Jounin ja Barryn Pro tunteja

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poimis »

Jari, jotenkin kirjoituksestasi jäi sellainen maku, että oletat minun tarkoittaneen "kypsällä analyysillä" pelkästään sitä seikkaa, että jokaisella on oma tyylinsä. Kyllähän videossa/kirjoituksissa oli paljon muutakin, lähtien vartalon käytöstä ja liikkeen sulavuudesta, voimansiirrosta jne. Pointtini olikin siinä, että vaikka Jounin tarinoissa saattoi jotain huvittavaa ollakin, oli siinä silti myös vissiä pointtia.

Tarkoitukseni ei ollut millään muotoa pottuilla kenellekään. Faktahan on se, että suurin osa pelaajista katsoo, miten joku "idoli" heittää ja sitten alkaa matkia sitä. Tämä on ihan luonnollista. Aika harvan olen kuitenkaan kuullut - ainakaan ääneen - pohtivan heittotekniikkaansa ja sitä, miksi kiekko lentää niinkuin lentää. Ehkä suuri yleisö ei vain halua paljastaa ajatuksiaan muille ;)
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

poimis kirjoitti:Ihmiset usein sekoittavat keskenään kaksi aivan eri asiaa: taito tehdä jotain ja taito opettaa jotain. Maailman parhaat valmentajat eivät useinkaan ole maailman parhaita tekijöitä. Maailman parhaat tekijät ovat usein luokattomia opettajia.

Näennäisestä huvittavuudestaan huolimatta Jouni esittää tuossa kypsempää analyysiä kuin useimmat tämänkään foorumin lukijoista kykenevät esittämään. Huvittavuuskin johtuu suurelta osin siitä, että tuo ei ole se heittotekniikka, minkä suurin osa on omaksunut joltain toiselta apinoimalla. Katsokaapa vaikka herrojen Jesper Lundmark, Markus Källström ja Christian Sandström heittotekniikkaa. Äkkiä katsottuna ne eivät näitä samaan lajiin kuuluvilta suorituksilta. Lisätään joukkoon vielä Ken Climo, Barry Schultz, Nathan Doss ja vaikka Timo Pursio. Kukin heittää aivan omalla tyylillään.

Se, minkä Jouni on tuossa esimerkillisesti havainnut on se, että jokaisen kannattaa etsiä se itselle parhaiten sopiva swingi. Kun opettelee itselleen sopivan tyylin pelata, voi saavuttaa hyviä tuloksia. Tuoreella euroopanmestarillakaan ei ole kovin kaksinen backhand-swingi, ainakaan "perinteisen näkemyksen mukaan".

Frisbeen heitossa ei siis ole yhtä oikeaa heittotekniikkaa, mikä sopisi kaikille. Mielelläni näkisin enemmänkin keskustelua - ehkä jopa videoita - siitä, miten itse kukin heittää ja miksi.
Kiitos :wink:

niin hivenen ihmettelen mistä nousee mussutus

olen 2 vuotias tämän lajin harrastaja ja olen iloinen löytäessäni minun kropalle ja rytmille ja persoonalle parhaan mahdollisen swingin

sen olen nyt opettanut vilpittömästi muillekkin, että joku toinenkin voisi saada ja päästä tässä hienossa lajissa eteenpäin.

ei kai ole mun vika ammatti PROona, että tiedän koska olen löytänyt itselleni parhaan mahdollisen swingin. tähän menee monessa lajissa aikaa 4-8 vuotta jos ei ole aiheeseen vihkiytynyt eikä ole valmentajan eväitä mallintaa ja tehdä ja opettaa asioita.

olisi kiva jos jokainen voisi antaa jokaisen lahjojen ja luovuuden ja viisauden vapaasti toimia. eikä alkaa mitätöimään ja mussuttamaan.

jos on aihetta mussuttaa

tee oma opetus video ja pistä paremmaksi

muuten voit vaikka pitää pääsi kiinni, niin et paljasta kaikille kuinka keskenkasvuinen olet henkisesti

hyvää syksyä kaikille ja onnistumisen iloa kaikille :idea:
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AMA »

jouseder kirjoitti:olen 2 vuotias tämän lajin harrastaja ja olen iloinen löytäessäni minun kropalle ja rytmille ja persoonalle parhaan mahdollisen swingin
Tämä on se kohta, joka kuvastaa tietämyksesi vähyyden. Jos haluat sulkea silmäsi todellisuudelta, niin anna mennä, en estä. Kukaan ei ole missään täydellinen eikä omaa täydellistä tekniikkaa, ei edes omalle kropalle täydellistä. Kaikilla on varaa kehittyä. Oli sitten kyse maailmanmestarista tai 2 vuotta sitten aloittaneesta, ei kisoja käyneestä pelaajasta. Joka muuta uskoo menee kyllä pahasti metsään.

Millä perusteella Jouni myös uskot, että tekniikallasi tullaan heittämään yli 200m ja että jokainen joka sen opettelee hyötyy 20-40%?

Jos tullaan takki auki esittämään absoluuttisia totuuksia, niin ei saa itkeä jos tulee lunta tupaan. Ei, enkä silti kiellä etteikö sinulla olisi joitain pointtejakin videoissasi tai että opetusvideoiden tekeminen olisi väärin.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

AMA kirjoitti:
jouseder kirjoitti:olen 2 vuotias tämän lajin harrastaja ja olen iloinen löytäessäni minun kropalle ja rytmille ja persoonalle parhaan mahdollisen swingin
Tämä on se kohta, joka kuvastaa tietämyksesi vähyyden. Jos haluat sulkea silmäsi todellisuudelta, niin anna mennä, en estä. Kukaan ei ole missään täydellinen eikä omaa täydellistä tekniikkaa, ei edes omalle kropalle täydellistä. Kaikilla on varaa kehittyä. Oli sitten kyse maailmanmestarista tai 2 vuotta sitten aloittaneesta, ei kisoja käyneestä pelaajasta. Joka muuta uskoo menee kyllä pahasti metsään. Millä perusteella Jouni myös uskot, että tekniikallasi tullaan heittämään yli 200m ja että jokainen joka sen opettelee hyötyy 20-40%? Jos tullaan takki auki esittämään absoluuttisia totuuksia, niin ei saa itkeä jos tulee lunta tupaan. Ei, enkä silti kiellä etteikö sinulla olisi joitain pointtejakin videoissasi tai että opetusvideoiden tekeminen olisi väärin.
Kyllä näkee ettei tässä lajissa ole ollut ammattilaisia eli Proota...

Kaiken mitä kirjoitan voin käytännössä todistaa ja todentaa ja opettaa
mutta kaiken tämän jälkeen voin myös sanoa ja tulla tähän lopputulokseen evvk eli ei helmiä sioille

TE olette koko ajan vain kirjoitelleet omia väärikäsityksiänne

TE olette kirjoitelleet omista haavoista ja vajavaisukksista

eli puhumme metsästä ja puista

98% vai mikä se luku oli...

niin ei kaivannut oppejani eikä totuuksiani...

tein opetus videot vilpittömällä sydämellä, koska se mitä olen oppinut ja oivaltanut. sitä ei ole kukaan minulle opettanut, siksi tahdon antaa muillekkin mahdollisuuden edetä tässä lajissa

toistaiseksi keskityn omaan reeniin ja tekniikkaan. mutta tulee päivä milloin harkitsen alanko tässä lajissa PROoksi. ja kaikki se mitä sitä ennen on tapahtunut vaikuttaa asiaan.

minulla ei ole tarvetta tyrkyttää taitojani ja oppejani kenellekkään. ja voin myös tehdä sen päätöksen etten enään opeta yhtään mitään tässä lajissa.

katsotaan mitenkä asiat menevät.

tiedän mitä osaan ja teen ja millä tasolla olen henkisesti yms.

joten ei helmiä sioille kuten raamatussa osuvasti sanotaan.
kote
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 31 Touko 2006, 14:48
Oikea nimi: Jussi Kokkonen
Seura: Disc Golf Club Tampere
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kote »

jouseder kirjoitti: olen 2 vuotias tämän lajin harrastaja ja olen iloinen löytäessäni minun kropalle ja rytmille ja persoonalle parhaan mahdollisen swingin
AMA kirjoitti:Millä perusteella Jouni myös uskot, että tekniikallasi tullaan heittämään yli 200m ja että jokainen joka sen opettelee hyötyy 20-40%?
Jouni on nyt tainnut itsekkin huomata että on kehuskellut vähän liikoja, kun vaihtelee toi että sopiiko se swingi vain hänelle itselleen vai kaikille. Eikä myöskään pysty vastaamaan tuohon AMAn kysymykseen.

Niin eiköhän anneta tän asian jo olla?
jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

jouseder kirjoitti: Kyllä näkee ettei tässä lajissa ole ollut ammattilaisia eli Proota...

evvk eli ei helmiä sioille

TE olette kirjoitelleet omista haavoista ja vajavaisukksista

niin ei kaivannut oppejani eikä totuuksiani...

tein opetus videot vilpittömällä sydämellä, koska se mitä olen oppinut ja oivaltanut. sitä ei ole kukaan minulle opettanut, siksi tahdon antaa muillekkin mahdollisuuden edetä tässä lajissa

mutta tulee päivä milloin harkitsen alanko tässä lajissa PROoksi. ja kaikki se mitä sitä ennen on tapahtunut vaikuttaa asiaan.

minulla ei ole tarvetta tyrkyttää taitojani ja oppejani kenellekkään. ja voin myös tehdä sen päätöksen etten enään opeta yhtään mitään tässä lajissa.

joten ei helmiä sioille kuten raamatussa osuvasti sanotaan.
Mä en osaa sillee hienosti copypasteta ja laittaa vastauksia tonne väleihin, mutta yritän näin. Ja ensimmäiset kommentit tähän ketjuun.

Luulisin, että kaikki uskovat, että teit videot vilpittömässä mielessä, mutta
minkä takia tieto pitää tuoda "takki auki" ?

Tahdot antaa muillekkin mahdollisuuden edetä tässä lajissa. Onko se ihan oikeasti vain Sinusta kiinni ?

Päiviä tosiaan tulee ja menee, mutta ihanko tosta noin vain aletaan prooksi ? Näillä massoilla ja tuolla ylimielisellä asenteella voi
ongelmaksi muodostua asiakkaiden puute.

Miksi Sinulta ei onnistu pelkkä opetusvideon tekeminen ilman,
ettet voi myöntää sitä, että on myös muita tapoja heittää muovia
mukille ?

Mun mielestä on äärettömän hienoa, että tutkit heittoja ja teet
videoita yms. Tälläisiä ihmisiä ei ole koskaan liikaa, mutta
ylimielinen, uskonnolla höystetty saarna siihen päälle ei helpota
uraasi lajin parissa. Minä ainakin ateistina pistän korvat heti kiinni,
kun puhe alkaa kääntyä uskonnolliseksi. Luulen, että minulle
Sinun olisi helpompi selittää neitseellinen syntymä, kuin drive.

jone

p.s. evvk = ei voisi vähempää kiinnostaa
Avatar
tumpsi
Viestit: 735
Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tumpsi »

meikäläinen on jättäny (kenties monelle hieman yllätyksellisesti) herra sederholmin niin vähäiselle huomiolle kuin mahdollista, sillä se on paras keino päästä huomiohuorista eroon. toivottavasti kukaan ei enää heitä vettä myllyyn, ja annetaan porukalla asian olla. ellei joku koe että tällainen loanheitto, vittuilu, ja elitismi (jälkimmäinen koskee lähinnä yhtä Sanan Lähettilästä) on lajille eduksi.

jos huomiohuoraus on terminä vieras, niin tässäpä oikein oiva selitys;
Kuva
jatkanpa siis hiljaiseloa koskien jounin pää koutsi profetia pro swingi oppi tunteja. ->
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

jone kirjoitti:
jouseder kirjoitti: Kyllä näkee ettei tässä lajissa ole ollut ammattilaisia eli Proota...

evvk eli ei helmiä sioille

TE olette kirjoitelleet omista haavoista ja vajavaisukksista

niin ei kaivannut oppejani eikä totuuksiani...

tein opetus videot vilpittömällä sydämellä, koska se mitä olen oppinut ja oivaltanut. sitä ei ole kukaan minulle opettanut, siksi tahdon antaa muillekkin mahdollisuuden edetä tässä lajissa

mutta tulee päivä milloin harkitsen alanko tässä lajissa PROoksi. ja kaikki se mitä sitä ennen on tapahtunut vaikuttaa asiaan.

minulla ei ole tarvetta tyrkyttää taitojani ja oppejani kenellekkään. ja voin myös tehdä sen päätöksen etten enään opeta yhtään mitään tässä lajissa.

joten ei helmiä sioille kuten raamatussa osuvasti sanotaan.
Mä en osaa sillee hienosti copypasteta ja laittaa vastauksia tonne väleihin, mutta yritän näin. Ja ensimmäiset kommentit tähän ketjuun.

Luulisin, että kaikki uskovat, että teit videot vilpittömässä mielessä, mutta
minkä takia tieto pitää tuoda "takki auki" ?
Jouni :)
- tälä päässä ei ole takki auki... se on ihan sielä päässä omia pään tulkintoja


Tahdot antaa muillekkin mahdollisuuden edetä tässä lajissa.
Onko se ihan oikeasti vain Sinusta kiinni ?
Jouni :)
- niin mietippäs vaikka tätä...
kuinka kauan laji on ollut suomessa?
kuinka monta drive opetus videoo olet suomeksi nähnyt?
kuinka moni huippu kertoo kuinka he ovat oppineet ja löytäneet itselle luonnollisimman teknisesti tässä lajissa ?
kuinka moni on tehnyt kuten minä. ottanut paloja lajin huipuilta sieltä ja täältä. laittanut ne itselle parhaaseen muotoon. ja synnyttänyt swingi driven joka on minulle täydellinen. minun ei tarvitse ikinä oppia uutta tekniikkaa tällä osa-alueella. vaan luonnollisin ja paras on löytynyt. ja sen olen nyt kertonut ja opettanut käytännössä.


Päiviä tosiaan tulee ja menee, mutta ihanko tosta noin vain aletaan prooksi ? Näillä massoilla ja tuolla ylimielisellä asenteella voi
ongelmaksi muodostua asiakkaiden puute.
Jouni :)
- edelleen se ylimielinen asenne on sen pään päässä. EI täälä Päässä, Tajusitko ?


Miksi Sinulta ei onnistu pelkkä opetusvideon tekeminen ilman,
ettet voi myöntää sitä, että on myös muita tapoja heittää muovia
mukille ?
Jouni :)

missä olen sanonut että tämä on ainoa tapa? en missään. se siitä.

Mun mielestä on äärettömän hienoa, että tutkit heittoja ja teet
videoita yms. Tälläisiä ihmisiä ei ole koskaan liikaa, mutta
ylimielinen, uskonnolla höystetty saarna siihen päälle ei helpota
uraasi lajin parissa.

Minä ainakin ateistina pistän korvat heti kiinni,
kun puhe alkaa kääntyä uskonnolliseksi. Luulen, että minulle
Sinun olisi helpompi selittää neitseellinen syntymä, kuin drive.
Jouni :)
pistät korvat kiinni sille mikä on parempi ja toimivampi tapa tehdä tekniikkaa ja toimivampi tapa Elää...
tyhmästä päästä kärsii koko...
niin sinun järkesi ja yms. haavat, pelot jne. tekevät sen ette osaa kyseenalaistaa itseäsi. ja olet sokea itsellesi. näin olet mitätöimässä ja laittamassa korvia kiinni sille mikä toimisi paremmin...
omapa on asiasi
- onko muita jotka ovat sitä mieltä että teidän oma viisaus Voittaa Jumalan ja Mestari Jeesuksen Viisauden
- Minun Proon lahjat ovat Jumalan lahjat ja Hänen kunnikasi teen ja sanon sen minkä pystyn näyttämään ja todistamaan.

jonep.s. evvk = ei voisi vähempää kiinnostaa

:idea:
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Väittelyt tekniikasta ja heittotavoista ovat varsin hedelmällisiä ja tuovat lajiin näkemystä ja kehitystä vrt.mäkihypyn V-tyyli ja korkeushyppy jne...nämä lajit ovat niin vanhoja, että ovat kulkeneet piiiitkän matkan siihen, mitä ne ovat nykyään. Frisbee on nuori urheilulaji, ja on odotettavissa, että drive-tekniikka kulkee vielä pitkän matkan kohti huippuaan.

En kuitenkaan pidä oikeana, että omaa tekniikkaansa pitää kynsin hampain ainoana oikeana, ja ne jotka eivät tätä toteuta palavat helvetissä tai vähintään saavat hapanta naamaa taivaan porteilla. Tämä ei ole tyyli, mitä ihmiset ottavat vastaan. Jouseder esitti oman näkemyksensä heitosta, mikä on varmaan ihan OK, mutta ei tule kantamaan yli sen 120metriä, mielestäni. Nykykiekot ovat sellaisia, että kyllä niitä heittää 120 metriä melkein miten tahansa,mutta siitä eteenpäin aletaan ottaa miehestä mittaa. Sen jälkeen pitää ihan oikeasti hieroa tekniikkaa, jotta metrejä saisi lisää. Kättä roikottamalla ei enää pärjää.

Toki jos tämä pituus tyydyttää, niin hyvä. Sitten tekniikka riittää, Sinulle.

Itse olen paininut paskan driven kanssa 7 vuotta, ja olen analysoinut, videoinut, keskustellut, kiroillut...Tämä kaikki on ollut hyödyksi, vaikka en oppinut olekaan. Olen kuitenkin saanut selvyyden, miksi heittoni takkuaa, ainakin osittaisen selvyyden. Ehkä voin joskus saada jonkun oppimaan, vaikka itse en vielä osaakaan.
Auliisti olen jakanut neuvojani, jos joku niitä on kaivannut. En väitä olevani ainoan oikean näkymyksen kantaja, mutta mielestäni, hiottuna, tekniikkani voi olla avain pitkiin heittoihin. Ja jos joku ei sitä hyväksy, en silti kiroa häntä helvettiin tai syytä vääräuskoiseksi. Antaa kaverin löytää oma juttunsa, ajallaan.
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

näin minä Elän ja Opetan
... eihän sitä muuten prooks pääsiskään jos ei osais elää kuten opettaa... :wink:
Kun pää ja sydän jää jäljelle s.31

Mennäänpä vähän syvemmälle! Tämä pätee kaikissa lajeissa ja asioissa maailmassa. Eli on paljon hyviä ja lahjakkaita ihmisiä jotka teknisesti pystyvät tekemään asiat oikein ja puhtaasti. Eli ei se ole se missä ratkaistaan kuka pärjää missäkin lajissa. Eikä myöskään ole kyse välineistä, jotka toki tulee olla mieleiset ja mulle sopivat. Kyse on sydämen ja mielen asenteesta. Jokainen mies joka luulee pärjäävänsä sillä et heillä on kova ja luja tahtotila. He osaavat tarvittaessa psyykata heikompia. He osaavat ottaa voittajan ja ”tappajan” asenteen etteivät tunne sääliä ketään kohtaan. He osoittavat henkisellä voimalla kuka on kuka ja kuka tulee voittamaan. He ovat reenanneet teknikkaa ja psyykanneet itsensä huippu kuntoon jne. niin näille miehille ja naisille ! Ette ikinä tule saavuttamaan sitä tasoa mikä olisi mahdollista jos tuntisitte Jumalan totuudet! Saavutatte teidän omista mahdollisuuksista vain noin 70% ja loput 30% jää kaikilta tämän tyyppisiltä henkilöiltä savuttamatta. Toki silti voit olla Suomen tai jopa maailman huipulla. Mutta silti 30% uupuu, eikä aukea ikinä ellet ota selvää Jumalan totuudesta. Siis mistä?

Jos sinä keskityt siihen, et sinä itse kasvat henkisesti, fyysisesti ja teknisesti. Annat ja autat muita harrastajia parhaasi mukaan vilpittömästi. Annat itsellesi luvan nauttia lajista ja sinun kaipuusi huipulle eivät ole pelkästään itsekkäitä tavoitteita. Vaan koet et sinua vie huipulle myös Jumalan rakkaus ja tahto. Rakastat itseäsi ja olet rehellinen itsellesi ja muille. Sinulle on sama onko joku sinua parempi vai huonompi, sillä kilpailet itsesi kanssa. Toivot ja teet jotain et mahdollisimman monella olisi eväät pärjätä lajissa. Edes kisoissa et kilpaile muiden kanssa. Vaan iloitset siitä et sinä saat osoittaa se mihin parhaimmillasi pystyt. Et ole ylpeä etkä ylimieleinen. Olet tarvittaessa valmis opettamaan menestys tarinasi vilpittömästi muille lajin harrastajille. Rehellisyys, olet ihmisenä ja persoonana sitä mitä todella olet etkä vedä mitään roolia. Vasta sitten alkaa se loput 30% aukeamaan kun sinä avaat sydämesi ja otat vastuun itsestäsi ja kyvyistäsi. Ja anna itsestäsi jotain hyvää myös muille harrastajille. Ennen tätä et tajua eikä sinulle aukea se 30% joka olisi sinulle mahdollinen.

:)

KETÄ ME TARVITSEMME?

Me tarvitsemme jonkun meitä kuuntelemaan ja
ymmärtämään. Kulkemaan kanssamme ja puhumaan
kanssamme ja ojentamaan meille auttavan kätensä.

Jakamaan kanssamme elämän ilot ja surut, päivittäiset
seikkailumme. Nauramaan ja itkemään kanssamme ja
sanomaan lohduttavat sanat.

Jonkun joka näkee meissä vain hyvää ja ylenkatsoo
kaiken muun. Joka pitelee meille peiliä kun olemme
parhaimmillamme.

Niin. Me tarvitsemme ystävän, sellaisen kuin sinä,
piristämään arkipäivää. Ja huomaavaisella, iloisella
tavalla tekemään maailmasta lämpimämmän.

- Positiivari Plussa

:)

Kirjastani: kaikilla annertavaa kaikille...

Minigolf!

Niin kuten voitte todeta tosi tarinasta jonka kirjoitin. On myös minigolfilla lahja kristikansalle! Kaikki kannustaa kaikkia. Kukaan ei kilpaile väärällä motiivilla keskenään. Jokainen jopa lainaa välineitä pahimmalle kilpailijalle. Jokainen jopa kertoo parhaat ohjeet pahimmalle kilpailijalle. Että silleen! Siihen on kristikansalla todellakin kasvamista! Mutta ihmeiden aika ei ole ohi. Ehkä nämä tarinat saavat oikeanlaisen suomalaisen sisun nousemaan. Ja tekemään totta Jeesuksen rakkauden tiestä. Ja loppuu se mussuttaminen ja raamatulla hakkaaminen!

Nlp!

Opettaa miten ymmärrän ja tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Miten tulee toimeen ja hallitsen itseäni oikein. Ja kuten olette tästäkin tarinoita lukeneet. Ihmeitä tapahtuu! Joten taas on kristityillä kasvamista. Siihen et tajuaa ja tulee toimeen kenen tahansa ihmisen kanssa. Kyllä on taas matkaa. Mut jostain on aina aloitettava. Eikun menoks!

Snooker ja biljardi!

Näkemistä! Niin ilman et sinä näet pallon leikkaukset oikein. Ilman näkemistä et todellakaan saa mitään aikaiseksi. Ilman kehon ja mielen hallintaa, et pärjää kisoissa. Ilman sitoutumista ja kuuliaisuutta valmentajalle, et pärjää. Tänkin kun näkis. Keskityttäis näkemään miten minä voin auttaa lähimmäisiä heidän omista lähtökohdista. Tätä näkemistä kristikansa todella kaipaa. Kyl sitä rukoillaan ja annetaan traku! Voi luoja! Mitä sitten? Kenen elämän tilannetta se tässä hetkessä parantaa? Ei kenenkään, niin kuin pitäisi. Joten eikun näkemään oikein! Niin kuin Herra asiat näkee. Koska ennen kaikkea rakkaus ja usko ovat tekoja. Siis hedelmällisiä tekoja saajansa mielestä. Ja taas on matkaa!

Myönteinen ajattelu!

Niin jos keskityttäis edes joskus oikeisiin asioihin! Siihen et saatas jotain aikaiseksi. Siihen et elämässä asiat menee parempaa suuntaan. Silloin pitää myönteisellä tavalla luottaa tulevaisuuteen ja tehdä itse parhaansa! Ja lopettaa se raamatulla hakkaminen. Lopettaa se oikeassa oleminen. Lopettaa se ihmisten väkisin muuttaminen. Niin, et kenellekään voi rakkautta väkisin viedä! Vain porkkanalla se rakkaus ja Jeesuksen tie eteenpäin menee. Siksi tulis olla ajatuksissaan myönteinen itseään ja muita kohtaan. Tulisi oppia eletystä elämästä ettei tee samoja virheitä. Oppia et olisiko jo minun aika keskittyä omaan elämään ja antaa toisten elää rauhassa? Oppia se et jos haluan nähdä asiat negatiivisesti ja etsiä asioista ja ihmisistä pahaa. Sitä silloin myös näen! Se mihinkä keskityt se lisääntyy! Muista se! Siksi myönteisellä ajattelulla on valtava voima. Valta viisaus, joka vapauttaa toimimaan ja iloitsemaan tästä hetkestä. Vapauttaa myös muita lähimmäisiä. Vapauttaa huolista ja murheista ja masennuksesta. Eli toisin sanoen. Se mitä pelkästään myönteinen ajattelu voi saada ihmisten elämässä aikaan. Se on paljon enemmän mitä kristikansa saa ikinä aikaiseksi hyvää! Jos keskitytään niihin asioihin mihin nyt! Koska nykyisillä opeilla ei tuoda ihmisille elävää sanaa eikä siis elämää! Joten, joko heräät?

Justiina kissani! Hrrr!

Jos suvaitsevaisuutemme olisi kissan tasolla! Olisimme kaikki nyt maanpäällisessä paratiisissa! Kuinka niin? Kissa valitsee ne ihmiset jotka antaa rapsuttaa ja olla hänen ystäviä. Muut eivät saa koskea. Ja nämä ihmiset kissa antaa olla rauhassa. Eli jos ihmiset osais valita oikeat ystävät ja lähimmäiset joiden kanssa toimii. Pitäisi huolta et suhteet toimii kaikin puolin. Ja antaisi muille ihmisille rauhana elää omaa elämää. Lopettaisi kaiken seläntakana pahan puhumisen. Lopettaisi kaiken suvaitsemattomuuden. Lopettaisi tuomitsemasta sen mitä ei ymmärrä tai mihin ei ole tutustunut. Lopettaisi se et mää ja mun usko on ainoa oikea. Ja muiden uskossa tai tavassa uskoa on vikaa. Jos todella olisimme kissan tasolla suvaitsevaisuudessa ja ystävien valinnassa. Olisi täälä nyt hyvä olla. Kuinka lähelle kissan tasoa sinä itse pääset?

Annatko kaikille erilaisille ihmisille ja mielipiteille rauhan?

Ja sanot rauhallisesti ” näin minä uskon, toivottavasti sinun uskosi tekee sinut onnelliseksi”!

Joten tässä Justiina kissan lahja kaikille!


:idea:
jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

jouseder kirjoitti:
pistät korvat kiinni sille mikä on parempi ja toimivampi tapa tehdä tekniikkaa ja toimivampi tapa Elää...
tyhmästä päästä kärsii koko...
niin sinun järkesi ja yms. haavat, pelot jne. tekevät sen ette osaa kyseenalaistaa itseäsi. ja olet sokea itsellesi. näin olet mitätöimässä ja laittamassa korvia kiinni sille mikä toimisi paremmin...
omapa on asiasi
- onko muita jotka ovat sitä mieltä että teidän oma viisaus Voittaa Jumalan ja Mestari Jeesuksen Viisauden
- Minun Proon lahjat ovat Jumalan lahjat ja Hänen kunnikasi teen ja sanon sen minkä pystyn näyttämään ja todistamaan.
Nyt olen jo tyhmäkin, kun en heitä driveä, kuten pro opettaa ?

Eli kaikki ei kristityt menettävät urheilijankyvystään ison osan.
Mielenkiintoinen teoria. Kuinka paljon parempia Brasilialaiset olisivat futiksessa, jos he tulisivat kristinuskoon (katolilaisia suurin osa), entäs kinkit pingiksessä (ateistejä valtaosa, tietääkseni) tai kenialaiset juoksijat, menisikö 10min 5km rikki ?

Tapaani elää olen taasen hyvinkin tyytyväinen, en usko, että siinä pystyt
hirveästi neuvomaan, kun et tiedä tarpeitani.

Toi viimeinen lause ei ilmeisesti kommenttia kaipaa, muuta kuin korkeintaan AAMEN.

:idea:[/quote]
jouseder
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 27 Elo 2008, 10:19
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouseder »

jone kirjoitti:
jouseder kirjoitti:
pistät korvat kiinni sille mikä on parempi ja toimivampi tapa tehdä tekniikkaa ja toimivampi tapa Elää...
tyhmästä päästä kärsii koko...
niin sinun järkesi ja yms. haavat, pelot jne. tekevät sen ette osaa kyseenalaistaa itseäsi. ja olet sokea itsellesi. näin olet mitätöimässä ja laittamassa korvia kiinni sille mikä toimisi paremmin...
omapa on asiasi
- onko muita jotka ovat sitä mieltä että teidän oma viisaus Voittaa Jumalan ja Mestari Jeesuksen Viisauden
- Minun Proon lahjat ovat Jumalan lahjat ja Hänen kunnikasi teen ja sanon sen minkä pystyn näyttämään ja todistamaan.
Nyt olen jo tyhmäkin, kun en heitä driveä, kuten pro opettaa ?
Jouni :)
minun , sinun ja jokaisen MINÄ itse viisaus ja ymmärrys ja järki ja ajattelu on tyhmää ja avutonta Jumalaan ja Mestari Jeesukseen verrattuna. jos Sinä Itse joutuisi kantapään ja opiskelun kautta oppimaan vaikka vain se mitä on mun kirjassa tai raamatussa. niin sinulla menisi helposti yli 2000vuotta aikaa etkä siltikään olisi löytänyt niitä sydämen viisauksia mitä ko kirjoissa on. ja ole huoleti tämä pätee kaikkiin kuolevaisiin :)

Eli kaikki ei kristityt menettävät urheilijankyvystään ison osan.
Mielenkiintoinen teoria. Kuinka paljon parempia Brasilialaiset olisivat futiksessa, jos he tulisivat kristinuskoon (katolilaisia suurin osa), entäs kinkit pingiksessä (ateistejä valtaosa, tietääkseni) tai kenialaiset juoksijat, menisikö 10min 5km rikki ?
Jouni :)
EI
vaan on kyse Sydämen asenteesta...
ihan sama periaatteessa mihin uskot...
kunhan sun sydämen asenne on oikea...
siitä on kyse


Tapaani elää olen taasen hyvinkin tyytyväinen, en usko, että siinä pystyt
hirveästi neuvomaan, kun et tiedä tarpeitani.
Jouni :)
hyvä että olet tyytyväinen pidä siinä sitten
luojan kiitos mun ei tarvi tuputtaa kenellekkään mitään
:)

:) AAMEN :)

:idea:
[/quote]
jone
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 15 Tammi 2008, 8:37

Viesti Kirjoittaja jone »

jouseder kirjoitti:

Eli kaikki ei kristityt menettävät urheilijankyvystään ison osan.
Mielenkiintoinen teoria. Kuinka paljon parempia Brasilialaiset olisivat futiksessa, jos he tulisivat kristinuskoon (katolilaisia suurin osa), entäs kinkit pingiksessä (ateistejä valtaosa, tietääkseni) tai kenialaiset juoksijat, menisikö 10min 5km rikki ?
Jouni :)
EI
vaan on kyse Sydämen asenteesta...
ihan sama periaatteessa mihin uskot...
kunhan sun sydämen asenne on oikea...
siitä on kyse
Näin kuitenkin juuri kirjoitit ?

Ette ikinä tule saavuttamaan sitä tasoa mikä olisi mahdollista jos tuntisitte Jumalan totuudet! Saavutatte teidän omista mahdollisuuksista vain noin 70% ja loput 30% jää kaikilta tämän tyyppisiltä henkilöiltä savuttamatta. Toki silti voit olla Suomen tai jopa maailman huipulla. Mutta silti 30% uupuu, eikä aukea ikinä ellet ota selvää Jumalan totuudesta.

Mulla alkaa pikkuhiljaa hiipimään mieleen, ettei hissisi saavuta
ylintä kerrosta, joten täältä tähän.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Taidanpa minäkin jättää opetukseni kentälle, alkaa nimittäin mennä hieman yli, joten viimeinen pointtini:

Hyväksi pelaajaksi tullaan kovalla asenteella ja treenillä, hyväksi jätkäksi tarvitaan jotain ihan muuta. Nämä kaksi tavoitetta, hyvä jätkä - hyvä pelaaja, eivät läheskään aina kulje käsi kädessä. Mutta jos olet hyvä jätkä, on mahdollisuudet tulla hyväksi pelaajaksi aika korkealla. Ehkä hyvää jätkää arvostetaan silti enemmän.

Väärä asenne pelaamiseen, se että puristaa kiekkoa, murjottaa, sadattelee jokaista heittoaan jne. ei auta tulokseen yhtään. Sen sijaan pelistä nauttiminen, hyvien asioiden löytäminen kierroksen aikana jopa pelin ulkopuolelta, kavereiden tsemppaaminen, hyvä meininki auttaa hyvään tulokseen. EM-kisoista tutut muutama pelaaja eivät taidoillaan häikäisseet, mutta pelasivat hyvää tulosta, sillä he eivät paljon bägiään potkineet. Kaikki oli hauskaa ja tsemppi päällä, ei paljon putti stressannut. "Ehkä ensi kerralla menee sisään, jos ei niin mitä sitten, ei se maailma siihen kaadu, eikä auta vaikka kuinka itseäni moittisin"- asenteella pääsee aika pitkälle.

Ja ennen kuin kukaan ehtii nokkelana sanoa, että mitä mä tiiän aiheesta, niin minä jos kuka tiedän, mitä huono asenne kierroksen aikana tekee omalle pelille.

Tarkoitus ei ole saarnata, eikä ottaa kantaa jumalallisiin asioihin. Tarkoitus on miettiä hyvän pelaajan ominaisuuksia omasta mielestäni. Timo Pursio on hyvä pelaaja, mutta enemmän kuin hänen peliään, arvostan häntä hyvänä jätkänä. Jälkimmäinen on varmasti yksi merkittävä syy hänen menestykseensä.

Keskustelu on kuitenkin jälleen mennyt kirjamainokseksi, eikä tästä saa enää järkevää threadia millään. Joten over and out, jätetään tää homma tähän ja jatketaan jossain toisaalla JÄRKEVISTÄ asioista.
Avatar
Hesus
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 19 Kesä 2007, 20:14
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Hesus »

jouseder kirjoitti:
KETÄ ME TARVITSEMME?

Me tarvitsemme jonkun meitä kuuntelemaan ja
ymmärtämään. Kulkemaan kanssamme ja puhumaan
kanssamme ja ojentamaan meille auttavan kätensä.

Jakamaan kanssamme elämän ilot ja surut, päivittäiset
seikkailumme. Nauramaan ja itkemään kanssamme ja
sanomaan lohduttavat sanat.

Jonkun joka näkee meissä vain hyvää ja ylenkatsoo
kaiken muun. Joka pitelee meille peiliä kun olemme
parhaimmillamme.

Niin. Me tarvitsemme ystävän, sellaisen kuin sinä,
piristämään arkipäivää. Ja huomaavaisella, iloisella
tavalla tekemään maailmasta lämpimämmän.

- Positiivari Plussa

KETÄ SINÄ TARVITSET?

Sinä Jouni tarvitset jonkun joka ojentaa sinulle auttavan kätensä ja PIAN!
Jonkun joka puhuu sinulle ja ennen kaikkea jonkun joka kulkee kanssasi joka paikkaan eikä päästä sinua hetkeksikään näkyvistä. Korostan hetkeksikään.

Niin. Minä en tarvitse ystävää, sellaista kuin sinä,piristämään arkipäivää enkä mitään muutakaan päivää.

Ps. "Ja totisesti minä sanon teille, kun tulee päivä niin te huudatte täällä on Herra ja tuolla on Herra ja hiialahiiala mutta te ette enää muista että Jeesus seurustelee vakituiseen tiineen aasin tamman kanssa koska Jeesus ei ole mikään tuhkamuna." -H.Salama-
Maailmassa on suurten nerojen vastapainoksi ihan vitun idiootteja.
Vastaa Viestiin