Mainoksia foorumeissa

Keskustelua aiheista, jotka eivät sovi muiden otsikoiden alle

Valvoja: HALLITUS

Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Mainoksia foorumeissa

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

Tästä keskustelukanavasta on näköjään tullut Meresmaan mainosportaali. Esim. FRISBEEGOLF-foorumissa viimeisen kahden kuukauden aikana kirjoitetuista viesteistä 30% sisältää sen "firman" mainoksia.

Moni varmasti muistaa syyn miksi haluttiin ottaa käyttöön uuden keskustelukanavan: Koska ezboardissa oli mainoksia! Nyt tiedämme myös miksi Meresmaa halusi tällaisen phpbb-systeemin; …että pääsisi yksin mainostamaan rauhassa… Tosin myös Westsidediscs on mainostanut täällä.

Yrityksen logo, yrityksen nettiosoite ja yrityksen nimi ovat kaikki sellaisia asioita, jotka täyttävät mainonnan kriteerit. Eikä siinä kaikki; myös varsinaisessa tekstissä Meresmaa yrittää edistää myyntiä, esim. kirjoittamalla: "…luotettava keskimatkan draiveri, joka soveltuu…".

Nyt varmasti joku "puolustaja" hänen "tukijoukostaan" vastaa jotain tyyliin: "ei se mua haittaa". Johon minä tietenkin vastaan: "on myös kysymys moraalisesta periaatteesta".

Minulla ei ole mitään vastaan, että tienaa rahaa, mutta että se tehdään yleisen keskustelukanavan kustannuksella on kyllä häpeällistä.

Miten kehtaat???
Kimmo
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 17 Heinä 2006, 8:34
Oikea nimi: Kimmo Lindholm
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Espoo - Vihti

Viesti Kirjoittaja Kimmo »

Moraalitonta? Lainataanpa tähän toisaalla tällä foorumilla esitettyjä loistavia moraalisia ohjeita.

1. Tulee pidättyä tuottamasta vahinkoa muille eläville olennoille
2. Tulee pidättyä ottamasta mitään mitä ei ole vapaaehtoisesti annettu
3. Tulee pidättyä sukupuolisesta väärinkäyttäytymisestä
4. Tulee pidättyä valheellisesta puheesta
5. Tulee pidättyä sumentamasta mieltä millään keinoin

Minusta Meresmaan viesteissä (”mainoksissa”) ei ole ollut mitään moraalitonta. Eikä myöskään Penttilän viesteissä. Enkä kuulu mihinkään tukijoukkoihin… Mutta voi olla, että moraalini on markkinatalouden pyörteissä löystynyt :wink:
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja zaia »

Käsittääkseni foorumilla mainostamista ei ole missään kielletty.
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Viesti Kirjoittaja Jani »

zaia kirjoitti:Käsittääkseni foorumilla mainostamista ei ole missään kielletty.
Paitsi eräällä foorumilla minulle suututtiin, kun kerroin veljeni virkkaavan pipoja.

Ehkä sitten kannattaisi avata tälle foorumille oma osio, jossa sopii mainostaa. Kuitenkin moni lienee tyytyväinen, että kiekkokauppiaat myyvät meille halvalla pelivälineitä.
Avatar
zaia
Viestit: 5445
Liittynyt: To 12 Tammi 2006, 13:24
Oikea nimi: Saija Lehto
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja zaia »

Tallaajafoorumilla on muistaakseni erikseen mainittu että älkää mainostako.. (en kyllä löydä missä) :)
jontsa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28 Loka 2005, 0:06
Oikea nimi: Johnny Finland

Re: Mainoksia foorumeissa

Viesti Kirjoittaja jontsa »

Kim Lindblad kirjoitti:Tästä keskustelukanavasta on näköjään tullut ***** mainosportaali.

Moni varmasti muistaa syyn miksi haluttiin ottaa käyttöön uuden keskustelukanavan: Koska ezboardissa oli mainoksia!
Kun rekisteröidyit tähän portaaliin, niin satuitko lukee rekisteröintisopimuksen? Ei siinä mun mielestä mainostamista kielletty? Oisko se sit semmonen "porsaanreikä"??

Täälläkin käy monta uutta harrastajaa pälyilemässä matskuu lajista sekä kiekoista jne..

Joten. "Ei se mua haittaa" jos täällä mainostetaakin.

Mitä tulee noihin kuppasiin ezboardin foorumeihin.. Noh, norttoni vikisi punaisena kun sinne kirjautui...päättele siitä, että miksi phpbb.
Avatar
surrapurra
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 11:05
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

Jani kirjoitti:
zaia kirjoitti:Käsittääkseni foorumilla mainostamista ei ole missään kielletty.
Paitsi eräällä foorumilla minulle suututtiin, kun kerroin veljeni virkkaavan pipoja.

Ehkä sitten kannattaisi avata tälle foorumille oma osio, jossa sopii mainostaa. Kuitenkin moni lienee tyytyväinen, että kiekkokauppiaat myyvät meille halvalla pelivälineitä.
Käsittääkseni Tallaajafoorumilla oli kyse siitä, että mainos oli vain väärässä paikassa. Muistaakseni veljesi piponvirkkauksesta oltiin aika kokonaisvaltaisesti innostuneita ja myötämielisiä ja mainokset sallittiin kyllä oikeilla paikoilla.
kote
Viestit: 87
Liittynyt: Ke 31 Touko 2006, 14:48
Oikea nimi: Jussi Kokkonen
Seura: Disc Golf Club Tampere
Paikkakunta: Tampere

ei se mua haittaa

Viesti Kirjoittaja kote »

ei se mua haittaa
Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

Gummeruksen Suuri Sivistyssanakirja:
"
moraali 1 yksilön tai yhteisön eettiset käyttäytymissäännöt, käsitys oikeasta ja väärästä, arvostukset ja eläminen niiden mukaisesti, kunniallisuus, siveys

moraalinen eettisten käyttäytymissääntöjen ja arvostusten mukainen, eettisesti hyväksyttävä, nuhteeton, säädyllinen, hyvä, kunniallinen
"

Esimerkiksi Tallaajafoorumilla 5.10.2006 lukee näin:
”EDIT! Kaupalliset tiedotteet hoidetaan kaupallisilla kanavilla.”

Joni, miksi siteeraat väärin? En ole koskaan kirjoittanut ”Tästä keskustelukanavasta on näköjään tullut ***** mainosportaali.”
Avatar
surrapurra
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12 Huhti 2005, 11:05
Oikea nimi: Hannu Lappalainen
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja surrapurra »

Kim Lindblad kirjoitti: Esimerkiksi Tallaajafoorumilla 5.10.2006 lukee näin:
”EDIT! Kaupalliset tiedotteet hoidetaan kaupallisilla kanavilla.”
Joo..se on sille foorumille sovittu asia, mutta sanonpa nyt vielä, että täällä "ei se mua haittaa" :D

Hyvähän se on, että jossain kerrotaan kiekoista ja niitten myyntipaikoista. Siitä uudet pelaajat kuitenkin haluaa tietoa ja täältä foorumilta sitä helposti usein etitään.
h_lehto
Viestit: 43
Liittynyt: Pe 06 Tammi 2006, 18:16
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja h_lehto »

Jos sanakirjamääritelmiin mennään, mainostaminen on maksettua kaupallista viestintää, eikä tässä raha taida omistajaa vaihtaa.

Pitäisikö Jussin mielestäsi pitää salaisuutena, että sillä sattuu olemaan kiekkokauppa, joka palvelee asiakkaita? Miksi Jussin kirjoitukset ovat perkeleestä ja Jannen ok? (Minusta ei mitään ongelmaa ole ollut kummankaan kirjoituksissa.)

Miksi katsot tarpeelliseksi jeesustella moraalista, kun kukaan muu kuin sinä ei koe vääryyttä tapahtuvan?
Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

hlehto kirjoitti:Jos sanakirjamääritelmiin mennään, mainostaminen on maksettua kaupallista viestintää, eikä tässä raha taida omistajaa vaihtaa.
Sepä vielä, mainostajat eivät ole edes maksaneet liitolle mainostilastaan. Jos tämä keskustelukanava olisi kallis ylläpitää, se voisi olla mainosrahoitettu, ja pian tästä tulisi uusi "ezboardi". Sitäkö halutaan?
hlehto kirjoitti:Pitäisikö Jussin mielestäsi pitää salaisuutena, että sillä sattuu olemaan kiekkokauppa, joka palvelee asiakkaita?
Ei kukaan ole tässä väittänyt, että kiekkokaupat pitää olla salaisia.
hlehto kirjoitti:Miksi Jussin kirjoitukset ovat perkeleestä ja Jannen ok? (Minusta ei mitään ongelmaa ole ollut kummankaan kirjoituksissa.)
Kuka on väittänyt, että Jannen mainokset/kirjoitukset ovat ok?
hlehto kirjoitti:Miksi katsot tarpeelliseksi jeesustella moraalista, kun kukaan muu kuin sinä ei koe vääryyttä tapahtuvan?
Mistä luulet tietäväsi, että olen ainoa suomalainen, joka on sitä mieltä, että yleiset keskustelukanavat ovat keskustelupaikkoja, eivätkä mainospaikkoja. Oletko kysynyt kaikilta?

Kiinnostaisi tietää, mistä tuollaisia väitteitä päähäsi saat.
h_lehto
Viestit: 43
Liittynyt: Pe 06 Tammi 2006, 18:16
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja h_lehto »

Kim Lindblad kirjoitti:Kuka on väittänyt, että Jannen mainokset/kirjoitukset ovat ok?
Koska hyökkäsit nimenomaisesti toisen kimppuun, siitä veikkailin, että sinulla on juuri Jussia vastaan jotain.
hlehto kirjoitti:Mistä luulet tietäväsi, että olen ainoa suomalainen, joka on sitä mieltä, että yleiset keskustelukanavat ovat keskustelupaikkoja, eivätkä mainospaikkoja. Oletko kysynyt kaikilta?
Kukaan muu ei ole kertonut, että asia häiritsisi millään lailla. Vastakkaista mielipidettä on kyllä kuulunut (ks. yllä) ja paljonkin.
Kim Lindblad
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 13 Huhti 2005, 11:40
Oikea nimi: Kim Lindblad

Viesti Kirjoittaja Kim Lindblad »

hlehto kirjoitti:Koska hyökkäsit nimenomaisesti toisen kimppuun, siitä veikkailin, että sinulla on juuri Jussia vastaan jotain.
Et taida seurata näitä keskusteluja täällä kovin paljon, kun et ole huomannut, että Jussi on se ylivoimainen mainostaja täällä. Mutta koska on myös kysymys periaatteesta, mainitsin tietenkin myös Jannen ”firmaa”.

Ei minulla tietenkään ole muuten mitään Jussia vastaan; hän on tehnyt todella paljon päälajimme eteen (ja olen ostanut kiekkoja häneltä, yhtä paljon (tai oikeastaan yhtä vähän) kuin olen muiltakin suomalaisilta kiekkomyyjiltä, jos sekin sinua kiinnostaa. Voi tietysti olla, että tämän jälkeen hän ei halua myydä kiekkoja ollenkaan minulle :wink:), mutta ei se silti anna hänelle oikeutta käyttää asemansa hyväkseen (ainakaan ei pitäisi, järjen mukaan) ja antaa mennä ”överiksi”, esim. mainostamalla yleisellä keskustelukanavalla (joka kuuluu aatteelliselle yhdistykselle).
hlehto kirjoitti:Kukaan muu ei ole kertonut, että asia häiritsisi millään lailla. Vastakkaista mielipidettä on kyllä kuulunut (ks. yllä) ja paljonkin.
Johtuu kai siitä, että suuri osa ovat riippuvaisia niistä yrityksistä, ja sen takia ei uskalla tuoda esiin erimielisyyksiä, en tiedä. Mutta monen mielestä on varmasti itsestään selvää, että mainokset eivät kuulu tällaisiin paikkoihin.
Tähän asti on vain tullut 7 negatiivista tai puolinegatiivista kommenttia. Missä kaikki muut 5 miljoonaa tai 300 ovat?
Katos, se on niin helppo olla ns. perseennuolija tai ns. wannabe (siis yleensä tällaisissa tapauksissa, en siis nyt viittaa tiettyyn henkilöön tai tiettyihin henkilöihin).

Oho, taisi taas tulla vähän provosointia; nyt tulee takuulla lisää negatiivisia viestejä.
h_lehto
Viestit: 43
Liittynyt: Pe 06 Tammi 2006, 18:16
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja h_lehto »

No jaa. Don't tap the aquarium, sanoisi korttimies, joten lienee paras, etten selvennä tuon enempää.
Vastaa Viestiin