SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Katoin nopeasti torrentin liput (flags) ja ne on ihan oikein. Ei ollut kuin kaksi käyttäjää jotka eivät ole huomanneet kytkeä DHT:ta päälle torrentissa. Tunnen ainoastaan utorrentin vanhemmat versiot paremmin, joten neuvot on vähissä.
Tämä tulee nyt sitten osalle rauhallisemmin :mrgreen: .
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja jh »

mulla tuli 8tunnissa koko setti, ainoo vaan et mikään mun kone ei kunnolla jaksa pyöritellä noita xD ps3 jaksais mut ei kuulu ääniä. Jos voijageri polttaa mulle bluureille noi niin saat vaatimas korvauksen siitä kyllä! Oli ihan hienon näköstä kuvaa
180
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

jh kirjoitti:mulla tuli 8tunnissa koko setti, ainoo vaan et mikään mun kone ei kunnolla jaksa pyöritellä noita xD ps3 jaksais mut ei kuulu ääniä. Jos voijageri polttaa mulle bluureille noi niin saat vaatimas korvauksen siitä kyllä! Oli ihan hienon näköstä kuvaa
Juu eiköhän se BD jollakin aikataululla järjesty. Ja jos on muita jotka haluavat kopion, niin mä voin tuoda niitä ainakin EO:hon, mahdollisesti vihkun viikkokisoihin ja Taliin. 5€/BD et mä jaksan motivoitua konvertointiin ja kopioiden tekoon kun toi vapaa-aika on pian kortilla.

Edit: tämä saattaa olla tupla BD. Epäilen ettei kaikki mahdu yhdelle levylle 18MBit video bitratella. Alemmas sitä en pudota. Eli Tupla BD/5€
Viimeksi muokannut JohnVoyager, Ma 30 Touko 2011, 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4068
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

Mielenkiintoisena detailina, yhdeltäkään suomalaiselta seediltä jolla on 100% valmista, ei tule bittiäkään ulos. Kaikki mitä tulee sisään tulee Ruotsista, Norjasta tai jenkeistä... DHT, PEX ja LDS päällä siis. Piratebay ja tracker.cc trackerit refusee/timeouttaa, mutta openbittorrent.com ja publicbt.com pelittää. Wierdo.

Edit: niin ja Elisa ei kutista kaistaa, muut torrentit ja suorat lataukset täyttää kaistan vaivatta kun testaa.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Katotaas lähteekö multa tulemaan. Laitoin taas seedin päälle.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Jos olis halunnu pelata varman päälle, niin johonkin vakaampaan kolmanteen paikkaan kun tämän olisi vielä upannut, niin varmaan bitit kulkisivat tasaisemmin. Iso H torrentin lipuissa tarkoittaa että DHT on kytketty päälle. Munkin clientti lähettää koko ajan enemmän dataa muille kuin näihin hitaasti lataaviin. Portin vaihtokin vois auttaa. Vaikka latasin torrentin Lailliset torrentit -sivustolta, niin lisäsin torrentin tietoihin kuitenkin TBP trackerin. Onkohan muut huomanneet tehdä samaa? Tai ovatko lataajat huomanneet lisätä molempien trackerien tiedot torrenttiin?
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Aika moni leechaa, eli vain lataa, ei jaa.

Ei ole kummia kuulunut Hollannista, mutta en lähde heitä hätistelemään, kun kyseessä on yksityisyrittäjä, jolla ei muutenkaan ole aikaa. Ja tän vuoden kisan TD, joten epäilen heillä olevan hommia kisatulosten julkaisun kanssa yms. Jotteivat he olisi liian työttömiä, he halusivat tehdä videon tänä vuonna kuvaamistani videoista. Ei heillä ole vapaa-aikaa ja hommat ei etene stressaamalla heitä lisää. Sitä heillä on omasta takaa. He eivät olleet järkänneet kisaa ennen ja heille putosi tehtävä järkätä Euro Tour kisa turhan harva viikko ennen kisaa, kun viime vuoden TD vetäytyi järjestystehtävistä. Paikallinen kunta veti kaksi viikkoa ennen kisaa maton alta järjestämällä metsästys- ja koiranäyttelyn kisapaikalle, joten heidän piti tehdä uusi rata. Olivat aika seis väsymyksestä jo kisan alkaessa. Tolla taustalla mä olen valmis antamaan heille liekaa paljon. Kun Voyagerilla aika tulee olemaan kortilla ja mullakin työ vie enemmän aikaa jatkossa, tarvitaan kaikki mahdollinen apu videoiden tekemiseen. Kuvaus on nopeaa verrattuna videon editointiin ja muuhun valmistamiseen. Vapaaehtoisia avustajia otetaan aina vastaan, kiitos.

Mulla ei ole kiirettä DO2010 BT julkaisun kanssa, kun porukan uppikaista menee jonkin aikaa tämänkin kanssa. Ja jos porukka lopettaa lähettämisen DOta odottaessa, mun uppimista tarvitaan vielä enemmän SDGOn kanssa :-)

Mä tuupin 190 kilotavua sekunnissa.

Jesse, oletko kääntänyt videon soitto-ohjelmasta ääniraidan numeroksi kaksi, jossa on Englanninkielinen juonto?
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

jiiärrä kirjoitti: Mä tuupin 190 kilotavua sekunnissa.
Mä uppaan nyt 3 megaa sekunnissa, eli jonkun imuissa se pitäisi myös näkyä.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja letiss »

Tapanote kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti: Mä tuupin 190 kilotavua sekunnissa.
Mä uppaan nyt 3 megaa sekunnissa, eli jonkun imuissa se pitäisi myös näkyä.
Kyllä näkyy, latausnopeus n. 4x aamuun verrattuna.
jh
Viestit: 259
Liittynyt: La 04 Maalis 2006, 19:55
Oikea nimi: Jesse Heinonen
Viesti:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja jh »

noi videon pyöritys ohjelmat ja kodekkien säätö jutut on sellanen valikko alue johon mun ei kannata ruveta miettiin, sen verran harmaata aluetta ne. Eli meikäläinen huseeraa koneitten kans pelkästään fiilispohjalta ja hyvinkin usein seurauksena on jotain fataalia :) toki sekin on jo jotain
180
Niki
Viestit: 2
Liittynyt: To 30 Heinä 2009, 9:22
Oikea nimi: Niki Paajala

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja Niki »

VLC:llä tökki kuva pahasti, mutta Media player classicilla pyörii kiltisti täälläkin. Äänet tulevat tosin pari sekuntia etuajassa: ketjut kilahtavat ennen kuin putti on ehtinyt irrota kädestä, mikä vähän latistaa jännityselämystä. Yritin säätää Play->Audio->Options->Audio Switcher->Audio Time Switchin kautta, joka auttoi kyllä vähäksi aikaa, mutta seuraavalla väylällä ongelma toistui taas. Tapahtuuko muilla vastaavaa?

Seedailen itse iltaisin kun kotona olen (en tosin kovaa vauhtia kun on jaettu taloyhtiöverkko, mutta kuitenkin), koska onhan se nyt vähintäänkin kohteliasta laittaa ilmaiseksi saadut herkut ainakin 1:1-ratiolla myös eteenpäin.
--
"Asiat voi tehdä kolmella tavalla: oikein, väärin tai hippien tavalla, joka on yhtä kuin väärin, mutta paljon hitaammin."
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Vika ei välttämättä ole koneessasi joka kohdassa, ellei ääni ole koko ajan pois synkasta kuvan kanssa. Tämä oli väliprojekti, joka piti tehdä tuli persiin alla. Muistelisin törmänneeni johonkin kohtaan ekassa testivaiheessa, jossa kuva ja ääni ei osunut kohdalleen. Voyager muuttaa monitorointirautaa, jotta hän kuulee äänet paremmin kuin tähän asti, joten jatkossa toivottavasti vältytään ongelmilta. Meni meinaan editointia uusiksi paikoitellen ja se toi turhaa työtä ja myöhästi julkaisua. Ei kiva ja ei haluta tähän toistoa, kun jatkossa vain vähenee käytettävissäoleva aika videoiden teon suhteen.

VLC ei töki minulla. Käytätkö K-lite codec packiä? Se voi auttaa. Miten nopea koneesi on, eli keskusprosessori ja näytönohjain? Nämä ovat tosi rajua kamaa teknisesti ja Hollywoodista tulee yhteensopivuuden vuoksi kevyempää matskua BluRay levyissä. Rautavaatimukset tietokoneelta ovat kohtuullisen kovat.

Missä tiedostossa, kuinka monen minuutin ja sekunnin kohdalla ongelma on? Vai onko vika joka tiedostossa? Jos on, kodekkien vaihto voi auttaa. Liian hidasta konetta ei auta välttämättä edes näytönohjaimen ajurien päivitys uusimpaan.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Niki jos prossutehot on ylhäällä videoita katsellessa, niin siitähän sen näkee. Äänen pyörittäminen vaatii paljon vähemmän tehoja ja siksi se varmaan pysyy kohdillaan. Kuva taitaa tulla perässä kun se ei ihan pysy mukana. FFdshow voisi toimia paremmin jos sen asentaa default codeciksi. Ainakin sen aiemmat versiot olivat kevyitä. Sit vähän säätöä MPC:n view > options playback output ja internal filters joiden avulla voidaan valita toinen codec käyttöön. Riippuu käyttiksestä ja MPC:n versiosta paljonko siitä on apua. Aina on tietty mahdollista konvertoida filut hieman kevyempään muotoon.

Winseiskan kangertelu ja jäykkyys on tullut yllätyksenä. Mutta nyt alkaa kiertotiet löytymään ongelmien ohittamisessa. Turhauttavaa se on silti ollut.

Itse filut ja softa pitää kyllä ajan ja kuvan erinomaisesti synkassa. Lähes kaikki audio/kuva synkkavirheet on tullut nauhakameroista, eikä niitäkään ole montaa ollut. Siihen nähden Canonin tiedostorakenne on erinomainen.
Avatar
BlackWolf
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 07 Tammi 2011, 23:04
Oikea nimi: Elmo Lampela
Seura: Willimiehen Disc Golf

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja BlackWolf »

Aivan mahtavaa settiä kyllä!! Kiitos tästä meni yksi ilta hieman pitkäksi kun ei malttanut lopettaa nautiskelua.

Jos saa antaa kehitysehdotuksia (ei kriittisesti tarkoitettuja), niin olisi kiva (vaikka kisan ulkopuolella kuvattuna) jos näkisi sen näkymän tiiltä ja ratakartan, olisi huomattavasti helpompaa "seurata" kilpailua. Varsinkin tuo koko kisan ensimmäinen kuvattu väylä jäi minulle hyvin hämäräksi, että millainen se on malliltaan, olisko nyt ollu 13 väylä.

Toinen mikä hieman harmitti oli että aika monesti tekstit paljasti sen mitä kukin tekee. Eli jos joku heitti vaan korin alle varman niin ei tullut että for birdie, ja sitten jos taasen yritti (ja usein onnistu) niin tuli että for birdie. Ehkä se olisi jossain alakulmassa tms. jos lukisi että 1/3,2/3,3/3 tms... silleen ok kokosin numeroin helpoin pitää porukka ajantasalla, ilman että kauheasti paljastaisi lopputulosta.

Kolmantena jäi vähän harmittamaan leikkaus, jota välillä ei ollut ollenkaan. Siis toki on kiva kun minulle vihdoin selvisi kuinka stanan pelle on mr. Feldberg ja arvostus putosi lähes kympistä nollaan, mutta toisaalta taas katsojan kannalta on helskutin ärsyttävää kun joku sankari ottaa aseentoo, lopettaa, repii ruohoa ja heittelee tuuleen, ottaa asennon uudestaan, vähän mallailee, repii vähän ruohoa, mallailee uudestaan ja sitten lopettaa kun joku auto ajaa ohi. Teki mieli pistää kiinni koko pätkä kun rupes potuttaan niin pahasti että millasia pellejä tuolla oikeesti on. Joo isot rahat ja kaikkee mutta joku roti. Tähän voi taas katsojien kannalta editoija vaikuttaa, leikkaamalla noi pelleilyt pois.

Muutoin ei voi kuin kiittää ja kumartaa, jopa tälläisenä tuo pätkä oli suunnaton nautinto ja olisipa ollut sääli jos olisin jättänyt tuonkin 30 gigaa lataamatta.
Kiitos!
Pessimisti ei pety koskaan
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: SDGO 2010 full HD bittorrent kisa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Kiitos erinomaisesta palautteesta.
Muistan kun Jiiärrä laittoi minulle mailia tyyliin: saas nähdä tuleeko näistä SDGO:n kuvauksista yhtään mitään. Tämä jätettiin projekteissa kasan alimmaiseksi juuri sen takia saadaanko siitä riittävän hyvää kuvaa.

SDGO2010 ratakartat ja tulosluettelot eivät pitäneet paikkaansa. Jo aiempi editointi Dutch Openin kanssa oli pientä tuskaa lukemien ja ratakartan osalta. Lisäksi win7 alusta ja Sonyn jarrut omassa softassaan aiheuttivat aluksi melkoisia kaatuiluja. Mailasin Jonas Löfille ja Peter Bygdelle, mutta heitä ei asia silloin kiinnostanut. Siis SDGO:n ratakartoissa oli virheellinen par-lukema ja kierrosten tulokset oli vaihtaneet paikkoja tuloslistoissa. Vielä kun minulla ei ollut tietoa, paljonko heittoja oli jäänyt kuvaamatta, niin siitä oli vaikea repiä oikeita lukuja ruudulle. Tuli meinaan muutamaan otteeseen korjailuja. Tai esimerkiksi SDGO:n statistiikasta ei löytynyt lähtöpooleja myöhemmin. Meni hetki ykköskiessin pelaajien selvittelyssä. Kiitos Lillille avusta siinä. Siinä pohjia etten laittanut väyläkuvia ruutuun.

Pelitilanteiden grafiikoissa on paljon parannettavaa ja ikävän usein tekstit paljastaa tulevan tapahtuman. Ei kylläkään aina. Tuota olen kanssa pohtinut. Hassimuss teki hyvin vastaavan pelitilannegrafiikan viime vuonna Norjan kisoista 1/3, 2/3 jne. En muista heti mikä kisa. Tämä SDGO2010 suunnattiin ehkä enemmän promokuvaksi ja helpoksi katseltavaksi lajia tuntemattomille. Jiiärrän kommentointi ekan kiessin alussa loi hyvin pohjaa koko kisalle ja pelin luonteelle sekä peli-idealle. Nämä grafiikat työllistävät kylläkin aika paljon. Kiekon lentoa kartalla olen kokeillut useampaan otteeseen. Ongelma on hieman kuvan liikkeessä ja pelin nopeudessa. Staattinen kuva muun liikkuvan kuvan päällä (vaikka vähemmän näkyvänä) on helposti silmiä rasittava/ärsyttävä kokemus. Se voi toimia joillakin väylillä, mutta ei välttämättä kaikilla ja katselukokemus voi muuttua raskaammaksi. Mutta varmaan jatkossa käytän 1/3, 2/3 kaltaista infoa ruudulla jo pelkästään sen takia että siinä näkee koko ajan väylän par-lukeman. Olen koittanut välttää liikaa infoa ruudulla, etten peittäisi pelikuvaa.

Leikkaus oli erilainen sekä SDGO:ssa että DO:ssa ja näissä on ehkä hieman enemmän "live-fiilis" kun näkee valmisteluja ja taktiikkamuutoksia hieman pidempään. Nämä olivat täysin Jiiärrän kuvaa ja kysyin häneltä Hollannin suhteen nimenomaan klippien kestoja, jotta hän pääsee puhumaan haluamiinsa paikkoihin ja videosta tulee enemmän hänen suunnittelemansa. Minulla oli siis "raamit" klippien kestoista. Yksi tekijä minkä pohjalta leikkasin oli kuvan vakaus. Se vakaa kuva kun on pikkukameroilla vapaalla kädellä kuvattuna yksi vaikeimpia asioita. Jatkossa varmaan puoliväli ja näiden ja minun videoiden leikkauksissa on hyvä. Oli kuitenkin hyvä kokeilla toista lähestymistapaa, siinä oppi monta asiaa.

Jos vertaa Scandinavian Openin finaalin 13 väylän Nikkon kakkosheittoon, niin minulla pyöri juuri siinä kohtaa pari kaveria kameran edessä. Se miten Nikko päätti millä kiekolla ja kummalla kädellä hän jatkaa olis ollut hieno näyttää, koska se kävi häneltä niin luontevasti. Leikkaukset ovat aina kompromisseja, mutta tarkoitus ei ole tehdä yhdestäkään pelaajasta pelleä. Välillä omat leikkaukset harmittaa kun editoinnissa on ollut useita muitakin ongelmakohtia, eikä itse pelitilanteesta ole huomannut kaikkea. Se preview ikkuna on välillä aika pieni, eikä kovin laadukas ohjelman muistin säästämiseksi.

Hyvään leikkaukseen pitäisi katsoa kaikki heitot koko kierrokselta etukäteen, niin että jokaisen heiton lukemat on koko ajan tiedossa. Tällöin pystyisi paremmin tuomaan ratkaisuhetkiä ruudulle.
Periaatteessa kaikki leikkaukset olisi hyvä tehdä näillä tiedoilla kommentaattorien kanssa. Aika ei vaan taida riittää ihan kaikkeen, mutta ehkä kokemus alkaa jo vähän auttamaan.
Vastaa Viestiin