Alkoholin käyttö kilpailuissa

Sääntöihin liittyvät keskustelut.

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Laura
Viestit: 55
Liittynyt: La 11 Heinä 2009, 19:49
Oikea nimi: Laura Uusi-Rasi

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Laura »

Minkä muun lajin SM-kisoissa saa pelata kännissä?
Miks tän lajin pitäis jotenkin poiketa siitä valtavirrasta.
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

Moi kaikille mun nimi on Valtteri olen 11-vuotias ja tykkään karkista. Turtles on kiva ohjelma siinä on kilpikonnia, jotka taistelee pahiksia vastaan. Eilen kun olin koulussa yks mun kaveri sano mulle, että oon ihan tyhmä. Vedin sitä tukasta ja löin mahaan. Äiti ja opettajat suuttu mulle, mutta ei se haittaa. Nakit on muuten tosi hyviä. Mun lemppari ruoka on nauravat nakit ja perunamuusi. Onneks joku viisas setä keksi tälläsen jutun kun internetti täältä löytyy kaikkia mukavia keskusteluja. Kiitti iskä kun ostit tän intternetin mulle. Vaikka oon tosi pieni ja arka niin täällä internetissä mää voin olla ihan mitä tahansa. Eilen kun chättäilin chätissä niin leikin 30 vuotiasta insinööriä ja haukuin kaikkia siellä oli vähän siistiä. En olis koskaan uskaltanu haukkua ketään mutta täällä internetissä se on niin helppoo. Oon muuten kokeillu frisbeegolffia se on tosi siistiä. Kun musta tulee iso niin aion voittaa kaikki kisat. Mun idoli on Jesse Heinonen mulla on sen yks kiekko. Mää tykkään koirista mutta kissat on ihan tyhmiä kun ne raapii. Sori jos tää teksti on sekavaa oon valvonu kokoyön ja syöny karkkia. Mun iskä sano että jos syö karkkia paljon niin voi tulla sokerihumalaan. Mikä on humala ?
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

Eiköhän nyt jumalauta kaikki tiedä, että kisoissa ei saa nauttia alkoholia. Kaikki myös tietää että autolla, veneellä, mopolla ei ajeta kännissä. Töissä ei saa olla kännissa. Baarissa ei saa polttaa. Maksulliset naiset on laittomia. Alaikäiset ei saa tehdä mitään. Ei saa pysäköidä invapaikalle jos ei ole lupaa. Älä aja ylinopeutta sekin on laitonta. Doping on väärin siitä saa kilpailukieltoa. Jos olet mies et saa kisailla naisten sarjassa. Äläkä missään nimessä kävele tai aja punasia päin sekin on kielletty.

Turhanpäivästä paapomista on taas havaittavissa.

KENENKÄ ÄLYNVÄLÄYS OLI KIRJOITTAA FRISBEELIITON ETUSIVULLE TÄSTÄ AIHEESTA. TYHMÄ!
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja AMA »

Minun älynväläykseni. Ja olen edelleen sitä mieltä, että se oli varsin aiheellinen. Viime vuosina sääntöjä on tuolta osin on katsottu vähän läpi sormien etenkin joukkue- ja parigolfeissa. Tänä vuonna ei katsota. Nyt on turha kitistä kisapaikalla, ettei tiennyt.
"play for show, work for dough" -Lloyba
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

AMA kirjoitti:Minun älynväläykseni. Ja olen edelleen sitä mieltä, että se oli varsin aiheellinen.
Miksi ilmoitat tästä liiton etusivulla, kun olisit voinut tehdä asian selväksi kisojen TD:ille. Kuinka hyvän kuvan lajista antaa tämä kirjoitus? Vaikka tekstissäsi on paljon asiaa niin pitää myös huomioida se, että uudet tulevat jäsenet ja heidän vanhempansa käyvät liiton sivuilla ja heti ensimmäisenä kirjoitetaan päihteistä. Onko kisoissa ryyppääminen se asia, jonka haluamme lajista tuoda esille ensimmäisenä ?
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja AMA »

Asia pitää olla varmasti ja kaikkien pelaajien tiedossa ennen kuin kisat alkavat. TD:n on kovin vaikea enää kisapaikalle saapuvia valmiiksi humalaisia alkaa paimentamaan, joilla on kaiken kukkuraksi pulloja bägit vääränä. Tämän seurakset nähtiin esim viime vuoden parigolffissa. Monen suusta olen vielä viime vuonna kuullut, ettei örvellyksen SM-kisat joukkue- tai parigolffin muodossa kiinnosta, muuten kyllä olisi hauska kisamuoto. Olkoon tämä nyt sitten myös samalla tiedoksianto heille, että tästä eteenpäin mukaan voi ja kannattaakin tulla :)
"play for show, work for dough" -Lloyba
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

AMA kirjoitti:Asia pitää olla varmasti ja kaikkien pelaajien tiedossa ennen kuin kisat alkavat. TD:n on kovin vaikea enää kisapaikalle saapuvia valmiiksi humalaisia alkaa paimentamaan, joilla on kaiken kukkuraksi pulloja bägit vääränä. Tämän seurakset nähtiin esim viime vuoden parigolffissa. Monen suusta olen vielä viime vuonna kuullut, ettei örvellyksen SM-kisat joukkue- tai parigolffin muodossa kiinnosta, muuten kyllä olisi hauska kisamuoto. Olkoon tämä nyt sitten myös samalla tiedoksianto heille, että tästä eteenpäin mukaan voi ja kannattaakin tulla :)

Miksi kisoissa on TD jos se ei saa jumalauta suutaan auki kun joku rikkoo sääntöjä ? TD:n on otettava itseensä niskasta kiinni ja puututtava asiaan. Sanoista tekoihin sanon minä ! Edelleen olen sitä mieltä, että liiton sivuilta tuo teksti on poistettava. Aivan väärä foorumi huudella näistä asioista.
az_kip
Viestit: 1283
Liittynyt: Ma 04 Elo 2008, 11:24
Oikea nimi: Kiril Häyrinen
Seura: Raaseporin Korilla

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja az_kip »

Oli ehdottomasti oikein tiedottaa asiasta liiton sivuilla. Ikävää, että näin on jouduttu tekemään, mutta varmaankin viime parigolfin SM-kisojen tapahtumat ja keskustelu ovat johtaneet siihen, että asiasta pitää puhua ainakin jonkin aikaa hyvin julkisesti.

Omasta mielestäni minkäänlaisten päihteiden käyttö ei kuulu urheilutapahtumiin. Jos sitä tapahtuu epävirallisissa kisajaisissa, niin eihän siitä silloin suurta haittaa ole.

Mutta minun on vaikea nähdä yhtään hyötyä, jota päihteiden käytön salliminen toisi esim. SM-kisoihin?

Haittoja sen sijaan on:

- Lajin imago kärsii: siitä seuraa mahdollisten sponsoreiden saamisen vaikeus sekä se, että lajia ei oteta vakavasti "suuren yleisön" keskuudessa.
- Kasvatuksellinen haitta: mukana on pelaamassa tai katsomassa myös alaikäisiä.
- Tunnelmallinen haitta: monen selvänä pelaavan fiilis laskee, vaikka tunnelma olisi näennäisesti "humalaisen hilpeä".
- Fyysinen haitta: Viime SM-parikisoissa oli tilanne, jossa siinä kohtaa mistä kaverini piti heittää lähestymisheitto makasi maassa humalainen kilpailija, joka örvelsi jotain parini seuraavasta heitosta.
Juhani
Viestit: 108
Liittynyt: La 06 Loka 2007, 11:57

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mä oon ollut jo vuosia sitä mieltä, että frisbeeliiton kannattaisi ehdottomasti sulkea tämä koko foorumi. Tehkää joku jokin muu foorumi, eri nimellä, missä asioista voi keskustella ja kinastella. Tämä tekee oikeasti hallaa lajille, että samalla foorumilla liitto ja kilpailuorganisaatiot tiedottaa julkisesti virallisista asioista.
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

az_kip kirjoitti:Oli ehdottomasti oikein tiedottaa asiasta liiton sivuilla. Ikävää, että näin on jouduttu tekemään, mutta varmaankin viime parigolfin SM-kisojen tapahtumat ja keskustelu ovat johtaneet siihen, että asiasta pitää puhua ainakin jonkin aikaa hyvin julkisesti.

Omasta mielestäni minkäänlaisten päihteiden käyttö ei kuulu urheilutapahtumiin. Jos sitä tapahtuu epävirallisissa kisajaisissa, niin eihän siitä silloin suurta haittaa ole.

Mutta minun on vaikea nähdä yhtään hyötyä, jota päihteiden käytön salliminen toisi esim. SM-kisoihin?

Haittoja sen sijaan on:

- Lajin imago kärsii: siitä seuraa mahdollisten sponsoreiden saamisen vaikeus sekä se, että lajia ei oteta vakavasti "suuren yleisön" keskuudessa.
- Kasvatuksellinen haitta: mukana on pelaamassa tai katsomassa myös alaikäisiä.
- Tunnelmallinen haitta: monen selvänä pelaavan fiilis laskee, vaikka tunnelma olisi näennäisesti "humalaisen hilpeä".
- Fyysinen haitta: Viime SM-parikisoissa oli tilanne, jossa siinä kohtaa mistä kaverini piti heittää lähestymisheitto makasi maassa humalainen kilpailija, joka örvelsi jotain parini seuraavasta heitosta.
Eihän täällä kukaan ole mitään sallimassa. Vai onko ? Kyse on nyt liiton tiedottamisesta asian tiimoilta. Sehän nyt lukee säännöissäkin että jos pelaat niin et ryyppää. Ottakaa ohjat käteen asiat ei muutu itsestään.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja AMA »

Nylli kirjoitti:...Ottakaa ohjat käteen asiat ei muutu itsestään.
Sitähän tässä yritetään ja siksi ihmettelenkin kitinää? Asiat kun ei itsestään tunnu muuttuvan, niin nostetaan kissa pöydälle, nautitaan hetki avoimuudesta ja ensi vuonna ei pitäisi olla enää kenellekkään epäselvää...
"play for show, work for dough" -Lloyba
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

ehkä nylli pyrkii tässä siihen että nyt kun tulee sivulle frisbeeliitto.fi niin ensimäisenä on juttu jossa marmatetaan alkoholin käytöstä, täytyy myöntää että näyttää se vähän oudolta, tulee semmonen fiilis että ryyppääminen on ihan kauhea ongelma tässä lajissa.

jos olis esim juttu että "ny tulee nämä ja nämä kisat" ja sit vähän hehkutusta kisoista ja sit vaikka loppuun että muistakaa että näissä kisoissa noudatetaan sfl sääntöjä, näyttäis homma vähä erilaiselta.

tärkeintä ny on kuitenkin että tulee selvät kisat, sit seuraavina vuosina asiasta ei tarvi enään mainitakkaan. eli hyvä että asiasta puhutaan.
dgct
Nylli
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 01 Loka 2007, 18:34
Oikea nimi: Valtteri Nygren

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Nylli »

AMA kirjoitti:
Nylli kirjoitti:...Ottakaa ohjat käteen asiat ei muutu itsestään.
Sitähän tässä yritetään ja siksi ihmettelenkin kitinää? Asiat kun ei itsestään tunnu muuttuvan, niin nostetaan kissa pöydälle, nautitaan hetki avoimuudesta ja ensi vuonna ei pitäisi olla enää kenellekkään epäselvää...
On monta tapaa mitenkä se kissa sinne pöydälle nostetaan. Mielestäni teidän valitsema tapa on väärä. En vain haluaisi nähdä rakkaan lajimme liiton sivuilla juttuja joissa puhutaan päihteistä. Kiitos ja anteeksi.

E: Janne ymmärsi pointtini Kiitos. =) I LAV U
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Hangossa järjestetyn parigolf SM-kisan jälkeisenä maanantaina paikallinen urheilupäällikkö soitti ja kertoi saaneensa lukuisia valituksia alkoholin käytöstä frisbeegolfkilpailussa. Siinä sitä tuli änkytettyä ja seliteltyä kaikenlaista. Kaiken kaikkiaan nolo tilanne. Tuollaiset vapaa muotoiset kisat ovat kyllä hauskoja, mutta ne pitäisi järjestää erikseen sellaisessa paikassa jossa ei häiritä muita. Niin kuin jossain päin on jo tehtykin ja hauskaa on kuuleman mukaan ollut. Laji on kasvanut sen verran paljon, että liiton alaisissa kilpailuissa tuo hupimeininki on syytä katkaista. 8)
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Re: Alkoholin käyttö kilpailuissa

Viesti Kirjoittaja Top1 »

Vastaa Viestiin