Pimp my drive

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Tee8mu: Järkevyys on katsojan silmässä :-D Ei ole minun vikana, jos et ymmärrä. On niitä faktoja ja pointteja tiheämmässä kuin esitit. Älä yritä sensurointia, sillä jollekin muulle hommassa voi olla tolkkua ja tuurilla jopa hyötyä. Kuka sinä olet torjumaan jonkun muun hyötyä? Tai päättämään keskustelua? Millä kompentenssilla? Mitä varten? En minä ainakaan saanut mahdollisuutta äänestää sinua keskustelupoliisiksi. Mitä tämä sinulle kuuluu opettele vaihtamaan kanavaa, jos ohjelma ei miellytä. Senkun olet eri mieltä, sen kun sanot sen. So what mielipiteitä on monia, objektiivisia todisteita ei ehkä niin paljon. Niiden perusteella pyrin tekemään noita videoanalyysejä. Mitään muuta en ole yrittänytkään tehdä kuin tarjota _mahdollista_ polkua parempiin draiveihin. Takeita ei ole, siksi ei voi väittää, että varmasti toimisi mainostamani tapa, joka ei ole minun keksintöni missään nimessä, jokaiselle jokaisessa vaiheessa uraa. On kunkin oma juttu, mitä tekee analyyseillä, joten olen samaa mieltä, noukkikoot kukin, minkä vinkin haluaa, jos haluaa. Ei näy minun pankkisaldossani.

Jaani: Mä saatoin tulkita väärin, mutta tuollainen kuva minulle tuli alunperin. Olen avoimesti listannut tekijöitä, mukaanlukien vammat, joiden perusteella ei ole järkevää odottaa enempää pituutta viskomisistani, vielä, vastauksena AMAlle. Sitä paitsi saatoin muistaa (huono muistini taas) ihan väärin, sillä enemmän tuontyyppistä kommenttia tuli AMAlta. Joten jos kämmäsin vilpitön anteeksipyyntöni. :oops: Taisin liittyä huonosti lukevien/ymmärtävien joukkoon taas kerran minäkin. Minäkin olen ihminen ja teen kaikesta oppimastani huolimatta kämmejä. Ja lupaan tehdä jatkossa lisää, vaikka kuinka yrittäisin väistää. Se on ihmisen luonnossa tuo törttöily, vaikkei halaukaan ja kuinka potkii vastaan. Siksipä onkin tärkeää lyödä todisteet tiskiin ja opiskella mahdollisimman paljon taustoja, että olisi edes vähän parempia mahiksia huomata, missä meni pieleen ja yrittää välttää mokia. Pätee kaikkeen elämässä, ei vain heittämiseen.
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Nina »

Voihan pojat!!! Ei tuu muuta mieleen kun lukee näitä tekstejä, että jos kaiken sen ajan, mikä on kulunut näiden 18 sivun kirjoittamiseen olisi käyttänyt harjoitteluun kentällä kuinkahan monta kymmentä metriä heitot olis pidentynyt :wink: ??
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

jiiärrä kirjoitti:Älä yritä sensurointia, sillä jollekin muulle hommassa voi olla tolkkua ja tuurilla jopa hyötyä.
Kuka sinä olet torjumaan jonkun muun hyötyä?
enkös sanonutkin: "no joo, tän topicin ideana oli vissiin draivien analysointi, jossa olet kyllä Jiiärrä, hyvä. palvelu pelaa siis parhaiten analysoimalla driveja vinkeistäsi voi jokainen käyttää haluamiaan"

ja sitten puhut ristiin: "on kunkin oma juttu, mitä tekee analyyseillä, joten olen samaa mieltä, noukkikoot kukin, minkä vinkin haluaa, jos haluaa. Ei näy minun pankkisaldossani."

eli ensin haukut sensuroijaksi ja hyödyn torjujaksi ja sitten myötäilet lausettani jota juuri haukuit. mielestäni ristiriitaista, vai miten...?
jiiärrä kirjoitti:Tai päättämään keskustelua? Millä kompentenssilla? Mitä varten? En minä ainakaan saanut mahdollisuutta äänestää sinua keskustelupoliisiksi.


juuri sanoit itse: "So what mielipiteitä on monia, objektiivisia todisteita ei ehkä niin paljon." mitä ihmettä sä sit mun mielipiteistäni tulistut noin..

eikös toi ole nimenomaan sitä mielipiteiden esittämistä?
jiiärrä kirjoitti:Senkun olet eri mieltä, sen kun sanot sen.


...eli olen edelleen (kun ei vissiin mielipiteeni mennyt jakeluun) sitä mieltä että jauhat aika paljon paskaa.
tai vaikka et jauhaisikaan paskaa, et osaa perustella väitteitäsi niin että tietäisin mistä puhut. se ei ole minun huonouteni kuuntelijana, se on sinun huonoutesi keskustelijana/kirjoittajana

ei perusteluina voi vain yksinkertaisesti esittää, että kaikkihan tietää että nuoret on nopeampia kuin vanhat tai kaikkihan tietää että kiekko lentää pitkälle räjähtävällä voimalla.
jiiärrä kirjoitti:Mitä tämä sinulle kuuluu opettele vaihtamaan kanavaa, jos ohjelma ei miellytä.
jos olet tota mieltä, miksi yleensäkään vaivaudut esittämään mielipiteitäsi, tämä on keskustelufoorumi, jos luen tämän sisältöä, se kuuluu minulle ja voin sitä kommentoida.

tai toisaalta, mitä ihmettä tämä kenellekään kuuluu...


yhteenvetona vielä: tää homma ei pysy kasassa tolla vänkäämismentaliteetilla. osaat analysoida, et osaa perustella väitteitäsi. siinä on minun mielipiteeni, toiseen tai kolmanteen kertaan
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja roberd »

Antakaa hyvät ihmiset olla jo. Tämä kaveri saa kaikista jutuista lisää paskaa myllyyn ja puhuu mitä sattuu ja helevetin huonolla suomella. Lyön melkein vaikka mistä vetoa, että kyseessä on joku kuukausi (saattaa siitä olla jo vuosiakin) sitten täällä pyörinyt "Valkku" - Jeesuksen oma poika. Ja jollei ole hän niin sitten on velipoika.
Jori
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 23 Maalis 2007, 18:26
Oikea nimi: Jori Hätinen

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Jori »

roberd kirjoitti:Antakaa hyvät ihmiset olla jo. Tämä kaveri saa kaikista jutuista lisää paskaa myllyyn ja puhuu mitä sattuu ja helevetin huonolla suomella. Lyön melkein vaikka mistä vetoa, että kyseessä on joku kuukausi (saattaa siitä olla jo vuosiakin) sitten täällä pyörinyt "Valkku" - Jeesuksen oma poika. Ja jollei ole hän niin sitten on velipoika.
Ensiks; mä en valitse näillä mun sanomisilla mitään puolta.

Toiseks; mä voisin ottaa ton sun vedon kiinni.

Kolmanneks; Ei kai täällä kannatta ihmisiä ruveta tuomitsemaan. Jannella on oma tyyli neuvoa draivin parantamisessa - kaikkia se ei miellytä. Ei edes aina mua. Mutta hattua täytyy nostaa siitä, että kaveri on ihan oman nimensäkin julkisanoneena pitänyt tyylinsä riippumatta siitä miellyttääkö kaikkia vai ei.

Toki tuolla on provosoitu/prvosoiduttu puolin ja toisin, se on ihan täyttä skeidaa, mut ainakin mä oon ite jättäny ne suosiolla lukematta..

Jori Hätinen

v***u mikä mäkin oon sanomaan...
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Jaani kirjoitti:Just. Se, että argumentoidaan puolesta ja vastaan on paha, hymistely ja samaa mieltä oleminen on hyvä. Eri mieltä oleminen on vittuilua, samaa mieltä oleminen edistää lajia.
;)
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Tällähän vasta Jeesuksia ollaankin, kun tietääkseni emme ole tavanneet roberdin kanssa, mutta omnisciencenseä riittää minunkin tuntemiseen etäältä :-D Jotta sellaista leimausta tällä kertaa.

Eikös se Jouseder ollut jostain Tamperkeleen suunnasta? Joko tuo kertoo, etten ole tuon suhteen hihhuli, vaan hesalainen fribahihhuloija? Enkä sukua tietääkseni golfmiehelle. Mitä noihin uskontoihin tulee, minusta on vaikuttanut erittäinkin epätieteelliseltä monet väitteet monilta. Tyyliin keskilänsi ja tieteen poistaminen koulutusohjelmasta. Ne joille ei kelpaa valittakoot oikeaan paikkaan, eli opetusministeriöön :-D Minulla ei ole vaikutusvaltaa noihin asioihin.

Lukemisen/ymmärtämisen tarkkuus on selvästi kärsinyt paikassa, jos toisessakin, kts. minä Jaanin suhteen esim. Tiedän sen, ettei kaikki ole lukenut edes vähää tutkimustavoista, tutkimuksista, logiikasta yms. Kokemuksesta voin sanoa, että enemmistö noiden juttujen lukijoista ei ole yhtä pitkällä kuin maalaisjärjellä menevät. En väitäkään, että kirjoittamani asiat tai tyylini olisi helppolukuista tai -tajuista. Siihen on syy. Nämä jutut ovat lyhyempiä kuin jotkin lehtiartikkelit, herätkää vähän. Jos ette kestä valittakaa journalisti- ja kirjailijaliitolle, että lyhentäkää. Luettava vähenee, kun ei lue.

Minusta jokainen saa ihan rauhassa vetää herneet nenään tyhjästä ja ottakaa vain ihmeessä vatsahaavat, kun ymärrätte väärin. Justjoo, ei kuulkaa ole minun tehtäväni takoa järkeä päähän jokaiselle. Ne joita kirjoitukseni haittaa, menkää inisemään proffille, ettei saa opetella/osata mitään ja kun kerran pitää yrittää tasapäistää punakhmerit palautetaan heti valtaan ja laitetaan sivistyneistö ja kaupunkilaiset riisipelloille. Tunnusmerkiksi älymystöön kuulumiselle khmereille kelpasi silmälasit. Täällä on yhtä paljon järkeä monien väitteiden takana.

Opetelkaa toisten virheet, ettette toista niitä itse. Ei kiinnosta kärsiä enempää muiden mokista, kun omatkin riittävät liian kanssa. Mikä tarve on pitää jengi tietämättömänä? Valittaka fribakirjojen kirjoittajille. Voi KAUHEAA, joku on kirjoittanut aiheesta KIRJOJA. IIK juostaan karkuun kauhusta kiljuen :-D Jos ette kestä asioiden esittelyä, niin mitä te siitä muille uikutatte? Tekikö valitus asioista parempia, muuttuiko jokin muu kuin tunnetilanne? Kiva jos helpotti. Mutta jos ei riitä pää, onko se syy tulla käskyttämään muita? Mä en ymmärrä tuon asian hyötyä tai syiden ja seurausten suhdetta yleisen edun kannalta. Siksi en suostu kaikenlaisten komentelujen suhteen toimimaan. Mä en ole päätohtori, joten en sellaiseksi ryhdy kenellekään, kun se on laissa kiellettyä. Silti vinkkiä: Jos teille ympäristö on liian ikävä, välttäkää ärsyttäviä asioita, niin pysyy verenpaine paremmassa kunnossa. Jättäkää mun jutut lukematta, jos tulee kusiasia pöksyihin. Älkää erehtykö, minulla riittää empatiaa ja myötätuntoa jokaisen tunteita kohtaan, muttei mahdollisuuksia antaa periksi tunnereaktioihin, ei faktoihin perustuville asioille. Kun kerran haluan taitoa jengille. Taito ei lisäydy pelkällä toiveella tai pimahduksilla sen enempää kuin juna pysähtyy hymyilemällä.

Tee8mulle en voi sanoa kuin, että lienee vähemmästäkin selvää, ettet ymmärrä minua, joten säästä vaivaasi ja älä edes yritä. Jos ei mennyt jo jakeluun, mä en enempää yritä suhteesi. Onnea jatkossa ja hienoja heittoja sinullekin. Kaikkia ei voi miellyttää.

Nina, oisinhan mä viskonut, jos polvi ei olisi ollut vääntynyt. Äsken heitin ekan kerran tauon jälkeen taas ja heikkoa tekee, autsh, mutta hampaat irvessä sanoi mummo lumessa. Verrattuna siihen, miten paljon olen viskonut, ei tämä kirjoittelu ole mitään ja samassa ajassa en kyllä tekniikan puolesta parannu noin vähällä. Voimien puute rajaa mua enemmän. Mä keskityn jatkossa enemmän voimien korjailuun lähemmäs normaalia aikuista, jotta voisin edes yrittää tehdä täystehoilla asioita, jotka onnistuvat vajaalla teholla. Kun edes joku päivä saisi yli kolmen metrin korkuisen kovan draivin, joka lentää vaakana ja nokka alempana kuin perä. Saisin ilmaista pituutta heti. S-kurveilla toimii paremmin nokan pudotus, mutta ei ne niin yleiskäyttöisiä ole.

Hyvää juhannusta ja heittelyä kaikille, vetäydyn sisämaan radoille ja mökille.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Tyttäreni otti kuvasarjan meikäläisen draivista. Karmeeta !!! Olen tiennyt, että tekniikka on ollut enempi tai vähempi hakusessa, mutta noin hirveetä en edes itse kuvitellut sen olevan. Ei ihme, että poolikaverit ovat kierrosten aikana sillai myötätuntoisesti hymyilleet sisään päin. Ei sitä itse tajua ennen kuin näkee. :shock: Otin noista jiiärrän vinkeistä suoran vedon läheltä rintaa ym. opiksi ja katsoin jonkin noista videoista ja lähdin testaamaan. Vaikutti ja tuntui heti paremmalta. Tästä jatketaan ja varokaa " miehet parhaassa iässä sarjalaiset ". Noukka " nose up, hongankolistaja " Nousiainen saattaa pistää teidät lähitulevaisuudessa tiukoille ! :D ( tai sitten ei, mutta on se mahdollista )

Hyvää juhannusta kaikille !
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

En kyllä uskalla omia mitään ideaa, jota olen kokeillut tai mainostanut. Kyllä ne on paljon kovempien tekijöiden käsialaa. Toivottavasti toimii sulle. Mä voin kertoa vain omista soveltamis- ja treenausyrityksistäni sekä tuloksistani.
HS
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 16 Huhti 2007, 19:55
Oikea nimi: Heikki Saunanen
Seura: Jyväskylän liitokiekkoilijat
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja HS »

Palautetaanpa keskustelu itse asiaan:
http://www.youtube.com/watch?v=N5AlR_FUElw

Siinä meikäläisen rysty- ja kämmendraivi rukattavaksi. Rysty lentää yleensä noin 100-120m. Kämmendraivia oon heittänyt vähän vasta tänä kesänä, joten heittojen laatu vaihtelee melko reilusti. Kuvattu heitto noin 90m, mikä on ihan maksimi tällä hetkellä.
Avatar
AG
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 10:08
Oikea nimi: Antti Malo
Seura: Oulun Frisbeeseura

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja AG »

Äkkiseltään katsottuna suurin virhe tuossa sun draivissas lienee tuo kahdella kädellä kiekosta kiinni pitäminen, se yleensä vie tehoja melkolailla pois. Myös jännä tuo sun etupuolen ristiaskel ennen normaalia ristiaskelta, sillä tosin tuskin on mitään muuta kuin kosmeettista vaikutusta heittoon :) Muuten kyllä tuo draivi näyttää mielestäni ihan hyvältä, muut jatkakoot analysointia.
Kärsin keken maineesta - Nico Rosberg
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Muutamia periaatteita niin hitaasti heitettynä, että ne näkyvät helposti:

http://www.youtube.com/watch?v=iz0ak4GP_cg

Ja hyvä aloitus lajiin:

http://www.youtube.com/watch?v=Sgn6Os4YSW0

HS sulla on mahtavan pitkä vika askel, joka voi jalan lipsuessa repiä lihkaset. Lisäksi se tekee vaikeaksi tarpeeksi etukenoon pääsemisen. Kun oikea kylki on kohti kohdetta, älä nosta oikeaa jalkaa lantionivelestä kohti kohdetta. Tämä lyhentää askeleen mukavasti. Kunnon takaa eteen työntö vasemmalla jalalla ristiaskeleesta tuo lisää vauhtia ja auttaa painopisteen siirrossa tarpeeksi eteen, jolloin kiekko ei karka yhtä helposti ylös taivaalle. Ja sakkaa.
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

HS kirjoitti:Palautetaanpa keskustelu itse asiaan:
http://www.youtube.com/watch?v=N5AlR_FUElw
Mä poistaisin vauhdista osan pois ja lyhentäisin varsinkin viimeistä askelta. Nyt tukijalka vain pysäyttää vauhdin, mutta ei näyttäisi tuottavan yhtään voimaa jaloista käteen asti. Vauhtia hidastamalla saa heiton ajoitukseen paremman rytmin, joka taas tuottaa tasalaatuisempaa heittoa. Käsi näyttäisi toimivan ihan ok.
HS
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 16 Huhti 2007, 19:55
Oikea nimi: Heikki Saunanen
Seura: Jyväskylän liitokiekkoilijat
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja HS »

Kiitos vinkeistä! Enpä ole tullut noita huomanneeksi, vaikka aika selviähän nuo nyt ovat kun niistä mainittiin. Pitääpä laittaa uutta pätkää lähipäivinä, jos vain saan uudet opit sisäistettyä.. :)
Avatar
tigeraqua
Viestit: 4
Liittynyt: La 19 Kesä 2010, 10:13
Oikea nimi: Teppo Nieppola

Re: Pimp my drive

Viesti Kirjoittaja tigeraqua »

Miten oikeakätisellä menee foren ristaskeleet?

Tässä Ville Piippo vie oikean jalan vasemman etupuolelta:
http://www.youtube.com/watch?v=NX5tDDtkg8M#t=1m48s

Discraftin forehand clinic-videossa Mark Ellis ja joku muu vie oikean jalan vasemman takaa:
http://www.youtube.com/watch?v=DOECjLjhiTI#t=6m40s
Vastaa Viestiin