FRISBEE GOLF EXPO

Keskustelua aiheista, jotka eivät sovi muiden otsikoiden alle

Valvoja: HALLITUS

Elektrik Products
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19 Elo 2014, 14:37
Oikea nimi: Juha Virtanen

FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja Elektrik Products »

Virtanen Elektrik Productsilta terve

Sellasta mietittiin tossa että oiskohan lajin harrastajia jo sen verran, että kannattais järkätä esim. Kaapelitehtaalle viikonlopun mittanen Expo-tapahtuma alkukeväästä ennen kauden alkua tai mahd. joskus 2015 syksyllä kauden jälkeen. Kaapelitehtaalle voisi rakentaa isoon kaapelihalliin (pituus 110 m) 9-väyläisen sisäradan, siellä on avoin parvi jolle voisi myös heittää ja sermisysteemejä yms. joita voi lainata radan muotoiluun. Sitten Innovat, Disccraftit ja muut ständeille mestoille, heittoklinikoita, jatkoklubeja yms. Elektrik Products järjestää lähinnä Industrialiin keskittyneitä baarifestareita, joissa tähän mennessä ollut kävijöitä max. 800/ilta. Tuollaisella kävijämäärällä, jos saataisiin sponsoreita yms. tapahtuma olisi jo tuottoisa.
Eli kyselen nyt tässä löytyykö mahdolisia yhteistyökumppaneita kyseiseen hankkeeseen, Elektrik Products voi sijoittaa 2-3kE vastaavaa osuutta voitosta vastaan ja hoitaa järjestelyistä sen verran kuin pystyy, meillä on tosin vain yksi vakituinen työntekijä (Minä) ja jonkun verran vapaaehtoisia eli mitenkään omat resurssimme eivät kyseiseen hankkeeseen keskenämme riitä. Kaapelitehtaan ison hallin vuokra on hieman alle 3 kE/vrk + ALV ja siellä oltaisiin kyllä kiinnostuneita tällaisesta projektista, kevään vapaat viikonloput menevät kuitenkin kovaa vauhtia. Olettaisin, että koko tapahtuman budjetin pystyisi pitämään n. 10 kE:ssa, riipuen sponsoreista yms. Jos sisäänpääsy olisi 10-15 E tarvittaisiin 300-500 kävijää/päivä break-eveniin. Liekö mahdollista? Meille voi pistää myös privaviestiä osoitteeseen the.physicists@gmail.com. Elektrik Productsin tekemisiä voi tarkkailla tuolta:

http://thephysicists.wix.com/elektrik-produkts#!events

Lähetin tämän viestin myös SFL:n toiminnanohjaajalle. Itse olen lajin innokas harrastaja, mutta kohtuuttoman paska sellainen. Mielellään otetaan vastaan tähän liittyviä ideoita ja näkemyksiä myös muilta kuin potentiaalisilta yhteistyökumppaneilta.

T. Juha Virtanen/Elektrik Products
Huopalahdentie 3 c 61
00330 Helsinki
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Säät määrittelevät keväällä porukan aktiivisuutta lajin suhteen. Kesällä taas monet kisaavat. Ajoitus voi olla aika merkittävä juttu optimoida.

Ainakin jotain sisään houkuttelevaa vetonaulaa pitäisi tapahtumassa olla, jotta porukka kiinnostuisi tulemaan paikalle noin suurissa määrin. Porukka näkee monia huippuja ilmaiseksi kisoissa useasti vuodesa, joten ison maailman isoimmat nimet saattavat vasta nostaa kiinnostusta tarpeeksi. Sitäkin pitäisi mainostaa tarpeeksi etukäteen, jotta porukka ehtii järjestää itsensä vapaaksi ja paikalle ja sekään ei takaa mitään. Mailman parhaiden klinikoilla täällä Helsingissä ei ole käynyt sataa henkeä per kerta ja en uskalla arvata, montako tulisi, jos Suomen kiertueen sijaan olisi vain yksi mahdollisuus tavata vetonaula. Ja heitäkin kyllä näkee Euroopassa joka vuosi ja täällä joka toinen vuosi vähintään. Siksi meet and greet tuskin riittää houkuttelemaan noin monta ihmistä. 500 kävijää on iso osuus pääkaupunkiseudun aktiiveista ja jos haluatte houkutella kauempaa porukkaa, pitäisi tänne tulon vaivan olla sen arvoista, joten vetonaulat määrittää mielenkiinnon.

Olisiko varovaisemmalle startille pienemmin kustannuksin parempi riskinottohalu yhteistyökumppaneilla jossain pienemmässä tilassa? Silloin ei vadita niin monta kävijää kustannusten kattamiseen. Sisäänpääsylipun osalta. Se on jo kiekon hinta, joten kävijälle olisi hyvä olla mahdollista säästää sen verran hyvillä ostotarjouksilla. Jos välinemyyjät kattavat osan kuluista myynnistä saamiensa tuottojen avulla, ei kaikkea tarvitse kustantaa sisäänpääsylippujen hinnalla. Ja jos aikoo heittää, onko pakko rajata sisätiloihin sitä?
MikkoS
Viestit: 297
Liittynyt: Ma 25 Loka 2010, 11:21
Oikea nimi: Mikko Setälä

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tosiaan, jos heittoaluetta voisi jatkaa ulos(kin) niin voisi olla sen parempi. Kaikenlaista tutkaa ja puttipistettä parvelta jne tietenkin sekaan. 15€ voisin maksaa jos kokisin saavani sillä etuja. (alekiekkoja vaikka sen verran että säästää sen 15€ vrt. normaali hinta). Yksi mikä voisi olla ainakin itseä kiinnostavaa olisi jonkun suuremman frisbeegolfdokkarin (ensi)esitys. Tosin en tiedä onko sellaista olemassa (Chains vissiin ei ole edelleenkään olemassa, vai?). Eiköhän tuohon kaikenlaista saisi ympättyä.
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
Elektrik Products
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19 Elo 2014, 14:37
Oikea nimi: Juha Virtanen

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja Elektrik Products »

Joo, rataa voisi jatkaa ulos varmaan aika helposti, hallin takaosassa on sellanen tavarankuljetusväylä. Toi ajoitus on varmasti tosiaan krusiaali, eli täytys olla varsinaisen kauden ulkopuolella, siksi tota talvikautta ehdottelin tossa. Näkisin myös, että tapahtuma pitäs suunnata reilusti aktiiveja suuremmalle yleisölle, luulen että on nykyään on paljon "kaappiheittäjiä" ja muita lajista muuten vaan kiinnostuneita, en mäkään mikään aktiivi oo, vaikka monta kertaa viikossa radalla käynkin. Sitä pitäs markkinoida myös perheille, vaikka "koko perheen tapahtumassa" on mun mielestä aika paha klangi. Ilman muuta dokkareita, myyntikojuja, klinikoita, tuote-esittelyjä, kaikkee mitä vaan keksii ohjelmaa niin, että tapahtumassa vois viettää koko päivän. Mun mielestä toi sisärata on kuitenkin täysin must tässä ja siksi kovin pienet tilat ei käy. Joka tapauksessa me uskotaan ideaan sen verran, että vois siihen pari tonnia sijottaa, ei se meiän kokoselle firmalle mikään pikkuraha oo. Kysymys siten kuuluu löytyykö muita tahoja jolla ois innostusta lähteä tekeen, vaikka sitten talkootyöllä jos ei rahalla. Ihan selvä on, että tohon tarvittais sellanen useemman kymmenen ihmisen työryhmä markkinoinnista alkaen.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Turvallisuutta ja vakuutuksia mietin vain, etä vaikka rajaisi lötköihin puttereihin käytettävät kiekot, täydessä halissa ei hyvä heilu grip löockin tai alle huipputason heittäjän jäljiltä, jos pitkiä väyliä haetaan. Jos ei pysty rakentamaan verkot joka puolelle joka väylää. Äidin pikku kullanmurut eivät ymmärrä, että heille huudetaan ja jos ymmärtävätkin, että mölytään, syytä ei ymmärretä normaalin kolmen sekunnin reaktioajalla, joten foren huutaminen ei auta mitään. Sitten on vielä itse rakennuksen suojaaminen vaatimuksena. Ikkunat ym.
Elektrik Products
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19 Elo 2014, 14:37
Oikea nimi: Juha Virtanen

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja Elektrik Products »

Joo tuota turvallisuuspointtia täytys kyllä miettiä. Hallin omat ikkunat ovat vähäiset ja varmaan helposti suojattavissa, mutta kävijöiden turvallisuuden vuoksi ratatila täytys pystyä eristään muusta messutilasta. Ei sekään varmaan mitenkään ylivoimaista oo. Pyytelivät Kaapelilta katsomaan tilaa, jotta tollaset vois miettiä, mutta turhaahan se on, jollei löydy rahoittajia/tekijöitä. Mä varmaan ens viikolla pistän s-postikierroksen erinäisille toimijoille. Jos teillä on idiksiä keille postia, siis niinku frisbeegolfpiireissä järjestötasolla kannattais pistää niin vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan. Mä tiedän musapiireissä mistä erinäisiä puhtaasti tukia voi hakea, mutta mitenköhän tuo toimii urheilupiireissä?
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Olen usein käynyt siellä ja on siellä paljonkin ikkunoita ja ne ovat isoja, joten yhden rikkoutuminen on ison laskun paikka.
Elektrik Products
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19 Elo 2014, 14:37
Oikea nimi: Juha Virtanen

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja Elektrik Products »

Olen itse rakentanut sinne useamman näyttelyn ja jokuset lavasteet, tosin siitä on jo parikymmentä vuotta aikaa. Olennaisesti siinä on ne pitkät isot ikkunat, joihin kuitenkin saa paksut (Frisbeen kestävät) pimennysverhot. Sitten siellä parvella oli kaiketi jonkinlaiset pienemmät, jotka saanee esim. sermeillä tukittua ja samoin on pari valvomoikkunaa. Kuitenkin, oikealla rajauksella radan suojaamisen ei pitäisi olla mikään valtava ongelma. Tietty voi olla että muistini pettää ja joka tapauksessa pitäisi paikan päällä katsomassa.
mykey
Viestit: 77
Liittynyt: Su 09 Marras 2014, 22:41
Oikea nimi: Miikka Saturi
Seura: Veikkola Disc Golf Club

Re: FRISBEE GOLF EXPO

Viesti Kirjoittaja mykey »

Mites olisi myyrmäki monitoimihalli. Siellä pystyy väliverhoilla jakamaan tilaa ja tilaa on yli jalkapallokentän verran.
Jos alan aktiivit ja Vantaan koulut saisi mukaan voisi to-pe päivisin pitää aloittelija settejä 10-15v luokille useissa ryhmissä ja pitää lauantaina expo messut ratoineen muineen.
Jos 500lasta saadaan alkeiskurssille koululiikunnan puolesta ja heille vapaalippu tapahtumaan niin kyllä tulee ostoksille iso kasa muitakin perheen jäseniä.
Maaliskuun loppu olisi ajankohtana parhain ja lajille kunnon mainosta.
Vastaa Viestiin