Jounin ja Barryn Pro tunteja

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AMA »

Nosturi kirjoitti:Sinulla Jouni tuntus olevan myös Jumalan lahja puhua silmitön määrä paskaa. Minulla se on omien mielipiteiden esitys ketään loukkaamatta.
Amen :D
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Viesti Kirjoittaja roberd »

Ei mitään aamenia vielä kun on saatu Jouni taas kehiin!

Jouni on Jumalan lahja maailman urheilevalle osalle ihmiskuntaa. Kun muille on annettu lusikalla, kauhalla ja ehkä ämpärillä niin Jounille on pistetty säiliöautoilla.

Minä olen muutaman noita kovakätisistä hemmoista nähnyt ja nehän nakkovat lätkää ihan päin vihtua. Se on nimittäin se ja sama kuinka pitkälle nakkaa, jos nakkaa sen sinne pirun kauas väärin. Vertaa Jouni keilailussa ylipuoleta kaatoja heittävään pelleen.

Pistä nyt jonnekin päin pystyyn disc golf -koulu, että päästään nauttimaan sun lahjoista. Tee edes lisää videoita. Mun tarttis ainakin saada mahdollisimman nopeasti satakunta metriä lisää pituutta heittoon. Koetan vääntää ja kääntää kaikkia vartaloni osia, vaan eipä lennä maksimissaankaan kuin sen 125m. Tarttis päästä näes Hiirosen neloselle tempaseen avaus kupille. Kyllä siinä jätkein naamat venähtelis.

Sata metriä saadakseni olen valmis mihin vaan. Voin ostaa kirjojasikin.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Nosturi kirjoitti:Sinulla Jouni tuntus olevan myös Jumalan lahja puhua silmitön määrä paskaa. Minulla se on omien mielipiteiden esitys ketään loukkaamatta.
viimeset 15 v olen puhun vain asiaa...

ja se minkä sanon sen voin todentaa...

ja jos jotain jostain mussutan...

kerron ja näytän miten asiat tehdään paremmin...

tee siis SINÄ oma opetus videosi ja kerro miten opetetaan parempi ja luonnollisempi swingi

ole hyvä ja ole vapaa

8)

ps. mitä muuta hyvää ja oleellista löysit ?
ascodemus
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 04 Heinä 2007, 8:49
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja ascodemus »

No hei c'mon kaverit; toi Jounin videopätkä on täysin tervetullutta. Muistaakseni Ruuhisen Visallakin oli kanssa aikaisemmin jotain videonpätkiä netissä (=puttikoulua). Frisbeegolffin suosio on kasvamassa räjähdysmäisesti Suomessa ja opetukselle on selkeä tarve kaikille harrastajille. Tästä hyvä osoitus on noi Mark Ellisin YouTube video-opastukset joita on käyty katsomassa kymmeniä tuhansia kertoja.

Tuossa Jounin opetuksessa kyllä itua, sillä pitkiä draiveja saa raivokkaalla vedolla mutta tarkkuus kärsii (=all over the place). Eli ottamalla osan tehoista pois saa tarkkuutta lisää. Kattelin alkuviikosta mestaritason pelaajien avauksia - täytyy sanoa että rauhallisella draivilla ne mestaritkin saa kiekon kupille ja tarkasti.

Ihan hyvä että tässä lajissa on henkilöitä jotka osaavat opettaa (niin kuin Jouni). Voin kokeilla Jounin demoamaa draivia, toinen asia onkin se, että sopiiko se mulle.

BTW - Ihmettelen miksi te muut fribaajat käytte katsomassa näitä opetusvideoita, kun teillä tuntuu olevan puheiden mukaan jo draivit hallussa ;)

Vielä kommenttia tuohon Jounin draiviin. Läpiveto/läpimeno tuossa draivissa näkyy hyvin painon siirtyessä eteenpäin kun Jouni nojaa ja ottaa draivin jälkeen askeleen eteenpäin. Sama näkyy KC:n draivissa (Epilän 113m vaakkolammen ylitys Ken Climo) http://www.youtube.com/watch?v=-3tjfWW28hw
Nosturi
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
Oikea nimi: Timo Kuusela
Paikkakunta: Koikkari

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Minulla ei ole tarvetta pönkittää omaa egoani tekemällä näennäisiä opetus videoita ja sen jälkeen mainostaa niitä pro nimellä. Pro nimittäin usein mielletään sanaan ammattilainen, josta sinä jouni alle kahden vuoden kokemuksella olet kaukana.
Asu
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 06 Tammi 2006, 18:30
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Asu »

ascodemus kirjoitti:No hei c'mon kaverit; toi Jounin videopätkä on täysin tervetullutta. Muistaakseni Ruuhisen Visallakin oli kanssa aikaisemmin jotain videonpätkiä netissä (=puttikoulua). Frisbeegolffin suosio on kasvamassa räjähdysmäisesti Suomessa ja opetukselle on selkeä tarve kaikille harrastajille. Tästä hyvä osoitus on noi Mark Ellisin YouTube video-opastukset joita on käyty katsomassa kymmeniä tuhansia kertoja.

Tuossa Jounin opetuksessa kyllä itua, sillä pitkiä draiveja saa raivokkaalla vedolla mutta tarkkuus kärsii (=all over the place). Eli ottamalla osan tehoista pois saa tarkkuutta lisää. Kattelin alkuviikosta mestaritason pelaajien avauksia - täytyy sanoa että rauhallisella draivilla ne mestaritkin saa kiekon kupille ja tarkasti.

Ihan hyvä että tässä lajissa on henkilöitä jotka osaavat opettaa (niin kuin Jouni). Voin kokeilla Jounin demoamaa draivia, toinen asia onkin se, että sopiiko se mulle.

BTW - Ihmettelen miksi te muut fribaajat käytte katsomassa näitä opetusvideoita, kun teillä tuntuu olevan puheiden mukaan jo draivit hallussa ;)

Vielä kommenttia tuohon Jounin draiviin. Läpiveto/läpimeno tuossa draivissa näkyy hyvin painon siirtyessä eteenpäin kun Jouni nojaa ja ottaa draivin jälkeen askeleen eteenpäin. Sama näkyy KC:n draivissa (Epilän 113m vaakkolammen ylitys Ken Climo) http://www.youtube.com/watch?v=-3tjfWW28hw
Se ois vaan ehkä fiksumpaa et joku joka osaa oikeesti heittää tekis niitä videoita, koska eihän toi draivi nyt todellakaan ole täydellinen. Ei sillä että itelläkään olis mut en mä noita videoita oo väsännykkä.
Ei tänne häviään tultu.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... ategory=mr

tässä se toinen opetus video

toinen drive on ihan ok. 70-80 metrin kohdalla kiekko vielä hakee ja kohoaa ylöspäin.

siitä on kyse voiman siirrosta

isossa golfissa todistin kuinka mailanpään nopeus ei yksistään määrittele lyönnin pituutta vaan kokonaisuus. eli swingin teho/hyöty suhde. itse löin puu kolmosella ja 60-70% teholla palloa ilmassa parhaimmillaan 275 metriä.

tässä lajissa minulle riittä noin 110-120 m drivet

tsemppiä ja onnistumisen iloa kaikille :roll:
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Viesti Kirjoittaja roberd »

jouseder kirjoitti: isossa golfissa todistin kuinka mailanpään nopeus ei yksistään määrittele lyönnin pituutta vaan kokonaisuus. eli swingin teho/hyöty suhde. itse löin puu kolmosella ja 60-70% teholla palloa ilmassa parhaimmillaan 275 metriä.
Eli pistät myös fysiikan lait uusiksi? Ei taida tämä mies enää olla isossa golfissa Prona?

Mailanpään nopeus määrittelee ihan yksin pallon lentämän matkan pituuden - sehän on fakta. Se mitkä asiat vaikuttavat maksimaalisen mailanpään nopeuden saavuttamiseen on sitten toinen asia. Mutta jätä nyt edes fysiikan lait rauhaan. Vaikka vaikeaahan se tietysti on.
Javis
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 7:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Javis »

jouseder kirjoitti:http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... ategory=mr

tässä se toinen opetus video

toinen drive on ihan ok. 70-80 metrin kohdalla kiekko vielä hakee ja kohoaa ylöspäin.

siitä on kyse voiman siirrosta

isossa golfissa todistin kuinka mailanpään nopeus ei yksistään määrittele lyönnin pituutta vaan kokonaisuus. eli swingin teho/hyöty suhde. itse löin puu kolmosella ja 60-70% teholla palloa ilmassa parhaimmillaan 275 metriä.

tässä lajissa minulle riittä noin 110-120 m drivet

tsemppiä ja onnistumisen iloa kaikille :roll:
"opettaja" ja jumala, Voitko palata takaisin sen reikägolffin pariin josta tulitkin... Kiitos

Ei täällä ole ku 98% foorumin käyttäjistä sua vastaan!
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

roberd kirjoitti:
jouseder kirjoitti: isossa golfissa todistin kuinka mailanpään nopeus ei yksistään määrittele lyönnin pituutta vaan kokonaisuus. eli swingin teho/hyöty suhde. itse löin puu kolmosella ja 60-70% teholla palloa ilmassa parhaimmillaan 275 metriä.
Eli pistät myös fysiikan lait uusiksi? Ei taida tämä mies enää olla isossa golfissa Prona?

Mailanpään nopeus määrittelee ihan yksin pallon lentämän matkan pituuden - sehän on fakta. Se mitkä asiat vaikuttavat maksimaalisen mailanpään nopeuden saavuttamiseen on sitten toinen asia. Mutta jätä nyt edes fysiikan lait rauhaan. Vaikka vaikeaahan se tietysti on.
Totuus on joskus taruakin ihmeellisempi...

eli ei siis kaikille auennut

sitten saatte perusteluja

on kyse teho/hyöty suhteesta

eli välitettävästä tehosta oli sit kyse kiekko tai pallo

niin on kyse kokonaisuudesta

mailanpään nopeus tai kiekon lähtö nopeus ei yksistään päätä eikä ole hallitseva. vaan mukaan tulee se voima joka kiekolle tai palolle välitetään.

siksi molemmat on tekniikka lajeja. koska tekniikan teho/hyöty suhde määrittelee lopullisen matkan.

isossa golfissa vaikuttaa paljon pelaajalle sopiva väline. minun mailanpään nopeudelle valmistettu puu 3 todellakin lennättää pallon pidemmälle kun kaverin stiffi draivi jota käskettään nopeammalla mailanpään nopeudella.

eli kaikki vaikuttaa kaikkeen.

eikä ole kyse uusista fysiikan laeista. vaan siitä totuudesta mikä kaikki vaikuttaa mihinkäkin.

toki perus "insinööri" ja järjen viisauden vankilassa elävä ei tätä heti tajua.

näin ainakin jollekin varmaankin avautu. :wink:
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

Javis kirjoitti:
Ei täällä ole ku 98% foorumin käyttäjistä sua vastaan!
Oliko tästä äänestys?
Ainahan on mahdollista jättää lukematta, jos ottaa koville. Nyrkit pystyssä kannattaa mennä nakkikioskille, niin saa helpommin tappelun aikaan. Huuhaatahan Jounin jutuista on ainakin puolet, mutta voi kai niille vain naureskella.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Javis kirjoitti:
jouseder kirjoitti:http://www.sporttube.fi/view_video.php? ... ategory=mr

tässä se toinen opetus video

toinen drive on ihan ok. 70-80 metrin kohdalla kiekko vielä hakee ja kohoaa ylöspäin.

siitä on kyse voiman siirrosta

isossa golfissa todistin kuinka mailanpään nopeus ei yksistään määrittele lyönnin pituutta vaan kokonaisuus. eli swingin teho/hyöty suhde. itse löin puu kolmosella ja 60-70% teholla palloa ilmassa parhaimmillaan 275 metriä.

tässä lajissa minulle riittä noin 110-120 m drivet

tsemppiä ja onnistumisen iloa kaikille :roll:
"opettaja" ja jumala, Voitko palata takaisin sen reikägolffin pariin josta tulitkin... Kiitos

Ei täällä ole ku 98% foorumin käyttäjistä sua vastaan!
Suomi on vapaa maa :lol:

ei mun pro videoita ja kirjoituksia ole pakko lukea tai toteuttaa

voithan rauhassa odottaa et jenkeistä tai ruotsista tulee joku huippu opettamaan saman ja sit "juostaan uuden" opin perässä...

kaikki hyvä aikanaan

ja tyhmästä päästä kärsii joskus... 8)

ps. silti tsemppiä ja onnistumisen iloa ja kisailua itsensä kanssa tämä upean lajin parissa... :idea:
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Viesti Kirjoittaja roberd »

jouseder kirjoitti: isossa golfissa vaikuttaa paljon pelaajalle sopiva väline. minun mailanpään nopeudelle valmistettu puu 3 todellakin lennättää pallon pidemmälle kun kaverin stiffi draivi jota käskettään nopeammalla mailanpään nopeudella.

näin ainakin jollekin varmaankin avautu. :wink:
:shock: TÄH!

Niinkuin joku ehdottikin - pakko päästää keissi restiin. Kaveri on ihan sekaisin.
Hartsa
Viestit: 136
Liittynyt: To 08 Maalis 2007, 12:12

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Hyvä PRO JOUNI kerroppa missä olet ollut PROONA niin mä mielelläni varmistan ton ja samalla otan selvää että millainen PRO olet GOLFFISSA ollut silla mun molemmat veljeni sattuvat olemaan todella PRO-OPETTAJIA GOLFFISSA toinen on suomessa vierumäellä ja toinen opettaa canadassa !! Jotenka laitappa tänne sun tietosi/taustasi niin mä tarkistan ne ja saadaan tänne sit tosiasiat esille että oletko sä todella sitä mitä itse mainostat elikä PRO !!!!
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

Hartsa kirjoitti:Hyvä PRO JOUNI kerroppa missä olet ollut PROONA niin mä mielelläni varmistan ton ja samalla otan selvää että millainen PRO olet GOLFFISSA ollut silla mun molemmat veljeni sattuvat olemaan todella PRO-OPETTAJIA GOLFFISSA toinen on suomessa vierumäellä ja toinen opettaa canadassa !! Jotenka laitappa tänne sun tietosi/taustasi niin mä tarkistan ne ja saadaan tänne sit tosiasiat esille että oletko sä todella sitä mitä itse mainostat elikä PRO !!!!
olen ollut joskus proona mansen alueella 3 eri kentällä

kysyä voit vaikka Pro Tarmo Pentikäiseltä
(eli ei jussi pentikäiseltä joka Tarmon veli)
Tarmon kanssa toimin yhden kesän kolleegoina

niin olen varma, että se lopputulos jonka tahdot ja haluat kuulla minusta valkkuna niin varmasti sen myös löydät

eli jos löydät todelliset oppilaani joita satoja niin heiltä saat hyvän arvosanan. jos taas joku kateellinen kolleega tai hallituksen jäsen niin voivat vaikka puhua ihan omiaan.

totuus on jälleen tarua ihmeellisempi. yksikään todellinen oppillaani ei minua moiti. se on varma.

eli ota selvää ihan rauhassa ole hyvä vaan :roll:

ps. toki voisin antaa läjän suositelijoita. mutta koska ko laji ei enään kiinnosta. eikä kiinnosta se mitä tarinoita ja valheita levitetään. niin sinun asenteesi päättää sen mitä tahdot kuulla. jos tahdot löydät paljon niitä jotka suosittelee jne. tai sit ne kaatelliset yms. jotka puhuu omiaan. itseppä valitset mitä tahdot löytää ja kuulla.

ja kirjassani kerron sen swingin jota opetin onnistuneesti

:wink:
Vastaa Viestiin