Minkä kiekon ostaisin?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Gieggoilija
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 06 Touko 2011, 17:47
Oikea nimi: brömää

Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Gieggoilija »

Päätin luoda tälläsen ketjun ku en oikeen löytänyt topiccii mihin pistäisin tätä kysymystä ja voi muutkin aloittajat kysyy sitten kiekko vinkkejä!
Eli kysymys kuuluu minkä kiekon ostaisin? Olen ajatellut ostaa:
puteiksi: 3x d-plastic magnet
midrangeksi: 1x esp flx buzzz ja 1x flx esp buzzz
pieniin lähestymisiin: champion aviar putter
draiveriksi: ?

Eli onko nuo ok? Entäs mitä kiekkoo draiveriksi kannattaa? Se ois hyvä sellane millä lähtee mahdollisiman pitkälle et jos pelaa sellasia 200m reikiä.
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja AMA »

En kyllä oikein nyt ymmärrä Teemun missiota tappaa keskustelu täältä. Samassa ajassa kun kaivelee ketjuja toiselta foorumilta, voisi vastata jo tänne...

Putterit ja midarit kuulostaa ihan ok:lta. En tiedä mikä on sun heittotausta, mutta jollei sulla vielä ole draiveria, niin kannattaa alottaa esim Innovan Leopardista. Siinä on sellainen kiekko, joka säilyy käyttökelpoisena taitojen karttuessakin. Nopeita draivereita kannattaa karttaa alkutaipaleella, kunnei niistä kuitenkaan mitään hyödy, tarkkuus vaan kärsii.
"play for show, work for dough" -Lloyba
Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

Ollaanko liiton foorumia kuoppaamassa? Vai pitäiskö tätä kysyä toisaalla?
foorumipurnaaja
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Toisella foorumilla on enemmän aloittelijoita ja valmista keskustelua aloittelija-aiheista. Ei se toki estä keskustelua täällä.
GARFFi
Viestit: 105
Liittynyt: To 20 Tammi 2011, 19:09
Oikea nimi: Mikko Karvinen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja GARFFi »

Sanotaanko näin, että se riippuu pelaajasta että minkälaista raineria olisit vailla.
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

Teebird heittäjästä riippumatta ;)
Gieggoilija
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 06 Touko 2011, 17:47
Oikea nimi: brömää

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Gieggoilija »

Joo kiitoksia oon teebirdiä aatellu draiveriksi. Leopardinki vois ostaa jos se on tosiaan hyvä. Champion muovisina aattelin ostaa ku prismata ei muita saa ja sielt tulee halvimmaksi. Oon 1 kesän pelannu ja heitän noin 100m siivuja enintään muistaakseni ja ne heittäny valkyriellä muistaakseni siit on nii pitkä aika etten oo oikeen varma saatto olla mun pisin heitto jtn 112metriäkin. Mittasin sellasella mitalla. Mulla on tällä hetkellä valkyrien lisäksi c-line pd mut se on hiema ylivakaa mun taidoille vielä ja valkyriestä en oikee tykkää ku se on dx muovisena :/

Kannattaakohan champion aviaria ostaa lähestymisiin vai kannattaako ne lähestymiset hoitaa buzzzilla tai discmanian md2:lla tai kenties teebirdillä/leopardilla? Aattelin just champion avarilla hoitaa lähestymiset ja puttaamiseks ostaa 3 magnetiä tai 3 aviaria. Tällä hetkellä kallistun 3 aviariin.

Mitäs eroo on aviar puttereilla ja magneteilla?
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja AMA »

Aviar ja Magnet taitaa olla hyvin lähellä toisiaan. Suosittelen, että opettelet heittämään jommalla kummalla ne lyhyemmät lähestymiset ja pidemmät sitten vaikkapa buzzzilla.
"play for show, work for dough" -Lloyba
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Leopard ja samantyyppinen nopeampi, pidempi sikana liitävämpi sekä hieman enemmän feidaava isommasta tehosta pitävä River on toinen hyvä vaihtoehto. Mulle Leopard on lyhyempi ja suorempi kuin Teebird ja River on pidempi ja suorempi kuin Teebird.
Gieggoilija
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 06 Touko 2011, 17:47
Oikea nimi: brömää

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja Gieggoilija »

No mä ostin teebirdin tänään. Toivottavasti sillä pärjää. Näyttää ainakin olevan aika monien suosikkikiekko. Seuraavaksi varmaan lähtee tilaukseen 3 aviar putteria, leopard, buzzz ja ehkä joku draiveri pitkiin matkoihin.

Riveristä piän ku kaverilla on sellane, mutta en piä siit muovista (gold line) rikkoutuu turhan helposti :/
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Minkä kiekon ostaisin?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Opto on kestävämpi ja feidaa yleensä enemmän kuin GL. River sinun tehoillasi voi hoitaa onnistuneesti pitkän kiekon virkaa, joten sitä kannattaa pitää korvan takana, jos heität Riveriä merkittävästi Teebirdiä pidemmälle. Mainitsemasi kiekot ovat ihan päteviä ja useimmissa tapauksissa tulokset noilla välineillä riippuvat eniten heittäjästä, eikä välineistä. Koska välineet ovat hyviä.
Vastaa Viestiin