Löytyykö videoiden tekijöitä?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Kun Juha Alkkiomäki ei ehdi tällä kaudella editoida ihmeemmin, onko joku muu kiinnostunut tekemään videoita, jos kuvaan ensi kaudella? Ottakaa yhteyttä minuun, jos voitte editoida ja julkaista videoita.

Ainakin Tali Open on lauteilla, kun olen staffina. Pitäisi vaan selvittää, mitä teen kyseisessä kisassa. Jos on videoille editoija, kuvaan, muuten teen jotain muuta staffina. Minulle on tärkeintä, että jos kuvaan, niin video on saatavilla yleisölle. Missä muodossa ei ole minulle ongelma. Jos haluatte tehdä ilmaisjakelua Youtubeen, siitä vaan, jos haluatte tehdä myyntivideoita niin sekin sopii mainiosti. Minulla ei ole muita vaateita kuin se, että nimi tulee videon tekijälistaan. Koska minulla ei ole oikein mahdollisuuksia tehdä videoita editointilaitteiden puutteesta johtuen, olen muiden editoimisen varassa. Matsku on full HD progressive scan 25 FPS AVCHD formaatissa. Missä formaatissa pistätte Youtubeen, ei ole minulle ongelma. Joten jos haluatte tehdä editoinnin helpoksi, ei minulle ole ongelma, jos julkaisette pienemmällä resoluutiolla. Se helpottaa editointia valtavasti, jos ei tee full HD resoluutiota.
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4068
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

Sellaista kulttuurimurhaa ei saa tapahtua että Talia ei kuvattaisi. Jos kukaan muu ei ilmoittaudu niin mä olen vapaaehtoinen. Janne Hirsimäki on hienosti saanut jo Dutch Openit ulos, joten kamat+rutiini löytyis sieltä jo? *wink wink*
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

tuminoid kirjoitti:Sellaista kulttuurimurhaa ei saa tapahtua että Talia ei kuvattaisi. Jos kukaan muu ei ilmoittaudu niin mä olen vapaaehtoinen. Janne Hirsimäki on hienosti saanut jo Dutch Openit ulos, joten kamat+rutiini löytyis sieltä jo? *wink wink*
Kyllä mä voin auttaa jos vain aikataulu saadaan sopivaksi.. :)
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Hieno homma! Minun puolestani ei ole aikatauluvaatimuksia julkaisulle. Ihan omaa vapaata tahtia vaan, en mä voi asettaa mitään keinotekoisia aikatauluja, kun sulla on muukin elämä elettävänä. Joten kiitoksia kovasti avusta. Kuvaan kisan ja lähetän matskut. Onko DVD ok siirtomediana? Näin Jannen DO videon ja jäi mieleen, että oliko tuo kuvattu kamerakännykällä, kun zoomia ei näkynyt? Video ja editointi oli hyvä muuten.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

jiiärrä kirjoitti:Hieno homma! Minun puolestani ei ole aikatauluvaatimuksia julkaisulle. Ihan omaa vapaata tahtia vaan, en mä voi asettaa mitään keinotekoisia aikatauluja, kun sulla on muukin elämä elettävänä. Joten kiitoksia kovasti avusta. Kuvaan kisan ja lähetän matskut. Onko DVD ok siirtomediana? Näin Jannen DO videon ja jäi mieleen, että oliko tuo kuvattu kamerakännykällä, kun zoomia ei näkynyt? Video ja editointi oli hyvä muuten.
iPhone 4 oli homman perusta. :)
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Ja DVD on ok.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

DVD siirrosta tulee hirveä pino, kun yksi kisa on valtavan kokoinen. 60-70 gigaa helposti, eli noin vajaa parikymmentä DVD levyä, kun ei ole helppoa pakata täyteen joka levyä ja coastereita tulee väkisin. Sikäli olisi helpompaa käyttää FTP, muistitikku tai kovalevysiirtoa. Mutta jos muuta helppoa tapaa siirtää emme saa järjestettyä, DVD onnistuu myös. Tulee hintoihin jo tuollainen kasa ja sen varastointi vie tilaa ja polttaminen iän. Kun tulet Taliin, onko sulla mukana läppäriä tai jotain muuta laitetta, johon voi laittaa tiedostoja? Voin tuoda tarvittaessa miniläppärin paikalle ja siitä voi siirtää esim. USB portista dataa ulos, jos sinulla on siirtokovalevy tai joku muu mobiililaite. Silloin ei tarvitse lähettää kuin finaalipäivän kamoja postissa. Pitää sopia vain, minkälaisia kaapeleita tarvittaisiin tiedon siirtämiseen. Mulla on 16 gigan muistitikku, joten ehkä sillä voi kisan aikana siirtää osan joka päivänä kuvatusta matskusta niin, että viet kotiin joka ilta ennen sunnuntaita. Jos ehdimme siirtää datan. Siinä kestää pitkään tosin. Ehkä aikaisin lähteviä ryhmiä kuvaamalla saisi vapautettua aikaa loppupäivästä tietojen kopiointiin, jolloin pääsisit lähtemään kotiin inhimilliseen aikaan. Tapoja on monia, kerro, mikä tapa vähentää DVD ruljanssia toimii sinulle parhaiten.

Taisi olla vakainta videokuvausta, mitä olen frisbeegolfissa nähnyt tehtävän kamerakännykällä DO 2012. Saisit varmaan aika heilumatonta kuvaa aikaan kunnon kuvanvakaimella varustetulla kameralla.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Siis jos DVD ruljanssia ei ihan pakko ole tehdä, ei tehdä sitä niillä. Kommentoin vain kun kysyit. :) Ulkoista kovoa löytyy kyllä riittämiin. Onko sulla FW800 väylää? Sillä tippuu nopsaan. Löytyy toki myös USB ja FW400.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Läppärissä on vain USB 2.0. Ensin pitää kopioida muistikortilta läppärillekin, joten aikaa kuluu kyllä, kun päivässä menee helposti yli 20 gigaa dataa. Jos sulla on tuoda siirtokovalevy, se helpottaa asioita paljon ja nopeuttaa myös. Tosiaan jotain 80 gigaa olisi hyvä varata tilaa. Puhuin ensin DVDstä, kun se oli eka asia, joka tuli mieleen. Sittemmin äkkäsin, että parempiakin vaihtoehtoja on.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

jiiärrä kirjoitti:Läppärissä on vain USB 2.0. Ensin pitää kopioida muistikortilta läppärillekin, joten aikaa kuluu kyllä, kun päivässä menee helposti yli 20 gigaa dataa. Jos sulla on tuoda siirtokovalevy, se helpottaa asioita paljon ja nopeuttaa myös. Tosiaan jotain 80 gigaa olisi hyvä varata tilaa. Puhuin ensin DVDstä, kun se oli eka asia, joka tuli mieleen. Sittemmin äkkäsin, että parempiakin vaihtoehtoja on.
Minäpä siis tuon sinulle kovalevyn, jonne voit tuupata materiaalit. Kovalevyn voin hakea takaisin vaikka seuraavan viikon alussa. Liikun jatkuvasti pk-seudulla; sinähän asustelet täällä jossain lähistöllä kuitenkin?
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

hirsi kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Läppärissä on vain USB 2.0. Ensin pitää kopioida muistikortilta läppärillekin, joten aikaa kuluu kyllä, kun päivässä menee helposti yli 20 gigaa dataa. Jos sulla on tuoda siirtokovalevy, se helpottaa asioita paljon ja nopeuttaa myös. Tosiaan jotain 80 gigaa olisi hyvä varata tilaa. Puhuin ensin DVDstä, kun se oli eka asia, joka tuli mieleen. Sittemmin äkkäsin, että parempiakin vaihtoehtoja on.
Minäpä siis tuon sinulle kovalevyn, jonne voit tuupata materiaalit. Kovalevyn voin hakea takaisin vaikka seuraavan viikon alussa. Liikun jatkuvasti pk-seudulla; sinähän asustelet täällä jossain lähistöllä kuitenkin?
Jep tehdään noin, niin homma on helpointa. Helsingissähän minä majailen. Saattoi löytyä ainakin osa-aikainen toinen kuvaaja kakkoskameralleni, joten datamäärä per päivä saattaa kasvaa.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Aika etenee ja kamerat kuluvat. Kakkoskamerani on alkanut meluamaan niin, ettei siitä ole muuhun kuin kuvan tuottamiseen. Ääni pitää saada muualta. Se rajaa, mitä voi tehdä videossa, joten helpointa olisi kuvata yksi ryhmä kahdella kameralla ja ottaa ääni pääkamerasta, jossa on vähän parempi mikki. Haittaakse?
Breas
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 06 Syys 2006, 23:04
Paikkakunta: Nummela

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja Breas »

Varo vaan jr kun alat hirren kans puuhailee. Jotenki tullu sellanen fiilis että se ei paljoo pelleile. Se raahaa varmaan paikalle jostain omat kamerat joka väylälle.
Avatar
hirsi
Viestit: 339
Liittynyt: Ke 20 Loka 2010, 19:07
Oikea nimi: Janne Hirsimäki
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Vihti

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja hirsi »

Hahahaa... :D Go Arttu!
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Löytyykö videoiden tekijöitä?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Ei mitää hätää niin kauan kuin hän ei lyö käteen monitoria ja kaukosäädintä jokaiselle niistä ja pistä mua operoimaan jokaista niistä yhtäaikaisesti :-)
Vastaa Viestiin