Glass Blown Open - eli puttaamisesta ja päihteiden käytöstä.

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Glass Blown Open - eli puttaamisesta ja päihteiden käytöstä.

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

välihuomautuksena, että ketju siirretty uuteen paikkaan ja otsikko vaihdettu vastaamaan aihetta.

valitettavasti vaan näillä hakkerintaidoilla osa viesteistä leijaili bittiavaruuteen...

noh, toivottavasti kaikki pysyy kärryillä :)
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Glass Blown Open - eli puttaamisesta ja päihteiden käytöstä.

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Tee8mu kirjoitti:joo, noinkin on varmasti. mut mä en puhunutkaan tosta asiasta nyt.

vaan
Pääjuttuja nämä on. Vaikka kuinka mietin kisassa, että just ennen kisaahan mä upotin kaikki lämmittelyputit, pakkohan tän nytkin on olla yhtä helppoa, niin eipäs vaan olekaan.
tästä.

edit: vaikka sun tekniikka olisi kuinka hyvä tahansa harjoituksissa, niin putin hienosäätö on niin pienestä kiinni, että putit voi päänsä vuoksi hävittää TÄYSIN, yhen kisarundin aikana.

BEEN THERE, DONE THAT!!
Sanotaanko näin että mulla ajatusketju menee pikemminkin "en oo koko kaudella/uralla/ikinä putannu hyvin, saati lämmittelyssä, ja nyt kun täl yhdel putilla on merkitystäkin, ja on noloo jos heitän kokonaan ohi tästä neljästä metristä" - ei tosiaan oo helppoo :D nojoo liiottelin vähän, mut uskon silti vakaasti että jos sais sen treeniputin edes varmaks kun kone niin olis vähemmän muuttujia mihin kisahermojen vaikuttaa. Onnistumista paineen allahan (so. kisahermoja) voi treenata mut sillon pitää oikeesti olla paineellinen tilanne (eli kisat). Tästähän mulla tässä on kyse.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Glass Blown Open - eli puttaamisesta ja päihteiden käytöstä.

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

MikkoS kirjoitti:Onnistumista paineen allahan (so. kisahermoja) voi treenata mut sillon pitää oikeesti olla paineellinen tilanne (eli kisat). Tästähän mulla tässä on kyse.
Just näin.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Glass Blown Open

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

MikkoS kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti:Oletteko muuten nähneet Discmanian Deep In The Game -videoita? Eka osa puttia. Aika lailla tuli Seppo Paju mieleen Averystä tekniikalta.
Katoin videon eilen. Averyn tyyli on aika lähellä sitä mitä itsekin koitan hakea, sikäli videosta on hyvä poimia pikkulisäyksiä omaan tekemiseen. Kokonaan uutta tyyliä en viitsisi opetella vaikka joku tilasto näyttäisi että sillä osuu 13% paremmin. Seppo kirjoitteli itse vaihtaneensa spin puttiin jos muistan oikein, ja kuulemma toimii hyvin. Iso tekniikkamuutos kauden alkuun on aika uskaliasta puuhaa.

Samaten toi putting confidence video on tuttu jo vuosien takaa, olis varmaan kannattanu ottaa oppia jo sillon. Nyt todellakin mieluummin 50 puttia 5 metristä kun sata kymmenestä. Jokanen onnistunut kasvattaa luottoa puttiin, vaikka vähän lähempää sitten. Kyl sen tuntee mahassa kun on varma paikka (joka tosin ei takaa mitään, silti pitää keskittyä. On niitä dropattu ohikin jos on vaikka aiempi puttimissi takaraivossa ja puhisee sitä vielä korilla), pystyis vaan kasvattaan sen ympyrän sädettä niin a vot.

En kyllä usko että ite puttaisin yhtään paremmin/rauhallisemmin pilvessä, mut ehkä Yameriikan pojilla on tässä(kin) pidemmät perinteet. Tai näin tarinat ainakin kertovat, tiiä mikä on sitten totuus.
Etanoliin rajanneena ei ole omaa kokemusta muusta, mutta yksi tyyppi, joka pilveilee sanoi, että rauhoittavan vaikutuksen jälkeen ainakin liian isoissa määrissä tulee välinpitämättömyys ja turtuminen sekä keskittymiskyky lähtee. Joten laillisuudesta, terveydestä, urheilullisuudesta välittämättä voi silti saada nenilleen tuloksista mömmöilyllä. Ei vaikuta järkevältä minusta.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Glass Blown Open - eli puttaamisesta ja päihteiden käytöstä.

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

monster kirjoitti:heh, kun kattelin ennätysratinkeja tarkemmin, niin huomasin et se mun 2009 british openin yks rundi olikin 1074 reitattu, eli oisko mul sit suomalaisista kärkipaikka siinä... joo ei alle 5 metriset putit ole treenimäärästä kiinni vaan vain PÄÄSTÄ!!!
Vähätalon Juho uhitteli lauantaina, mutta taitaa jäädä muutaman pinnan päähän. Saa nähdä kun tulee lopulliset ratingit.
Vastaa Viestiin