Kengät fribaukseen?

Keskustelua frisbeegolfista

Valvoja: HALLITUS

Avatar
Tee8mu
Viestit: 1842
Liittynyt: Su 18 Touko 2008, 12:25
Oikea nimi: Teemu Malmelin
Seura: Nokian frisbeeseura
Paikkakunta: Nokia

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Tee8mu »

tumpsi kirjoitti:
Tee8mu kirjoitti:
tumpsi kirjoitti:Mikäli lunta on enemmän kuin 10cm, heitän jalkaan säärystimet. Mielestäni high top kengät on liian jäykät fribaamiseen.
Korkeintaan asenne on liian jäykkä fribaamiseen... :wink:
niin, se että ei pelkää olosuhteita on nimenomaan jäykkyyttä.

niin sen täytyy olla...?
Avatar
dragon96
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 30 Joulu 2008, 14:21
Paikkakunta: Hollola

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja dragon96 »

Ite käytin jotaa haltin nahkakenkiä, mutta vaihoin yksiin boycotin kenkiin (todella pitävä pohja) hinta noin 40euroa. Etin kuitenkin parempia kenkiä, jotka sais suht hallvalla olisko suosituksia :?:
harjoitus tekee mestarin
Jani
Viestit: 1143
Liittynyt: To 03 Marras 2005, 22:18

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Jani »

Minuun tekivät vaikutuksen Oscar Stenfeltin pelikengät; sdgo:ssa pääsee ainakin kolmanneksi sellaisilla nauhattomilla tennareilla.
Hepe
Viestit: 210
Liittynyt: Su 30 Loka 2005, 17:53
Oikea nimi: Toni Lehtimäki

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Hepe »

Jani kirjoitti:Minuun tekivät vaikutuksen Oscar Stenfeltin pelikengät; sdgo:ssa pääsee ainakin kolmanneksi sellaisilla nauhattomilla tennareilla.
Voisin kuvitella, että Oscarin tyyppisellä hiukan sirompirakenteisella kaverilla toimii monenlainen kenkä. Mutta kun tällainen 100 kiloinen syöttöporsas iskee tukijalan maahan, niin kenkä joutuu melko koville. Muutaman vuoden olen heittänyt Salomonin eri mallisilla trekking kengillä (esim. http://www.salomonsports.com/fi/#/footw ... os-mid-xcr). Yleensä goretex kalvo repeää jostain kohtaa muutamassa kuukaudessa ja kenkä on viimeistään kahden kauden jälkeen muutenkin käyttökelvoton. Tästä huolimatta suosittelen.
Sleijeri
Viestit: 220
Liittynyt: Ti 17 Huhti 2007, 7:31
Oikea nimi: Ville Lapinmäki
Seura: Lords of Disc Golf
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Sleijeri »

Karhun normi lenkkarit, jos kengät kastuu niin sit kastuu, se on pieni vaiva siihen verrattuna kuinka mukava laji on kyseessä, IMO aivan turhaa tuhlata rahoja johonkin kalliisiin kenkiin kun huonommillakin pärjää.

Osa syynä toki saattaa olla se, etten mitään muita kenkiä osta kun jalan koko on siro 48 ja oikein kunnon lättäjalka.
BacWooZ
Viestit: 55
Liittynyt: La 24 Tammi 2009, 15:44
Oikea nimi: Joni Korpi
Paikkakunta: Luopioinen

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja BacWooZ »

Bongasin tänään 'paikallisesta' urheilukaupasta mielenkiintoiset kengät. Itselläni on ongelmana vasemman jalan laahaaminen pyörähtäessä, joten kenkien kärjet kuluvat nopsaan. Näissä Garmont Nasty kengissä pohja kääntyy todella paljon kärjestä ylös. Pätevän oloiset kengät muutoinkin.

http://www.trailspace.com/gear/garmont/nasty/
turso
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 07 Kesä 2010, 21:52
Oikea nimi: Tuomas Oravainen

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja turso »

tumpsi kirjoitti:Parhaat urheilukengät jotka allekirjoittanut on koskaan omistanut. Toinen pari menossa, voin suositella kenelle tahansa. Hinta ei tosin ole mikään erityisen halpa, mutta mielestäni kengät ovat erittäin edulliset laatuun nähden. Pari maksaa 110-140e kaupasta riippuen. Salomon XA Pro 3d ultra.
Nämä kengät saavat myös minun äänen, tosin taitaa olla XA PRO 3D ULTRA GTX ne goretexilliset versiot mihin tuo hinta viittaa. En suosittelisi itse leveälestisille näitä, mutta omaan jalkaan tosiaan parhaat koskaan laittamani kengät, ja sain vielä tingattua 95€ hintaan eräästä sportiasta viime kesänä... :P

Helposti hintansa veroiset. Salomonilla on myös erinomainen tuotetakuu valmistusvirheistä johtuvista hajoamisista.
Paavo
Viestit: 106
Liittynyt: To 21 Kesä 2007, 9:38
Oikea nimi: Paavo Torkkola
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Paavo »

turso kirjoitti:
tumpsi kirjoitti:Parhaat urheilukengät jotka allekirjoittanut on koskaan omistanut. Toinen pari menossa, voin suositella kenelle tahansa. Hinta ei tosin ole mikään erityisen halpa, mutta mielestäni kengät ovat erittäin edulliset laatuun nähden. Pari maksaa 110-140e kaupasta riippuen. Salomon XA Pro 3d ultra.
Nämä kengät saavat myös minun äänen, tosin taitaa olla XA PRO 3D ULTRA GTX ne goretexilliset versiot mihin tuo hinta viittaa. En suosittelisi itse leveälestisille näitä, mutta omaan jalkaan tosiaan parhaat koskaan laittamani kengät, ja sain vielä tingattua 95€ hintaan eräästä sportiasta viime kesänä... :P

Helposti hintansa veroiset. Salomonilla on myös erinomainen tuotetakuu valmistusvirheistä johtuvista hajoamisista.
Erittäin hyvät kengät ovat nuo XA Pro 3D Ultrat, samoin kuin XT Wingsit. Itse tosin suosin ei-GTX-versioita, sillä tuo kalvo tappaa kaiken hengittävyyden kengistä ja ainakin itse pelaan pääosin kesäisin.

Tuosta Salomonin tuotetakuusta olen taas täysin eri mieltä. Yhdet kengät palautin maahantuojalle, koska olivat menneet kolmessa kuukaudessa aivan tohjoksi. Maahantuoja soitti ja kysyi, että mitä h****ttiä näillä on oikein tehty, johon menin sitten tunnustamaan harrastavani frisbeegolfia. Olivat kuulemma viimeiset kengät, jotka korvaavat, koska ne on kuulemma tarkoitettu vain juoksemiseen. Niin, oikea trail running ei sitten varmaan kulutakaan kenkiä yhtään? No, tästä syystä en ole kertaakaan kyseisistä kengistä yli 60 € maksanut vaan olen aina ostellut kun on jostain löytynyt puoleen hintaan tai alle. Pohjien liimaushan noista aina ensimmäisenä pettää, omalla kohdallani oikean kengän ulkosyrjästä.
turso
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 07 Kesä 2010, 21:52
Oikea nimi: Tuomas Oravainen

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja turso »

Joo, onhan se suht ymmärrettävää sinänsä, etteivät mielellään korvaa. Fribaus aiheuttaa kuitenkin aika erilaista stressiä kengälle kuin maastojuoksu, täydellä painolla ja voimalla kun runnoo kenkää pyörivässä suunnassa, niin siinä on kumilaadut ja liimaukset tiukilla...

Itselläkin on todella paha tapa laahata takajalkaa kantapää maassa, joka tuhoaa sisäpuolen kannan tienoilta hirveää kyytiä, pitäisi patentoida joku extra kumilätkä siihen sikaflexillä tms

Ja joo, ostin tosiaan noi GTX mallit vain syksy ja kevätkäyttöön, vähän viileämpiin ja märempiin keleihin. Kesälle pitää katsella nuo gorettomat versiot kevään mittaan.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja letiss »

Kesäkäyttöön futiskengät ehdottomasti ja joko hiekka tai keinonurminappuloilla. Ainoat kengät, jotka minulla on
A= Kestänyt Harjun hiekkaa ja
B= Löytyy pitoa märällä nurtsilla.

Nykyiset olleet jo lähes 3v ja InterSportin alelaarista 20,-
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9124
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

letiss kirjoitti:Kesäkäyttöön futiskengät ehdottomasti ja joko hiekka tai keinonurminappuloilla. Ainoat kengät, jotka minulla on
A= Kestänyt Harjun hiekkaa ja
B= Löytyy pitoa märällä nurtsilla.

Nykyiset olleet jo lähes 3v ja InterSportin alelaarista 20,-
Briteissä aika moni heitti nappiksilla. Kokeilin kerran ja totesin, etten halua vääntää polveani rikki enkä kaatuilla betonitiillä.
letiss
Viestit: 416
Liittynyt: Ke 05 Syys 2007, 9:46

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja letiss »

Tapanote kirjoitti:
letiss kirjoitti:Kesäkäyttöön futiskengät ehdottomasti ja joko hiekka tai keinonurminappuloilla. Ainoat kengät, jotka minulla on
A= Kestänyt Harjun hiekkaa ja
B= Löytyy pitoa märällä nurtsilla.

Nykyiset olleet jo lähes 3v ja InterSportin alelaarista 20,-
Briteissä aika moni heitti nappiksilla. Kokeilin kerran ja totesin, etten halua vääntää polveani rikki enkä kaatuilla betonitiillä.
Ja juuri tämän takia mahdollisimman matalat napit eli hiekka / tekonurtsi. Luonnonnurminappulat ei toimi.
Avatar
Jaani
Viestit: 2858
Liittynyt: Ti 23 Tammi 2007, 19:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Minäkin olin ennen noita futiskenkäpelaajia, mutta niiden nilkkatuet tuntuivat jotenkin liian heppoisilta. Kestäviä nappiksia oli myös hankala löytää.

Salomonit ovat hyvän tuntuiset ja kevyet, mutta pohja tosiaan tuppaa irtoilemaan ja pohjan muotoilu kuluu äkkiä betonilta heitettäessä. Niin se kuluu kaikista kengistä.
Top1
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 14 Elo 2007, 5:22
Oikea nimi: Toni Toivonen
Viesti:

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Top1 »

Itse tein löydön Tarjoustalosta. Kotimaiset Kuomat, kyllä aikuistenkinkokoja löytyy. Hinta alle 40 €. Nahkaa, pohja pitävää laatua ja kärki kääntyy suht korkealle. Otin heti kahdet.
Willow
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 30 Heinä 2008, 10:55
Oikea nimi: Seppo Paju
Seura: Frisbeegolfseura 7k
Paikkakunta: Turku

Re: Kengät fribaukseen?

Viesti Kirjoittaja Willow »

Salomonit on hyviä. Pitää tosi hyvin, on kevyet ja tuntuu ennenkaikkea mukavalta heitettäessä!!!
Vastaa Viestiin