Laukut / Bägit

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

vesawho
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 04 Touko 2011, 11:22
Oikea nimi: Vesa H

Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja vesawho »

Itse välttänyt pitkän aikaa ostamasta vartavasten frisbeegolfiin valmistettua laukkua. Lähellä hankkiminen kuitenkin meinasi olla kun ei tuollaista sopusuhtaisen kokoista, kätevää, kestävän oloista laukkua tahtonut löytyä muualtakaan... Itseäni ei vaan hirveasti nappaa maksaa ~80e laukusta jossa lukee esim innova. Perus reppu on tähän asti ollut mukana mutta pidemmän päälle vähän kökkö käytettävä.

MUTTA, onneksi tein hyvän löydön Biltemasta:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 9&ryhmaid=

+ Sopivan kokoinen (menee varmaan 15-20 kiekkoa)
+ Järeää tekoa (tehty työkaluille) vetoketjut "normaali"reppujen vetojetjuihin verraten puolet järeämpää, vetoketjujen "raamit" vahvistettu tukirangalla
+ Pohja tasainen, kovaa muovia, ei mene kiekot luttuun ja luulisi kestävän muutenkin.
+ Materiaali muutenkin aikas paksua.
+ Ulkosivutaskuun mahtuu 1,5l pullo töröttään pystyyn
+ hinta 17e

- olkahihnan metalliset klipsu kiinnitykset vähän arveluttaa
- ei putterille omaa taskua (mikäli sellaiseen on tottunut)
- öööööö...?

Minkämoista laukkua itse roudaatte mukana?
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

Mä kannan tällä hetkellä Innovaa ja oon iloinen. Tosin tämä vaihtuu Voodoon Zulu -bägiin heti kun niitä toimitetaan Frisbeepointille. Jokainen tavallaan mut mä en ainakaan aio tinkiä pelimukavuudesta tuolta osalta. Isoa plussaa tekee myös se että mukaan mahtuu vähintään se 3l nestettä, kiekkoja 25+ ja vielä muuta roinaa ja vaatetta. Lisäks kuntokin kasvaa kun kantaa tarpeeks vehkeitä mukana!
Simpanssi
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 09 Touko 2011, 19:11
Oikea nimi: Sam Sinkkonen

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Simpanssi »

MikeJones kirjoitti:Mä kannan tällä hetkellä Innovaa ja oon iloinen. Tosin tämä vaihtuu Voodoon Zulu -bägiin heti kun niitä toimitetaan Frisbeepointille. Jokainen tavallaan mut mä en ainakaan aio tinkiä pelimukavuudesta tuolta osalta. Isoa plussaa tekee myös se että mukaan mahtuu vähintään se 3l nestettä, kiekkoja 25+ ja vielä muuta roinaa ja vaatetta. Lisäks kuntokin kasvaa kun kantaa tarpeeks vehkeitä mukana!
tuo voodoo zulu näytti ihan kannettavalta bägiltä. Oon samaa mieltä mikejonesin kanssa että sinne bägiin tosiaan mahtuu tavaraa muutakin kuin kiekkoja.
Onkos kellään kokemuksia tuon innovan Competition Bag: sta?
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4063
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

Competition bagi on ihan ok strapsien kanssa, taitaa olla se yleisin setti. Mukaan mahtuu 20-22 lättyä, 3l nestettä ja kaks pikku?taskua jää vielä pyyhkeille ja eväille. Miinusta tulee ettei sontsaa saa oikein mitenkään siihen kiinni.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Toi Grip Eq Large on ihan paras. En ole vielä päässyt testaamaan sateessa, mutta ajatuksen tasolla ihan helmi. :) Maksaa juu, mutta eipä tuolle nyt tule kovin hintaa per kierretty kiessi. :D
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja PM »

:lol: Voodoo Zulu on ihan parhautta...mahtuu kiekot ja paljon muutakin! :lol:
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Simpanssi
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 09 Touko 2011, 19:11
Oikea nimi: Sam Sinkkonen

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Simpanssi »

tuminoid kirjoitti:Competition bagi on ihan ok strapsien kanssa, taitaa olla se yleisin setti. Mukaan mahtuu 20-22 lättyä, 3l nestettä ja kaks pikku?taskua jää vielä pyyhkeille ja eväille. Miinusta tulee ettei sontsaa saa oikein mitenkään siihen kiinni.
Voisiko joku selventää tietämättömälle mikä on sontsa, kuultu on monia kertoja mutta mieleen ei tule ?!?!?
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja AMA »

sateenvarjo

Edit: niin ja tuntui muuten varsin asialliselta toi Voodoon Zulu, mutta on kyllä melkosen kookas. Onko kellään vielä kokemusta Voodoon vähän Zulua pienemmästä Karma-mallista?
"play for show, work for dough" -Lloyba
Vilppu
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 05 Kesä 2007, 19:02
Oikea nimi: Vilppu T.
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Vilppu »

Mulle on tulossa Mystery Rantsin Golf Mahal. Valmistaja tekee ainakin laadukkaita ja kestäviä reppuja, koska niitä käytetään jopa joidenkin maiden armeijoilla. Kyllähän tuo ikuinen takuukin on ihan kiva juttu. Ite sytyin kuitenkin siihen, että laukun kokoa pystyy laajentamaan sivutaskuja suurentamalla. Mahtuu tarvittaessa sadevermeet yms. mukaan.

Saa nähdä mitä tulee, kovasti ovat jenkkifoorumeilla kyseistä reppua kehuneet.

Laitoin oheen linkin ekasta painoksesta, tuorein painos on tuosta hieman muuttunut, mutta siitä ei ole liiemmin kuvia saatavilla.

http://blog.mysteryranch.com/2009/11/fi ... -february/

niin ja Vesa, multa saat sit tarvittaessa halvalla joko Innovan Deluxe-bägin
http://www.innovadiscs.com/disc-bags/deluxe.html
tai
DisCarrierin
http://www.innovadiscs.com/disc-bags/discarrier.html

Toki myös molemmat. Ai niin, ja strapsit mukaan.

Edit: Deluxe meni jo.
Viimeksi muokannut Vilppu, Ke 07 Syys 2011, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PM
Viestit: 733
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 10:31
Oikea nimi: P.Määränen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Tikkurila

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja PM »

Paljokos ton kassin hinta on??
Kaikki muu on turhaa paitsi putti!!


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php
Vilppu
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 05 Kesä 2007, 19:02
Oikea nimi: Vilppu T.
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Vilppu »

PM kirjoitti:Paljokos ton kassin hinta on??
Jos puhut Mahalista, niin muistaakseni euroissa se oli about 170€
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

Vilppu kirjoitti:Mulle on tulossa Mystery Rantsin Golf Mahal. Valmistaja tekee ainakin laadukkaita ja kestäviä reppuja, koska niitä käytetään jopa joidenkin maiden armeijoilla. Kyllähän tuo ikuinen takuukin on ihan kiva juttu. Ite sytyin kuitenkin siihen, että laukun kokoa pystyy laajentamaan sivutaskuja suurentamalla. Mahtuu tarvittaessa sadevermeet yms. mukaan.

Saa nähdä mitä tulee, kovasti ovat jenkkifoorumeilla kyseistä reppua kehuneet.

Laitoin oheen linkin ekasta painoksesta, tuorein painos on tuosta hieman muuttunut, mutta siitä ei ole liiemmin kuvia saatavilla.

http://blog.mysteryranch.com/2009/11/fi ... -february/

niin ja Vesa, multa saat sit tarvittaessa halvalla joko Innovan Deluxe-bägin
http://www.innovadiscs.com/disc-bags/deluxe.html
tai
DisCarrierin
http://www.innovadiscs.com/disc-bags/discarrier.html

Toki myös molemmat. Ai niin, ja strapsit mukaan.

Edit: Deluxe meni jo.
Minkä kuntoinen/ikäinen/hintainen discCarrier on kyseessä?
Vilppu
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 05 Kesä 2007, 19:02
Oikea nimi: Vilppu T.
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Vilppu »

Hyvässä kunnossa se on, mutta ei nyt vielä ajankohtainen, kun mulla ei oo sille vielä korvaajaa.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja AMA »

Kyselin huvikseni toimitusmaksuja Suomeen Mystery Ranchiltä Golf Mahalille. Sieltä vastattiin, että $120. En tiedä kuljettaisiko tuo viestin lähettänyt kaveri bägin hankilökohtasesti perille vai mikä maksaa :D

Yhteensä hintaa tulisi siis, bägi $259 + kuljetus $120 + tullit&verot noin 25% eli yhteensä noin $474, vaivaiset 338 euroa hintaa yhdelle bägille. Musta ihan kohtuullinen hinta....
"play for show, work for dough" -Lloyba
Paavo
Viestit: 106
Liittynyt: To 21 Kesä 2007, 9:38
Oikea nimi: Paavo Torkkola
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Laukut / Bägit

Viesti Kirjoittaja Paavo »

AMA kirjoitti:Kyselin huvikseni toimitusmaksuja Suomeen Mystery Ranchiltä Golf Mahalille. Sieltä vastattiin, että $120. En tiedä kuljettaisiko tuo viestin lähettänyt kaveri bägin hankilökohtasesti perille vai mikä maksaa :D

Yhteensä hintaa tulisi siis, bägi $259 + kuljetus $120 + tullit&verot noin 25% eli yhteensä noin $474, vaivaiset 338 euroa hintaa yhdelle bägille. Musta ihan kohtuullinen hinta....
Olin itse vähän reilu vuosi sitten tuollaista tilaamassa (tai ehdin tilatakin jo, mutta kyseistä väriä ei lopulta ollutkaan ja peruin tilauksen) ja silloin ainakin toimituskulut olisivat olleet $30. Ei tietysti siltikään olisi halvaksi tullut.
Vastaa Viestiin