Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Jaani »

jiiärrä kirjoitti: Ja tietenkään en ole edes sitä. Pöh. Ja luonnollisesti kotirata on suojeltu ja sinne ei saa kuulemma tehdä kunnon teetä. Grr.
Uskotko tohon itsekään??!!! Haiskahtaa selitykseltä...
Avatar
MikeJones
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 24 Elo 2007, 18:01
Oikea nimi: Mikko Järvinen
Seura: Liitokiekkoseura Mustavaris
Paikkakunta: Pori

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja MikeJones »

poimis kirjoitti:
JohnEagle kirjoitti: suosittelen että käyt kokeilemassa esim lahden mattotiit, ei ryppyile eikä kuoppaile.
Mukkulassa on tosiaan todella tasaiset (odotan innolla, mitä talvi saa aikaan) tiit. Johtuneeko siitä vai mistä, mutta ovat yllättävän liukkaat monella kelillä. Ilmeisesti noissa mattomateriaaleissakin on eroja.
Juu, nuo Mukkulan tiit on liukkaammat kuin muut tekonurmitiit, millä olen heittänyt. Parigolfin jäähdyttelyreissulla (kesäkelillä) tuli testattua rataa ja siinä samalla telottua kroppaa jatkuvan liukastelun vuoksi.
Noukka
Viestit: 1066
Liittynyt: Su 01 Loka 2006, 20:35

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Noukka »

Topille. Tossa Hangon tiissä on kymmenen metrin pudotuksen jälkeen meri alla, joka omalta osaltaan lieventää törmäystä. :D
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Top1 »

Noukka kirjoitti:Topille. Tossa Hangon tiissä on kymmenen metrin pudotuksen jälkeen meri alla, joka omalta osaltaan lieventää törmäystä. :D
I did wrote: Hangosta löytyy tii, jossa epäonnistuminen tietää n. 10m pudotusta/kierimistä mereen...

Painotus viimeisellä sanalla... :D
Avatar
Mikki
Viestit: 20
Liittynyt: La 21 Marras 2009, 23:07
Oikea nimi: Mikael Häggblom
Paikkakunta: Kaskinen

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Eli siis tekonurmi olis hyvä ja siihen puurunko. Entäs sen nurmen hakkiminen? Mistä sais kohtuu hintaa oikeenlaisia paloja?
Kattelin joskus taannoin että oli aika tyyris neliö hinta kyseisellä nurmella asennettuna kenttään, mutta se ny on tietysti vähän eri asia.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jos ei ole ihan valtava kiire niin kannattaa ainakin tulevaisuutta varten ottaa yhteyttä sellaisiin paikkoihin joissa tuollaista alustaa on asennettuna. (jalkapallohallit, pesäpalloareenat yms.) Näille kentille jostain syystä ajoittain pitää vaihtaa tuo materiaali uuteen. Aika monella kentällä lienevät iloisia jos joku reipas porukka tulee ja vie matot pois.
Joksa
Viestit: 619
Liittynyt: Pe 14 Loka 2005, 7:44
Oikea nimi: Joksa
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Botniahallissa on ainakin uusittu tekonurmi..mitähän on tehty vanhalle? Sitä ainakin riittäisi muutamaan frisbeekenttään... 8)
Heinolassa laitetaan kai jotain erikoista mattoa en muista mitä mutta tuntui hyvältä...
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

AMA kirjoitti:
poimis kirjoitti:
JohnEagle kirjoitti: suosittelen että käyt kokeilemassa esim lahden mattotiit, ei ryppyile eikä kuoppaile.
Mukkulassa on tosiaan todella tasaiset (odotan innolla, mitä talvi saa aikaan) tiit. Johtuneeko siitä vai mistä, mutta ovat yllättävän liukkaat monella kelillä. Ilmeisesti noissa mattomateriaaleissakin on eroja.
Tuo liukkaus tietääkseni johtuu siitä, että osa matoista Mukkulassa on asennettu väärin päin eli karvat menosuuntaan. Oikeinpäin asennetut pitävät hyvin.
Eikun heittämään toiseen suuntaan testin vuoksi :-D
Jaani kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti: Ja tietenkään en ole edes sitä. Pöh. Ja luonnollisesti kotirata on suojeltu ja sinne ei saa kuulemma tehdä kunnon teetä. Grr.
Uskotko tohon itsekään??!!! Haiskahtaa selitykseltä...
Eipä se tilanne minun uskomuksillani parane, joten en ole asiaa tutkinut ja päätäni vaivannut. Sen verran monta kertaa Meikussa tähtiä nilkan ja varpaiden kolhimisen jälkeen nähtyäni on usein käynyt mielessä tehdä asialle jotain :twisted: Jenkeissä on oikea vaara järjettömien korvausten maksamisesta, jos joku kolhii itsensä. Sikäli tuntuu ihmeelliseltä, ettei sielläkään ole yleisesti nostettu laatua. Edes korien suhteen. Mä olen samaa mieltä Climon ja Feldbergin kanssa siitä, että lajille tekisi hyvää saada korit, joihin kiekot tarttuvat aina, eikä vain x % tapauksista samanlaisella heitolla sekä teet pitäisi yhdenmukaistaa. Minusta tuon pitäisi tarkoittaa nimenomaan sellaisia teevaihtoehtoja, jotka minimoivat kaikista syistä johtuvia loukkaantumisia. Vaihtoehtoja lienee monenlaisia.
Viimeksi muokannut jiiärrä, To 07 Tammi 2010, 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Innokkaille tekijähenkilöille on tämän lajin parissa vielä tilausta. Hienoa jos osaa vielä kysyä apua ettei tarvitse joka asiaa itse keksiä.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja poimis »

jiiärrä kirjoitti: Mä olen samaa mieltä Climon ja Feldbergin kanssa siitä, että lajille tekisi hyvää saada korit, joihin kiekot tarttuvat aina, eikä vain x % tapauksista samanlaisella heitolla
Sehän olisikin hyvä kori sellainen, että ei tarvitse kuin kiekko irrottaa tiillä, ja se ajautuu itsestään koriin :D
Climon arvostelukykyyn luotto meni siinä kun äijä pisti EO:n #14:llä viidestä metristä lähes täysin ohi korista ja haukkui koria huonoksi. (http://www.youtube.com/user/lcgm8#p/u/24/7jrfhCUTWe4 @2:27)
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

poimis kirjoitti:
jiiärrä kirjoitti: Mä olen samaa mieltä Climon ja Feldbergin kanssa siitä, että lajille tekisi hyvää saada korit, joihin kiekot tarttuvat aina, eikä vain x % tapauksista samanlaisella heitolla
Sehän olisikin hyvä kori sellainen, että ei tarvitse kuin kiekko irrottaa tiillä, ja se ajautuu itsestään koriin :D
Climon arvostelukykyyn luotto meni siinä kun äijä pisti EO:n #14:llä viidestä metristä lähes täysin ohi korista ja haukkui koria huonoksi. (http://www.youtube.com/user/lcgm8#p/u/24/7jrfhCUTWe4 @2:27)
Juu ennen kuin itse opin pistämään 18 holaria kierrokseen tuollainen taikamattokiekko kelpaa. Varmaan myisi hyvin. Eiköhän tuon kommentin voi laittaa turhautumisen piikkiin. Se ei tarkoita sitä, etteikö välineongelma olisi todellinen.

Joka tapauksessa on huonoa mainosta lajille, kun hitaasti lentävä kiekko menee nipin napin korin reunan yli, osuen keskelle tankoa ja tulee ulos. On tuokin nähty, eikä kiekko ollut samasta materiaalista kuin superpallot. Yhtä ammattimaista kuin jalkapallomaali liman tolppia tuollaiset korit. Varaa tuotekehitykseen on vielä, sillä virheistä pitää rankaista, ei onnistumisista. Ei ole tullut ideaalitilanne vastaan vielä. Eiköhän kaikille ole käynyt omituisia sylkäisyjä korista täydellisestä heitosta. Siinäpä olisikin kiva heartbreaker videon aihe Marshall Streetin DVD ekstrojen tyyliin.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Korien kanssa tulee aina sattumaan kaikenlaista vaikka putti olisi hyväkin.
Sama juttu oikeassa golfissa on reikien kanssa. Ei se vaan aina mene vaikka olisi oikeinkin hyvä putti.
Näitä vain tulee. Joskus kiekko tulee hyvästä putista ulos ja joskus se reunimmainen ketju imaisee kiekon sisään vaikka putti olisi tosi huono.
Sitten kun on pelannut tarpeeksi kauan niin todennäköisesti nämä "tuurihommat" menee aika tasan.

Tietenkin yksittäisessä kilpailutilanteessa ottaa rajusti kupoliin kun kori sylkee kiekon ulos. Toisaalta ei tunnu yhtään tuurihommalta jos seuraava kori imaisee oikein sujuvasti ja tuurilla.

Nimim. Pysyy se Chingissäkin.
poimis
Viestit: 2284
Liittynyt: Ke 26 Loka 2005, 11:14
Oikea nimi: Sami Poimala
Seura: Talin Tallaajat
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja poimis »

Ari kirjoitti:Sama juttu oikeassa golfissa on reikien kanssa.
Hyi Ari. Vähemmästäkin on ihmisia lynkattu. Tuosta nyt voisi seurata liitosta erottaminen ainakin. Se on "mailagolf" eikä mikään "oikea golf". ;)

Golf on ideologia, johon löytyy monta toteutusta. Tähän hätään tiedän ainakin frisbeegolfin, jalkapallogolfin ja mailagolfin.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jaaha.

Mun mielestä on ollut omalla tavallaan aika hienoa että me ollaan tämän frisbeegolfin kanssa oltu vähän velipuolen asemassa suhteessa golfiin ja siksikin olen tottunut tähän "oikea golf" termistöön jo ennenkuin aloin itse takoa palloa mukiin.

Ilmeisesti liiton hallitus käsittelee asian ja ilmoittaa sitten asiallisesti että minut on erotettu frisbeeliitosta. Syy rienaaminen. :)
JohnEagle
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 06 Kesä 2007, 12:58
Oikea nimi: Janne Kotka
Paikkakunta: kangasala

Re: Tee-heittoalusta ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja JohnEagle »

Ari kirjoitti:Jaaha.

Mun mielestä on ollut omalla tavallaan aika hienoa että me ollaan tämän frisbeegolfin kanssa oltu vähän velipuolen asemassa suhteessa golfiin ja siksikin olen tottunut tähän "oikea golf" termistöön jo ennenkuin aloin itse takoa palloa mukiin.

Ilmeisesti liiton hallitus käsittelee asian ja ilmoittaa sitten asiallisesti että minut on erotettu frisbeeliitosta. Syy rienaaminen. :)
ei me sua eroteta ku kukaan muu ei halua sun hommia. ehkä hieman raipan iskuja ja jalkapuuhun vähäks aikaa.
dgct
Vastaa Viestiin