Stockholm Discgolf Open 2011

Keskustelua Major- ja EuroTour-tasoisista sekä muista ulkomailla järjestettävistä kisoista.

Valvoja: HALLITUS

Bogey-Beemi
Viestit: 1867
Liittynyt: Ti 25 Loka 2005, 19:44
Oikea nimi: Petri Behm

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Bogey-Beemi »

B_Spenser kirjoitti:Thomas Mykkänen ei maksanut ollenkaan.
Et siis ole lähdössä kisaan?
foorumipurnaaja
yuhou
Viestit: 22
Liittynyt: La 01 Touko 2010, 18:32
Oikea nimi: juho rasmus

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja yuhou »

SDGO konkareilta kysäsen semmosta että mikä on edullisin tapa kulkea sinne ja mikä edullisin/järkevin tapa kämpätä siellä?!? :)
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Lentäminen lienee edullisinta, mutta lisäkustannuksia tulee autosta. Taxi lentokentältä on kallis ja toisaalta liikkuminen radan ja hotellin välillä hankalaa, ellei sitten loisi.

Yleensä on oltu Pohjoismaiden sekavimmassa ja ammattitaidottomimmassa hotellissa, nimittäin Ibis hotel Västissä. Tunnelma on kodikas, kaikkia aamupalla olijoita kyttää itse hotellin omistaja, huoneet ja hinnat saattaa muuttua sovitusta paljonkin, eikä saunaa ainakaan saa lämpimäksi ajallaan. Mutta perinteitä ei pidä muuttaa. Sinne siis.
Avatar
Ari
Viestit: 6705
Liittynyt: Ke 10 Tammi 2007, 11:57
Oikea nimi: Ari Penttala
Seura: Nummelan Frisbeeseura
Paikkakunta: Nummela

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Ari »

Muutaman kerran käyneenä sanoisin että ei sinne sen takia kannata mennä että olisi halpaa.

Lentäminen sopivassa kohtaa hankituilla lipuilla on kohtuu nopeaa ja mielestäni sopuhintaista. Kavereita kannattaa olla mukana ja neljään "pekkaan" vuokrattu auto ei ole Ruotsissakaan ylettömän kallis.
Kahden hengen huone Scandicista on ollut meidän tapa hoitaa majoittuminen, eikä ole ollenkaan valittamista. Ei mielestäni mitenkään mielettömän kallista tuokaan.
Kertaalleen olen testannut menomatkan auton kanssa laivalla. Tulin sovitusti pois lentokoneella ja täytyy myöntää että lentokone oli mukavampi :)

Seikkailuhenkinen toki tekee Jaanin neuvon mukaan ja laskee sen varaan että voi lokittaa muilta kyydit, ruoat ja majoituksetkin. Siihenkin pitää olla kavereita :)

Kaikenkaikkiaan hieno ja kokemisen arvoinen kokemus tämä SDGO.
yuhou
Viestit: 22
Liittynyt: La 01 Touko 2010, 18:32
Oikea nimi: juho rasmus

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja yuhou »

Viime kesän reilireissun jäliltä seikkailutaitoa löytyy kyllä :D osaan junailla itteni maan-alaisellaki aika lähelle rataa(kylläkin se epämääräinen päätepysäkki oli kumma) jos semmonen on tarpeen! :) semmonen vielä että kuinka monta päivää KANNATTAA varata valmistautumiseen paikanpäällä?!?
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja The_One »

Tampereen ryhmä täräyttää taas parin vuoden tauon jälkeen mestoille. Laivalla mennään ja pidetään hauskaa, nukutaan jossain perseessä, eli joku uus mesta jossain. Sit heitetään kisat ja lähetään laivalla takasin, huom taas juhlitaan! Rahaa palaa, mutta onneks on jokunen kuukausi viä aikaa säästää.

Mut joo, kyllähän se ibis ihan ookoo mesta on ja ei oo pitkä matka kisakylään. Sieltä voi jopa saada joltain kyydinkin kisapaikalle, jos ei omaa autoo oo matkassa.
Lisäks suosittelen käymään (AUTOLLA) Hjulstassa, erittäin tyylikäs paikka joka sijaitsee radan välittömässä läheisyydessä. PS. Luotiliivit kannattaa ottaa messiin jos sellaiset omistaa.
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
The_One
Viestit: 231
Liittynyt: Pe 09 Kesä 2006, 13:00
Oikea nimi: -Hege
Seura: Disc Golf Club Tampere

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja The_One »

yuhou kirjoitti: semmonen vielä että kuinka monta päivää KANNATTAA varata valmistautumiseen paikanpäällä?!?
Mun mielestä ekakertalaisen rata ainakin pariin kertaan kannattaa heittää läpi/ainakin toisella kertaa kävellä edes ja tsuumailla vähän profiilia. Joillain siihen menee pari viikkoo joillain päivä kaks, riippuen kunnosta. Siellä on nimittäin jonkin verran mäkee ja nyppylää mentävänä ylös alas. Me ollaan to aamuna paikalla ja sillon ois tarkotus mennä radalle ainakin kierros vetään, perjantai sitten ns lepopäivä ja pikkujuttujen tsekkailua.
Sponsored by Tampereen Lihajaloste Oy and K-Market Ruotula.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Aijai sitä fiilistä, kun aamukasilta autoparkissa laittaa pelikengät jalkaan ja lähtee fieldille. Ja reikä 14 vie kaiken ajan, kun pitää ottaa ctp-kisaa puoltuntia.

Nythän siellä on se 27 reikää ollut jo muutama vuosi. Sen kiertäminen on aika rankka setti. Kyllä ne pahimmat reiät pitää treenata tarkkaan, selkeet reiät vain läpi ja sitten iltapäivän parigolfissa haetaan fyrkat pois.
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Viime vuonna pääsin lähtemään paljon itseäni kvoempien pelaajien matkaan parikisassa viimeisenä porukkana. Varsinkin loppua kohden oli yllättävän koleaa ja se näytti purevan myös tekijänimiin. He olivat sentään lämmitelleet. No olinhan minäkin lopettanut heittämisen 6 tuntia aiemmin :-) Ehkä mä tartutin jumissaoloni muihin? Aloin päästä normaalia kohti tlassani vasta väylällä 16 :roll: Joten suosittelisin, ettei kannata pelata illalla, kun on jo väsymystä pelissä ja sääkään ei ollut yhtä hyvä kuin pahimman paahteen loputtua. Kuvittelisin noin 15 paikkeilla parikisaan lähdön olevan optimia normaalina kesäpäivänä, jos ei kestä kuumaa, eikä valvomista plus viilentyvää keliä. Kiessi vie helposti yli kaksi tuntia, kun edessä ei ole kertaakaan jonoa. Joten lopettaessa taisi kello olla selvästi yli 19 ja lämmön reilusti alle päivän huipun 30C.

Järva on fyysinen rata, joten jos aikoo pelata parikisan ja yksilökisan putkeen, saa olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja sittenkään ei haittaisi pitää lepopäivää ennen parikisaa. Jos siis haluaa olla parhaassa iskussa. Jos taas haluaa nauttia heittämisestä täysin rinnoin, Järva on hieno rata. No ehkä ei vasureilla ja kämmendominanttisesti heittäville. Upsitkin ovat riskaabeleita, kun ainakin osissa rataa tuulee lähes aina. Muutamalla väylällä tuulee usein osalla väylää paljon kovempaa kuin mitä lähistöllä olevien puiden liikkeestä päätellä. Munuaisväylällä yleensä oikealta ja vikalla väylällä vasemmalta. Kummassakin paikassa tee on tuulelta suojassa, joten tunnon perusteella ei voi päätellä paljonkaan. Kakkosväylällä on usein takatuulta, mutta sen taitaa usein pystyä tuntemaan. En muista nyt Swedish Disc Golf Promossa olevalta alamäkiväylältä numeroa, mutta siellä tuulee vasemalta kovaa usein sinä kohdassa, missä puurivien suoja loppuu. Ja kiekko kippaa helposti oikealle alamäkeen heinikkoon piiloon kauas oobeelle. Tee ja ekat muutaman kymmentä metriä on tuuleta suojassa ja sitten iskee sivutuuli kuin Mjölnar. Useimmiten niillä kerroilla, mitä olen Järvassa pelannut. Muilla on voinut olla erilainen tuuri sään suhteen.
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Top1 »

jiiärrä kirjoitti:Viime vuonna pääsin lähtemään paljon itseäni kvoempien pelaajien matkaan parikisassa viimeisenä porukkana. Varsinkin loppua kohden oli yllättävän koleaa ja se näytti purevan myös tekijänimiin. He olivat sentään lämmitelleet. No olinhan minäkin lopettanut heittämisen 6 tuntia aiemmin :-) Ehkä mä tartutin jumissaoloni muihin? Aloin päästä normaalia kohti tlassani vasta väylällä 16 :roll: Joten suosittelisin, ettei kannata pelata illalla, kun on jo väsymystä pelissä ja sääkään ei ollut yhtä hyvä kuin pahimman paahteen loputtua. Kuvittelisin noin 15 paikkeilla parikisaan lähdön olevan optimia normaalina kesäpäivänä, jos ei kestä kuumaa, eikä valvomista plus viilentyvää keliä. Kiessi vie helposti yli kaksi tuntia, kun edessä ei ole kertaakaan jonoa. Joten lopettaessa taisi kello olla selvästi yli 19 ja lämmön reilusti alle päivän huipun 30C.
*** Facepalm ***
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Älä muuta murise :roll: Peli oli hirveää paskaa, kun pelasin sekaparissa ja yritettiin hyödyntää mun pidempiä heittojani, joten Nina heitti varmistukset ensin ja mä yritin heittää ison riskin heittoja suhteessa taitoihini, eli heittoja, jollaisia pro pelaajat tekevät, mutta lyhyemmäksi skaalattuina. No eipä mennyt hyvin. Otimme Ninan heitot useammin kuin minun, joten onneksi olin paripelissä, kun hävisin naiselle :-)

Viime vuoden parikisat menivät kuin lehmän häntä. Hollannissa putti oli jumissa pahemmin kuin ikinä, mutta draivit ja lähestymiset olivat liekeissä ja parin puteilla ei jääty plussalle. Tukholma siis ihan läskiksi. Finnish Openissa ekaa kertaa radalle suoraan heittämään minimaalisella lämmittelyllä järjettömän liukkaiksi huomaamattani kuluneilla kengillä sutimaan. Liukastuin useimissa draiveissani, monissa lähestymisissä ja parissa hyppyputissa. Eli maku ja luottamus pitoon oli ihan poissa ja se näkyi. Homma kusi, jos mahdollista, vielä kovempaa kuin Järvassa, joka sentään on paljon vaativampi rata. Oulussa on avointa Järvaan verrattuna.

Pelasin Hollannin radan läpi päivää ennen parikisaa ja olen pelannut Järvassa useamman kiessin ennen viime vuoden parikisaa. Mun taidoillani tulee äkkiä turpaan, jos ei pääse rauhassa tutustumaan rataan etukäteen.

Kuvaushommien järkkäily ei auta pelituloksen tekemiseen :-( Joten vähintään double face palm grrr :twisted: Better luck next time. Sillä onnea tarvitaan. Mä olen treenannut vähemmän tänä talvena kuin vuosiin kiitos peruskuntotreenien, eli töiden.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Jaani »

jiiärrä kirjoitti: Nina heitti varmistukset ensin ja mä yritin heittää ison riskin heittoja suhteessa taitoihini, eli heittoja, jollaisia pro pelaajat tekevät, mutta lyhyemmäksi skaalattuina.
Parigolfissa onkin aina hyvä seiftata nimenomaan ensin, ettei ainakaan tule hyvää tulosta.
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Nina »

Tai itse asiassa alkuperäinen taktiikka oli se et mä heitän ensin ihan mihin huvittaa ja Janne pysyy väylällä... se ei sitten mennytkään ihan niin...
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja letiss »

Nina kirjoitti:et mä heitän ensin ihan mihin huvittaa ... se ei sitten mennytkään ihan niin...
Etkö pysynyt pelikirjassa ?
Nina
Viestit: 270
Liittynyt: La 10 Loka 2009, 11:42

Re: Stockholm Discgolf Open 2011

Viesti Kirjoittaja Nina »

Mä pysyin, mä todellakin heitin ihan mihin huvitti... niin ku aina... :)
Vastaa Viestiin