Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

hyzer
Viestit: 639
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 7:57
Oikea nimi: jari väyrynen
Seura: V- ja U-seura Korven Korvenpojat ry / Bats
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Moro Janne ja muut nykyisiä heittopaikkoja kritisoineet!
En ole radalla käynnyt sitten kutsukilpailun, mutta täytyy tarkistaa tilanne tii paikkojen osalta....itse olen sen tason ohiheittäjä ettei mua ole mikään pusikko häirinnyt ja samaa täälläpäin on ihmetelty. Mutta jos jotkut ovat Jannen kanssa samaa mieltä, niin ensi kesäksi muutetaan heittopaikkoja keskemmälle, no problem! Palautetta on hyvä saada, ja koitetaan parhaan mukaan parantaa tilannetta.
Yleiseen käsitykseen korjaus....jos olet radalla heittämässä eikä siellä ole ruuhkaa, niin siellä voi aivan vapaasti heittää useammankin kiekon samalta tiiltä. Eli ikäänkuin treenata. Täytyy vain pitää huoli ettei taakse synny turhaa jonotusta. Golfaajatkin lyövät joskus useamman lyönnin tiiltä jos siellä on aikaa.
Ensi kesäksi on suunnitteilla esim. kuukausi kisaa...vähän normaali meiningistä poikkeavalla formaatilla. Samoin syksyllä 2015 on ajatuksena järjestetää kisaa varten laajennetulla radalla kunnon kisa ( tyyliin Nurmijärvi Discgolf experience vuosilta nix ja nax)! Myöskin yhdistelmä kisa golf/ frisbeegolf on mietintä myssyn alla.
Näistä parempaa tietoa sitä mukaan kun olemme Golf klubin kanssa kisojen osalta jotain päättäneet.
-väykkä-
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

hyzer kirjoitti:Samoin syksyllä 2015 on ajatuksena järjestetää kisaa varten laajennetulla radalla kunnon kisa ( tyyliin Nurmijärvi Discgolf experience vuosilta nix ja nax)!
Yes please!! :D
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Hep, mä oon Jannen kanssa samaa mieltä.

Ja muistaakseni se kaikista pisin väylä (lammen yli) oli muuten paras koko radalla, mutta tiiltä ei ollut mahdollista ottaa väylän vaatimia vauhteja. Tai oli se mahdollista, jos pakitti puskaan asti.
hyzer
Viestit: 639
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 7:57
Oikea nimi: jari väyrynen
Seura: V- ja U-seura Korven Korvenpojat ry / Bats
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja hyzer »

Okei, hyvä tietää! Jotkut ottavat pidemmän vauhdin kuin toiset. Nuorena poikana kun harrastin yleisurheilua mm. hyppäen pituutta, niin silloinkin kaikille ei ollut tarpeeksi pitkää vauhdinotto suoraa kaikilla kentillä! No mitäs se tähän kuuluu?
Siellä mennään kyllä golfin ehdoilla että niitä pensaita ei varmaankaan tulla poistamaan pitkän vauhdinoton takia, mutta ensikesäksi pitää laittaa ne heitto alueet keskemmälle tii mattoa. Tai sitten pidetään koko tii matto heittoalueena niinkuin golfissakin se on kokkonaisuudessaan lyöntialuetta.

-väykkä-
hyzer
Viestit: 639
Liittynyt: To 27 Loka 2005, 7:57
Oikea nimi: jari väyrynen
Seura: V- ja U-seura Korven Korvenpojat ry / Bats
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja hyzer »

No vihdoin ja viimein sain aikaiseksi mennä tutkimaan heittopaikkoja. Paikan päällä ihmettelin että mitä ihmettä! Kotiin tultuani luin uudestaan Jannen viestin, ja sitten vasta oivalsin (ehkä) mistä oli kysymys. Itse kun heitän suoralla ja lyhyellä vauhdilla niin en ymmärtänyt Jannen pointtia, mutta nyt älysin että jotkut ottavat jotenkin vinosti vauhtia, ja silloin pensaat saattavat häiritä. Pensaita ei kaikilla tiillä ole, mutta nyt siirrettiin parilla tiillä heittopaikkaa keskemmälle, ja täytyy ensikesäksi siirrättää loputkin, missä pensaita on. Reiän 6 takapensaita ei poisteta pidemmän vauhdin ottamisen takia, sorry!
Radan henkilökunta on kovin innostunut, tai niinkuin he sanoivat höyrähtänyt lajiin. he pitävätkin tarkkaa tilastoa tuloksistaan!

-väykkä-
Anth
Viestit: 23
Liittynyt: La 09 Helmi 2013, 21:31
Oikea nimi: Anton Pöyry
Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä

Re: Frisbeegolfia Nurmijärven golfkeskuksessa!

Viesti Kirjoittaja Anth »

Hienoa että Nurmijärven rataakin kehitetään, pienin askelin :)
Kävin kesällä pelaamassa useamman rundin saman päivän aikana, niin pallon kuin kiekkojenkin kanssa. Hauska rata ja lajit toimivat hyvin yhteen. Hienoa myös kuulla, että myös golfkeskusken porukka innostunut asiasta!
Ensi kesänä sitten lisää taas, puitteet on hienot ja ilo käydä pelaamassa täällä.
Vastaa Viestiin