Lempäälään uusi rata vireillä

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Kaipainen
Viestit: 39
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 13:33
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Lempäälään uusi rata vireillä

Viesti Kirjoittaja Kaipainen »

Mou.

Lempäälän hurjat Paul ja Carl ovat kaavailleet uutta rataa Lempäälän Hakkarin rantamaille. Paikka näkyy kartalla osoitteessa http://lyhytlinkki.net/?2wxq353u . Salonsaaren länsi/lounaispuolella mantereella on niemi, jonka alueelle uusi rata tul(l)ee. Paikka on aika ahdas ja sitä käyttävät myös matonpesijät sun muut veneilijät, mutta kyllä sinne sekaan mahtuu kun väylät tehdään muutakin toimintaa silmälläpitäen. Korit ovat Vihiojan entisiä. Talkoiden ja muiden valmistelujen ajankohdista kuulutellaan varmaan myöhemmin. Alla on yksi kännykkäkuva alueelta, jos saan sen tähän liitettyä. Tuosta paiskattiin takana keskellä näkyville kuusille, vasemmalla näkyy matonpesupaikka.

Ennakkotiedotteli Jukka
Kuva
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Toijalan takana on siis jotain!
Avatar
Kaipainen
Viestit: 39
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 13:33
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaipainen »

Joo, aina löytyy jotain kun oikeasta suunnasta katsoo.

- Jukka

p.s. Lempäälään plääni ei ole vielä kiveen hakattu, voi olla että paikka vielä vaihtuu. Eli kuulolla ollaan ja lisää kertoillaan kun lisää tiedetään.
rili_hma
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 02 Loka 2007, 19:42
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja rili_hma »

Jaa :D Onko tää homma jo kuopattu? Ois kiva saada kotikenttä.
-Rili
Avatar
Kaipainen
Viestit: 39
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 13:33
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaipainen »

rili_hma kirjoitti:Jaa :D Onko tää homma jo kuopattu? Ois kiva saada kotikenttä.
Ei oo kuulunut aiheen tiimoilta mitään. Se matonpesupaikan ympäristö, johon paikkoja katseltiin, oli/on liian ahdas paikka. Muutaman väylän sinne saisi aikaiseksi, mutta ei imho yhdeksää. Hanke lienee jäissä. Carl Willandt ja/tai Paul Brown kertokoon lisää jos jotain aktiviteettia aiheen tiimoilta on vireillä.

Hannan kanssa oli aiheesta juttua Rector's Trophyssä sen verran, että varastossa on ilmeisesti vielä jokunen kori kun Hervantaan meni 9. En tiedä asiasta tarkemmin. Jos kotikonnuillesi radan haluat, aloita vaikka kysymällä Hannalta lisää koreista.

- Jukka
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Kaipainen kirjoitti:
rili_hma kirjoitti:J

Hannan kanssa oli aiheesta juttua Rector's Trophyssä sen verran, että varastossa on ilmeisesti vielä jokunen kori kun Hervantaan meni 9. En tiedä asiasta tarkemmin. Jos kotikonnuillesi radan haluat, aloita vaikka kysymällä Hannalta lisää koreista.

- Jukka
Täytyy sen verran kommentoida, että Hervantaan tulee uudet korit sitten keväällä. Ymmärsin, että nuo kaikki 18 olemassa olevaa koria olisivat menossa jonnekin muualle sitten.. kait... en sano mitään, kun en ole mistään varma...

-Hanna
rili_hma
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 02 Loka 2007, 19:42
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja rili_hma »

Onko Lempäälässä tai siellä suunnalla harrastajia? Oonko mä ainoo? Meinaan ei sitä coursee kyllä mun takia pelkästään laiteta pystyyn :wink: Ketä nää Paul ja Carl o?
-Rili
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Nyt kun kyselet sellaisesta Tampereen frisbee scenen legendasta kuin Paul Brown niin herää kysymys, että kuka sää oot?
rili_hma
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 02 Loka 2007, 19:42
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja rili_hma »

Jaa mää :twisted: Etkö sä tiiä kuka mää oon 8)

Ei vaan jätettäköön tuo äskönen omaan arvoonsa. Edelleen siis tiedustelen henkilöitä jotka vaikuttaa Lempäälässä tai haluaa jostain muusta syystä kentän just Lempäälään :?:
-Rili
FrozenZia

Tampereen FrisbeeGolfin historiasta

Viesti Kirjoittaja FrozenZia »

rili_hma kirjoitti:Edelleen siis tiedustelen henkilöitä jotka vaikuttaa Lempäälässä tai haluaa jostain muusta syystä kentän just Lempäälään :?:
Hei Harri -- Sulla pitäis nyt olla yksityisviesti, jossa mun puhelinnro jos haluat soittaa ja jutella asiasta -- en juuri käy näillä sivuilla, muuten kuin sillo kun Jukka soittaa mulle, että joku "nimittelee" foorumissa... =o) (kiitos, vaan, Timppa, "legenda"-tittelistä)

Ton Vihiojan pystyttämisestä onkin pitänyt kirjoittaa juttua, miksei juuri vastaukseksi tähän...

Eli kuten yv:stä käy ilmi, minä sain Vihiojan aikaan sillo kauan kauan sitten. Kaupunki (Kaario & kumppanit liikuntavirastossa) ei ollut siihen aikaan oikein valmis satsaamaan tällaiseen huviin hirveesti rahaa, mutta sain ne suostumaan siihen, että ne "kustantaa" heittoalustojen laatat, ohjetolpat ja niiden työstäminen (nuorison työpajalla), korien alle tulevat betonijutskat, alustojen/korien kohtien kaivuutyöt, ja pohjahiekkaa alustoille. JA ne suostu ostamaan myös muistaakseni 4 koria.

Tämähän ei kuitenkaan vielä riittänyt, ja piti saada "loput" 5 koria jostain. Synnyinkaupungissani Lubbock, Texasissa olin kerran käynyt pelaamassa, ja siellä oli ohjetolpissa mainittuna joka reiän sponsori. Siitä sain idean lähteä kerjäämään rahoja eri firmoilta.

Mutta ah ja voi, lama oli melkein pahimmillaan, eikä keneltäkään tippunut rahoja, vaikka minulla oli hieno golfkoripienoismalli (rautalankamalli) pahvine kiekkoineen (se on vielä tossa kirjahyllyssä takanani tätä kirjoittaessani)...

Loppujen Kaipaisen Jukan anopin kautta saatiin yhteissponssori yhdelle korille: Sidoste ja Hummel ostivat sen puoliksi, ja muistaakseni vähän myöhemmin sain Megazone (Roy-Petri Pashur) sponssaamaan yhtä koria. 3 koria enää...

Olen harrastanut frisbee-golfin lisäksi ultimatea, ja siihen aikaan mulle tuli USAlais-ultimatelehti, "UPA Newsletter", josta huomasin kerran mainokset jostakin ultimate-turnauksesta -- turnaushan oli Discraftin sponssaama, josta tuli mieleen, eikös sitä vois lähestyä Discraftia, kun kerta Suomesta ei rahoja löytynyt, niin etsitään niitä rapakon takaa.

Discraft (Gail Johnson) oli oikein myönteinen, ja sanoivat, ettei ne voi rahaa pistää siihen suoraan, mutta jos he lahjoittaisivat kiekkoja meille, ja niitä myymällä voitais kerätä niitä rahoja... Niinpä sieltä tuli muistaakseni n. 70 kiekon lähetys, (ja kiekkojen arvoiksi pantu joku 10 senttiä tms, etteivät vaan tulliin jäisi), ja niitä kun myytiin (muistaakseni siinä oli UFOlaisia mukana myymässä niitä, mutta aika moni meni muistaakseni Nokialaisille), niin saatiin rahoja kasaan, että voitiin vihdoin lähettää Niemisen Sepolle 9:n korin tilauksen.

Rataa pystyttämässä olivat AINAKIN seuraavat henkilöt, en tiedä, oliko siellä paljon muita näiden lisäksi - sen muistan, että teimme Kaipaisen Jukan ja Mattilan Heikin kanssa melko paljon työtä siellä kaksistaan tai kolmisten. Mutta siis: Isto Jortikka, Antti Lod, Mari-Liis Parmas, Heikki Mattila, Sonja Sykäri, Jukka Kaipainen, ja mä. (Näistä mulla on oikein valokuvallista todistoaineistoa.)

Megazone muuten teetti myös laatikollisen tuloskortti-läpysköitä, ja taidettiin saada myös jonkin verran ilmaislippuja sinne käytettäväksi palkintoina jossain... Lightning Discs muuten myös lahjoitti kiekkoja - tuli vasta mieleen. Rataa suunnittelemassa oli mukana ainakin Niemisen Seppo ja jonain viikonloppuna muistaakseni Hämeenlinnassa olleiden kisojen jälkeen tulivat Vaasalaiset ja Kauhajokilaiset käymään puistoa, ja miettimässä mahdollisia reittejä.

Ensimmäinen turnaus oli "If you build it, they will come" -turnee. Mari-Liis Parmas teki avatarini piirustuksen, ja se painatettiin paitoihin - nyt ei muista, oliko paidat vaan myytäviksi vai kenties palkintoina... ("If you build it, he will come", on repliikki elokuvasta "Unelmien Kenttä", ja Antti Lodin mielestä sopi niin mainiosti tähän projektiin, niin kuin sopiikin.)

Jees, mutta sellaista frisbee-golfin alkua Tampereella. Siitä sitten tulivat KOFilaiset (Korkinmäen fribaajat, vai mikä mahto olla virallinen nimi?), mm. Jussi Meresmaa, joka on sitten vuorollaan tehnyt niin paljon Tampereen (ja nyt koko Suomenkin) frisbeegolfin eteen. Antti Lodhan on puolestaan Tampereen Ultimate-legendoja, kuten myös Isto Jortikka (ja Mari-Liis Parmas) on UFOn perustajajäseniä. Heikki Mattila teki todella pitkään hyvin arvokasta työtä järjestettäessään Vihiojan viikkokisoja.

Ja mitä tulee Lempäälään, täällähän on tätä nykyä ultimate-jengi, ja heistä osa on myös kiinnostunut golfista, ja niinhän se vaan on, että ei niitä pelaajia tarvita radan pystyttämistä varten, vaan, jos sen rakentaa, kyllä pelaajia tulee.....

-paul
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

No mutta Paul! Sehän on sitten pitkälti sinun ansiotasi, että Hervanta saatiin nopeasti pystyyn :). Nimesi vilahtikin aiemmin käydyssä keskustelussa, mistä ihmeestä korit ovat tulleet ;).
Hanna
Viestit: 74
Liittynyt: Su 15 Loka 2006, 18:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Ja hitto hemmetti! Mari-liis ollut tuolloin mukana! Tennis sittemmin vienyt neidon sydämen!

Kumma, kun onkin ollut kiinnostunut toisista hankkeista frisbeensaralla :D!

Tahtoisin myös Paul sun numeron :)!

-Hanna
rili_hma
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 02 Loka 2007, 19:42
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja rili_hma »

Hieno kuulla miten mainio vihiojan course on saanut alkunsa. Saatampa Paul soitellakin sulle. Laitoin varovaista kyselyä Lempäälän liikuntatoimelle. Asiaa ei ainakaan heti kättelyssä tyrmätty, joten toivo elää. Palataan asiaan piakkoin.
-Rili
FrozenZia

Re: Tampereen FrisbeeGolfin historiasta

Viesti Kirjoittaja FrozenZia »

FrozenZia kirjoitti:...sen muistan, että teimme Kaipaisen Jukan ja Mattilan Heikin kanssa melko paljon työtä siellä kaksistaan tai kolmisten.
Jaahans - "korjaus" tähän -- Heikin mukaan se olikin Jukan ja mun lisäksi Mari-Liis joka siellä eniten oltiin. Voi hyvin ollakin - siitä on aikaa...

Harmillista on, että ohjetolpat on päästetty niin huonoon kuntoon, että lieneekö mikään niistä edes pystyssä/paikalla - ja vaikka olisikin, niin ei oo enää sitä "ohje" osuutta enää. Sitten jos/kun joku on seuraavan kerran kaupungin kanssa juttusilla, minun mielestä kannattaisi yrittää kysyä uusia tolppia sinne. Mulla voisi olla tiedossa vielä miten me ne ohje-osat tehtiin...

-paul
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tampereen FrisbeeGolfin historiasta

Viesti Kirjoittaja poimis »

FrozenZia kirjoitti:Voi hyvin ollakin - siitä on aikaa...
Niin, kuinkas kauan tästä kaikesta onkaan aikaa?
Vastaa Viestiin