Kiekkonurkka

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

vaahis kirjoitti:Nyt tiippari asiantuntijat analyysia kehiin! Onko champion glow TB jyrempi kuin normaalin ch muovin TB?

Kitoos!
On.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

champion golw tiippari on +rimminen ja yleisesti ottaen kaikki innovan +rimmiset kiekot ovat jyrempiä normaaleihin rimmeihin verrattuina. saattaa toki olla joitain poikkeuksia, mutta omat kokemukset ovat aika vahvasti tähän suuntaan.
ollipponen
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 21:31

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja ollipponen »

Gateway Samurai
Mikäs tää on kiekkojaan?
Hillitönkupolinen draiveri, ei näytä olevan vielä(?) myynnissä mutta oisko joku heittänyt kuitenkin?

Tali Ice Bowlissa kuulemma huutokaupataan yksi kpl (heittämätön, IB2012-painatus), paljonko Sinä tarjoaisit tästä harvinaisuudesta???
reimain
Viestit: 88
Liittynyt: To 17 Maalis 2011, 13:58
Oikea nimi: Reima Innala
Seura: Orimattila Disc Club
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja reimain »

jaNttu kirjoitti:champion golw tiippari on +rimminen ja yleisesti ottaen kaikki innovan +rimmiset kiekot ovat jyrempiä normaaleihin rimmeihin verrattuina. saattaa toki olla joitain poikkeuksia, mutta omat kokemukset ovat aika vahvasti tähän suuntaan.
Tässä olen erimieltä. Ainakin mun +mold tiippari kääntää paljon enemmän kuin tavallinen TB muotin champpion tiippari.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja hirsi »

reimain kirjoitti:
jaNttu kirjoitti:champion golw tiippari on +rimminen ja yleisesti ottaen kaikki innovan +rimmiset kiekot ovat jyrempiä normaaleihin rimmeihin verrattuina. saattaa toki olla joitain poikkeuksia, mutta omat kokemukset ovat aika vahvasti tähän suuntaan.
Tässä olen erimieltä. Ainakin mun +mold tiippari kääntää paljon enemmän kuin tavallinen TB muotin champpion tiippari.
Mäkin äänestän kyllä plussarimmisen olevan alivakaampi kuin ei-plussa. Mulla ei paljoa kokemusta, mutta PD 1st Run on mulla vakaampi kuin 2nd Run.
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

pd first run on champion muovisena ainakin ihan eri kiekko kuin se toinen juoksu =) saatan toki olla väärässä, kerran olen aikaisemminkin ollut, eli ei olis eka kerta.
ollie
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 23 Maalis 2010, 22:08
Oikea nimi: Olli Byman

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja ollie »

Minua on mietityttänyt kiekkojen kuvukkuudet. Olen huomannut, että Innovan kiekot tuppaavat olemaan kuvukkaampia kuin Discraftin (ainakin ne, joita olen hypistellyt). Olen muutaman vuoden käyttänyt pelkkiä Innovan draivereita, ja nyt olen huomannut, että Discraftin litteäkupuiset tuntuvat käteen paremmilta, etenkin kämmenotteella.

Yllä oli puhetta XL:stä, TL:stä ja Leopardista. Ne XL:t, joita olen hypistellyt, ovat olleet litteitä, kun taas Leopard ja TL kuvukkaampia. ESP XL ilmeisesti sijoittuu vakaudessa Star TL:n ja Star Leopardin väliin? Onko olemassa suuntaa antavia nyrkkisääntöjä litteyden vaikutuksesta lentorataan, etenkin saman kiekon eri kappaleiden välillä?
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja AMA »

Yleensä samassa kiekkomallissa, mitä kuvukkaampi, sen alivakaampi. Pääsääntöisesti näin draivereissa siis, midareissa tuntuu olevan vähän toisin. Draivereissakin tuo taitaa pikemminkin johtua siiven asennosta/korkeudesta kuin kuvusta. Yleensä vaan kupukin on sen isompi, mitä alempana siiven kärki on.
"play for show, work for dough" -Lloyba
VivianDargon
Viestit: 56
Liittynyt: To 22 Syys 2011, 14:06
Oikea nimi: Tomi Kleemola
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja VivianDargon »

Onkos kukaan päässyt kunnolla kokeilemaan noita uusia Innovan Blizzard kiekkoja?

Itsellä odottaa yksi Blizzard Boss kokeilua, ja ainakin jenkki foorumeilla on puhuttu paljon hyvää noista kiekoista. Innolla odotan että pääsen heittään oikein kunnolla, eikä tarvitse pelätä liukastumista :D
#52487
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja PM »

VivianDargon kirjoitti:Onkos kukaan päässyt kunnolla kokeilemaan noita uusia Innovan Blizzard kiekkoja?

Itsellä odottaa yksi Blizzard Boss kokeilua, ja ainakin jenkki foorumeilla on puhuttu paljon hyvää noista kiekoista. Innolla odotan että pääsen heittään oikein kunnolla, eikä tarvitse pelätä liukastumista :D
Alivakaa paska :wink:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
VivianDargon
Viestit: 56
Liittynyt: To 22 Syys 2011, 14:06
Oikea nimi: Tomi Kleemola
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja VivianDargon »

PM kirjoitti:
VivianDargon kirjoitti:Onkos kukaan päässyt kunnolla kokeilemaan noita uusia Innovan Blizzard kiekkoja?

Itsellä odottaa yksi Blizzard Boss kokeilua, ja ainakin jenkki foorumeilla on puhuttu paljon hyvää noista kiekoista. Innolla odotan että pääsen heittään oikein kunnolla, eikä tarvitse pelätä liukastumista :D
Alivakaa paska :wink:
Minkäs painoinen tuo sinun kiekkosi on? Ja onko ilmakuplia koko kiekossa vai vain rimmissä?

Sillä itselläni tuo: 139g Boss jossa on kuplia joka puolella, mutta eniten kuvussa, lentää yllättävän vakaasti ja todella pitkälle!! En ole sitä vielä täysillä päässyt heittämään, mutta jos se lentää pitemmälle 80% tehoilla, kuin minun muut kiekot 100% tehoilla, niin se on minun mielestä vain hyvä asia.
#52487
Juhanuha
Viestit: 1730
Liittynyt: Ti 19 Heinä 2011, 8:05
Oikea nimi: Juha Kytö
Seura: Sipoon Discstroyers ry
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja Juhanuha »

Lentääkö myös tarkasti? (siis verrattaen sinun omaan tarkkuuteesi)

Haen tänään pointista ton 13x wraithin ja jos sitä viikonloppuna pääsis testailemaan.
Katanakin olis houkutellut alivakautensa vuoksi mutta ei riitä taidot siihen nopeuteen. Tai ehkä se sitten ei ees kippais ylikään kun niin hiljaa heittää...
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja PM »

155 ja 156g painoisia,kuplaa oli täynnä koko kiekko. Mutta mulla on Pro versiona 168 g ja lentävät suht vakaasti,eli itselleni en juurikaan tosta kiekosta saa mitään hyötyä,ja tuulella tota kupla muovia ei voi käyttää ollenkaan.
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Juhanuha
Viestit: 1730
Liittynyt: Ti 19 Heinä 2011, 8:05
Oikea nimi: Juha Kytö
Seura: Sipoon Discstroyers ry
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja Juhanuha »

Se muakin pelottaa että taitaa olla juuri mun tasoselle rimpulalle hyvä kiekko jolla saa kyllä sitä pituutta lisää joten sitä tulee sitten käytettyä.
Mutta sitten kun tulee se tuulinen päivä, niin kiekolla ei tee mitään ja sitten ei osaa mitään muuta käyttää :D
VivianDargon
Viestit: 56
Liittynyt: To 22 Syys 2011, 14:06
Oikea nimi: Tomi Kleemola
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiekkonurkka

Viesti Kirjoittaja VivianDargon »

Lentääkö myös tarkasti? (siis verrattaen sinun omaan tarkkuuteesi)
Kyllä se minun kädestä tarkasti lentää, oikeastaan yllätyin kuinka tarkasti ja hallittavasti saan sen lentämään.
155 ja 156g painoisia,kuplaa oli täynnä koko kiekko. Mutta mulla on Pro versiona 168 g ja lentävät suht vakaasti,eli itselleni en juurikaan tosta kiekosta saa mitään hyötyä,ja tuulella tota kupla muovia ei voi käyttää ollenkaan.
Itseltäni löytyy myös 168g Pro Boss, jota minun täytyy heittää täysillä jotta sen saan hyvin lentämään ja siltikin se jää karvan verran pituudessa Blizzard Bossille.
tuulella tota kupla muovia ei voi käyttää ollenkaan.
En ole vielä päässyt kokeilemaan tuulella, mutta sama pelko on itselläni.
Tänään menen taas heittämään muutaman testi heiton ja näyttäisi siltä, että pääsisin kokeilemaan tuon Bossin tuulikestävyyttä. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
#52487
Vastaa Viestiin