Pahimmat psyykkaukset

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Kimmo
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 17 Heinä 2006, 8:34
Oikea nimi: Kimmo Lindholm
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo - Vihti

Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Älä käytä näitä, jos haluat pysyä kaverina kaverille! Älä käytä näitä, vaikka ei olisikaan kaveri! :evil: :D

TOP 5 –psyykkaukset:

1. ”Ettei nyt vaan sattuisi mitään…” (kun pelaaja valmistautuu avaukseen tiillä)
2. ”Sulle on tulossa ihan hyvä kierros…” (kun pelaaja on pelannut hyvän alkukierroksen)
3. ”Jos laitat sen sisään, niin voitat…” (kun pelaaja on valmistautumassa puttaukseen viimeisillä väylillä ja ei ole tietoinen tilanteesta)
4. ”Sun vapaa käsi tekee jännän liikkeen, kun heität…” (jolloin pelaaja alkaa ajattelemaan vapaata kättä ja heitto sekoaa täysin)
5. ”OOBEE! ja röhönaurua päälle (eräs mahtava frisbeegolf-persoona spotterina)

Onko kellään lisää ”mukavia” lausahduksia? :D
JariH
Viestit: 26
Liittynyt: Su 14 Maalis 2010, 11:36
Oikea nimi: Jari Huotari

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja JariH »

"5. ”OOBEE! ja röhönaurua päälle (eräs mahtava frisbeegolf-persoona spotterina)"
Jotenkin toi haisee niin Antsalta, että on pakko olla. :D
hilippa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 14 Helmi 2011, 11:13
Oikea nimi: Lassi Salminen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja hilippa »

Epäonnistuneen, tai mielumminkin epäonnisen, heiton jälkeen on melko vaikea pitää oikeasti osaaottavana, vaikka kilpakumppani kuinka vakavalla naamalla tokaisisi jotain tyyliin "no voi harmi", jos kiekko on juuri vaikkapa rollinut mäkeä 50m väärään suuntaan.
AkuF
Viestit: 48
Liittynyt: La 02 Loka 2010, 14:41
Oikea nimi: Aku Franssila

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja AkuF »

Nyt näyttää hyvältä heitolta... muutama sekunti ja kiekko osuu puuhun ja menee miten sattuu. Niin toihan ei nyt ole psyykkausta mutta tuntuu aina toimivan.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Ennen puttia. "Merkkasin sulle jo kakkosen."
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Jani »

"Hengitätkö sisään vai ulos heittäessäsi?"
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Off topic, mutta kukaan ei hengitä sisään heiton aikana. Ei kukaan.
ville
Viestit: 5042
Liittynyt: To 26 Kesä 2008, 7:28
Oikea nimi: Ville Kotamäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja ville »

Jaani kirjoitti:Off topic, mutta kukaan ei hengitä sisään heiton aikana. Ei kukaan.
Eipä niin, mutta kummasti vaikuttaa heittoon, kun alkaa miettimään, että pitääkö ne keuhkot olla tyhjät vai täynnä :D
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Alaston nainen oikealla :-D
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja poimis »

Juuri toisen aloittaessa puttausta: "Edistääkö sun vasen jalka vähän? Ei mua kyllä haittaa, aattelin vaan varmistaa".
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja AMA »

Suurin osa psyykkauksistahan keskittyy kehumaan heittoja, heittotekniikkaa, tulosta jne, jolloin on vaikea sanoa milloin toinen oikeasti tarkoittaa sitä ja milloin on tarkoituksena psyykkaus. Itse ainakin varauksettomasti kehun hyviä suorituksia, näyttäähän ne hyvät heitot hyviltä, heitti ne kuka tahansa. Heittotekniikan yksityiskohtiinkin puuttuminen tuntuu myös monelle olevan pikemminkin automaattinen jutustelunaihe, kuin psyykkausyritys. Kaikki voisivat kuitenkin pyrkiä säästämään ne tekniikkavinkit ja muut ihmettelyt kierroksen jälkeen kerrottavaksi. Tuloksen kanssa pyrin tekemään niin, että olen koko ajan melko hyvin kartalla omasta tuloksesta ja usein myös muiden tuloksista. Jos menee hyvin, omien tuloksien unohtamistekniikka ja sitäkautta "paineiden" välttely ei tunnu toimivan, kun aina on mukana joku, joka kokee tarpeellisesti ilmoittaa muillekkin miten heillä menee :twisted:

Se, että ennen puttia huomautetaan putin sisäänmenon tarpeellisuudesta tai muuta vastaavaa on musta lähinnä vittuilua, eikä sellaista kyllä soisi radoilla näkevän kilpailutilanteessa. Samaan kategoriaan kaikki "onko sun asento laillinen" yms ihmettelyt...

Siinä tuntuu myös olevan melkoisesti eroja, millaisia asioita eri pelaajat ottava psyykkauksena. Viimekädessähän psyykkaus toimii vain, jos pelaaja alkaa itse kelaamaan kuulemiaan asioita ja lopulta psyykkaa itse itsensä pihalle. Yleensä mää en ainakaan tarvi edes ulkoisia psyykkauksia, kun psyykkaan itse itseni jo paljon aiemmin pihalle kisasta :D
"play for show, work for dough" -Lloyba
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Psyykkaus on paskamainen tapa kiillottaa oman pelin tasoa, jotta kaveri pelaisi vielä huonommin kuin itse. Ei mielestäni saisi kuulua lajiin, mutta näyttäisi olevan juurtunut tapa. Kyllähän jalkapallossakin filmataan, vaikka ei kuulu lajiin. Eli kuuluu, kun sitä tehdään.

Anyway: Juuri kun asettuu puttaamaan perushelppoa puttia, mutta takana vaanii rotko tai muuta vastaavaa. Poolikaveri muistuttaa, tai jopa toisesta poolista kuuluu: "Olin just tossa samassa paikassa puttaamassa kakkosta, mutta vedin alarautaan ja siitä rotkoon".

Kiitti!
Avatar
Laura
Viestit: 55
Liittynyt: La 11 Heinä 2009, 19:49
Oikea nimi: Laura Uusi-Rasi

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Laura »

epäonnistuneen putin jälkeen "oli kyllä tosi hyvän näkönen, luulin jo et menee sisään" tai "kyllä se ens kerralla menee" - kiinnosti sillai meneekö se ens kerralla.
Simpanssi
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 09 Touko 2011, 19:11
Oikea nimi: Sam Sinkkonen

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Simpanssi »

"no jos oisit heittänyt varman niin olisit voittanut "
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Pahimmat psyykkaukset

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jaani kirjoitti:Psyykkaus on paskamainen tapa kiillottaa oman pelin tasoa, jotta kaveri pelaisi vielä huonommin kuin itse. Ei mielestäni saisi kuulua lajiin, mutta näyttäisi olevan juurtunut tapa.
Joo, toivottavasti psyykkaus rajoittuu lähinnä kavereiden välisiin mittelöihin.
Vastaa Viestiin