Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Sleijeri kirjoitti:Ettei vaan jostain syystä tiedostojärjestelmät olisi FAT32, jotka ei tue yli 4gb tiedostoja? Ja kuten aikaisemmin tuli sanottua, ei sitä tarvitse purkaa, VLC toistaa tiedostoja zip-tiedostojen sisältä.
Sain kyllä VLC:llä katsottua sen pienen pätkän ja ensimmäisen osan mp4:n, eli se viittaisi siihen 4gb-rajaan. Olen vaan ollut siinä luulossa, että Win7-koneissa on aina vakiona NTFS, joten en sitä edes tarkistanut. XP-koneessa on varmasti NTFS.
Matusowi
Viestit: 14
Liittynyt: Su 24 Touko 2009, 7:29
Oikea nimi: Mikko Ylätalo
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja Matusowi »

Mihinkähä bittiavaruutee mu edellinen viesti katos..... piti vaa sanoo et 100gigaa jaettuna jo ja aamulla kasilta pistin latauksee tän.. :D 100meganen rok
Elämä o taisteluu... Päiväl leivästä ja yöllä reiästä!
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Minun nettikoneen winrar-versio on 3.20 vuodelta 2004. Se on purkanut lähes kaikki zip- ja rarpaketit. Jos joskus on ollut ongelmia, olen purkanut toisella koneella uudemmalla versiolla.
Itse winzippiä en ole käyttänyt ainakaan viiteen vuoteen. Vanha winace on hoitanut selaimella ladatut zipit ongelmitta. Noi pakkaussofat eivät ole aina alaspäin yhteensopivia. Eli kannattaa kokeilla päivitää jos ei aukea.

VLC-player 0.8.6c toimii minun xp pro:ssa heikosti, mutta syynä on konfigurointi ja vanha versio ohjelmasta. Voisin kyllä kokeilla säätää sitä.

Vastaavasti mpc 6.4.9.1 (revision 107) pyörittää samaa tiedostoa ilman mitään ongelmia. Käytän aika paljon media player classicia editoidessa, koska sen frame by frame on niin kätevästi toteutettu. Vegasin preview-ikkuna ei näytä kuvaa aivan niin tarkasti.

Nyt kun tarkastelin VLC:n ja mpc:n tehonsyöntiä, niin mpc vie 10-15% tehoja enemmän Dutch Openin pyörittämiseen. Pitääpä säätää VLC kuntoon.
Avatar
AG
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 21 Touko 2008, 10:08
Oikea nimi: Antti Malo
Seura: Oulun Frisbeeseura

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja AG »

Mulla ei ainakaan toimi nuista ku tuo r2part1 ja toi esittelyvideo, asentelin vielä uusimmat VLC:t ja winrarit. Ei aukase myöskään suoraan nuita VLC:lla vaan tulee corrupted file infoo, samaa myös puskee ku yrittää purkaa.
Kärsin keken maineesta - Nico Rosberg
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

AG kirjoitti:Mulla ei ainakaan toimi nuista ku tuo r2part1 ja toi esittelyvideo, asentelin vielä uusimmat VLC:t ja winrarit. Ei aukase myöskään suoraan nuita VLC:lla vaan tulee corrupted file infoo, samaa myös puskee ku yrittää purkaa.
Täsmälleen sama tilanne kuin mulla, siis.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

No voi hittolainen. Toimiiko tämä nyt kellään muulla kuin mulla kokonaisuusdessaan?
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja az_kip »

jaNttu kirjoitti:No voi hittolainen. Toimiiko tämä nyt kellään muulla kuin mulla kokonaisuusdessaan?
Mullakin tosiaan nyt tarkemmin katsottuna se purki katselukuntoon vain esittely-videon ja finaalin ykkösosan.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja Ari »

Postin täti toi DVD-levyjä. Kiitoksia.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

VLC lähti pelittämään nyt ihan hyvin viimeisimmällä versiolla. Äänen asetukset piti laittaa kokonaan uusiksi. Äänen lähtömoduuli ja Waveout piti säätää uusiksi. Tässä koneessa (xp pro) on RME:n audiokortti sisällä. Kodekkeina K-liten codecpack, ffdshow, ac3 ja jotain pienempää kilkettä + Vegasin omat viritykset.

Pientä värien ylivuotoa näkyy olevan, varmaan säädettävissä sekin videon lähtömoduulista ja suodattimista. MPC:llä kuva on tarkempi. En miksannut ääniä kuulokkeilla Dutch Openiin ja kyllä se vähän ontolta kuullostaa.

Olis hyvä kuulla millaisilla kokoonpanoilla tämä torrentti on toiminut OK.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

No voi Amtsherdam kerrassaan, kun filut ovat yhtä seis kuin minä. Mä en pysty tekemään mitään täältä Hollannista käsin ja menee yli viikko, kun olen kotona, tolkuissani ja tietokoneen ääressä.

Mä katsoin läpi Voyagerin lähettämät levyt yhdestä kopiosta kokonaan ja kun ne toimivat, kopion tiedot läppärille, jossa on polttava DVD asema. Kopioin tiedot sen koneen kovalevylle ja poltin sieltä käsin tiedostot DVD levylle ja pistin postiin porukoille. Sattuneesta syystä en katsonut läpi kahdeksaa settiä levyjä kokonaan. Voitko janttu tarkastaa jollain CRC testaajalla DVD levysi? Ei varmaan haittaisi, että jokainen muukin paketin saanut ja sitä jakava tekisi saman, kun näyttää siltä, ettei homma wörki näin :roll: Eli SNAFU, kuten koko projektin läpi koko ajan.

Voisiko joku tehdä kokeeksi vain yhden tiedoston torrentin jostain muusta tiedostosta kuin kaikille toimivasta, jotta saataisiin hajua enemmän siitä, mikä wörkkisi parhaiten. Toki jos yhden pakkaamattoman tiedoston jako toimisi, vielä parempaa olisi kaikkien yksittäisten tiedostojen laittaminen tarjolle.

Oliko noissa tiedostoissa yhtään yli neljän gigan kokoista? Ei muista.

Mä en voi tehdä mitään 8 päivään, kun Hollannissa on mukana miniläppäri, jossa ei ole filuja ja DVD asemaa.
JariH
Viestit: 26
Liittynyt: Su 14 Maalis 2010, 11:36
Oikea nimi: Jari Huotari

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja JariH »

Onko ihan mahdoton ajatus laittaa osissa, huonommalla tarkuudella esim. juutuupiin?
Veikkaisin, että suurimmalle osalle katsojista sekin tarkkuus riittäisi.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

JariH kirjoitti:Onko ihan mahdoton ajatus laittaa osissa, huonommalla tarkuudella esim. juutuupiin?
Veikkaisin, että suurimmalle osalle katsojista sekin tarkkuus riittäisi.
On jo. Hakusanaksi lcgm8 Youtubeen. Yksi projektin ideoista on tarjota niin hyvää kuvaa kuin kamat tarjoaa. Sillä ongelmalla, ettei kaikkien monitorit ja näytönohjaimet (nostaa kätensä) pysty näyttämään kaikkia värejä vaativammin tehdystä kakkoskierroksesta, jossa kunnon laitteilla kiekkoon saa paremmin kontrastia. Se tarkoittaa kiekon helpommin näkymistä.

Tausta-ajatus on opettaa jengiä katsomaan ja ehkä vaatimaan DVD tason tiputusta pois ja siirtymistä teräväpiirtoon. Se olisi kaikkien etu mielestäni. Siis pitkässä juoksussa. Lyhyellä tähtäimellä ainoa mahdollisuus testata mahdollisimman monen mielipidettä on jakaa tietokoneisiin sopivaa kamaa ilmaiseksi. Jos vain jakelu toimisi :cry: Sateen vaara on tämän vuoden kisassakin, joten hirvittää kuvan laatu. Onneksi on jo ok kuvaa tarjolla parista kisasta Tukholman jälkeen tubessa.

On hyödyllistä selvittää kaikkien videoiden tekijöiden kannalta, näkeekö yleisö yhtä isoa etua kuin me tekijät siirtymässä DVD tasosta teräväpiirtoon. Jenkeistä on tullut sellaista palautetta aiemmista töistä, että teräväpiirrolle on tilausta ainakin joiltakin.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Minulta siis lähti filut cdfs tiedostojärjestelmällä. En ole katsonut, mitä tiedostojärjestelmää läppärini kovalevy käyttää. Läppärissä esiasennettu (muistaakseni) Vista. Jos siinä olisi jostain ihmeen syystä FAT32, niin siinä on voinut tulla korruptiota yli 4 gigan tiedostoihin, jos sellaisia on ollut. Jos näin on, koko setissä on hyvin todennäköisesti häikkää mahdollisissa yli neljän gigan tiedostoissa. Ei tullut mieleen, että noinkin rajallinen tiedostojärjestelmä voi teoriassa olla koneessa häiriköimässä.

FAT32 olisi aika vammainen tiedostojärjestelmä noin uudessa koneessa nykyaikaina ja noin uudella käyttöjärjestelmällä.

Muistini mukaan neloslevyllä on vain yksi tiedosto, jonka koko on alle 4 gigaa. Jos muisti pelaa, se on kolmoskierroksen loppu. Saako kukaan sitä näkymään? Jos ei, on mahdollista, että paketoinnissa zipiksi on mennyt pieleen. Tai epäyhteensopivalla purkuohjelmalla purkaessa. WinRar on purkanut hyvin kaikkea uusilla versiolla.
JariH
Viestit: 26
Liittynyt: Su 14 Maalis 2010, 11:36
Oikea nimi: Jari Huotari

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja JariH »

Poijjaat,
Katsoin juutuupista pätkiä sieltä täältä, ja olen vahvasti sitä mieltä, että siellä oleva laatutaso on RIITTÄVÄ!
Oikein hienosti näkyy. Hienoa työtä jo noinkin. Jos itse haluatte hifistellä, niin silvuplee. Mulle on ollut jo :D riittävä
ilo katsella teoksianne juutuupista.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Ilmainen full high definition kisa tarjolla

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

JariH kirjoitti:Poijjaat,
Katsoin juutuupista pätkiä sieltä täältä, ja olen vahvasti sitä mieltä, että siellä oleva laatutaso on RIITTÄVÄ!
Oikein hienosti näkyy. Hienoa työtä jo noinkin. Jos itse haluatte hifistellä, niin silvuplee. Mulle on ollut jo :D riittävä
ilo katsella teoksianne juutuupista.
Kerrottakoon, että tuo torrenttina jaettu on vielä laadultaa huikeasti parempi. Sinänsä tuubivideokin on korkealaatuinen, mutta kuten joku aiemmin mainitsi, näkee tässä kiekon käytännössä joka heitossa koko ajan. Tuubissa ei näe.
Vastaa Viestiin