O: Wraith nopeudella 12

Yksityishenkilö voi jättää myynti-, osto- tai vaihtoilmoituksia frisbeetarvikkeista

Valvoja: HALLITUS

iliikka
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 06 Elo 2010, 23:56
Oikea nimi: Ilkka Huru

O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja iliikka »

Elikkäs ostetaan star Wraith(eja) nopeudella 12. 11 nopeuksiset ei kelpaa. Oman luottokiekon viskasin jorpakkoon, joten olisi mukavaa jos löytys korvaaja.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja AMA »

Nopeuden 13 wraithitkaan ei käy?
"play for show, work for dough" -Lloyba
iliikka
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 06 Elo 2010, 23:56
Oikea nimi: Ilkka Huru

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja iliikka »

Niihin en olekkaan törmännyt, mutta hakusessa olis nyt nopeudella 12. Noita hitaampia kyllä löytyy muutama mut nyt haetaan vanhalle korvaajaa. :cry:
Tapanote
Toiminnanjohtaja
Viestit: 9132
Liittynyt: To 10 Syys 2009, 8:44
Oikea nimi: Tapani Aulu
Seura: Tomoottajat Disc Golf
Paikkakunta: Turku

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja Tapanote »

Onko Wraitheja oikeasti kahdella eri nopeudella? Mä olen olettanut, että joissakin kiekoissa on vaan väärä stamppi.
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja AMA »

Jenkkilän saittien mukaan kyseessä on virheprintti yhdessä wraith-valmistuserässä. Nopeus tulee rimmin leveyden mukaan ja rimmi on kaikissa wraith-erissä sama. Tuossa nimenomaisessa erässä oli ilmeisesti kuitenkin melko flättejä kiekkoja, jotka käyttäytyvät jonkin verran ylivakaammin mitä muiden erien wraithit.
"play for show, work for dough" -Lloyba
iliikka
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 06 Elo 2010, 23:56
Oikea nimi: Ilkka Huru

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja iliikka »

Itse noita vertaillut niin kyllä niissä erilainen profiili on. 11 nopeuden wraithissa huomattava dome, 12 kun taas on aivan flatti. Lentääkin erilailla. Noh, virheprintti tai ei niin hakusessa olis, ihan vaikka vaan kassinpohjalle nostamaan itseluottamusta. ;>
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4068
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

iliikka kirjoitti:Itse noita vertaillut niin kyllä niissä erilainen profiili on. 11 nopeuden wraithissa huomattava dome, 12 kun taas on aivan flatti. Lentääkin erilailla.
Mulla on kaks 11 wraithia bägissä ja näiden valkoisen ja punaisen ero on myös selkeä domen osalta. Punainen on paljon jyrempi kuin valkoinen, joten ei siinä tarvita edes sitä 12 misprinttiä :)
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja AMA »

Kannattaa katsella muutenkin kiekkoja ostaessa kiekon profiilia, jos on mahdollisuus hypistellä ennen ostamista. Varsinkin noissa nopeemmissa draivereissa tuntuu olevan melkosia vaihteluita erien välillä. Osa on varustettu hirveällä kuvulla (domella) ja ovat selvästi alivakaampia kuin "normaalit". Sitten osa on aivan flättejä, jotka yleensä ovat sitten taas melkoisesti ylivakaampia. En tiedä johtuuko ylivakaus siitä, että kiekko on flätimpi vai siitä, että mitä flätimpi katto on, sen korkeammalla myös siiven kärki on. Veikkaan, että superflättejä wraitheja löytyy myös muista kuin virheellisesti printatuista, joten kannattaa pitää silmät auki niidenkin osalta.
"play for show, work for dough" -Lloyba
Avatar
tuminoid
Site Admin
Viestit: 4068
Liittynyt: Ke 09 Kesä 2010, 13:45
Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Paikkakunta: Nummela

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja tuminoid »

AMA kirjoitti:Osa on varustettu hirveällä kuvulla (domella) ja ovat selvästi alivakaampia kuin "normaalit". Sitten osa on aivan flättejä, jotka yleensä ovat sitten taas melkoisesti ylivakaampia. En tiedä johtuuko ylivakaus siitä, että kiekko on flätimpi vai siitä, että mitä flätimpi katto on, sen korkeammalla myös siiven kärki on. Veikkaan, että superflättejä wraitheja löytyy myös muista kuin virheellisesti printatuista, joten kannattaa pitää silmät auki niidenkin osalta.
Mun kokemuksen mukaan asia on juuri toisinpäin, eli isolla domella varustetut on jyriä ja flätit alivakaita. Näin myös mun Wraitheissa. Mutta kuten discgolfreview sanoo: "I. Dome Height – “Domey” vs. Flat

While there is a common belief that discs that have higher domes are more “flippy” than flatter discs (especially when they are variations of the same model), this is only partially true. Discs with a higher dome will generally be less high-speed stable than a flatter version of the same disc, but the high-domed disc will also be more apt to flex out if it gets turned. A flatter disc is more difficult to turn but is more likely to keep turning after the turn begins. This is due to the gyroscopic effect and can be illustrated by the physics example of a spinning bicycle wheel with handles. "

http://www.discgolfreview.com/resources ... shtml#dome

Joten tämä riippuu myös varmasti heittäjästä, heitosta jne. Ilmeisesti mulla ei oo habaa/tekniikkaa heittää "tarpeeksi" kovaa, vaan lennossa esiintyy lähinnä tämä "high-domed disc will be more apt to flex out if it gets turned" efekti. Noh, aina oppii uutta, jopa off-topikista :)
AMA
Viestit: 1120
Liittynyt: Ke 29 Elo 2007, 17:36
Oikea nimi: Markus Mäntylä
Seura: Tampereen Frisbeeseura
Paikkakunta: Tampere

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja AMA »

Jatketaan nyt offtopicilla :D Tuo DGR:n juttu saattaa kyllä pitää paikkaansa. Siinä ei kuitenkaan taidettu ottaa huomioon siiven kärjen korkeuden vaikutusta kiekon käyttäytymiseen, vaan keskityttiin pelkästään tuohon pyörimisliikkeeseen. Varmasti paljon riippuu heittäjästä ja heittotyylistäkin, kuten sanoitkin.

Kyselin joskus Innovalta saman nopeusluokan kiekon, Teerexin, vaihteluista ja osa Dunipacen vastauksesta meni näin:
"I think the most stable TeeRexes at this point are generally flatter with a slightly higher nose when laid on a table and looked at from the side. Those are the discs you should look for if extra stability is what you want. You don't have to look for the old mold. "
"play for show, work for dough" -Lloyba
jaNttu
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 07 Syys 2009, 18:46
Oikea nimi: jani lempinen
Seura: Frisbeegolfseura 7k

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja jaNttu »

Jatkanpa vielä tähän offtopiciin, tosiaan wraitheissa meneepi niin, että domella varustettu ei olekaan niin vakaa kuin flatit ovat. Itse vannoutuneena wraidi miehenä olen ainakin tähän törmännyt. Ja tämä vain omalla kohdalla, nuo "miss print" wraidit taisivat saada dessun arvot stamppiin. Ja noista virhestämpillä olevat on mulla ainakin olleet noita flatteja, voi toki olla että niitä on muunkinlaisia. Itse siirryin kokonaan pro wraideihin, kun niissä tuo muotti tuntuu pysyvän kohtuullisen hyvin samankaltaisena.

Ja sitten alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi, että discmaniaan tai muulle jälleenmyyjälle viestiä vaan, että onko niitä vielä jäljellä ja ei muuta ku tilaamaan. Itse ainakin palautin lähes kaikki noista missprinteistä takaisin myyjälle, kun olivat järkyttävän flatteja ja jyriä näin ollen meikäläiselle käyttökelvottomia. =)
Hydro
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 13 Kesä 2011, 20:49
Oikea nimi: juhana nylund

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja Hydro »

Mul on 12 nopeudella oleva wraitti ja se on ihan flätti :D
jiiärrä
Viestit: 919
Liittynyt: To 20 Elo 2009, 21:41
Oikea nimi: Janne Räsänen
Seura: Talin Tallaajat

Re: O: Wraith nopeudella 12

Viesti Kirjoittaja jiiärrä »

Noi kuvun korkeudet ovat aika henkimaailman juttuja vakauden suhteen, mutta toistaiseksi en ole kuullut poikkeusta sääntöön: Korkea ulkoreunus on ylivakaampi kuin matala. Mulla on superkorkea Champion Wraith, joka on törkeästi ylivakaampi kuin normaali Wraith. Olen sääntöjen vastaisesti kohottanut yhden Pro Wraithin kuvun hillittömän ylimaallisen korkeaksi ja sehän vasta ylivakaa onkin. Kun taas Katanassa flätti katto on aika jyrä ja korkea kupu kertoo kiekon olevan alivakaan. Jos ei ole erikoinen yksilö kyseessä, jossa olisi korkean kuvun lisäksi korkea ulkoreunus. Midareissa tilanne on yleensä sellainen, että korkeampi on ylivakaampi, mutta siihenkin on poikkeus esimerkiksi Buzzzissa. Eli harmillisen heikkoa on toistettavuus ja nyrkkisäännöt eivät oikein toimi kaikkien mallien kanssa. Sanoisin, että valmistajilta pääsee ulos kiekkoja, jotka eivät ole ihan tuotekehittelyprosessin tai kröh valmistuksen laadun valvonnan suhteen koko kehityspolkua läpi käyneitä. Noin Duplo TM -maattisesti sanottuna.
Vastaa Viestiin