Viikkorahakisat Meikussa

Ei PDGA/SFL-frisbeekisojen tiedotus ja keskustelu. Kaiken tasoiset kisat tervetulleita.

Valvoja: HALLITUS

poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja poimis »

Tähän väliin VTS: "Se jolla on lapio, päättää kuopan paikan". Sä oot Jaani jumala.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Ootte te aika sissejä pelaamaan talvellakin :mrgreen: . Mites, jos aikataulut sopii ja pääsen tulemaan paikan päälle, niin voiko milleniumin tulla kuvaamaan?
Avatar
KURKO
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 03 Heinä 2006, 13:42
Oikea nimi: Jani Karonen
Seura:
Paikkakunta: Espoo

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja KURKO »

Jaani kirjoitti:Ihan vain heittona ilmaan tällainen, että nyt kun jengiä näkyis kiinnostavan tää homma, niin mielestäni yli 10 hengen kisoissa voisi pottia jakaa jo vaikka kahdelle parhaalle. Ville on nyt voittanut kai kaikki kisat, missä on ollut, joten ainakin omalla kohdalla mielenkiinto vähän kärsii. Käytännössä tuolla siis kisataan kakkossijasta, jos Ville ja Villen absit on paikalla.
Mä vaihtasin vaan kisan nimeä: "Villen viikkorahakisat Meikussa" :wink:
| Frisbeegolffia vuodesta 1985 |
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja Jaani »

JohnVoyager kirjoitti:Ootte te aika sissejä pelaamaan talvellakin :mrgreen: . Mites, jos aikataulut sopii ja pääsen tulemaan paikan päälle, niin voiko milleniumin tulla kuvaamaan?
Milleniumi on Janne Penttilän oma projekti (tai MM -seuran, who knows), joten häneltä kannattaa tiedustella. Penttilä on julistanut, ettei seuraa liiton foorumia enää lainkaan, joten kannattaa tiedustella ihan henk. koht. kuvausten järjestelyitä.
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

tietty voi tulla kuvaamaan ja sehän ois vaan hienoa! ei siihen mitään lupia keltään tartte...ja eihän täs mitään talvea ole ollut ja ens kausihan alkaa jo 3 kuukauden kuluttua,joten eiks nyt ole just treenaamisen aika.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Eikö kauden alku ole määritelmäkysymys? Yleensä eka tammikuuta on käytössä. Mutta mä pelaan näljättä talvea putkeen ilman muita taukoja kuin sairastelut :D Ylenpalttiset sellaiset.

Kameramiehet paikalle, jotta muutkin näkee, missä mennään. En pääse kisaan, kun olen töissä grrr :twisted:
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

jep en ole itsekkään pahemmin taukoa pitäny sen jälkeen kun alotin lajin,eli elokuussa 2004.tarkotin vain et ekat isommat kisat reilun 3kk kuluttua(hollannin eurotourkisa) talvel tietty pitäis treenata (tavalla tai toisella)jos kesäl meinaa isompaa kehitystä saada.
JohnVoyager
Viestit: 142
Liittynyt: La 23 Elo 2008, 23:50
Oikea nimi: juha alkkiomäki
Seura:

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja JohnVoyager »

Kiitos TD:t vastauksista. Räsäsen Jannehan (jiiärrä?) mulle vihjaili milleniumista jo aikaisemmin. Kyllä arvasin (ja hienoa), että voi tulla kuvaamaan. Halusin vaan etukäteen varoitella. Ja kyllä muitakin kamerankäyttäjiä voisi tulla paikalle, (mafa?). Mulla on kuitenkin pieni varaus päällä töiden takia eli tiedän tilanteeni vasta kisan alla. Kameratekniikan puolelta kun on riittävän pimeätä ja maanpinta mahdollisesti valkoinen niin siinä on mun talvikeli. En ole meikussa pelannut saati sitten kuvannut, joten harjoittelun piikkiin menee :shock: .

Ja Eurotourista se mullakin kausi alkaa. Tällä hetkellä neuvottelen työnantajani kanssa saanko vapaata töistä Touria varten. Sitten vaan täytyy tarkistella oma talous, mahdolliset sponsorisaumat ja motivaatio. Ajatuksena taustalla olisi kuvata kaikki osakilpailut Tubeen ja lopuksi tehdä kooste koko Tourista televisioon. No Oulun kisaan täytyy ainakin yrittää päästä.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

JohnVoyager kirjoitti:Kiitos TD:t vastauksista. Räsäsen Jannehan (jiiärrä?) mulle vihjaili milleniumista jo aikaisemmin. Kyllä arvasin (ja hienoa), että voi tulla kuvaamaan. Halusin vaan etukäteen varoitella. Ja kyllä muitakin kamerankäyttäjiä voisi tulla paikalle, (mafa?). Mulla on kuitenkin pieni varaus päällä töiden takia eli tiedän tilanteeni vasta kisan alla. Kameratekniikan puolelta kun on riittävän pimeätä ja maanpinta mahdollisesti valkoinen niin siinä on mun talvikeli. En ole meikussa pelannut saati sitten kuvannut, joten harjoittelun piikkiin menee :shock: .

Ja Eurotourista se mullakin kausi alkaa. Tällä hetkellä neuvottelen työnantajani kanssa saanko vapaata töistä Touria varten. Sitten vaan täytyy tarkistella oma talous, mahdolliset sponsorisaumat ja motivaatio. Ajatuksena taustalla olisi kuvata kaikki osakilpailut Tubeen ja lopuksi tehdä kooste koko Tourista televisioon. No Oulun kisaan täytyy ainakin yrittää päästä.
Täytyy kysyä Matilta, miten hän pääsee paikale ja pelaako hän, vai kuvaako. Meillä on töissä vuoden kiireisin aika ja osallistuminen kisoihin maksaisi mulle rahaa menetettyjen tulojen muodossa, joten joudun jättämään väliin, kuten korkeapaineen aiheuttaman jäykkyyden ja väsymyksen takia jo monet viikkokisatkin nyyh. Olisipa kisa sunnuntaina, niin voisin edes lainata Matin kameraa ja kuvata, jollen olisi peräti puoliksi pelikunnossa. Yleensä en ole, kun on niin kivaa duunissa.

Yritin kuvata Meikussa Venäjän kansallisen sarjan ekassa osakilpailussa ekana päivänä tänä vuonna pelaamisen ohessa, muttei aika oikein riitä viskomiseen ja muiden kuvaukseen, kun porukka etenee nopeasti. Silloin, kuten nytkin kasvillisuutta on vähän, joten näköesteitä ei ole paljon, muuten kuin Meikun puut ja erittäin moneissa väylissä kalliot, jotka estävät näkyvyyden teeltä korille. Eli joko pitää kuvata mäen huipulta ja pannata kuvaa tai tarvitsee vähintään kaksi kameraa tai ei näe koko kiekon lentoa. Toivottavasti Juha pääsee paikalle. Ei taida maailmassa olla noin isoja ja kovia kisoja talvella Ice Bowlien ulkopuolella.

Mistä näkee Eurotourin aikataulun ensi vuonna? En ole löytänyt sitä PDGA:n sivuilta. Puhuimme kesällä Juhan kanssa sarjan kuvauksesta ja olis hyvä, jos joka paikassa olisi enemmän kuin yksi kamera. Mun pitäis järkätä työnantajan kanssa juttuja ja setviä, mink kameran ja milloin ostan. Canonin henkilökuntaa on 10.12. esittelemässä uutuuksia jokaisessa www.verkkokauppa.comin myymälässä. Pitänee tutustua asiaan, kun vanha kamera on hajalla.

En mielelläni luopuisi suurnopeuskuauksen eduista jos ei ole pakko. Hätätilassa saatan joutua pulittamaan itseni kipeäksi uudesta Casio EX-F1 -kamerasta. Ei tullut hyödynnettyä 6 megapikselin 60 kuvan sekuntinopeuden versiota kovien pelaajien osalta, kun piti varmistaa Talissa ja European Openissa HD materiaalin riittävyys sekä kattavuus ynnä näyttävyys. Jos olisi porukkaa kuvaamaan HD tasolla kiekkojen koko lennon, niin toi ekstratarkka kuvaus voisi olla aika näyttävää. Valitettavasti datamäärä on valtava ja se pistää kameran tallentamaan noin parikymmenen sekunnin ajaksi, joten kisatilanteessa ei saa kaikkia poolin jäseniä kuvattua, ellei sovita etukäteen, ettei porukka heitä ennen kameran toimintaa. Se yksi sekunti, mikä mahtuu muistiin tolla resoluutiolla ja frame ratella on tosi pieni osuus useimpien heitoista, joten todellisuudessa joutunee rajaamaan 30 kuvaan sekunnissa kahden sekunnin ajaksi. Mikä sekin on aika lyhkäistä. En menisi alle 25 FPS, mik sekin on hätäistä. On oikeasti paniikki persiissä, kun kamera ei aloita nauhoitusta heti ja muisti voi loppua liian aikaisin. Onnistumistodennäköisyys on turhan pieni otoksissa kisoissa. Promojen teko uusintaotosmahdollisuuksia on eri asia.

Casion haitapuoli on se, ettei siitä saa 1080 P matskua. Se olisi looginen seuraava askel eteenpäin laadussa ja kun mulla on kameratarve, on vaatmustaso aika kova tavallisen tallaajan kukkarolle Jos sopivaa laitetta on edes olemassa. En ole kuullut kuluttajahintaisesta laitteesta, joka on kannettava, sisältää tarpeeksi muistia ja akkuja sekä pystyy 1080P että suurnopeuskuvaukseen isommalla resolla kuin mafan Samsung H jotain kirjaimia 20. vinkkejä otetaan vastaan. Mafan suurnopeuskuvan 250 FPS on minun makuun turhan suttuinen ja epätarkka heittotekniikan yksityiskohtien näkemiseen, kun Casiokin on alarajoilla ja paremmalla kuvanlaadulla varustettu.

Janne Räsänen
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eurotourin aikataulut on juuri tänään laitettu tällekin foorumille.

http://keskustelu.frisbeeliitto.com/vie ... f=7&t=1220
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

vara td pitää meilahden tän viikon viikkokisat poikkeuksellisesti nyt huomenna lauantaina klo.12.00.tietty mikään ei estä ketään pitämästä sunnuntaina myös kisoja jos porukkaa ilmestyy paikalle,ei muuta kuin kynää ja paperia mukaan.tulokset vaan foorumille mielellään.eli huomenna kaikki halukkaat paikalle vaan!
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

jep,viikkokisat taas ohi ja täl kertaa pelattiin 2 täyttä rundia ja täs tulokset:
1.Ville 42+43=85
2.Petri Behm 44+44=88
3.Janne Räsänen 57+52=109

ctp Villelle noin 3m tuloksella
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Muisti pätkii hetkittäin palaillen. Kaiken hienouden lisäksi Petri oli oikeassa ja mun vikan kiekan vika väylä olikin 4, joten väärän tuloksen raportoinnista sanktio päälle. Anna mun kakki kestää...
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

td antaa mokan anteeksi:)
monster
Viestit: 574
Liittynyt: Su 12 Maalis 2006, 17:53

Re: Viikkorahakisat Meikussa

Viesti Kirjoittaja monster »

huomenna sunnuntaina viikkokisat taas meilahdessa klo.12.00!!!! pelataan 1 x 17 ja pikku tauon jälkeen 8 väylää totuttuun tapaan,tai tauon jälkeen uudet 17väylää jos porukka niin haluaa.
Vastaa Viestiin