Jounin ja Barryn Pro tunteja

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Liitokiekkofoorumillahan tätä on luettu jo vuosi sitten. Eipä ole paljon jutut muuttuneet. Toisaalta aiemmatkin lajit on vaihtuneet aika äkkiä, ilmeisesti kun kaikki saavutettava lajeissa jo saavutettiin, niin eiköhän tämäkin laji unohdu melko pian.

Aika kovaa itsetunnon pönkitystä.
kana kot kot
Viestit: 50
Liittynyt: La 23 Helmi 2008, 19:28
Oikea nimi: Risto Lehtinen

Viesti Kirjoittaja kana kot kot »

oisko mitää hyvää vinkkii tohon menttaaliseen treeniin??? vai meneeks sekin ton svingin painolla??? mulle tuli kyllä tosta jounin svingistä mieleen ehkä enemmän toi victor nyhuussin svingi, ku barryn, ehkä mä vaan erehdyn mut en tiedä, voishan tossa kyllä olla ehkä ripaus ken climoa ja ron russelia, josta on peräisin tuo uskomaton tarkkuus 8) eiks nyt olis jo hyvä aika nousta kilpailuissa parrasvaloihin???
rrrna
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20 Syys 2006, 4:11
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja rrrna »

Mulla ei oikeestaan oo sanottavaa tohon draivi juttuun kun vetelen itte jo niin helvetin hyvin vääriin paikkoihin, mutta se mitä toivoisin on, että mitä tällä ja toisella topicilla on luettavissa rivien välistä ei kasvais enempää.

http://www.nic.fi/~starseed/jouni.html
.you look like divorced.
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

Jaani Länsiö kirjoitti:Liitokiekkofoorumillahan tätä on luettu jo vuosi sitten. Eipä ole paljon jutut muuttuneet. Toisaalta aiemmatkin lajit on vaihtuneet aika äkkiä, ilmeisesti kun kaikki saavutettava lajeissa jo saavutettiin, niin eiköhän tämäkin laji unohdu melko pian.

Aika kovaa itsetunnon pönkitystä.
Olihan Jouni täälläkin opastamassa ihmisiä jo viime vuonna, aika tarkkaan vuosi sitten. Nimimerkki taisi olla hcp0 tai jotain sinnepäin.
Seve
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 11 Heinä 2008, 20:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Seve »

Netistä löytyy taustoja.. http://galleria.suomi24.fi/jouseder
...
google kertoo varsin kattavan skaalan harrastuksia..
Viimeksi muokannut Seve, Su 31 Elo 2008, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

8)

mikä hätä Teillä on?

mitä te pelkäätte?

mitä te mulle mussutatte?

ettekö te osaa antaa minun toimia rauhassa ?

onko se liikaa vaadittu ?

jos sulla swingi ja elämä toimii kun unelma. niin mitä sinun silloin tarvii mussuttaa ja kiukutella asioista jotka ei sulle aukea...

tajuatko ?

http://www.godtube.com/view_video.php?v ... d05abef810

ps. kun on näin lämmin ja rakkaudellinen ja fiksu vastaanotto täälä niin ehkä on parempi pitää luova tauko

mutta vastatkaa toki. teen työkseni asioita selvittääkseni ihmisten päitä ja ongelmia. eli kerro ihmeessä mikä sinua ahdista, pelottaa, ihmetyttää. niin sit helpottaa.

tsemppiä ja kiitos yhteistyöstä


:idea:
hehtaarikäsi
Viestit: 62
Liittynyt: To 17 Marras 2005, 21:44
Oikea nimi: Jan Taubert
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hehtaarikäsi »

Hmm. Tää vois olla jotain

http://www.youtube.com/watch?v=gjrkM1udDkU
Jori
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 23 Maalis 2007, 18:26
Oikea nimi: Jori Hätinen

Viesti Kirjoittaja Jori »

kunnon viihdettä
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

tähän Jussin kommenttiin seuramme foorumilla on hyvä lopettaa

Re: Pro Jounin vinkit
by discmania on Fri Aug 29, 2008 10:25 am

Mä olen tutkinut/kuvannut/analysoinut frisbeenheittoa melko paljon ja olen pelannut lähes kaikkien maailmanhuippujen kanssa. Olen myös opettanut frisbeeheittoa yli 10-vuotta. Olen heittänyt 9. ihmisenä maailmassa yli 200 metriä ja olen hallitseva Maailmanmestari pituusheitossa. Minulla on viisi Suomenmestaruutta frisbeegolfissa Junioreissa ja Avoimessa. Nämä ovat faktoja, joilla ei ole tarkoitus dissata ketään. Pointti on siinä, että jos laittaisin nyt omia opetusvideoita
nettiin, ei tuomasjavanaiset alkaisi vittuilemaan siellä. Tyyli jota opetusvideollani opettaisin ei onnistuisi tai soveltuisi kuin hyvin pienelle ja rajatulle joukolle.

Jos nyt joku yleiselle kentälle tuntematon heittäjä laittaa oman näkemyksensä, miten svingataan jengi julkisesti murhaa yrittäjän, ajatuksella "Toi on nobody ja mä olen sitä parempi" Se, että
Jounilla on oma tyyli ja oma tyyli opettaa, ei pitäisi olla syy vittuilla. Jouni tuo selkeästi esille myös faktansa (kahden vuoden kokemus ja harjoittelu). Jounin opettama tyyli soveltuu todennäköisesti
paremmin massoille ja heikomman fysiikan omaaville kuin minun opettamani. Pallogolfissa on useita eri tyylisuuntia. Frisbeegolfissa ei ole eikä koskaan tule olemaan yhtä oikeaa tyyliä heittää. Ja jos jengi tässä
nyt takertuu siihen PRO-sanaa, niin todettakoon, että Jouni ei ole frisbeegolfpro tai ainakaan ole sen enempää sitä kuin kukaan muukaan. Maailmassa ei ole yhtään opettavaa frisbeegolf-pro:ta, joka saisi leipänsä siitä.

Se, mitä Jouni tekee (tuo oman näkemyksen heittotekniikasta) on hieno juttu. Se, mitä Visa on tehnyt (puttikoulu ja puttitekniikan esittely omalla tavallaan) on myös hieno juttu.

Tätä laji tarvitsee, ei vittuiluja.

Pallogolfin ja frisbeegolfin ero on valtava ja se näkyy juuri tässä.


:idea:
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Viesti Kirjoittaja The_One »

just
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
RioT
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 12 Heinä 2005, 13:37
Oikea nimi: Tuomas Rio
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RioT »

Jouni, onko bodytorqilla mitään vaikutusta swingiin?
Avatar
Hesus
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 19 Kesä 2007, 20:14
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Hesus »

jouseder kirjoitti:8)

mikä hätä Teillä on?

mitä te pelkäätte?

mitä te mulle mussutatte?

ettekö te osaa antaa minun toimia rauhassa ?

onko se liikaa vaadittu ?

jos sulla swingi ja elämä toimii kun unelma. niin mitä sinun silloin tarvii mussuttaa ja kiukutella asioista jotka ei sulle aukea...

tajuatko ?

http://www.godtube.com/view_video.php?v ... d05abef810

ps. kun on näin lämmin ja rakkaudellinen ja fiksu vastaanotto täälä niin ehkä on parempi pitää luova tauko

mutta vastatkaa toki. teen työkseni asioita selvittääkseni ihmisten päitä ja ongelmia. eli kerro ihmeessä mikä sinua ahdista, pelottaa, ihmetyttää. niin sit helpottaa.

tsemppiä ja kiitos yhteistyöstä


:idea:
**ttu sä oot pelle sanois Heikelä
Maailmassa on suurten nerojen vastapainoksi ihan vitun idiootteja.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Ihmiset usein sekoittavat keskenään kaksi aivan eri asiaa: taito tehdä jotain ja taito opettaa jotain. Maailman parhaat valmentajat eivät useinkaan ole maailman parhaita tekijöitä. Maailman parhaat tekijät ovat usein luokattomia opettajia.

Näennäisestä huvittavuudestaan huolimatta Jouni esittää tuossa kypsempää analyysiä kuin useimmat tämänkään foorumin lukijoista kykenevät esittämään. Huvittavuuskin johtuu suurelta osin siitä, että tuo ei ole se heittotekniikka, minkä suurin osa on omaksunut joltain toiselta apinoimalla. Katsokaapa vaikka herrojen Jesper Lundmark, Markus Källström ja Christian Sandström heittotekniikkaa. Äkkiä katsottuna ne eivät näitä samaan lajiin kuuluvilta suorituksilta. Lisätään joukkoon vielä Ken Climo, Barry Schultz, Nathan Doss ja vaikka Timo Pursio. Kukin heittää aivan omalla tyylillään.

Se, minkä Jouni on tuossa esimerkillisesti havainnut on se, että jokaisen kannattaa etsiä se itselle parhaiten sopiva swingi. Kun opettelee itselleen sopivan tyylin pelata, voi saavuttaa hyviä tuloksia. Tuoreella euroopanmestarillakaan ei ole kovin kaksinen backhand-swingi, ainakaan "perinteisen näkemyksen mukaan".

Frisbeen heitossa ei siis ole yhtä oikeaa heittotekniikkaa, mikä sopisi kaikille. Mielelläni näkisin enemmänkin keskustelua - ehkä jopa videoita - siitä, miten itse kukin heittää ja miksi.
Breas
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 06 Syys 2006, 23:04
Paikkakunta: Nummela

hjjkh

Viesti Kirjoittaja Breas »

Jori kirjoitti:kunnon viihdettä
Joo ehdottomasti... uusimpien ircquotessien jälkeen suoraan frisbee foorumille... ai että.
roberd
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 15 Touko 2006, 12:44
Oikea nimi: Jari KYngäs
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris

Viesti Kirjoittaja roberd »

poimis kirjoitti:Ihmiset usein sekoittavat keskenään...
Jouni oli todellakin 100%:sti oikeassa yhdessä asiassa: jokaisella on oma tyylinsä. Mutta tämähän on tällä hetkellä vain sinun ja minun mielipide. Jos menet keilahallille kyselemään niin huomaat, että tyylejä on asiantuntijoiden mukaan vain yksi. Golf Pro kertoo sulle myös hyvin yksipuolisesti miten lyödään - ja ainakaan vasemmalta ei varmasti lyödä. Tenniksessä on myös olemassa vain yksi ja ainoa oikea tapa lyödä vaikkapa kämmentä. Ja jalkapalloa potkaistaan sisäterällä yhdellä ja tietyllä tavalla, jne. Palermaa, Beckham, Nadal, Piippo, Grezky, Johnson, Bengtsson ja kumppanit ovat aikoja sitten jo osoittaneet yhden ja ainoan oikean tekniikan olemassaolon höpönlöpöksi. Ja tämänhän tietävät nykyään kaikki, jotka urheilua seuraavat ja analysoivat. Eli en lähtis kypsempää analyysiä kovin kaukaa hakemaan.

Ja mitä tulee opettamiseen niin jättisin sen kuitenkin niille, jotka edes alkeet osaavat. Vaikka en itse kovin korkealle noita opettajaopintoja arvostakaan niin jotain sieltä kuitenkin tarttuu tukkaan. Vaikka onhan siinäkin ihmisillä eri tyylejä - toisilla tyyleillä ollaan epäsuosittuja ja toisilla ei.
poimis kirjoitti:Huvittavuuskin johtuu suurelta osin siitä, että tuo ei ole se heittotekniikka, minkä suurin osa on omaksunut joltain toiselta apinoimalla.
Ei kannattais alkaa kauheasti suurelle yleisölle pottuilemaan. Jos itse en muuta huvittavaa po. kaverin tarinoista olisi löytänyt niin olisin pysynyt aivan hissukseen.
Vastaa Viestiin