vaatimuksen? Mä olen pitänyt päälle 40 sekuntia neljää tasaista, muttei superliukasta 2,5 kilon painolevyä roikkumassa paikallaan viiden sormen välissä niin, että mahdollisimman suuri osa sormista koskettaa levyjä. Levyt ovat siis niin syvällä peukalonhangassa kuin menevät. Tästä tuli mieleen, että täytyy testata, miten painavia painoja voin kannatella ja miten pitkään pelkän etusormen ja peukalon päiden ja uloimpien nivelien välisellä osalla painoja pitäen. Ei siis sormikoulla etusormella, kuten kiekolla. Sekin pitää testata. Olen muutaman sekunnin kannatellut noin 7,5 kilon punttia aiemmin.

Staattinen puntin roikutus ei ole sama asia kuin vaakaheitto. Varsinkin jos kiekko pyörähtää sormenpäiden välissä. Voi sitäkin yksittäisellä puntilla treenata, mutta pitää olla kuminen alusta ja varoa, ettei puntti putoa varpaille tai kimpoa päälle.
Harmi, kun itse en ole vielä noin pitkälle ehtinyt, kun mulla on vielä menossa tutkimus siitä, että onko oikean jalkateräni vasemmanpuoleisimman varpaan kärki lähempänä oletettua maalipistettä, kuin oikeanpuoleisimman varpaan 2. nivel. Tämä on pakko saada ensin kuntoon. Muuten EI VOI saada kiekkoa mukille.

Ongelmana on R-kioskilta ostamani kertakäyttökameran ajoituksen säätäminen vasemmalla kädellä ja kohdistaminen heittotilanteessa juuri oikeaan jalkaan. Lisävalaistuksen kanssa ei ole enää ongelmaa – pidän siitä hampailla kiinni. Jatkojohto piti hankkia, kun puolessa välissä vauhtiaskelia lähti valotroikan töpseli irti seinästä – niin ja pari etuhammasta poikki. No mitä sitä ei tieteen eteen tekisi. Pitää olla valmis uhrautumaan, jos meinaa kehittyä.

Älkää ottako liian tosissaan, mulla ei ole töissä tekemistä :-)
Ei saamari, mä olen naureskellu tälle läpälle jo muutamaan kertaan. Kenties joku kiekkovalmistaja voisi käyttää samanlaista ideaa uuden kiekon lanseerauksessa. Jäisi varmasti mieleen ja videonkin pystyisi tekemään edullisesti. Tietty pitää kyllä käsis olla hiottu hyvään kuosiin ettei pamahda negatiivista leimaa otsaan.
En muista, mistä vanhasta komediasarjasta oli kyse, kun heppu duunasi mimmiään ja mimmi sanoi, että älä tule sisään, en käytä ehkäisyä. Vastaus oli aika härskin ilmeen ja äänen ryydittämä myööööhäääistäää. 8)
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Ari »

Palattaisiinko vaikka jollakin tasolla draivin säätämiseen eikä hiljalleen levottomuuksiin vaikka aikuisten mielestä huonot jutut onkin parhaita.
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

Järkeviä sanoja voi kirjotella kahdelle mustavarikselle. Marko Timonen ja allekirjoittanut kävi draivaamassa karhuhallissa tänään. Paska kuvanlaatu, tiedetään :D

http://www.youtube.com/watch?v=T-OFWiCEKE4
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Aikapula, lyhyt vastaus. Ekalla heittäjällä lian pitkä vika askel vauhtiin nähden, painopiste jää taakse. Old school tyyppinen kyynärpää lähemmäs kohdetta heittotapa kuin toisella heittäjällä. Tyylipuhtaampi versio old schoolista olisi viedä kyynärpää vielä lähemmäs kohdetta. Toisella heittäjällä Fyhrerin, Jaanin ym. käyttämä kiekko läheltä vasenta kylkeä, ei oikeaa kylkeä heitto, kuten old schoolissa. Molemmilla aika korkeita heittoja, oliko tarkoituksellista? Molempien kiekkojen etummainen osa oli ylempänä kuin takaosa. Kauheaa jarrutusta seurauksena. Painopistettä eteen lisää, ranteesta painaminen alas heiton lopussa viimeistään ja taakse vedossa käden nostaminen ylemmäs auttavat nokkakulman saamisessa aerodynaamisemmaksi. Omaa kokemusta kiekon pyörähtämisestä etusormen ja peukalon päiden ympäri on liian vähän, että voisin sanoa mitään omasta kokemuksesta, mutta muut ovat kirjoittaneet, että nokkakulma putoaa kiekon pyörähdyksen aikana. Kiekon mikrolipeäminen oikeaan suuntaan, mutta ilman kiekon pyörähdystä ei ole helppoa tuntea. Aluksi ainakaan. Kun pyörähdyksen tunteen kokee, se on helpompaa havaita jatkossa.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AMA »

http://www.youtube.com/watch?v=vEOFR1fgWS8

Siinä olisi maailman kovakätisimmän heittäjän (GG) tekniikkaa hidastettuna. Ei ehkä kaikkien oppikirjojen mukanen, ja ainakin omaan silmään näyttää vähän kummalliselta, mut pitkälle tuntuu lentävän...
"play for show, work for dough" -Lloyba
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Mä oon varma, että noistakin heitoista voi nähdä, kuinka läheltä oikeaa rintaa nuo kaverit heittävät. Ja kuinka myöhäinen kiihdytys heitoissa on.
Vastaa Viestiin