Löytyykö videoiden tekijöitä?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

rikun
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 27 Touko 2009, 1:07

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja rikun »

Moro,

Voin myös jeesata mahdollisuuksien mukaan, Talille en välttämättä pääse, mutta Tampereen puolella voin jelppiä kun täällä asustelen.

Koulutukseltani olen Medianomi (kuvaus), kuvaillut aina silloin tällöin ihan huvittelumielessä omaa ja kavereiden frisbailua (lähinnä stereokuvaustesteinä). Ihan muita juttuja sitten ammatin puolesta, mutta ei niistä sen enempää.

Kokemusta kuitenkin löytyy laajasti, mm. valaisusta, grippailusta, rigauksista, monikamerasta, filmikuvauksesta, digital cinema kameroista (Red, Arri Alexa, ...) jne. Kait tuo itse kuvaaminenkin jotenkin vielä hallussa on, vaikka en nyt hirveästi ole kameran varressa roikkunutkaan hetkeen :-D

2009 European Openissa kuvailin stereota vähän puolistaff-ominaisuudessa, mutta yhden (tai no kahden) kameran matskuista en koskaan saanut mitään valmista järkevää pätkää tehtyä. Klippejäkään en ole laittanut mihinkään, voisin niitä itse asiassa alkaa tunkemaan tuubiin kunhan saan päätettyä miten leikkailen tuon osiksi... Se matsku mitä löytyy, on kyllä hyvälaatuista.

Stereostillejä samaisesta EU Openista löytyy täältä: http://www.stereoikkuna.fi/images/dg_euopen/index.html

Omaa kalustoa ei nyt ole, leikkaus kyllä onnistuu omalla koneella. Mieluummin tosin kuvaushommissa eikä pimeässä kopissa ruudun äärellä.

Stillikameroita löytyy pari, oon kuvaillut niillä lähinnä erilaisia timelapse-segmenttejä, mitkä kyllä sopii mainiosti frisbagolf-taltiointien luonnonläheisyyteen :)
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Kiitoksia avun tarjouksesta. Vähänkö ollaan kuolattu REDien perään :-) Me kai juteltiinkin 2009 EOssa, kun sulla oli ne kaksi kapeaa kameraa jossain tuessa kiinni. Synkkaus oli kai ongelma siihen aikaan.

Tampereelta käsin on vaikea auttaa Talin kuvauksessa :-) Mulla ei ole ylimääräisiä kameroita antaa, jos tulet tänne. Kakkoskameralle on jo osaksi aikaa käyttäjä. Kun kakkoskameran 210 kuvaa sekunnissa ei ole pettänyt, varusteita ei jää muille. Se on myös still kamera. Tai on mulla kolmas rimpula lelu 3D "720" kamera, joka on softallisesti kahdesta 640x720 kuvasta muka 1280x720 matskua tekevä. Laadun voit päätellä hitu yli satasen hintalapusta. Mun kakkoskamerani möykkää pahasti äänipuolella ja sen kuvaan pitäisi saada ääni muualta. Jos kuvaa kahdella kameralla samaa ryhmää äänen voi rääpiä eri paikassa olevasta kamerasta, mutta voihan siitä tulla outoa, jos mä olen väylän puolessa välissä ja kuvissa on ääni mun kamerastani ja kuvaa tee padilta :-) Mun Zoom H1 audionauhoitin ottaa vaatteista ja hengityksestä liikaa melua.

Näillä näkymillä vain editoinnista olisi apua, jos et keksi muuta tapaa auttaa.

Ei näytä nykyään 3D meidän käytössämmä olevilla laitteilla yhtään paremmalta kuin vuonna 2009. Ja kompromissejahan noi kuluttajakamerat ovat niisä valmiiksi 3D kuvausta varten suunnitelluissa laitteissa. Siihen nähden v 2009 tekniikka skulasi tosi hyvin. Värit ovat paremmat kuin meidän vimpaimilla esim. Syvyysvaikutelma on kilpailukykinen/osin parempi ja ihmiset pyöreämpiä, eikä levyjä eri tasoilla. Tuon slide shown linkitän ulkomaisille foorumeille :-) Tuo matsku pitää saada isomman yleisön näkyviin, on se niin hyvää ja harvinaista herkkua.

Minun leluni on paaaljon huonompi kuin sun kamerasi.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Jep, tuossa 3D matskussa on edelleen ongelmana edge violation, fokusointi ja värien filtteröinti. Tietysti paljon pystytään korjaamaan väripalettia kaventamalla, mutta mielestäni se on väärä suunta. En päässyt isolta näytöltä katsomaan tuota C Ana matskua, mutta osassa kuvista toinen kanava poisti esim. kiekon. Tietty perspektiivi on myös pointti missä kuva alkaa hajoamaan, varsinkin liikkuvassa kuvassa.

Mutta asiaan: Löytyykö keneltäkään kelvollisia still kuvia viime vuoden EO:sta? Siis isoa ja tarkkaa kuvaa kisasta.

En sitten itse huomannut napsia stillejä. Tarvis kansiin ja menu-valikoiden taustalle. Luonnollisesti siitä saa korvaukseksi kyseisen tuotoksen ja nimen tekijälistaan.
Oukan Asko saa varmaan kohtapuolin finaalin juonnon valmiiksi englanniksi ja sitten ollaan jo aika lähellä valmista pakettia.
Vastaa Viestiin