Kiekkojen palautusprosentti

Keskustelua aiheista, jotka eivät sovi muiden otsikoiden alle

Valvoja: HALLITUS

AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja AMA »

Musta merkkaamattomat peruskiekot on jo oletusarvoisesti lahjoitus kiekon löytäjälle. Kiekon oikeaa omistajaa kun on yleensä lähes mahdoton löytää ja löytökiekkolaatikoistakaan sellaiset harvon oikealle henkilölle päätyvät.
"play for show, work for dough" -Lloyba
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Vaikeaa, muttei mahdotonta. Uskon karman lakiin ja toivoisin että jos itse hukkaisin merkitsemättömän kiekkoni (lähtökohtaisesti melko mahdotonta sillä merkitsen ne aika lailla saman tein ennen heittämistä) joku edes yrittäisi löytää sille omistajaa, eikä samantein lisäisi omaan bägiinsä.

Löytökiekkolaatikotkin on sikäli ongelmallisia että jos jossain seuran ilmoitustaululla/foorumilla ilmoittelee että löytynyt tällainen ja tällainen sieltä ja sieltä väylältä, niin voi olla useampaakin "omistajaa" tulossa että "joo se on mun". Onko tähän joku keksinyt jotain viksua ratkaisua? (muuta kuin tuo oma yritykseni että tuntomerkkejä vastaan saa, yleinen käytäntö ainakin muiden löytötavaroiden kohdalla)

Jotkut nuoremmat kiekkojen "omistajathan" ovat sen verran proaktiivista porukkaa että onkivat jopa itse kiekkonsa löytyölaatikosta, ei kato tarvi sit nähdä vaivaa ja etsiä niiden omistajia! :evil:
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja AMA »

Myös itse muutamia merkkaamattomia kiekkoja hukanneena olen niellyt tappioni omana typeryytetäni. Yhtään sellaista en ole takaisin saanut. Toisaalta en ole kyllä nimettömiä toisten kiekkojakaan palautellut tai omaan bägiinikään ahtanut, vaan jättänyt niille sijoilleen, toivoen, että kenties oikea omistaja löytää tarvittaessa kiekkonsa parhaiten paikasta, johon sen hukkasikin. Poikkeus muutamalla harvalla radalla, joilta löytyy löytökiekkolaatikko. En kuitenkaan usko, että nuokaan kiekot ovat oikeaa omistajaansa enää löytäneet.

Merkkaamattomien olemattomasta palautusprosentista huolimatta yleensä testailen uusia kiekkomalleja jonkin aikaa ennen merkitsemistä. Jos kiekko miellyttää, merkkaan ja laitan bägiin. Jollei miellytä, laitan myyntiin tai varaston perälle odottamaan.
"play for show, work for dough" -Lloyba
krimmu
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 23 Syys 2009, 19:32
Oikea nimi: Kristian Kosonen
Seura:

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja krimmu »

Minut tunnetaan surkean putin lisäksi myös siitä, että hukkaan tosi paljon kiekkoja :D

Viime viikon keskiviikkona olin mukkulassa heittelemässä ja sitten torstaina puhelin soi. En taaskaan ollut edes huomannut, että joku kiekko puuttuisi. Se oli vielä oranssi Gator, varmaan pisimpään mun bägissä säilynyt kiekko. Ehkä noin kaksi vuotta vanha, kaikki muut sen ikäiset ovat jo kadonneita ja varastettuja.

Niin, torstaina puhelin soi ja joku pikkupojan kuuloinen hemmo ilmoittaa löytäneensä minun kiekon. Ajattelen että onpa hienoa, kun todella harvoin saan kiekkoja takaisin. Sovin hänen kanssaan että tuo seuraavan viikon keskiviikkona Mukkulaan kiekon. Eilen sitten laitoin tekstiviestin ja kysyin, voisiko hän tuoda kiekon radalle tänään. Mitään ei kuulu. Myöhemmin soitan pojalle ja hän sanoo "Ei mulla ole sitä". Ihmettelen ja kyselen vähän. "Ei mulla ole sitä, joku IHME POIKA vei sen". No ei siinä sitten mitään, toivotin pojulle mukavaa kesänjatkoa. Gator on varmaan oikein täsmäase 11v Rainerille. Tänä kesänä vähäisestä heittomäärästä huolimatta varmaan sen kymmenen tai viisitoista kiekkoa hukannut. Yhtään en ole takaisin saanut, nyt oli sentään lähellä :lol:

ps. harvoin olen ehtinyt kirjoittaa nimeäni kiekkoon kun se jo on hävinnyt. Voi olla, että joskus saisin jonkun takaisin jos kiekot olisivat asianmukaisesti merkattuja :roll:
kristusnaama
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 14 Kesä 2010, 17:56
Oikea nimi: max hagelberg
Seura: Lahden Frisbeeclub
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja kristusnaama »

Krimmu-Voisitko laittaa sen pojan numeron mulle yksityisviestinä?Jos se on joku meidän junnuista tai joku heidän tutuistaan niin haluaisin selvittää että mitä on tapahtunut.
Tuolta löytyy kaikki mukkulasta tänä vuonna löydetyt kiekot-http://www.lahdenfrisbeeclub.fi/forum/v ... ?f=7&t=262
Max Hagelberg
Lahden Frisbeeclub ry
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja poimis »

Hjes kirjoitti: Ajaessani tänään kotiin viikkokisoista sain soiton, jossa sanottiin jägermeister-kiekon löytyneen meilahdesta. Sieltä päin ovat siis käyneet kylässä vihiojalla.
Tai sitten Vihiojalta käyneet Meikussa. Näitä hauskoja tarinoita löytyy kyllä. Itsekin vastaanottanut monta puhelua, joiden soittaja on löytänyt kiekkoni radalta, jossa en ole koskaan käynyt.

Talissa palautusprosentti oli käytännössä 100 aina vuoteen 2007 asti. Sen jälkeen on laskenut kuin lehmän häntä. Vaikka toki on sanottava, että kiekkoja kyllä palautetaan myös suuria määriä, kokonaismäärät vain ovat niin valtavia, että tuntuu ettei omat kiekot palaudu koskaan :(
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pakko taas mainita. Tänään aamulla sain noutaa Oulun Scandicin respasta European Openin pikku lampeen heittämäni Starfiren. Kiitos löytämisestä ja hyvästä palvelusta.
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9136
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

2,5 kierrosta Meri-Toppilaa ja 6 kiekkoa hukkaan.
GARFFi
Viestit: 105
Liittynyt: To 20 Tammi 2011, 19:09
Oikea nimi: Mikko Karvinen
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja GARFFi »

Ari kirjoitti:Pakko taas mainita. Tänään aamulla sain noutaa Oulun Scandicin respasta European Openin pikku lampeen heittämäni Starfiren. Kiitos löytämisestä ja hyvästä palvelusta.
Ole hyvä. :)
ollipponen
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 12 Tammi 2007, 21:31

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja ollipponen »

Oonko mä ihan puusilmä, vai puuttuuko täältä liiton foorumilta "Löytyneet kiekot" ja "Kadonneet kiekot" -tyyliset viestialueet/ketjut?
Jos oma alue on liioittelua, niin ehkä joku pysyväistiedote Myyntipalstalle tai Sekalaisiin ois kova.
Tai nyt kun miettii, niin jopa oma alue, ja siihen ratakohtaiset ketjut löytyroinalle?

Ja joo, toi "Kadonneet" on sinänsä turha, mutta sinne avautuminen saattaa kohentaa lempparilättynsä kadottaneen mielialaa jossei muuta.

Ja siis, löytynyt "Juhon" pieni musta peli(?)kirja ja "Kimmo Nousiaisen" likimintti champ.Ape Meikusta ja liepeiltä.
Kahvion tuulikaapin löytölaatikko oli epäilyttävästi 100% tyhjä, joten ei uskaltanut sinne jättää.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Oho, enpä ole ennen nähnyt tyhjää palautuslaatikkoa tuolla. Pistää epäilyttämään pahinta. Eipä ole omaa kiekkoakaan näkynyt.
Avatar
kastori
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 19 Elo 2008, 12:08
Oikea nimi: Ville J.
Seura: Muu frisbeeseura
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja kastori »

Minullakin jäänyt 2 kiekkoa parin viimeviikon aikana Meikkuun. Eipä ole soittoa kuulunut ja laatikossakin on ollut ainoastaan yksi koiranpureskelema pannu. Eipä sinänsä, kyllähän se tiedossa on, että kun kiekon Meikkuun kadottaa voi olla melko varma että sitä ei enää ikinä näe... Itse olen yleensä kiikuttanut Meikusta löytyneet kiekot Taliin, josta kadonneilla lapsukaisilla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet päätyä takaisin oikeille omistajilleen.
FosK
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: Kiekkojen palautusprosentti

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Melkein pari viikkoa Siltamäessä retkeillyt 1x JH S-PD palasi tänään kotiin. Prosentti edelleen siis 100% :)
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Vastaa Viestiin