Hangon rata on HIENO!

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Antero
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 9:28
Oikea nimi: Antero Erhiö
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Stadi

Hangon rata on HIENO!

Viesti Kirjoittaja Antero »

Olin viikonloppuna katsastamassa Hangon radan ja täytyy todeta, että se on todella hieno ja sopivan haastava.
Yhtään huonoa väylää ei radalla ole, vaikka yksi olikin siimausta vailla (väylä 5 muistaakseni).

Pidin eritoten kallioväylistä (väylät 2-4), jotka ovat maisemaltaankin sykähdyttäviä.
Myös 7B oli kerrassaan hieno. Siinä heitettiin korkealta rantakalliolta merenlahden yli rannassa olevalle korille. Heittopaikkana oli puusta rakennettu laveri, joka toimii todella hyvin. Laverin päällä oli keinomatto - samanlainen kuin kaikilla muillakin väylillä. Korkeuserosta en tiedä, mutta veikkaisin 10-15m olevan aika lähellä totuutta.
Onnistuin heittämään toiselle rannalle, joten väylä oli juuri sopivan haastava eikä tarvitse olla täysin pro, jotta siitä saa kiekon muualle kuin mereen.

Myös paikallinen puistoväylä oli todella hieno. Numeroa en muista, mutta se heitettiin punaisen matalan rakennuksen vierestä, jossa toimii ilmeisesti myös kesäteatteri. Nurmikko oli hyvin hoidettu ja siinä sai avata oikein sydämen kyllyydestä ilman pelkoa "lähipuista". Rollerikin toimii, sillä nurmi oli hyvin hoidettu.

Rata on muutenkin aika vaihteleva. Siellä löytyy väyliä kuivassa kangasmetsässä, kalliolla, puistossa, lepikossa ja pitkin sähkölinjaa. Hiekkarannaltakin pääsee heittämään ylös kallioille helpon näköistä väylää, mikä ei sitten ollutkaan mikään pakkokakkonen minun tasoiselle heittäjälle. (Eli todella lahjakkaalle... )

Kallioille oli kinkkisiin paikkoihin rakennettu portaat, mikä helpotti turvallisia siirtymisiä mukavasti.
Voisi Meilahden Mätkijät käydä tutustumis/opetusmatkalla siellä.

Olen tähän asti pitänyt Tammisaaren rataa parhaimpana metsä/kallioratana mitä olen kokenut. En pidä enää. Nyt on Hanko ja Tammisaari samalla tasolla, joskin Tammisaari on edelleen hieman haastavampi väylien pituuden vuoksi.

Lisää samanlaisia ratoja!
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Kiitokset kommentista! Tuollainen palaute antaa paikalliselle talkooväelle lisää virtaa ja uskoa omaan tekemiseen. 8)
Vastaa Viestiin